Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  

Ørjanø skrev (3 minutter siden):

...Bare løgn! 

 

okey ....

111.jpg.702c7557f564c069a6268b6aa2882173.jpg

 

Miki Kratsman is an Israeli photographer, photojournalist and activist.
....
He worked as photojournalist in Hadashot newspaper until 1993, when the newspaper was closed.
Kratsman joined Haaretz newspaper, where he worked until 2012.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miki_Kratsman

__________________

"Our obligation is first and foremost to the soldiers who choose to break the silence. Therefore, as long as it’s up to us, we will do everything in our power to keep their identities confidential."...


break2.thumb.jpg.ca84edd5dad2ab2d9fad0606916aabab.jpg

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (28 minutter siden):

Ok, så du har ikke kilde på de tåpelige påstandene dine. Tenkte jeg det ikke! Bare løgn! 

Det er nok en del av forklaringen, men jeg har også merket at han bare later som han får med seg det andre poster. Jeg har postet flere ikke-anonyme videoer med soldater og offiserer fra Breaking the Silence før i tråden. Nå har han funnet et utsagn på hjemmesiden deres og tror tilsynelatende at alle soldatene er anonyme.

(Obs: Palestiner blir skutt på video #2)
 

 

 

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Aiven skrev (18 minutter siden):

...han bare later som han får med seg det andre poster...

Nå har han funnet et utsagn på hjemmesiden deres og tror tilsynelatende at alle soldatene er anonyme...


Kanskje du burde begynne å lese andres kommentarer, i stedet for å beskylde andre for å ikke gjøre det?
 

0laf skrev (1 time siden):

Kildene oppgis normalt ikke, med noen få unntak, som er publiserte videoer.


Forøvrig er jo ikke videoene dine noen dokumentasjon på ...  
 

Ørjanø skrev (3 timer siden):

Det er fordi du mener de ikke okkuperer, ikke tar ulovlig land, ikke fengsler uskyldige sivile, ikke dreper uskyldige sivile etc.........

Fint at du vet bedre enn idf soldater. 


En soldat som tjenestegjorde i 2014 snakker noe om hva han ble instruert til den gangen, i en helt annen situasjon, og setter det i sammenheng med at tre israelske gisler ble skutt av IDF ved et uhell, ti år senere.

Det ikke akkurat noen "smoking gun" i forhold til de tingene Ørjanø forsøker å få oss til å tro at IDF-soldater har bekreftet.

Endret av 0laf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
0laf skrev (16 minutter siden):


Kanskje du burde begynne å lese andres kommentarer, i stedet for å beskylde andre for å ikke gjøre det?
 


Forøvrig er jo ikke videoene dine noen dokumentasjon på ...  
 


En soldat som tjenestegjorde i 2014 snakker noe om hva han ble instruert til den gangen, i en helt annen situasjon, og setter det i sammenheng med at tre israelske gisler ble skutt av IDF ved et uhell, ti år senere.

Det ikke akkurat noen "smoking gun" i forhold til de tingene Ørjanø forsøker å få oss til å tro at IDF-soldater har bekreftet.


Jeg antar at å flytte målstengene lurer noen av de som allerede er enige med deg. Men la meg allikevel få punktere følgende påstand en gang for alle:
 

0laf skrev (2 timer siden):


Jo takk, jeg vet hva Breaking the Silence er, men det er jo igjen kun en nettside drevet av en tidligere Haaretz-journalist, med påstander som angivelig kommer fra anonyme IDF-soldater.



Her er et par "anonyme soldater" til (som forklarer hva Breaking the Silence faktisk er).

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

  

 

okey ....

111.jpg.702c7557f564c069a6268b6aa2882173.jpg

 

Miki Kratsman is an Israeli photographer, photojournalist and activist.
....
He worked as photojournalist in Hadashot newspaper until 1993, when the newspaper was closed.
Kratsman joined Haaretz newspaper, where he worked until 2012.

https://en.wikipedia.org/wiki/Miki_Kratsman

__________________

"Our obligation is first and foremost to the soldiers who choose to break the silence. Therefore, as long as it’s up to us, we will do everything in our power to keep their identities confidential."...


break2.thumb.jpg.ca84edd5dad2ab2d9fad0606916aabab.jpg

Dette var ikke akkurat kilde på påstandene dine. Her er det nok engang konspirasjonsteori. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Men du er jo "ikke pro det ene eller det andre" sier du, så da er det vel ikke noe problem? (Selv om du bare kverrulerer mot Israel, 100% av tiden da.)

Jeg er helt uenig med den israelske propagandaen som spres her i tråden. Det sort hvitt synet man kun kan ha når det er noe mer bak, den "alle har feil bortsett fra Israel", "Israel gjør bare riktige ting og aldri feil" etc etc. 

Jeg har også sagt meg uenig i "positiv" omtale om Hamas og synet på dem, som du tydeligvis ikke fikk med deg. Så nei, jeg kverrulerer ikke mot Israel 100% av tiden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 timer siden):

Jeg antar at å flytte målstengene lurer noen av de som allerede er enige med deg. Men la meg allikevel få punktere følgende påstand en gang for alle:


Du fikk med deg at jeg skrev at det fantes noen videoer .... lenge før du postet de?

Igjen, du må lese hva andre skriver.
 

Aiven skrev (2 timer siden):

Her er et par "anonyme soldater" til (som forklarer hva Breaking the Silence faktisk er).


Det er veldig hyggelig at de forklarer det, men det endrer ikke faktum.
Organisasjonen har i dag Miki Kratsman som leder.

Yehuda Shaul, som figurer på den ti år gamle videoen din, forlot organisjonen i 2019.

Faktum er også, fremdeles, at de aller aller fleste som siteres på nettsiden til Breaking the Silence er anonyme, med unntak av en håndfull personer som har stått frem på video.

De fleste av disse kommer ikke med særlig oppsiktsvekkende uttalelser, og flere av videoene er også "sladdet", hvor de som snakker er anonyme.

Nær sagt alle disse soldatene som Breaking the Silence hevder har stått frem, er altså anonyme, med unntak av noen få videoer, som jeg jo skrev tidligere, før du kom med videoene.

De hevder det er noen få hundre til sammen, over 20 år nå ( Breaking the Silence ble stiftet i 2004 ), som har stått frem.

Hva er det dere mener jeg lyver om?
At de aller fleste er anonyme, kan hvem som helst se ved å besøke nettsiden.
At Miki Kratsman står oppført som leder, kan man også finne på nettsiden.

De eneste kildene dere trenger på dette, finner dere på nettsiden til Breaking the Silence.

-*-
Rundt en halv million israelere tjenestegjør til en hver tid i IDF.
ca. 170 000 er i aktiv tjeneste, resten er reservister.

Alle isralere, menn og kvinner, med unntak av arabere og enkelte grupper ortodokse, har vanligvis tre års verneplikt.

Millioner av israelere, nær sagt alle sammen, har tjenestegjort i IDF.
De aller fleste har kun lovord om militærorganisasjonen.

I motsetning til den israelske regjeringen, er tilliten til IDF svært høy.
Også blant utenlandske militære, anses IDF for å være en seriøs organisasjon, og en militærorganisasjon som langt overgår det de fleste land har.

Dersom det er slik dere hevder, at IDF er rene terrororganisasjonen, som dreper og voldtar sivile, hvor er alle varslerne?

Man skulle tro at særlig kvinner i IDF ville stå frem med slikt, dersom det foregikk over en lav sko.

Det burde jo være hundretusenvis .. i hvert fall titusenvis ... og i det minste noen tusen varslere.... eller er det bare et par hundre på 20 år som har opplevd dette, hvorav kun en håndfull personer har stått frem offentlig, og resten er anonyme?

Dette er ikke Putins Russland. Som vi ser fra de som allerede har stått frem offentlig på Breaking the Silence, så blir de ikke sendt til Sibir eller dør en mystisk død i et svømmebasseng.

Hvorfor står de ikke frem, alle disse som har sett all denne uretten, og alle de sivile palestinerne som er drept, slått, voldtatt og det som verre er, av terroristene i IDF?

 

Ørjanø skrev (2 timer siden):

Dette var ikke akkurat kilde på påstandene dine. Her er det nok engang konspirasjonsteori. 


Du trenger ingen annen kilde enn å gå inn på nettsiden til Breaking the Silence, og notere at alle sitatene på forsiden angivelig er fra anonyme IDF-soldater, og er helt umulig å verifisere, vi må bare stole på denne organisasjonen når de hevder de faktisk eksisterer.

Jeg har vanskelig for å forstå at det er konspirasjonsteorier, når det er et faktum.

Og igjen, jeg vet ikke om disse soldatene eksisterer, jeg noterer kun at det er en elendig kilde å henvise til anonyme soldater, på en nettside som hvem som helst kan sette opp på minutter, legge inn masse grusomheter, og hevde det kommer fra "anonyme kilder", som de nekter å oppgi.

__

Breaking the Silence er finansiert av "New Israel Fund", og mottar nå i overkant av $800 000 årlig.
New Israel Fund finansierer også B'Tselem, Human Rights Watch, og en hel rekke med organisasjoner som er kritiske til Israel.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (1 time siden):

Jeg er helt uenig med den israelske propagandaen som spres her i tråden. Det sort hvitt synet man kun kan ha når det er noe mer bak, den "alle har feil bortsett fra Israel", "Israel gjør bare riktige ting og aldri feil" etc etc. 

Jeg har også sagt meg uenig i "positiv" omtale om Hamas og synet på dem, som du tydeligvis ikke fikk med deg. Så nei, jeg kverrulerer ikke mot Israel 100% av tiden. 

Det er bare motargumenter og mye faktaopplysninger / uttalelser osv som ikke kommer frem i vanlige medier så mye. Akkurat som med ukraina-krigen. Pro-russerne kaller det propaganda i den tråden også. Jeg er uenig med både pro-russere og pro-pal at dette er en uting og takker for den gode informasjonen i begge tråder som jeg helt ærlig ikke ville klart å finne på egen hånd.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (3 timer siden):

Det som er patetisk er et land som fremstiller seg som demokratisk og sivilisert oppfører seg like ille eller verre enn disse terroristene

Har israelske soldater gått hus til hus for å voldta og torturere kvinner og barn på Gaza i hundretall og tusentall? Til applaus fra myndigheter og egen befolkning? Isåfall skal jeg bli nøytral i konflikten igjen, da er partene på samme nivå. Ellers har Israel akkurat like mye rett til å ta kampen som vi hadde mot IS, det var en veldig stygg krig som forårsaket masse sivile lidelser det og. Men jeg begynte ikke å kverrulere på vegne av IS likevel.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

En artikkel skrevet av Jeremy Musighi hevder å vise at Russland står bak alt, også PLO og konflikten mellom Israel og palestinerne.

Noe vel konspiratorisk for meg, og jeg kjøper ikke helt narrativet, men det er interessant lesning, og det er en rekke kildehenvisninger og gode poeng.


The Invisible Weapon: Propaganda Operations Behind Global Antisemitism and the Israeli-Palestinian Narrative
 

The narrative goes something like this: Jews are white colonizers who stole Israel’s land from the native Palestinians, created an apartheid state, are holding Palestinians in prison-like conditions, and are committing genocide against them.

Amazingly, every single part of this narrative is definitively false; yet it is widely and passionately believed around the world- especially among young people.

The goal of this text is not to prove why the narrative is wrong, as many other people are already doing so and the facts are readily available to anyone willing to do research. My goal is rather to bring light to the side that no one is talking about, to expose where the narrative comes from and reveal what might be the world’s most successful propaganda and psyop campaign, ever...

...In this work, I aim to clearly and concisely demonstrate how the Soviet Union and subsequently the current Russian regime have developed and propagated a fabricated narrative and recruited, trained, planted, and supported a network of agents to carry out a wide-reaching campaign of deception and ideological subversion with the intent to advance their geopolitical interests in the Middle East and beyond — and that this Russian effort is at the heart of modern day global antisemitism and anti-Israel sentiment.............

Endret av 0laf
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

‘Anarchy reigns’: Sullivan says Israel has failed to stabilize Gaza - JNS

The White House national security advisor said that Israel agreed on Monday to send a “senior interagency team” to Washington to review a potential operation in Rafah.

In his first call with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu in more than a month, U.S. President Joe Biden expressed skepticism on Monday about Israel’s military plans in Gaza, according to Jake Sullivan, the U.S. national security advisor.

In a readout of the call during the White House daily press briefing, Sullivan said that Biden questioned whether Israel’s military plans were “sustainable” given the scale of Palestinian civilian casualties since Oct. 7.
.....
Despite Biden’s opposition to a military operation in Rafah, the U.S. president did not threaten to cut off military aid to Israel during the call, and U.S. “red lines” reported in the news are a media construction that does not reflect administration policy, Sullivan said.

The senior U.S. official added that Biden’s concerns about Rafah should not be understood as a lack of U.S. commitment to root out Hamas.

“The president has rejected, and did again today, the strawman that raising questions about Rafah is the same as raising questions about defeating Hamas,” he said. “That’s just nonsense.”

“But a major ground operation there would be a mistake,” he added. “It would lead to more innocent civilian deaths, worsen the already dire humanitarian crisis, deepen the anarchy in Gaza and further isolate Israel internationally.”

Sullivan said that Netanyahu agreed to send an Israeli “senior interagency team” of military, intelligence and humanitarian officials to Washington to review Israel’s plans for Rafah with U.S. counterparts. 

Without saying that a hard-and-fast commitment had been made, Sullivan said the Biden administration has an “expectation” that the IDF won’t launch a “major military operation” in Rafah until the completion of those talks, and that the Israeli delegation could arrive in Washington as soon as the end of this week or early next week.

The Israeli readout of the call was more limited. Netanyahu stated that the two sides discussed eliminating Hamas, freeing hostages, ensuring that Gazans can’t threaten Israel again and providing humanitarian aid.

Biden and Netanyahu have a long and frequently testy political relationship. Biden was caught on a hot mic after the State of the Union address earlier this month telling Sen. Michael Bennet (D-Colo.) that he and Netanyahu needed to have a “come to Jesus” meeting over Gaza. 

“It’s an expression used in the southern part of my state meaning a serious meeting,” Biden said in an interview with MSNBC. “I’ve known Bibi for 50 years. He knew what I meant by it.”

....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):


Du fikk med deg at jeg skrev at det fantes noen videoer .... lenge før du postet de?

Igjen, du må lese hva andre skriver.
 


Det er veldig hyggelig at de forklarer det, men det endrer ikke faktum.
Organisasjonen har i dag Miki Kratsman som leder.

Yehuda Shaul, som figurer på den ti år gamle videoen din, forlot organisjonen i 2019.

Faktum er også, fremdeles, at de aller aller fleste som siteres på nettsiden til Breaking the Silence er anonyme, med unntak av en håndfull personer som har stått frem på video.

De fleste av disse kommer ikke med særlig oppsiktsvekkende uttalelser, og flere av videoene er også "sladdet", hvor de som snakker er anonyme.

Nær sagt alle disse soldatene som Breaking the Silence hevder har stått frem, er altså anonyme, med unntak av noen få videoer, som jeg jo skrev tidligere, før du kom med videoene.

De hevder det er noen få hundre til sammen, over 20 år nå ( Breaking the Silence ble stiftet i 2004 ), som har stått frem.

Hva er det dere mener jeg lyver om?
At de aller fleste er anonyme, kan hvem som helst se ved å besøke nettsiden.
At Miki Kratsman står oppført som leder, kan man også finne på nettsiden.

De eneste kildene dere trenger på dette, finner dere på nettsiden til Breaking the Silence.

-*-
Rundt en halv million israelere tjenestegjør til en hver tid i IDF.
ca. 170 000 er i aktiv tjeneste, resten er reservister.

Alle isralere, menn og kvinner, med unntak av arabere og enkelte grupper ortodokse, har vanligvis tre års verneplikt.

Millioner av israelere, nær sagt alle sammen, har tjenestegjort i IDF.
De aller fleste har kun lovord om militærorganisasjonen.

I motsetning til den israelske regjeringen, er tilliten til IDF svært høy.
Også blant utenlandske militære, anses IDF for å være en seriøs organisasjon, og en militærorganisasjon som langt overgår det de fleste land har.

Dersom det er slik dere hevder, at IDF er rene terrororganisasjonen, som dreper og vodtar sivile, hvor er alle varslerne?

Man skulle tro at særlig kvinner i IDF ville stå frem med slikt, dersom det foregikk over en lav sko.

Det burde jo være hundretusenvis .. i hvert fall titusenvis ... og i det minste noen tusen varslere.... eller er det bare et par hundre på 20 år som har opplevd dette, hvorav kun en håndfull personer har stått frem offentlig, og resten er anonyme?

Dette er ikke Putins Russland. Som vi ser fra de som allerede har stått frem offentlig på Breaking the Silence, så blir de ikke sendt til Sibir eller dør en mystisk død i et svømmebasseng.

Hvorfor står de ikke frem, alle disse som har sett all denne uretten, og alle de sivile palestinerne som er drept, slått, voldtatt og det som verre er, av terroristene i IDF?

 


Du trenger ingen annen kilde enn å gå inn på nettsiden til Breaking the Silence, og notere at alle sitatene på forsiden angivelig er fra anonyme IDF-soldater, og er helt umulig å verifisere, vi må bare stole på denne organisasjonen når de hevder de faktisk eksisterer.

Jeg har vanskelig for å forstå at det er konspirasjonsteorier, når det er et faktum.

Og igjen, jeg vet ikke om disse soldatene eksisterer, jeg noterer kun at det er en elendig kilde å henvise til anonyme soldater, på en nettside som hvem som helst kan sette opp på minutter, legge inn masse grusomheter, og hevde det kommer fra "anonyme kilder", som de nekter å oppgi.

__

Breaking the Silence er finansiert av "New Israel Fund", og mottar nå i overkant av $800 000 årlig.
New Israel Fund finansierer også B'Tselem, Human Rights Watch, og en hel rekke med organisasjoner som er kritiske til Israel.

Utrettelige forsøk på å marginalisere, sverte, mistenkeliggjøre og stilne alle kritiske røster kan selvsagt ingen hindre deg i. Skulle dog ønske at du fikk med deg noen av disse selv, men det ville jo true bobla di ;)

 

Jeg poster et par "anonyme soldater" til jeg.


 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Aiven skrev (40 minutter siden):

Utrettelige forsøk på å marginalisere, sverte, mistenkeliggjøre og stilne alle kritiske røster kan selvsagt ingen hindre deg i. Skulle dog ønske at du fikk med deg noen av disse selv, men det ville jo true bobla di ;)


Ingen kan hindre deg i å poste videoer heller, selv om det er helt irrelevant.

Igjen, jeg skrev at det fantes videoer, før du postet videoer.
Det er ingen overraskelse for meg, jeg har stort sett gått gjennom de, og sett de.

Den øverste videoen er forøvrig Avner Gvaryahu, som er oppgitt som en av lederne av Breaking the Silence på deres nettsider, etter Miki Kratsman, og han er selvfølgelig navngitt.

Du må poste bra mange av disse videoene, med forskjellige personer, for å motbevise min påstand om at de fleste soldatene som er sitert på nettsiden til Breaking the Silence er anonyme, men kjør på.

I og med at  Breaking the Silence selv hevder de aller fleste "vitnemålene", som de kaller det, er anonyme, så ser jeg ikke helt poenget dog?

Kan ikke helt se at dette er relevant heller, med mindre du klarer å dokumentere påstanden til Ørjanø om at IDF-soldater dreper og voldtar uskyldige palestinere, ved å poste videoer av folk som tjenestegjorde for flere tiår siden, og som bare forteller historier om helt andre ting?

Jeg har dog konkludert med at en nettside full av anonyme uttalelser, finansiert av New Israel Fund ikke er en særlig troverdig kilde, ettersom uttalelsene ikke kan verfisieres i den grad at man en gang vet om de som kom med uttalelsene eksisterer, og at det er finansiert av en aktør som har en sterkt anti-israelsk agenda når det kommer til konflikten mellom Israel og palestinerne.

Dermed gidder jeg heller ikke diskutere Breaking the Silence stort mer, ettersom jeg finner det lite interessant hva soldater som tjenestegjorde for flere tiår siden, dersom de eksisterer, hevder de har vært del av.

Endret av 0laf
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jake Sullivan i Det hvite hus sier Netanyahu nå har lovet USA å få mer nødhjelp inn i Gaza, og at de trenger å se resultater i stedet for bare uttalelser. Han sier Israel har gjort noen grep de siste dagene, og at Netanyahu har lovt å åpne en ny grenseovergang.

Sullivan sier at årsaken til at det har kommet inn mindre nødhjelp den siste tiden er israelske restriksjoner og manglende lov og orden inne på Gazastripen.

Han kalte dagens FN-rapport om hungersnød på Gazastripen for "alarmerende".

US says Netanyahu promised Biden to get more aid into Gaza
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/us-says-netanyahu-promised-biden-to-get-more-aid-into-gaza/

Samtidig sier USA at hungersnød på Gazastripen er nært forestående og at det må gjøres grep umiddelbart.

USAID chief says Gaza famine 'imminent,' urges Israel to open more land routes
https://www.haaretz.com/israel-news/2024-03-18/ty-article-live/israeli-army-launches-new-raid-on-gazas-al-shifa-hospital-says-hamas-regrouped-inside/0000018e-4f5b-dfb8-adef-df7f127c0000

Sitat

USAID administrator Samantha Power warned famine is imminent in Gaza, calling it a "horrific milestone" after just two previous famine declarations in the 21st century. "We call on Israel to take immediate action to put an end to this mass — and preventable — suffering," she said.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Donald Trump angriper amerikanske jøder og sier at de "hater sin religion og Israel og bør skamme seg" dersom de stemmer på demokratene. Trump hevder at både Biden-administrasjonen og Chuck Schumer, demokratenes majoritetsleder i senatet, "hater Israel".

Schumer holdt en tale i helga der han kritiserte Trumps autokrat-venn Netanyahu og hans høyreekstreme regjerings handlinger, og sa Israel risikerer å bli en paria-stat under hans ledelse.

Dette sier Trump om Schumer til tross for at Schumer er kjent for å være en svært sterk tilhenger av Israel, og også er tidenes mest høytstående jødiske politiker i USA.

Trump, som ved en rekke anledninger både har assosiert seg og samarbeidet med nynazister og holocaustfornektere, kom også med en rekke ville påstander om atomvåpenavtalen med Iran, som han trakk USA ut av. Han gjentok også at Putin kan få gjøre som han vil.

Trump: Jews who vote for Democrats ‘hate their religion, hate everything about Israel’
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/trump-jews-who-vote-for-democrats-hate-their-religion-hate-everything-about-israel/

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

Trump, som ved en rekke anledninger både har assosiert seg og samarbeidet med nynazister...


Det er vel ingen tvil om at Trump er Israels førstevalg som president, og ville være en enorm støtte for Israel sammenlignet med Biden.

Problemet er at mannen er gal, og også støtter autoritære regimer som Russland og Nord-Korea.


LYNXMPED4L148-OCATP.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

Igjen, jeg skrev at det fantes videoer, før du postet videoer.
Det er ingen overraskelse for meg, jeg har stort sett gått gjennom de, og sett de.

Ah, du har som vanlig "full oversikt". Og enda kommer du med:

0laf skrev (7 timer siden):


Jo takk, jeg vet hva Breaking the Silence er, men det er jo igjen kun en nettside drevet av en tidligere Haaretz-journalist, med påstander som angivelig kommer fra anonyme IDF-soldater.

Evt. så bare skryter du på deg som vanlig, det er jo også en forklaring :)

Her er et par "anonyme soldater" til, siden Breaking the Silence bare er en "nettside med anonyme angivelige soldatkilder".

 

 

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...