0laf Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Den listen med "eksperter" i FN er noe av det mest useriøse jeg har sett. Ikke et fnugg av objektivitet å spore. Man bør i det minste kunne forvente at et slikt utvalg består av objektive folk som ikke har valgt tydelig side i saken. Reem Alselem er vel nesten hakket verre enn Albanese, og flere på den listen har kommet med uheldige uttalelser Dette er altså ekspertene som har undersøkt forholdene i israelske fengsler, trolig har de ikke en gang vært der, de har samlet sammen "vitnemål" fra pro-palestinske medier, og kokt sammen en rapport basert på det Så undrer man hvorfor ikke Israel ønsker den typen eksperter? Man må gjerne snakke om "uavhengige eksperter", men disse folka er altså det FN anser som uavhengige, og FN-sjef Guterres er jo ikke så aller verst anti-semittisk i noen av sine uttalelser selv Endret 1 time siden av 0laf 4 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 19 minutes ago, 0laf said: Reem Alselem er vel nesten hakket verre enn Albanese, og flere på den listen har kommet med uheldige uttalelser Dette er altså ekspertene som har undersøkt forholdene i israelske fengsler, trolig har de ikke en gang vært der, de har samlet sammen "vitnemål" fra pro-palestinske medier, og kokt sammen en rapport basert på det Så undrer man hvorfor ikke Israel ønsker den typen eksperter? Man må gjerne snakke om "uavhengige eksperter", men disse folka er altså det FN anser som uavhengige, og FN-sjef Guterres er jo ikke så aller verst anti-semittisk i noen av sine uttalelser selv Reem Alsalem har utmerket seg som anti-LGBT, det er ikke bra, det er ikke det, men hva ellers er det hun har gjort som er så ille?
Snikpellik Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden «Under et arrangement i Det hvite hus i dag overleverte utenriksminister Rubio et notat til president Trump. Etter å ha lest notatet sa Trump: «Jeg ble informert om at vi er nær en avtale i Midtøsten – så de vil trenge meg snart, så jeg må fatte meg i korthet.» 3
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (5 minutter siden): Reem Alsalem har utmerket seg som anti-LGBT, det er ikke bra, det er ikke det, men hva ellers er det hun har gjort som er så ille? Poenget er at det ikke er nøytrale aktører. De har for lengst flagget sin ubetingede støtte til Palestina i konflikten. Tipper du ikke ville stolt på en granskningskommisjon ledet av MIFF heller. Det må gå ann for FN å finne faktisk nøytrale eksperter. 1 3
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Snikpellik said: «Under et arrangement i Det hvite hus i dag overleverte utenriksminister Rubio et notat til president Trump. Etter å ha lest notatet sa Trump: «Jeg ble informert om at vi er nær en avtale i Midtøsten – så de vil trenge meg snart, så jeg må fatte meg i korthet.» Jeg tror faktisk det går mot en avtale. Det er grunn til å være forsiktig optimist.
DukeNukem3d Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Imaginacíon skrev (31 minutter siden): Jeg tror faktisk det går mot en avtale. Det er grunn til å være forsiktig optimist. Her tror jeg vi faktisk kan være enige, la oss håpe på en avtale som får slutt på krigen! 2
Maabren Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden On 10/7/2025 at 7:35 PM, Ballalaika said: Flere intervjuer med aktivister fra flotillaen På en skala fra en til ti, hvor troverdige fremstår disse folkene, sånn generelt? Enda verre enn eg hadde forventa, troverdigheten havner i minus. Håper virkelig Israel setter neste runde med blokadebrytere i fengsel minst 1 år, gjerne meir. 2
BadCat Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden NRK sitter i møte og vurderer om de skal endre Urix til Palestinix eller Palastina Propagandax. Maken til envinklet propagandamaskin skal man lete lenge better.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå