Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, -C64- said: I henhold til Hamas er ingen Hamas terrorister drept, men hovedsakelig kvinner og barn, så nei, en kan ikke stole på Hamas tall. Noe alle vet er totalt feil. Om 10 prosent er drept og skadet i denne krigen Palestinerne startet, kan stemme. Det er alltid flere skadd en drept i en krig. Det er også viktig å huske på at ingen hadde blitt skadd eller drept om Palestinerne IKKE startet denne krigen. Skylden for alle drepte og skadde ligger på dem selv enda. Skylden ligger på de som har utført folkemordet. Utelukkende. 2
hocanee Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Landslaget til Israel har ingenting med krigen å gjøre. Slutt å blande politikk inn i idrett! 3
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (53 minutter siden): Skylden ligger på de som har utført folkemordet. Utelukkende. Enig. HAMAS må fjernes. 3
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 20 minutes ago, hocanee said: Landslaget til Israel har ingenting med krigen å gjøre. Slutt å blande politikk inn i idrett! Gjelder dette også for Russland og alle andre tilfeller ? Jeg mener, er du prinsipielt imot denne sammenblandingen, eller er egentlig saken at du ikke mener at Israels overgrep er alvorlige nok? Jeg mistenker at det er andre alternativ, men det er helt greit. Men det er urt å være litt bevisst. 2
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (2 timer siden): At Francesca Albanese i FN har kommet med antisemittiske uttalelser eller UNIFILs mandater (helt totalt andre saker og aktører) er ikke noe argument mot å tillate internasjonale fengselsinspektører fra Røde Kors å sjekke forholdene i israelske sikkerhetsfengsler. Nesten alle andre, bortsett fra autoritære regimer som Russland, Kina, Iran og Hamas tillater slike inspeksjoner. Inkludert Israel før denne krigen. Israel bør selvfølgelig tillate det igjen. Siden de sier at de behandler palestinske sikkerhetsfanger i henhold til internasjonal lov i disse fengslene skal jo ikke dette være noe problem. Ja, men det er utrolig at FN har mange useriøse komiteer og "spesialoperatører". Følger Albanese på twitter og hun er jo en ren, hardcore pro-palestina aktivist som drar sterke konklusjoner i Israels disfavør på minuttet når vi hører om hendelser - før vi vet noe som helst fakta. Det er ikke verdig en rolle i FN. FN bør ha faktisk objektive og nøytrale folk. Ikke rart Israel blir skeptiske til diverse organisasjoner. 2
DukeNukem3d Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Rhabagatz skrev (Akkurat nå): Gjelder dette også for Russland og alle andre tilfeller ? Jeg mener, er du prinsipielt imot denne sammenblandingen, eller er egentlig saken at du ikke mener at Israels overgrep er alvorlige nok? Jeg mistenker at det er andre alternativ, men det er helt greit. Men det er urt å være litt bevisst. Russland angrep, det er en viktig forskjell. De burde vært hivd ut uansett. Ukraina skal selvsagt få være på alt de vil, de har bare blitt angrepet og ikke gjort noe galt. Israel sin krig er ikke like sort/hvitt for meg som verken Russland eller Ukraina. Men en annen forskjell er at mange russiske idrettsutøvere har offiser-status og stod på TV med et glis og omtalte krigen som "spesialoperasjon" (før de altså ble hivd ut) 2
Imaginacíon Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden Det er synd på disse folkene. Jeg forstår dem så inderlig vel. Men Trump kan ikke få fredsprisen. Selv om man bare skulle se på det han har gjort før januar. Han var ikke den verste krigspresidenten i sin første periode, men han utførte en del krigshandlinger. https://www.vg.no/nyheter/i/Av6RdE/israelere-frykter-trump-vil-miste-interessen-for-gaza-krigen 1
VifteKopp Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Personlig mener jeg at regelen burde være at ingen land burde bli utestengt fra sportslige eller kulturelle arrangement av politiske grunner. Det blir for mye dobbeltmoral og selvmotsigelser hvor det er umulig å opprettholde noen konsistens. Jeg mener: hvis Russland skal bli utestengt for å invadere Ukraina, burde vel også USA i sin tid blitt utestengt for invasjonen av Irak? Og hvis Sør-Afrika ble utestengt for raseapartheid, burde vel enkelte konservative muslimske land utestenges for sitt pågåaende kjønnsapartheid? Og Nord-Korea har ikke invadert noen på 70 år, men holder samtidig sin egen befolkning på 27 millioner som gisler under de verste forhold og det er liksom ikke et problem? Det er umulig å tegne noen konsistente moralske linjer i sanden. La sport være sport. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå