Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg lurer på om Hamas vil avvise planen med det mål å få israel mer isolert ift fotball f eks. Og er villig til å ofre flere titalls tusen palestinere til for å oppnå det Forøvrig sier jo hamas rett t at de vil sørge for at det aldri blir en palestinsk stat, for de nekter jo å godta kriteriene som skal til for å oppnå det, nemlig at den ikke har noen form for kontroll i den staten Hvis myndighetene i alle disse landene som har godkjent Palestina mener alvor, så må noen inn fysisk og fjerne hamas 2 1
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (12 timer siden): Og dette kom etter Kirks død? Beleilig... da kan man plutselig kalle alle som støttet ham ekstremister... Vel de støtter en organisasjon som er ganske ekstrem, hva ellers skal man kalle det? Det er ikke beleilig bare fakta. Det er ikke lett å putte et nøyaktig tall på hvor mange menneskeliv dette svinet kan ha bidratt til å få en slutt på, men personlig føler jeg meg ganske sikker på at det er minst ett. Spredning av ekstreme holdninger fører til spredning av ekstreme handlinger. 2 3
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Vel de støtter en organisasjon som er ganske ekstrem, hva ellers skal man kalle det? Det er ikke beleilig bare fakta. Det er ikke lett å putte et nøyaktig tall på hvor mange menneskeliv dette svinet kan ha bidratt til å få en slutt på, men personlig føler jeg meg ganske sikker på at det er minst ett. Spredning av ekstreme holdninger fører til spredning av ekstreme handlinger. Hvem skal Kirk ha bidratt til å drepe? Det er også mennesker som lever idag pga Kirk Endret 1 time siden av Tussi 3 1
Sir Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (19 minutter siden): Vel de støtter en organisasjon som er ganske ekstrem, hva ellers skal man kalle det? Det er ikke beleilig bare fakta. Det er ikke lett å putte et nøyaktig tall på hvor mange menneskeliv dette svinet kan ha bidratt til å få en slutt på, men personlig føler jeg meg ganske sikker på at det er minst ett. Spredning av ekstreme holdninger fører til spredning av ekstreme handlinger. Din holdning er ekstrem. Så hva sier det om hva dine egne holdninger medfører? Kritiserer du ikke noen andre for å gjøre det samme som du selv gjør? 2 1
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (10 minutter siden): Hvem skal Kirk ha bidratt til å drepe? Det er også mennesker som lever idag pga Kirk Jeg tipper det er mye av den samme grunnen som du bruker når du sier at det er de som lever pga han, det er mulig han har gjort mye bra også, men de sletter ikke de hatefylte holdningene han har spredd i en årrekke, grunnen til at de av enkelte tydeligvis til og med er stemplet som en terrororganisasjon. 3 1
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Sir skrev (9 minutter siden): Din holdning er ekstrem. Hvilken holdning er det da? Hva med å heller fortelle meg hvorfor jeg tar feil anågende CK heller enn å gå til angrep på meg? Sir skrev (9 minutter siden): Kritiserer du ikke noen andre for å gjøre det samme som du selv gjør? Nei, ikke i det hele tatt, jeg bare sier som sant er, fyren var en ekstremist, er det ekstremt å si? Er det sånn at vi ikke kan kritisere noe som helst lenger fordi en person kan ha sine tilhengere som i stedet for å ta til seg den kritikken og formulerer et motsvar heller velger å bli krenket på denne personen sine vegne, og svarer med ad hominem argument, men jeg er ekstremisten? Endret 1 time siden av skaftetryne32 4 1
ParadiseCity Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Tussi skrev (1 time siden): Jeg lurer på om Hamas vil avvise planen med det mål å få israel mer isolert ift fotball f eks. Og er villig til å ofre flere titalls tusen palestinere til for å oppnå det Israel kan jo også slutte å drepe hundrevis av kvinner og barn hver eneste dag. Det er jo også en måte å unngå utestengelse fra FIFA… Men det er fint at du nå kommer med innrømmelser der IDF ikke er i stand til å føre krig uten å begå massive krigsforbrytelser Tussi skrev (1 time siden): Forøvrig sier jo hamas rett t at de vil sørge for at det aldri blir en palestinsk stat, for de nekter jo å godta kriteriene som skal til for å oppnå det, nemlig at den ikke har noen form for kontroll i den staten Så det er Hamas som står i veien for en palestinsk stat. Ikke, tja Israels statsminister som gjentatte ganger har lovet at det aldri vil bli en palestinsk stat noensinne. Uansett om Hamas eksisterer eller ikke. Litt av mental gymnastikk du driver med. 3 1
DukeNukem3d Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Snikpellik skrev (3 timer siden): Senior Hamas official to BBC: 'We will reject Trump's plan' https://www.ynetnews.com/category/3089 A senior Hamas official told the BBC that the terrorist organization will reject U.S. President Donald Trump's peace plan, claiming it "serves Israel's interests and ignores those of the Palestinian people." According to him, Hamas will not agree to disarm and surrender its weapons, nor to the deployment of an international force in the Gaza Strip - which he claims is "a new form of occupation." According to the BBC, the highest-ranking military commander remaining for Hamas in the Gaza Strip - Izz ad-Din al-Haddad - is determined to continue fighting instead of accepting Trump's plan. Additionally, it was reported that Hamas officials outside Gaza have recently found themselves excluded from discussions, as they have no direct control over the hostages. Det passet dårlig for Putin/Iran at krigen i Gaza avsluttes nå? Da går fokuset tilbake til Ukraina igjen? 1 1
UglaSukk Skrevet 36 minutter siden Skrevet 36 minutter siden DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Det passet dårlig for Putin/Iran at krigen i Gaza avsluttes nå? Da går fokuset tilbake til Ukraina igjen? Iran bekymrer seg om dette : "In a dramatic and highly visible military maneuver, Donald Trump has deployed over 30 aerial refueling tankers, including KC-135 Stratotankers and KC-46 Pegasus aircraft, from multiple domestic bases to Europe. The operation, which began overnight and continued into the morning of September 29, 2025, marks one of the largest mass movements of U.S. Air Force tankers in recent years." https://thekenyatimes.com/war/trump-deploys-u-s-air-force-tankers/ En tilsvarende flytting av slike fly skjedde kort tid før Israels forrige angrep på Iran. Har sett nå at noen av flyene har dratt videre ned til baser i Midtøsten. Så Iran er nok bekymret ja. 1
DukeNukem3d Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden UglaSukk skrev (9 minutter siden): https://thekenyatimes.com/war/trump-deploys-u-s-air-force-tankers/ Kunne du begynt med en kilde jeg har hørt om? Så skal jeg se på det
Sir Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden skaftetryne32 skrev (51 minutter siden): Hvilken holdning er det da? Hva med å heller fortelle meg hvorfor jeg tar feil anågende CK heller enn å gå til angrep på meg? Nei, ikke i det hele tatt, jeg bare sier som sant er, fyren var en ekstremist, er det ekstremt å si? Er det sånn at vi ikke kan kritisere noe som helst lenger fordi en person kan ha sine tilhengere som i stedet for å ta til seg den kritikken og formulerer et motsvar heller velger å bli krenket på denne personen sine vegne, og svarer med ad hominem argument, men jeg er ekstremisten? Hvorfor skal jeg ha en annen bevisbyrde enn du selv har? Du kalte Kirk ekstrem basert på synsing, så hvorfor skal jeg legge frem mer bevis enn deg på hvorfor du har ekstreme holdninger? Rart å bli hårsår fordi du smaker egen medisin. Hvor mange har dødd på grunn av meninger som dine? Minst én? 1
Rune_says Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden (endret) sk0yern skrev (17 timer siden): Nå kan i alle fall ofrene for folkemordet selv bestemme om det skal fortsette eller ikke. Det er vel første gang i historien. Vel "Fete Hamas gubber i Quatar" =/= ofrene Så ditt utsagn er falsk. Hamas er et mindretall på 10 000 eller i beste fall 12 000 av de 65 400 drepte i Gaza. Ofrene = mer enn 53 000 sivile som ikke hadde noen innvirkning på hva Hamas gjorde og 99% av de 2 mill mennesker som fortsatt er på Gaza-stripen @DukeNukem3d 50 000 raketter fra Gaza når??? Tar du siden tidenes Tempelriddernes tid eller? Er det inkludert granater fra granatkastere (mortar-shells) som Israel liker å inkludere (veldig kort distanse) ? MEN det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om at Gazas innbyggere regelrett slaktes uten noen anledning bortsett fra målet om folkemord fra Israel's side. Hver dag skytes 20-30 personer ved matutleveringer. Ingen grunn til det. Hver dag skytes/bombes ytterligere 60-80 personer uten forutgående provokasjon. Det er regelrett nedslakting vi ser av en overlegen militærmakt i et område som er helt inngjerdet. Når det er tanks og bomber mot tett befolkede områder med sivile - endog i "safe zone" så er det slakting og ikke krig. Da er det opp til angriperen å vise nåde og tillate kapitulasjon ! Israel tillater ingen å overgi seg og har ved feil skutt egne gisler selv om de viftet med hvite flagg https://www.nytimes.com/live/2023/12/16/world/israel-hamas-war-gaza-news Sitat Hostages Waved White Flag Before Being Shot By Israeli Troops https://inkstickmedia.com/israels-gaza-war-when-white-flags-cannot-save-palestinians/ Sitat Hala’s slaying represents an even more tragic violation of international law: the targeting of civilians holding white flags, symbols recognized the world over as pleas for mercy and signs of surrender. At Hamas har baser i sykehusene er blitt tilbakevist mange ganger av leger som har jobbet på sykehusene. Endret 14 minutter siden av Rune_says 2
UglaSukk Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden DukeNukem3d skrev (11 minutter siden): Kunne du begynt med en kilde jeg har hørt om? Så skal jeg se på det "Mystery fleet of US Air Force tankers crossing Atlantic stirs echoes of Iran strike ahead of secret military meeting." https://www.dailymail.co.uk/news/article-15145231/fleet-US-Air-Force-tankers-Iran-strike.html
Ballalaika Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden Rune_says skrev (15 minutter siden): At Hamas har baser i sykehusene er blitt tilbakevist mange ganger av leger som har jobbet på sykehusene. Er Mads Gilbert en av disse legene?
Sir Skrevet 7 minutter siden Skrevet 7 minutter siden Rune_says skrev (3 minutter siden): Hamas er et mindretall på 10 000 eller i beste fall 12 000 av de 65 400 drepte i Gaza. "You cannot reason a person out of a position he did not reason himself into in the first place." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå