Populært innlegg VifteKopp Skrevet 7. oktober Populært innlegg Skrevet 7. oktober Tussi skrev (24 minutter siden): Ser i BA de sier de er der for å vise sin avsky for folkemord, men de feirer altså al aqsa flood, det er ikke å ta avstand fra noe, det er støtte til Hamas terror. Intet annet Ikke spesielt overraskende. Husk hvor mange som nå i to år har demonstrert og aksjonert for å få Israel til å stoppe krigen, men når det er Hamas sin signatur på fredsavtalen som mangler er det helt knyst fra de samme menneskene. 11 2
Ballalaika Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Virker jo trivelig de folka https://x.com/DahliaKurtz/status/1975277139730604133 7 2
Tussi Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Ballalaika skrev (10 minutter siden): Virker jo trivelig de folka https://x.com/DahliaKurtz/status/1975277139730604133 Overrasker meg ikke, jeg har ingen forventninger til menneskelig oppførsel fra antisemitter 5 2
DukeNukem3d Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober (endret) Ballalaika skrev (39 minutter siden): Virker jo trivelig de folka https://x.com/DahliaKurtz/status/1975277139730604133 Ikke overraskende nei. Demonisering av Israel, overdreven og ensidig dekning, samt ikke dekke andre kriger/konflikter som er like ille eller verre vil for eller siden gaa over i rent jodehat. Endret 7. oktober av DukeNukem3d 7
Ballalaika Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Ikke spesielt overraskende. Demonisering av Israel, overdreven og ensidig dekning, samt ikke dekke andre kriger/konflikter som er like ille eller verre vil for eller siden gaa over i rent jodehat. Evt at de mener vi er kommet dit at de tørr si det høyt.. 5
0laf Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Imaginacíon skrev (12 minutter siden): Israel er nok "best" der Pussig nok så har FN ingenting å si om palestinske fengsler, og hvordan palestinere behandles der? Det er palestinske fengsler på Vestbredden og Gaza, hvor folk fengsles enten uten dom, eller etter Sharia lov, men det har tydeligvis FN ingen problemer med 6 2
DukeNukem3d Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Unge meninger: Hvis Greta Thunberg kan bli mishandlet - hva sier det om verdens stillhet? Elendig artikkel, men kommentarfeltet her gjorde meg riktig glad. Godt aa see at saa mange gjennomskuer tullballet 🥰😍 8
Imaginacíon Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober 13 minutes ago, 0laf said: Pussig nok så har FN ingenting å si om palestinske fengsler, og hvordan palestinere behandles der? Det er palestinske fengsler på Vestbredden og Gaza, hvor folk fengsles enten uten dom, eller etter Sharia lov, men det har tydeligvis FN ingen problemer med Jeg finner lite om palestinske fengsler i det hele tatt. Politiske fanger nevnes dog. Hvis det var et stort problem skulle man tro det var nevnt noen steder. Men det er det altså ikke. 2
Tussi Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Hamas går tilbake på det de har sagt, selvsagt. Null overraskelse der. de vil Israel skal trekke seg 100% ut av Gaza før alle gislene frigis. Noe som overhodet ikke vil skje https://www.ynetnews.com/article/s16vg6mtgg 5 1 1
0laf Skrevet 7. oktober Skrevet 7. oktober Imaginacíon skrev (1 time siden): Jeg finner lite om palestinske fengsler i det hele tatt. Politiske fanger nevnes dog. Hvis det var et stort problem skulle man tro det var nevnt noen steder. Men det er det altså ikke. Ja, det skulle man tro, men det fantes altså fengsler i Gaza, og det finnes palestinske fengsler på Vestbredden Det er snakk om en befolkning på 5.5 millioner mennesker, de har åpenbart fengsler, og det er Sharia lov som gjelder for store deler av samfunnet. Er du så naiv at du tror fangene i disse fengslene har det tipp-topp, og det er derfor ingen skriver om de? 7 1
Imaginacíon Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober 7 hours ago, 0laf said: Ja, det skulle man tro, men det fantes altså fengsler i Gaza, og det finnes palestinske fengsler på Vestbredden Det er snakk om en befolkning på 5.5 millioner mennesker, de har åpenbart fengsler, og det er Sharia lov som gjelder for store deler av samfunnet. Er du så naiv at du tror fangene i disse fengslene har det tipp-topp, og det er derfor ingen skriver om de? Dette er jo bare tøv. Du har ingen sak. 3
Sir Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober Imaginacíon skrev (8 timer siden): Jeg finner lite om palestinske fengsler i det hele tatt. Politiske fanger nevnes dog. Hvis det var et stort problem skulle man tro det var nevnt noen steder. Men det er det altså ikke. Jeg finner lite om noe folkemord utført av Israel i Gaza. Hvis dette hadde vært et stort problem skulle man jo tro det var nevnt noe sted. Men det er det altså ikke. 7 1
Imaginacíon Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober 2 minutes ago, Sir said: Jeg finner lite om noe folkemord utført av Israel i Gaza. Hvis dette hadde vært et stort problem skulle man jo tro det var nevnt noe sted. Men det er det altså ikke. Nå troller du 2 1
Snikpellik Skrevet 8. oktober Forfatter Skrevet 8. oktober PM’s office reports progress in talks on Gaza deal as top negotiators set to join https://www.timesofisrael.com/in-apparent-sign-of-progress-egypt-says-witkoff-to-soon-join-talks-on-gaza-deal/ Negotiations in Sharm el Sheikh for a Gaza ceasefire-hostage deal based on US President Donald Trump’s proposal have made progress, the Prime Minister’s Office said Tuesday, as Egypt’s top diplomat said that an American delegation led by White House special envoy Steve Witkoff will soon join the negotiations. 1
Sir Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober Imaginacíon skrev (4 minutter siden): Nå troller du Jeg trodde vi nå kunne late som at det ikke finnes informasjon bare fordi vi selv ikke kunne(ville?) finne det? Virket som du satt den presedensen. Eller er det lov for deg men ikke meg? 8
Snikpellik Skrevet 8. oktober Forfatter Skrevet 8. oktober Tussi skrev (12 timer siden): Ja, at de velger 7 oktober er å spytte i ansiktet på ofrene. For noen ekle mennesker! Enig. Retten deres til å demonstrere er selvfølgelig ubestridelig, men det å velge akkurat 7. oktober er ikke bare ekkelt, det er direkte motbydelig. Vi snakket med familie i Netivot i går kveld. De sa at det ble en annerledes feiring på grunn av datoen, men i Israel har det også vært en del episoder i går som har ført til sterke reaksjoner. På "israelske Fox News", Channel 14, kjørte de et høytidsprogram for å feire Sukkot. Kommentarer som "gled dere over denne dagen" og "i dag er for å feire" har vakt mye sinne. Men for de fleste var det nok en litt rar dag hvor feiring og sorg kolliderer. 3 1
Snikpellik Skrevet 8. oktober Forfatter Skrevet 8. oktober (endret) Angela Merkel skal besøke Israel neste måned der hun skal motta en pris, men hun skal også møte blant andre Netanyahu. I sommer fikk hun en del oppmerksomhet for å støtte IDF-ledelsen i sin kritikk mot Netanyahu, og offiserene som demonstrerte. I tillegg sa hun at hun står bak alle som deltar i massedemonstrasjonene. Merkel er kjent som en sterk støttespiller av Israel, men har vært kritisk til hvordan denne krigen er blitt ført. Så det kan jo bli et interessant møte. 'Iron Lady' of Germany Angela Merkel to visit Israel https://www.ynetnews.com/article/rk1bqdq6gg Former German Chancellor will arrive in Israel next month; She will meet with Herzog, Sa'ar and Netanyahu - whom she criticized four months ago. Endret 8. oktober av Snikpellik 3 1
Rhabagatz Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober 28 minutes ago, Snikpellik said: Enig. Retten deres til å demonstrere er selvfølgelig ubestridelig, men det å velge akkurat 7. oktober er ikke bare ekkelt, det er direkte motbydelig. Vi snakket med familie i Netivot i går kveld. De sa at det ble en annerledes feiring på grunn av datoen, men i Israel har det også vært en del episoder i går som har ført til sterke reaksjoner. På "israelske Fox News", Channel 14, kjørte de et høytidsprogram for å feire Sukkot. Kommentarer som "gled dere over denne dagen" og "i dag er for å feire" har vakt mye sinne. Men for de fleste var det nok en litt rar dag hvor feiring og sorg kolliderer. Jeg er enig. Det er så unødvendig. Både fordi det kan være støtende og fordi man fremstår uten empati. Det koster ingenting å minnes de sivile ofrene på denne dagen. Så kan man heller markere 2-årsdagen for starten på blodbadet i dag, 8. oktober. 3 1
Imaginacíon Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober 32 minutes ago, Sir said: Jeg trodde vi nå kunne late som at det ikke finnes informasjon bare fordi vi selv ikke kunne(ville?) finne det? Virket som du satt den presedensen. Eller er det lov for deg men ikke meg? Det er lett å finne dokumentasjon på folkemordet. I motsetning til forferdelige forhold i palestinske fengsel sammenlignbart med det du finner i israelske fengsel. Det fins noe, men det er 26 år gammelt, ikke noe nytt. Hvis du mener du har noe av nyere dato får du legge det på bordet. https://www.ohchr.org/en/press-releases/2025/09/israel-has-committed-genocide-gaza-strip-un-commission-finds 1
Populært innlegg Sir Skrevet 8. oktober Populært innlegg Skrevet 8. oktober Påstander om at Israel mishandler fanger: "Israel er en terrorstat som må oppløses og som må ekskluderes fra verdenssamfunnet" Påstander om at Palestina mishandler fanger: "Palestina må få rettigheter som en suveren stat og må inkluderes i verdenssamfunnet" Dette er sånn dobbeltmoral og hykleri ser ut. Ikke Whataboutism, men dobbeltmoral og hykleri. Jeg lurer på hvorfor enkelte roper "Antisemittisme"? 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå