Rune_says Skrevet tirsdag kl 17:32 Skrevet tirsdag kl 17:32 (endret) Regenburg skrev (1 time siden): Jeg skrev et langt tilsvar til denne. Deriblant kan jeg si at jeg blir kvalm av naziholdningene til dere som fornekter det massive arabiske folkemord på verdens jøder. Mod har slettet det innlegget og advart meg mot å bli kvalm av nazistholdningene som gulpes opp her. Dette på et Egmontforum der russiske bots fritt får poste nazist og fascistløgenene sine daglig. Så kan ærlig si at jeg blir kvalm av både dine og moderatorens motbydelige menneskesyn. Råtne holdninger og løgnaktige oppkast når det kommer til å benekte massedrapene og etniske rensingen av jøder fra over 20 arabiske land. Ta rennafart og skam dere begge to. Aktiviteten til moderatorene på dette forum, er verdt å ta en titt på av pst. Særlig med tanke på hva som legges til rette for i Ukrainatrådene og alt som har med hamas å gjøre. Ser at jeg ikke er den eneste som har bemerket dette de siste 3 årene. Skal vi se. Naziholdninger ? Det ser vi vel i praksis at Israel har nå med en videreutvikling av folkemord. Russiske bots? På ene siden er jo Putin imot nazister, så til de grader at de bomber veteraner som kjempet mot nazistene i WW2 hvis de tilfeldigvis bor i Ukraina (som mange soldater i Røde Armé var fra). På annen side holder han "Night Wolves" en MC gjeng kjent for å bruke nazi-symbolikk tett til hjertet. Motbydelig menneskesyn at hvert menneske er like mye verdt ?? Gml Testamente sier "et øye for et øye" - ikke at det skal være 65 palestinske for hvert Israelske liv. Endret tirsdag kl 17:36 av Rune_says 5
sk0yern Skrevet tirsdag kl 18:07 Skrevet tirsdag kl 18:07 Rune_says skrev (34 minutter siden): Det ser vi vel i praksis at Israel har nå med en videreutvikling av folkemord Nå kan i alle fall ofrene for folkemordet selv bestemme om det skal fortsette eller ikke. Det er vel første gang i historien. 6 2
Snikpellik Skrevet tirsdag kl 18:23 Forfatter Skrevet tirsdag kl 18:23 Sir skrev (2 timer siden): Hvor har ADL gjort det? Har sjekket. ADL har ikke sagt at Turning Point er en ekstremistgruppe. Independent står kanskje for independent of facts. Fikk sikkert mange klikk ihvertfall da siden de fikk med den tittelen. På nettsiden til ADL. https://www.adl.org/resources/backgrounder/turning-point-usa 3 1
Sir Skrevet tirsdag kl 19:27 Skrevet tirsdag kl 19:27 Snikpellik skrev (3 minutter siden): På nettsiden til ADL. https://www.adl.org/resources/backgrounder/turning-point-usa Takk! Jeg fant ikke noe der om at Turning Point er en ekstremistgruppe ifølge ADL. 2
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 19:37 Skrevet tirsdag kl 19:37 Snikpellik skrev (3 timer siden): De fleste israelere (71%) støtter fredsplanen, spesielt de med arabisk bakgrunn (93%) Støtter den jeg og 1
VifteKopp Skrevet tirsdag kl 19:38 Skrevet tirsdag kl 19:38 Det er en forbausende god plan. Spørsmålet er hva Hamas gjør ... 3
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 19:41 Skrevet tirsdag kl 19:41 Rune_says skrev (2 timer siden): Motbydelig menneskesyn at hvert menneske er like mye verdt ?? Gml Testamente sier "et øye for et øye" - ikke at det skal være 65 palestinske for hvert Israelske liv. Så det Israel burde gjøre for å få din støtte er å jevne ut dette noe. De kan jo få til dette ved å: - Kutte ut rakettforsvaret, slik at de 50.000 rakettene Hamas har sendt mot israelske sivile mål får gjøre langt mer skade. - Kutte ut alarmsystem, slik at israelere ikke går ned i bomberom osv når det står på. - Ikke ha bomberom slik Hamas ikke har for sin befolkning. - Tillate at Hamas sine forsøk på terrorangrep lykkes. Da vil jo statistikken se "bedre ut" etter noen år og ditt syn vil bli mer balansert? Ytterligere tiltak etter Hamas-boken: - Misbruke egne sivile og sivile bygg. F.eks avfyre raketter inn mot Gaza fra israelske skoler, sykehus m.m. - Ikke følge folkeretten på et eneste punkt, krige i sivilt slik at palestinske soldater lettere kan ta feil av israelske soldater og eventuelle sivile. 3 4 1
JK22 Skrevet tirsdag kl 20:40 Skrevet tirsdag kl 20:40 Snikpellik skrev (14 timer siden): Allerede trøbbel i sikte. Netanyahu hevder i en video at avtalen gjør at IDF kan bli værende på Gazastripen, og avfeier muligheten for en palestinsk stat. Begge utsagnene er i strid med avtaleteksten han nettopp har skrevet under på. In video statement, Netanyahu claims Trump plan will allow IDF to remain in Gaza, rules out Palestinian statehood https://www.timesofisrael.com/liveblog-september-30-2025/ (…) His remarks appeared to misrepresent a portion of Trump’s plan, which was published online by the White House, as it does not envision the IDF remaining in the Strip indefinitely, but rather withdrawing gradually and handing over the an international security force. “We said we would strongly oppose a Palestinian state,” he adds, claiming Trump is in agreement with him that it would be a “massive prize for terror.” Again, this appeared to be somewhat of a misrepresentation of the plan, as point 19 states that after Gaza is redeveloped and the Palestinian Authority is deemed to have carried out the necessary reforms, the conditions may finally be in place for a credible pathway to Palestinian self-determination and statehood, which we recognize as the aspiration of the Palestinian people. Han og Hamas har til felles at de er de fremste hindrer mot en fred, han hadde endog fått gjennom en endring om at en israelsk tilbaketrekning vil ikke være fullstendig før man har verifisert bevis på avvæpning av Hamas. Men her tror jeg at han forregner seg, for når en internasjonal sikkerhetsstyrke skal overta, må det skje gjennom langvarig planlegging og forberedelse som vil starte så snart våpenhvilen er iverksatt. Snikpellik skrev (7 timer siden): I en lite bemerket del av Trumps fredsplan, vil Den palestinske selvstyremyndigheten (PA) bare bli ansett for å ha "reformert seg selv" og være kvalifisert til å styre det som har blitt beskrevet som "Nye Gaza" hvis de dropper all involvering i rettssakene som reises mot Israel og eventuelt USA ved ICJ og ICC, som for eksempel å gi tilgang til beviser eller vitner. https://www.theguardian.com/world/live/2025/sep/30/netanyahu-israel-gaza-hamas-trump-peace-plan-latest-news-middle-east-crisis-live?page=with%3Ablock-68dbc7108f08c5b5a311375f#block-68dbc7108f08c5b5a311375f Dette liker jeg ikke, da dette kan lede til meget store problemer i fremtiden mellom israelerne og palestinerne. Men oljesjeikene ville helt sikkert ignorert dette fordi de ikke ønsker ICJ og ICC - spesielt med tanke på Jemen og Sudan. Kravet om reformering og kvalifisering nærmest tvinge seg fram fordi Fatah-styret er så korrupt at Hamas i sammenligning er foretrekkende tross dødskult og en tendens for å beholde makten gjennom terror og drap. Selv arabermaktene erkjenner dette. VifteKopp skrev (55 minutter siden): Spørsmålet er hva Hamas gjør ... Hamas er under massiv press - ikke fra de arabiske monarkene, men fra sine egne ideologiske brødre innenfor Muslimbrødrene som hadde sluttet seg sammen med sine gamle fiender som arabernasjonalister og monarker for å bringe krigen til en slutt. Denne er isolasjon som overgikk all fatning ved at man vil bli helt alene, forlatt av alle. Åpenbart hadde muslimbrødrene blitt satt i meget sterk pinlighet av dødskultmentaliteten som hadde etablert seg i Hamas, som nå er i åpen skue for alle over hele verden. Det klokeste er å bare gi opp. De muslimske statsoverhodene vil konfrontere Israel i deres tid etter deres valg, men de vil ikke tolerere en organisasjon som villig begår folkemord på seg selv og sitt folk. For folkemordet på palestinerne har to gjerningsmenn; de sionistiske israelerne og de islamistiske Hamasmedlemmene. 2
Tussi Skrevet tirsdag kl 20:56 Skrevet tirsdag kl 20:56 (endret) Snikpellik skrev (2 timer siden): På nettsiden til ADL. https://www.adl.org/resources/backgrounder/turning-point-usa Og dette kom etter Kirks død? Beleilig... da kan man plutselig kalle alle som støttet ham ekstremister... Endret tirsdag kl 20:56 av Tussi 2
Snikpellik Skrevet tirsdag kl 21:11 Forfatter Skrevet tirsdag kl 21:11 (endret) Tussi skrev (19 minutter siden): Og dette kom etter Kirks død? Beleilig... da kan man plutselig kalle alle som støttet ham ekstremister... Nei, lenge før drapet på Kirk. ADL har kategorisert Turning Point i ekstremistisk/hat-kategorien på grunn av deres Professor Watchlist, en liste de har med lærere og professorer de mener har sentrum/venstreorienterte synspunkter, som har ført til forfølgelse og doxxing. Som ADL skriver har også en rekke av organisasjonens ledere kommet med grove rasistiske, homofobe og andre hatefulle utsagn. Endret tirsdag kl 21:17 av Snikpellik 4 1
VifteKopp Skrevet tirsdag kl 21:11 Skrevet tirsdag kl 21:11 JK22 skrev (21 minutter siden): De muslimske statsoverhodene vil konfrontere Israel i deres tid etter deres valg, men de vil ikke tolerere en organisasjon som villig begår folkemord på seg selv og sitt folk. Jaha - når og hvordan skal det skje? Denne generasjonen med arabere har vist seg fullstendig uinteresserte i å konfrontere israelerne annet enn med forutsigbare fordømmelser. 5
Sir Skrevet tirsdag kl 21:12 Skrevet tirsdag kl 21:12 Tussi skrev (13 minutter siden): Og dette kom etter Kirks død? Beleilig... da kan man plutselig kalle alle som støttet ham ekstremister... Jeg tror den oversikten er fra 2019, og har sikkert blitt oppdatert flere ganger, sist i går. Og ADL sier ikke at Turning Point er en ekstremistgruppe. 2 1
Sir Skrevet tirsdag kl 21:16 Skrevet tirsdag kl 21:16 Snikpellik skrev (1 minutt siden): ADL har kategorisert Turning Point i ekstremistisk/hat-kategorien på grunn av deres Professor Watchlist Og dette vet du fordi? 2 1
Tussi Skrevet tirsdag kl 21:18 Skrevet tirsdag kl 21:18 Snikpellik skrev (7 minutter siden): Nei, lenge før drapet på Kirk. ADL har kategorisert Turning Point i ekstremistisk/hat-kategorien på grunn av deres Professor Watchlist, en liste de har med lærere og professorer de mener har sentrum/venstreorienterte synspunkter, som har ført til forfølgelse og doxxing. Som ADL skriver har også en rekke av organisasjonens ledere kommet med grove rasistiske, homofobe og andre hatefulle utsagn. Den listen er en uting, enig i det 1
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 21:20 Skrevet tirsdag kl 21:20 (endret) Snikpellik skrev (3 timer siden): På nettsiden til ADL. No offense, men dine egne kilder har tatt feil gang på gang i tråden. F.eks Haaretz sine mange artikler der kilden er anonyme i Hamas og IDF. Angivelig hadde Hamas godtatt avtalen til Trump lenge før Israel gjorde det kunne vi lese i en av de artiklene du la inn her for flere dager siden, men nå som Israel og en rekke arabiske land har godkjent det så lar det stadig vente på seg å få bekreftet. Det kom vel et positivt signal idag riktignok men. Så kanskje roe ned angrepet på at andre også ønsker å fortelle noe i tråden eller? Haaretz og flere av de du legger inn er ikke akkurat objektive kilder det heller. Andre må ha lov til å legge ut saker de og Endret tirsdag kl 21:56 av DukeNukem3d 3 1 3
BadCat Skrevet tirsdag kl 21:44 Skrevet tirsdag kl 21:44 9 hours ago, Rune_says said: Nå snakket jeg jo om palestinere i Gaza... det er liksom der krigen er. Hold debatten saklig nå da. Krigen er i norske gater også. 5 2
Snikpellik Skrevet tirsdag kl 21:48 Forfatter Skrevet tirsdag kl 21:48 (endret) DukeNukem3d skrev (9 timer siden): No offense, men dine egne kilder har tatt feil gang på gang i tråden. F.eks Haaretz sine mange artikler der kilden er anonyme i Hamas og IDF. Angivelig hadde Hamas godtatt avtalen til Trump lenge før Israel gjorde det kunne vi lese i en av de artiklene du la inn her for flere dager siden, men nå som Israel og en rekke arabiske land har godkjent det så lar det stadig vente på seg å få bekreftet at Hamas har godkjent den. Det kom vel et positivt signal idag riktignok men. Så kanskje roe ned angrepet på at andre også ønsker å fortelle noe i tråden eller? Haaretz og flere av de du legger inn er ikke akkurat objektive kilder det heller, Haaretz er sterkt venstreorientert og naturlig nok veldig kritiske til høyreorienterte israelske regjeringer og deres politikk. Jeg kan vel ikke ta ansvar for at nyheter som meldes senere ikke viser seg å stemme, delvis stemmer eller stemmer. Dette skjer absolutt hele tiden, spesielt i denne konflikten. Rykter og ubekreftede meldinger er en stor del av nyhetsbildet rundt en krig. Jeg har lagt ut drøssevis av nyheter og artikler som senere viser seg å være annerledes, fra alle mulige kilder, for det aller meste poster jeg fra de største og seriøse engelskspråklige israelske mediene her enten det er TOI, Jpost, Ynet eller Haaretz. Om de er på venstre- eller høyresiden er ikke noe jeg tenker på. Felles for alle mediene i Israel er at de ofte er svært kritiske til «makta». Jeg prøver å poste det som ikke kommer i norske og internasjonale medier, som alle har lest fra før. Beklager, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med «Så kanskje roe ned angrepet på at andre også ønsker å fortelle noe i tråden eller?». Lyst til å forklare? Tror ikke jeg har angrepet noen for å poste her? Sitat Andre må ha lov til å legge ut saker de og selv om du ikke liker budbringeren. Veldig gjerne? Det er det tråden er til. Som jeg har sagt før vil jeg gjerne at flere bidrar med å oppdatere med nyheter her. Endret onsdag kl 06:41 av Snikpellik 3 1 1
Snikpellik Skrevet onsdag kl 06:43 Forfatter Skrevet onsdag kl 06:43 Senior Hamas official to BBC: 'We will reject Trump's plan' https://www.ynetnews.com/category/3089 A senior Hamas official told the BBC that the terrorist organization will reject U.S. President Donald Trump's peace plan, claiming it "serves Israel's interests and ignores those of the Palestinian people." According to him, Hamas will not agree to disarm and surrender its weapons, nor to the deployment of an international force in the Gaza Strip - which he claims is "a new form of occupation." According to the BBC, the highest-ranking military commander remaining for Hamas in the Gaza Strip - Izz ad-Din al-Haddad - is determined to continue fighting instead of accepting Trump's plan. Additionally, it was reported that Hamas officials outside Gaza have recently found themselves excluded from discussions, as they have no direct control over the hostages. 3
Snikpellik Skrevet onsdag kl 08:16 Forfatter Skrevet onsdag kl 08:16 Ehud Barak: Trump's plan excellent starting point, a defeat for Netanyahu https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/2025-10-01/live-updates-869168 Former prime minister Ehud Barak said that Trump's 20-point peace plan is "an excellent starting point, but a tough defeat for Netanyahu," Army Radio quoted him as saying on Wednesday. Barak added that he believes that the current prime minister will attempt to sabotage the peace plan, Army Radio cited him as saying. "The prime minister said in the Foreign Affairs Committee that the buildings in Gaza should be demolished so that the residents cannot return - this is a war crime, what Israel did in Gaza will be a topic that will be talked about for years," Barak reportedly said. "After the Yom Kippur War, the Israeli leadership came to its senses and brought about a peace agreement - it is possible that today, in the wake of the war, a window of opportunity will open to reduce the conflict in the region." 1 2
Sir Skrevet onsdag kl 08:36 Skrevet onsdag kl 08:36 Snikpellik skrev (18 minutter siden): "The prime minister said in the Foreign Affairs Committee that the buildings in Gaza should be demolished so that the residents cannot return - this is a war crime Vel, han sa jo ikke det. Dette er bare internpolitikk i Israel for å score poeng til neste valg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå