Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hocanee skrev (Akkurat nå):

7.oktober var kalkulert og planlagt 

Ledere i Hamas sa også i etterkant at de vil gjøre lignende angrep igjen og igjen 

Så det Israel driver med på Gaza er ikke kalkulert eller planlagt?  At de sprenger samtlige sykehus på Gaza er ikke kalkulert?

• Liker 5
Skrevet
hocanee skrev (1 minutt siden):

Du vet at hvem som helst kan skrive på Wikipedia?

Jeg må be deg ikke komme med tullesvar 

Du er klar over at du kan lese kildene til wiki artikkelen? Nederst? Eller vil du at jeg skal ramse opp alle for deg?

• Liker 6
Skrevet
1 minute ago, ParadiseCity said:

Så det Israel driver med på Gaza er ikke kalkulert eller planlagt?  At de sprenger samtlige sykehus på Gaza er ikke kalkulert?

De er nødt til å bombe sykehus fordi Hamas sitt tunnelnettverk er bygd under sykehus og skoler 

Igjen. IDF melder alltid fra før de angriper og gir tid til evakuering 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
45 minutes ago, hocanee said:

7.oktober var et folkemord. Gaza krigen er ikke.

Jeg mener nå at det er motsatt, men det er bare min mening.

Saken er under etterforskning av ICC, så vi vil få et svar. Folk hos begge parter er tiltalt for forbrytelser mot menneskeheten

• Liker 4
Skrevet (endret)
hocanee skrev (56 minutter siden):

De er nødt til å bombe sykehus fordi Hamas sitt tunnelnettverk er bygd under sykehus og skoler 

Igjen. IDF melder alltid fra før de angriper og gir tid til evakuering 

Flott måte å intellektualisere og samtidig bagatellisere handlingene til Israel på. Det enkelte egentlig sier i denne tråden at "Det er leit at det ble slik og altfor mange palestinere er blitt drept, men stakkars Israel hadde ikke noe valg".

Greia er det parasittene har over tid grafset til seg mer og mer land. Den endelige løsningen ser vi konturene av nå. Heldigvis er det en verden utenfor Diskusjon.no som ser ting helt annerledes.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 minutes ago, Boing_80 said:

Flott måte å intellektualisere og samtidig bagatellisere handlingene til Israel. Det enkelte egentlig sier i denne tråden at "Det er leit at det ble slik og altfor mange palestinere er blitt drept, men stakkars Israel hadde ikke noe valg".

Greia er det parasittene har over tid grafset til seg mer og mer land. Den endelige løsningen ser vi konturene av nå. Heldigvis er det en verden utenfor Diskusjon.no som ser ting helt annerledes.

Jøder har levd i Israel i flere tusen år. Lenge før palestinere.

Jøder kommer alltid til å leve der uansett om du liker det eller ikke.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Tror nok du må lenger ut enn diskusjon.no for å omtale jødene som parasitter. Vi er ikke helt tilbake til Tyskland på 30-tallet riktig enda.

• Liker 3
Skrevet
hocanee skrev (2 minutter siden):

Jøder kommer alltid til å leve der uansett om du liker det eller ikke.

Vi får se.

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, Boing_80 said:

Vi får se.

Israel er en ganske så avansert stat med et sterkt forsvar og infrastruktur. Palestina har også null støtte fra muslimske naboland, så jeg er ikke særlig bekymret for Israel

• Liker 5
Skrevet
12 minutes ago, hocanee said:

Palestinerne er etterkommerne etter jødene som bodde der. De har større innslag av gammelt jødisk DNA enn dagens jøder.

• Liker 6
Skrevet
Just now, Rhabagatz said:

Palestinerne er etterkommerne etter jødene som bodde der. De har større innslag av gammelt jødisk DNA enn dagens jøder.

Så bra at du innrømmer at område tilhører jøder.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, hocanee said:

Vi snakker om å ta nyfødte ut av krybbene sine og brenne dem. Det er de ondeste handlingene mot det jødiske folk siden Holocaust 

Morsomt hvordan du etterlyser kilder og setter spørsmålstegn med noe som beviselig foregår, mens du selv sprer løgner, det var ingen brente babyer etter 7 oktober, to babyer døde under angrepet, en av kuler, og en på sykehuset, som følge av skudd i moren, som åpenbart er trist, det er trist at over tusen personer døde syvende oktober, og det er trist at over  sekstitre tusen mennesker har dødd så langt i krigen, men det er ikke til hjelp for noen av disse at du løper rundt og sprer løgner.

[...]There is no evidence that children from several families were murdered together, rendering inaccurate Netanyahu’s remark to U.S. President Joe Biden that Hamas terrorists “took dozens of children, tied them up, burned them and executed them.”

[...]Zaka has been scrutinized by the Israeli press but not the U.S. media. A blockbuster Haaretz report found after October 7, senior military leaders sidelined Israel Defense Forces soldiers specializing in recovering bodies and preserving evidence and sent in untrained Zaka volunteers instead. Zaka reportedly turned massacre sites into a “war room for donations,” used corpses as fundraising props, “spread accounts of atrocities that never happened,”

• Liker 5
Skrevet
hocanee skrev (33 minutter siden):

Å vise min støtte til Israel er en av grunnene til at jeg kommer til å stemme FRP 😊

Godt du har prioriteringene dine i orden.

Jeg antar også at du ironisk nok anser deg selv som en nasjonalist? Som setter Israel først vel og merke. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
47 minutes ago, hocanee said:

Å vise min støtte til Israel er en av grunnene til at jeg kommer til å stemme FRP 😊

Er ikke et av mantraene til ditt parti at man skal «hjelpe» de der de er? Da er det vel rett og rimelig at vi ber Israel om å føkk-off og la Palestinerne bygge opp sin egne stat istedenfor å tvangsflytte dem? Vinn - vinn!

Endret av The Very End
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...