Gå til innhold

Skitne varer på Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra du holdt igjen pengene, men hva skjer egentlig i slike saker når bruker har fått varen, og selger ikke får pengene sine? 

I denne saken (med bildebevis på denne historien) er det jo rett og rimelig senders ansvar for å pakke trygt nok, så innafor at selger ikke får penger her. Men i andre saker hvor dette ikke tilfelle, hva skjer da? Noen som vet?

Jeg har har erfart hva som skjer hvis sending forsvinner, det skjedde meg da jeg sendte til en kjøper, vi fikk begge utbetalt, først måtte jeg kontakte fraktselskapet som deretter kontaktet finn etter tidsfristen på 3 uker hadde gått ut. Jeg fikk penger direkte fra finn (det jeg solgte varen for) og kjøper fikk refundert kjøpeprisen + fraktpris fra fraktselskapet. 

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Ok. Jeg ser den, men synes fremdeles at det er på trynet at kjøper må gjøre all denne jobben all den tid det er selgeren som har vært idiot. Men regler er regler.

Jepp, slik er det dessverre. Om det er transportskade eller dårlig innpakning er en sak mellom selger-finn-transportør. Du har betalt for fraktforsikring via fiks ferdig. Det står også, noe jeg syns er drøyt at: 
"Selger er ansvarlig for at pakken er forsvarlig pakket for å tåle transport og sortering, herunder bl.a. fall på opp til 3 meter. ".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (4 timer siden):

De gangene jeg har solgt ting på Finn så har jeg vært nøye med at ting ser bra ut (så mye som mulig all den tid det jo er brukt vare). I de fleste tilfellene har jeg spart originalemballasjen og pakker ting inn i eskene. Om jeg ikke har eske tilgjengelig er det en smal sak å spørre på den lokale matbutikken. De har ofte pappesker som skal kastes. Jeg sørger for å tørke over tingen som skal selges. Er nordmenn bare vanskelige folk av seg?

Altså Finn er et bruktmarked. Man er bra dum om man ikke prøver å prute. I mange annonser står det "ferdigprutet" av selgeren. Men kjære vakre vene, hvordan kan noe som innebærer en dialog med minst en annen person, bli definert som endelig? Skambud er en uting, men da er det bare å si nei.

Huff, måtte bare tømme meg :)

Virker som noen er mere interessert i å prute enn selve varen. Værste jeg vet på finn er en meldingen uten "hei" eller "vennlig hilsen". Bare rett på sak med et veldig lavt beløp iforhold til prisantydning. De blir umiddelbart blokkert. Styrer unna utenlandske navn med 0 omtaler. De som faktisk går ann å ringe/ringer opp ser jeg på som seriøse selgere/kjøpere.

Mitt mål er å få 10/10 i omtale fra alle. Uansett vare.

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har de ligget i boden/loftet er det sånn.

går det ikke an fikses for en billig penge er det egentlig ikke verdt legge ut.

Dragonlove skrev (23 timer siden):

Jepp, går meget tregt på Finn i det siste, er nok denne dyrtiden tenker jeg.

nevnt i annen post. tar video som eksempel. men folk tror skrotet er mer verdt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...