Gå til innhold

Skitne varer på Finn.no


Anbefalte innlegg

Er det vanlig at brukte gjenstander på Finn.no ikke rengjøres eller tørkes med klut før de blir sendt i posten? Kjøpte en brukt blender hvorpå selgeren ikke hadde tørket av gamle matrester på selve blenderen. Attpåtil var glassbeholderen knust. Selger påstår at hun pakket tingene godt. For noe pisspreik. Hun hadde kun rullet papir rundt blenderen og muggen og pakket inn i gavepapir. 

Dessuten skar jeg meg og siden jeg går på blodfortynnende gikk det lang tid før blodet stoppet å renne.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (6 timer siden):

Er det vanlig at brukte gjenstander på Finn.no ikke rengjøres eller tørkes med klut før de blir sendt i posten? Kjøpte en brukt blender hvorpå selgeren ikke hadde tørket av gamle matrester på selve blenderen. Attpåtil var glassbeholderen knust. Selger påstår at hun pakket tingene godt. For noe pisspreik. Hun hadde kun rullet papir rundt blenderen og muggen og pakket inn i gavepapir. 

Jeg vet ikke, alt jeg har kjøpt på finn har vært i god stand. Hva gjorde du med blenderen? Ga du tilsnakk til hun du kjøpte fra? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (16 timer siden):

Er det vanlig at brukte gjenstander på Finn.no ikke rengjøres eller tørkes med klut før de blir sendt i posten? Kjøpte en brukt blender hvorpå selgeren ikke hadde tørket av gamle matrester på selve blenderen. Attpåtil var glassbeholderen knust. Selger påstår at hun pakket tingene godt. For noe pisspreik. Hun hadde kun rullet papir rundt blenderen og muggen og pakket inn i gavepapir. 

Såpass ja 🤣Har aldri kjøpt noe sånt brukt før så det har jeg ingen erfaring med. Men å pakke blenderen kun med papir og muggen med gavepapir, var vel kanskje ikke noe sjakktrekk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De gangene jeg har solgt ting på Finn så har jeg vært nøye med at ting ser bra ut (så mye som mulig all den tid det jo er brukt vare). I de fleste tilfellene har jeg spart originalemballasjen og pakker ting inn i eskene. Om jeg ikke har eske tilgjengelig er det en smal sak å spørre på den lokale matbutikken. De har ofte pappesker som skal kastes. Jeg sørger for å tørke over tingen som skal selges. Er nordmenn bare vanskelige folk av seg?

Altså Finn er et bruktmarked. Man er bra dum om man ikke prøver å prute. I mange annonser står det "ferdigprutet" av selgeren. Men kjære vakre vene, hvordan kan noe som innebærer en dialog med minst en annen person, bli definert som endelig? Skambud er en uting, men da er det bare å si nei.

Huff, måtte bare tømme meg :)

Lenke til kommentar
^fmj skrev (2 timer siden):

Kjøpsloven gjelder, men skal man orke masse styr for en blender?

Antar sendingen var forsikret? Men med uegnet emballasje spørs det om du får mehold.

Ja, det var det da. Endte jo opp med at jeg kjøpte ny i butikken i dag. Samt en ny ekse med plaster siden jeg skar meg på faenskapet i går. Går på blodfortynnende slik at blodet aldri stopper.

Lenke til kommentar
Iterion skrev (7 timer siden):

Såpass ja 🤣Har aldri kjøpt noe sånt brukt før så det har jeg ingen erfaring med. Men å pakke blenderen kun med papir og muggen med gavepapir, var vel kanskje ikke noe sjakktrekk. 

Det så slik ut. Jeg fikk dessverre ikke tatt bilder av hele pakken da jeg åpnet den i god tro og hørte ingen rare lyder. Og jammen klarte jeg ikke å skjære meg på faenskapet!

IMG_20231011_175846.jpg

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (3 minutter siden):

Spør om pengene tilbake ellers gir du laveste karakter på handelen. Tydelig dårlig innpakket her. Ellers er det merkelig hva folk selger brukt som er omtrent verdiløst. Jeg kunne aldri vurdert å kjøpe brukt blender, blir som å kjøpe brukt truse.

Ja, du har jo rett i det du skriver. Jeg tenkte å spare noen kroner, men innser at det var like greit å kjøpe en OBH Nordica blender hos Coop Obs for kr. 649. https://www.obs.no/kjokkenutstyr-og-borddekking/blendere-og-juicere/2179069?v=Obs-3016661155918

Selgeren påstod i går at vedkommende hadde pakket inn tingene forsvarlig og skyldte på PostNord. Jeg ble bedt om å ta kontakt med dem, men jeg nektet og ba selgeren ordne opp. Så da er betalingen utsatt i Fiks ferdig og selger har angivelig sendt klage til PostNord. 

Lenke til kommentar
Labelle skrev (11 minutter siden):

Ser ikke bra ut. Kjøpte du med "fiks ferdig"? Ganske smart konsept hvor pengene blir holdt igjen til kjøper har fått inspisert varen. Jeg handler kun dyrere brukte ting fra personer med gode omtaler.

Ja, det var via Fiks ferdig. Jeg holder tilbake pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...