Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Mr.M said:

De er vel mer fundamentalister som mener alt område tilhører jødene, og vil "bevise" det med provokative handlinger tenker jeg. De har vel også truet med å jevne Al-Aqsa moskeen med jorden og bygge tempel der?



Vi er enige om at two wrongs don't make a right. Men det er også nettopp det muslimer konsekvent har gjort i hele verden, også i Jerusalem - og som HAMAS og andre militante grupper vil gjøre igjen om de får sjansen.

Jødiske, kristne, buddhistiske, hinduistiske, zoroastro(iske?), og andre helligdommer i Europa, Asia og Afrika er rasert for å bygge eller konvertere til moskeer.

Dersom man lar det fortsette til all tid vil det kun være moskeer igjen.

Personlig skulle jeg helst sett religion forsvinne og alle bli museer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uderzo skrev (29 minutter siden):

Snorre Valen, tidligere SV politiker, sa følgende på FB i går.

God sagt etter min mening.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Hamas angrep på den festivalen føyer seg inn i en lang tradisjon av en rekke liknende angrep på liknende sivile sammenkomster. De symboliserer angrep på "de som våger å leve gudløse". Og de gjemmer det alltid bak at en utenforstående regjering utfører imperialistisk invasjon, men de angriper sjeldent til aldri maktinstanser. Noe som er veldig fortellende.

Og med mindre det dukker opp dokumentasjoner av at de også spytter på nakne mannekropper i likhet med kvinnekropper, later dette angrepet til å være drevet av den samme kjønnshierarkiske ideologien. "Ikke bare okkuperer fienden oss, men de tillater kvinner til å forstyrre den naturlige maktbalansen. Hvordan våger de?"

Desverre later ikke Netanyahu til å akkurat bygge en verden som behandler kvinner så mye bedre selv.

Og desverre kan dette bli en mulig kuliminasjon av den vestlige antiwoke mannosfære-bevegelsen vi har sett blomstre opp det siste tiåret. Det er selvsagt ikke like ille som eksempelet med kvinnen som blir spyttet på, men hvis man ser hvordan det har utviklet seg ihvertfall siden Gamergate i 2014 og hvordan det er nå, med f.eks denne forcedbirther-bevegelsen som eksploderer, så ser vi at denne ideologien har vært gjennom en sakte "koking av frosk"-prosess (ja, jeg siterte Pierce Brosnan), hvor vi har til en stor grad bare latt det skje.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):



Bare jeg som synes det er sært at "flyktninger" reiser på ferie til stedet de flyktet fra?

Ikke bar du som tenker det Nei, haha.
Syns alt er rart jeg, jeg tørr exempel selv i Fredstid reise til Israel/Palestina området, alt for farlig og reise ditt, kaller det Idioti og reise på steder der når som helst kan bli krig, uten noen forvarsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

En ukrainske flyktningsfamilie i bygda dro på ferie til familien i Ukraina i sommer.

Jeg stusset ikke noe særlig over det.



Altså hvis de flyktet Gaza nå som det bombarderes så ville det jo være forståelig. Men de kom til Norge i 2008 eller no. Og har dratt frem og tilbake siden dengang. Da burde de for lengst ha blitt værende der. Eventuelt få midlertidig flukt når kriger bryter ut igjen. Henger ikke helt på greip disse flyktninge og asyl- instutisjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 minutter siden):

Personlig skulle jeg helst sett religion forsvinne og alle bli museer.

Religion = Tro, man kanke gjør om noen tro til Museum er ingen STED/Bygning.  hehe.
Men Kirker/Moskeer osv kan gjøres om til Museum.  :)

Men enig at religioner skulle vært forbudt på jroden, hvertfall religioner som godkjenner Krig og elendighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (Akkurat nå):



Altså hvis de flyktet Gaza nå som det bombarderes så ville det jo være forståelig. Men de kom til Norge i 2008 eller no. Og har dratt frem og tilbake siden dengang. Da burde de for lengst ha blitt værende der.  

Hvordan vet du at det er flyktninger?

Hvordan vet du at de er på ferie?

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (5 minutter siden):

 

Hizbollah er en libanesisk, sjiamuslimsk gruppe med en militær og en politisk gren. Den ledes av Hassan Nasrallah. Den ble stiftet i 1985 for å bekjempe Israel i Sør-Libanon, som Israel okkuperte frem til år 2000. Sammen med Amal-bevegelsen er Hizbollah det største politiske partiet som representerer sjiittene. Wikipedia

Jeg tenker at, nå begynner det Eskalere seg raskt, sikkert frel som kommer til støtte Hamas regime.

Neste blir vel at Syria folk derfra og Jordan Angriper?

Endret av Rexxus
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Brother Ursus said:

Vi er enige om at two wrongs don't make a right. Men det er også nettopp det muslimer konsekvent har gjort i hele verden, også i Jerusalem - og som HAMAS og andre militante grupper vil gjøre igjen om de får sjansen.

Korrekt. De som har varme følelser for palestinerene bør kansje spørre seg hva som vil skje hvis palestinerene med Hamas en dag (god forbid) får tilgang til ressurser for å gjennomføre det de hele tiden harper på er det endelige målet. Men nå tror jeg ikke israel tar den sjangsen etter gårsdagen massakrer.

Palestinere har angivelig i demokratiske former valgt at de skal styres av gjennomkorrupte islamske fanatikere. Det er på tide å stoppe pengestrømmen og la palestinerne ta ansvar for sin egen valg og sin egen skjebne. De som er uenig med Hamas og vil forlate elendigheten i Gaza bør tas inn i varmen av andre arabiske og muslimske land som ellers viser uvikelig støtte og bør få muligheten til å vise at de mener alvor.

Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 minutter siden):

Korrekt. De som har varme følelser for palestinerene bør kansje spørre seg hva som vil skje hvis palestinerene med Hamas en dag (god forbid) får tilgang til ressurser for å gjennomføre det de hele tiden harper på er det endelige målet. Men nå tror jeg ikke israel tar den sjangsen etter gårsdagen massakrer.

Palestinere har angivelig i demokratiske former valgt at de skal styres av gjennomkorrupte islamske fanatikere. Det er på tide å stoppe pengestrømmen og la palestinerne ta ansvar for sin egen valg og sin egen skjebne. De som er uenig med Hamas og vil forlate elendigheten i Gaza bør tas inn i varmen av andre arabiske og muslimske land som ellers viser uvikelig støtte og bør få muligheten til å vise at de mener alvor.

Det kommer dem ALDRI til og gjøre og spørre om, dem Palestinerne vanlige folk, dem nekter gi opp. 
Les historien hva som har skjedd tidligere. 
Dem vil ha egen stat, noe som aldri kommer til og skje uten vestens samtykke og Israel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...