Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (1 minutt siden):

Er barn som kaster stein er et legitimt mål å skyte i ryggen med automatvåpen. 

Gotcha.

Har du glemt historien og David og Goliat? Hva tror du drepte Goliat i den historien? Stein kastet med slynge er et dødelig våpen!

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart du ikke kan sammenligne en stein med et skytevåpen - men hadde palestinerne hatt skytevåpen hadde de brukt dem også. Og på ett eller annet tidspunkt blir soldater drittlei av å bli pepra med stein. Så vidt jeg forstår skyter de som regel for å skade, og det er mange fler skadde enn døde, men man kan jo blø ut av skadeskyting også.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (3 timer siden):

... en konflikt som har pågått siden staten Israel ble opprettet og hvor Palestinerne som folkeslag er den siden av denne konflikten som etter mitt syn er offeret. All den tid Israel med vold og makt bedriver etnisk renskning av Palestinere i deres eget land.


Palestinere i dag er arabere, det finnes en halv milliard til av de i nabolandene, så noen etnisk rensning er det neppe.

Det finnes heller ingen militær makt i verden som gjør så mye for å unngå sivile tap, som det Israel gjør, så du er nok på ville veier. Araberne derimot, både de i Palestina og i nabolandene, har jo som mål å utslette alle jøder i midtøsten, så snur du det, så er du i hvert fall litt nærmere.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

De sikter gjerne på beinet for å stoppe steinkastingen, ikke hjertet eller hodet for å drepe.
Skulle Israel mobilisert barna sine for å returnere steinkastingen, når de har soldater med gevær på stedet?

En rekke rapporter beskriver skuddskader i brysthøyde.

 

Og si meg. Gjør du deg selv dum eller er det for å være hånefull, når du foreslår at Israel skal mobilisere barn? Eller er du bare barnslig?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden):

Det er du som kritiserer at soldater bruker gevær mot steinkastende "barn",
som om det var en kraftig overreaksjon mot guttestreker i en fredelig by.

Jeg spør om du heller ville foreslå dette.

Så du er med andre ord kun hånefull og barnslig.

Når du også må skrive "barn" som at det er noen uklare definisjoner på hva et barn er.

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Brother Ursus said:



Hvorfor ikke? Palestinerne angriper jo konsekvent først. Da bør de vel ikke være overrasket over at Israel svarer?

Dem forsvarer seg mot en ulovlig okkupant som bor på stjålet land. Det er utrolig uronisk at du støtter Ukraina slik du gjør, men samtidig støtter du Israel som gjør det samme som Russland. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
0laf skrev (3 minutter siden):

Palestinere i dag er arabere, det finnes en halv milliard til av de i nabolandene, så noen etnisk rensning er det neppe.

Det finnes heller ingen militær makt i verden som gjør så mye for å unngå sivile tap, som det Israel gjør, så du er nok på ville veier. Araberne derimot, både de i Palestina og i nabolandene, har jo som mål å utslett alle jøder i midtøsten, så snur du det, så er du i hvert fall litt nærmere.

Det er ikke rent lite avskyelig å bevitne heiagjengen her inne feire lidelser, drap, forfølgelse og fordrivelser av mennesker. At Palestinerne som bor på vestbredden i dag etter ditt syn tilhører nabolandene og er derfor fritt vilt og ikke verdig noen sympati eller empati får stå på din regning. Kjenner jeg kaster opp litt i munnen av å lese noe slikt. Det er forøvrig også det rene vissvass.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke? Palestinerne angriper jo konsekvent først. Da bør de vel ikke være overrasket over at Israel svarer?


Det er nytteløst å argumentere med folk som mener et land som Israel fortjener denne typen terrorangrep.

Dersom historien har lært oss noe dog, etter rundt ti kriger mot Israel, startet av arabere i regionen, så er det at de som starter disse krigene ender opp i elendighet og tap så store at de neppe forsøker igjen, heldigvis. 

Kanskje vi, israelerne, og for å ikke snakke om palestinerne, en gang for alle kan bli kvitt terrororganisasjonen Hamas.

  

Quakecry skrev (2 minutter siden):

Dem forsvarer seg mot en ulovlig okkupant som bor på stjålet land. Det er utrolig uronisk at du støtter Ukraina slik du gjør, men samtidig støtter du Israel som gjør det samme som Russland. 


Historieløst drivel ....

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, 0laf said:


Det er nytteløst å argumentere med folk som mener et land som Israel fortjener denne typen terrorangrep.

Dersom historien har lært oss noe dog, etter rundt ti kriger mot Israel, startet av arabere i regionen, så er det at de som starter disse krigene ender opp i elendighet og tap så store at de neppe forsøker igjen, heldigvis. 

Kanskje vi, israelerne, og for å ikke snakke om palestinerne, en gang for alle kan bli kvitt terrororganisasjonen Hamas.

At du støtter en ulovlig okkupant som kan kategoriseres som en terrorstat sier meg hva jeg trenger å vite. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

Skjønner ikke hensikten med disse forferdelige grusomhetene fra Hamas. Hva tenker de at de vil oppnå?

Vi kjenner Israel, svaret på dette vil bare bli enda mer apartheid, enda mer etnisk rensing og enda verre forhold i det som omtrent må kunne kalles konsentrasjonsleirene.

Tragisk.

De som bor der er okkupanter på stjålet land. Burde ikke være overrasket over å få konsekvenser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...