Gå til innhold

Etter Happybytes, Plussmobil bytter systemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ingenting å si med android versjon, så lenge mobilprodusenten ikke har lagt inn støtte for denne underleverandøren.

Google pixel som har vært på android 14 lenge har ikke støtte for nye systemet f.eks.

Så med mindre man har iphone eller nyere samsung så er det nå risikabelt å velge de rimeligste aktørene på telenornettet.

Bytter selv til Talkmore i midten av februar, dyrt ja, men eid av Telenor, så mindre risiko for problemer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (På 27.1.2024 den 11:55 PM):

Bytter selv til Talkmore i midten av februar, dyrt ja, men eid av Telenor, så mindre risiko for problemer.

Godt poeng. Vurderte sterkt et av Plussmobil sine "1000 min" abo. Men leser mye om folk som opplever teknisk kluss hos de.
Endte opp med å bli værende inntil videre hos Happybytes, har ikke hatt et eneste problem der sålangt. Har vært kunde nesten siden starten.

Lenke til kommentar

Mistet to eller tre samtaler med happybytes siden vi byttet over i 2023, vi byttet etter tre måneder når de økte abonnement kostnaden med 25% uten å tilby rollover som de andre aktørene. 

Vurderte sterkt plussmobil 25gb til 279,- men gikk heller over til Nice 12gb til 199,-

Endret av Saltkorn
Lenke til kommentar
Delvis skrev (48 minutter siden):

Godt poeng. Vurderte sterkt et av Plussmobil sine "1000 min" abo. Men leser mye om folk som opplever teknisk kluss hos de.
Endte opp med å bli værende inntil videre hos Happybytes, har ikke hatt et eneste problem der sålangt. Har vært kunde nesten siden starten.

Happybytes etter simbytte (til Erate) er nøyaktig samme teknisk løsning som plussmobil (Erate). Tekniske problemer knytter seg til Erate pga ikke 100% støtte hos alle mobilmerker ennå. 

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (1 minutt siden):

Happybytes etter simbytte (til Erate) er nøyaktig samme teknisk løsning som plussmobil (Erate). 

Ok. Har ikke fått nytt simkort eller beskjed om noe bytte, selv om aboet ble endret til et annet ved nyttår. Har hatt samme simkort hele veien. :shrug:

Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Ok. Har ikke fått nytt simkort eller beskjed om noe bytte, selv om aboet ble endret til et annet ved nyttår. Har hatt samme simkort hele veien. :shrug:

Du får nytt simkort etter hvert som man flytter kundene til Erate. Tar litt tid siden kundeservice ikke vil ha kontakt med alle på samme tid. Merk at for de fleste vil det ikke være noe problem (bl.a iphone, relativt ny samsung etc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  

Komplett ubrukelig skrev (14 timer siden):

Du får nytt simkort etter hvert som man flytter kundene til Erate. Tar litt tid siden kundeservice ikke vil ha kontakt med alle på samme tid.

På siden deres om dette (som jeg ikke så før)her: https://happybytes.no/ditt-sim-bytte/
Der står det følgende:
"- MERK:Har du bestilt abonnement hos oss etter den 25. oktober 2022 er SIM-kortet du mottar tilpasset ny tjenesteplattform og du finner mer informasjon og kundeservice ved å klikke her "

Hva ligger det egentlig i det? Hva med de som har abo bestilt før den datoen?

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (15 minutter siden):

Jeg vet om ikke hvor mye enklere jeg kan forklare det for deg enn i teksten du siterte fra meg..

Beklager, er sikkert treg her. Men på meg virker det der forvirrende.
Først står det at "alle kunder" vil motta nytt simkort. Er det ikke samme type simkort alle får da?
For det står altså i den merknaden om at -det simkortet de med abo bestilt ettter 25.10.22 mottar- er tilpasset ny tjenesteplattform.
Der er altså en eller annen forskjell for de som har abo bestilt før og etter 25.1022. Det er hva det forskjellen der vil si jeg lurer på. Som det framgår, kan det jo virke som at de med abo bestilt før 25.10.22 skal motta et annet slags simkort enn de med abo bestilt etter den datoen.
Hvis den merknaden betyr at de med abo bestilt etter 25.10.22 allerede har fått det simkortet andre nå får tilsendt, så ville det gitt mening. Men det står jo ikke det.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (19 minutter siden):

Beklager, er sikkert treg her. Men på meg virker det der forvirrende.
Først står det at "alle kunder" vil motta nytt simkort. Er det ikke samme type simkort alle får da?
For det står altså i den merknaden om at -det simkortet de med abo bestilt ettter 25.10.22 mottar- er tilpasset ny tjenesteplattform.
Der er altså en eller annen forskjell for de som har abo bestilt før og etter 25.1022. Det er hva det forskjellen der vil si jeg lurer på. Som det framgår, kan det jo virke som at de med abo bestilt før 25.10.22 skal motta et annet slags simkort enn de med abo bestilt etter den datoen.
Hvis den merknaden betyr at de med abo bestilt etter 25.10.22 allerede har fått det simkortet andre nå får tilsendt, så ville det gitt mening. Men det står jo ikke det.

Du får nytt simkort siden merknaden ikke gjelder deg. 

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (3 minutter siden):

Du får nytt simkort siden merknaden ikke gjelder deg.

Ok. Det betyr altså at de bare har skrevet infoen på en misvisende måte. For det har de gjort, det står jeg fast på. Ikke min feil det.
Takk -oppklart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
a_aa skrev (På 27.1.2024 den 8:57 PM):

(Har en Zenfone 9 som kanskje får Android 14 før jeg får tilsendt nytt SIM-kort fra Plussmobil...)

Fikk Android 14 i slutten av februar, og i går fikk jeg epost om at Plussmobil snart ville sende meg nytt SIM-kort for å ta i bruk ny plattform. Jeg sjekket på https://www.plussmobil.no/innstillinger-asuszenphone der det fremgår at VoLTE og VoWiFi ikke funker på ny plattform ennå (og ikke noe der tyder på at Android 14 kan være til hjelp). Så jeg besvarte eposten fra Plussmobil, og forklarte at VoLTE og VoWiFi er viktige funksjoner for meg som jeg ønsker å beholde, og jeg ba dem om å finne en løsning for meg.

Fikk høflig og positivt svar i dag: De vil fortsette å følge opp saken mot ASUS for å få støtte i ny plattform, og de stopper utsendelse av nytt SIM-kort til meg - jeg kan fortsette å benytte den gamle velfungerende løsningen inntil videre. Sånn skal det være :) :thumbup: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (4 timer siden):

Fikk høflig og positivt svar i dag: De vil fortsette å følge opp saken mot ASUS for å få støtte i ny plattform, og de stopper utsendelse av nytt SIM-kort til meg - jeg kan fortsette å benytte den gamle velfungerende løsningen inntil videre. Sånn skal det være :) :thumbup: 

Du skjønner at dette er BS? De gjør ingenting. Hvis du fortsetter å klage, og gir dem en frist, får du nytt (gammelt) SIM-kort som funker (en stund).

Lenke til kommentar

@zanta: Jeg har ingen grunn til å klage på dem eller gi dem noen tidsfrist. Jeg har et abonnement som funker prikkfritt, og som er blant de rimeligste i markedet. Gjør de noe med det som medfører at det ikke funker prikkfritt lenger eller blir mye dyrere, så skifter jeg selvsagt leverandør. Hvem BS-er hvem? ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...