Gå til innhold

– Starfield er laget for å spilles over lang tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter virkelig å bli fenget av dette spillet.

Skyrim er kanskje ikke perfekt. Men det ga meg lysten til å utforske. Den har jeg ikke her, føles som en meny simulator som alltid tvinger deg å gå gjennom 10 menyer før du kan få skipet ditt til dit du vil. Nesten alle planter er generiske og øde. Det føles son hva Skyrim ville være om de fjerna alt det som faktisk var bra med Skyrim.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bubba477 skrev:

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

"gjennomspilling 6 av 10 totalt" bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor har du bestemt deg for å spille gjennom spillet 10 ganger? :p
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rogshit skrev (13 timer siden):
bubba477 skrev (13 timer siden):

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

Ekspander  

"gjennomspilling 6 av 10 totalt" bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor har du bestemt deg for å spille gjennom spillet 10 ganger? :p

Lurte jeg på også 😅

Lenke til kommentar

Jeg har skikkelig blandede følelser om dette spillet. På én side så har jeg det ganske moro med det.

På den andre synes det er ugreit at de har laget et spill som er beregnet på at det skal fikses av fansen.

Det er også ugreit at de slapp spillet uten modstøtte, dersom det var hovedpoenget med spillet, og ikke bar en bortforklaring fra Howard.

De fleste planetene er også svært repetetive.

Lenke til kommentar
Skyrim er jo mye bedre en dette og spilte ferdig hoved oppdragene på 2 dager, så er bare new game plus som nå kan spilles og det er ikke mye annet å finne på en å stjele andre skip og lage kjedlige baser og naturen osv på planetene er gørr kjedlige så kan ikke si at dette er noe "stor spill" i mine øyne! Syntes faktisk Subnautica er bedre!
Lenke til kommentar
Rogshit skrev:
bubba477 skrev:

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

"gjennomspilling 6 av 10 totalt" bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor har du bestemt deg for å spille gjennom spillet 10 ganger? :p
Hvis du velger å starte spillet på nytt så starter du med en drakt og et skip som er bedre enn forrige gjennomspilling, hvis du tar oppdragene som skaffer deg krefter så vil disse akkumulere for hver gang du fullfører og starter spillet på nytt. Skipet oppgraderes 6 ganger mens drakt og superkrefter kan oppgraderes 10 ganger ved å fullføre og starte på nytt. For drakta så er det tilfeldig hva slags egenskaper den får når du starter på nytt.
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Rogshit skrev (14 timer siden):
bubba477 skrev (15 timer siden):

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

"gjennomspilling 6 av 10 totalt" bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor har du bestemt deg for å spille gjennom spillet 10 ganger? :p

 

GrinderX9 skrev (1 time siden):

Lurte jeg på også 😅

 

Det er som Phido sier:

Phido78 skrev (3 minutter siden):
Rogshit skrev (14 timer siden):

Hvis du velger å starte spillet på nytt så starter du med en drakt og et skip som er bedre enn forrige gjennomspilling, hvis du tar oppdragene som skaffer deg krefter så vil disse akkumulere for hver gang du fullfører og starter spillet på nytt. Skipet oppgraderes 6 ganger mens drakt og superkrefter kan oppgraderes 10 ganger ved å fullføre og starte på nytt. For drakta så er det tilfeldig hva slags egenskaper den får når du starter på nytt.

 

Man må gjennom en forkortet main quest 10 ganger for å makse ut karakteren. Anbefales kun for de med tid og lyst. Har ikke noe annet å spille nå. 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (15 timer siden):

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

Imponerende 😛 Jeg er i tvil om jeg i det hele tatt orker å komme meg igjennom kampanjen én gang. Nå kom jo nye oppdateringen til Cyberpunk også, så da spilte jeg omsider igjennom kampanjen der også for første gang. Nye DLC'en står for tur :) 

Lenke til kommentar
bubba477 skrev (36 minutter siden):

 

 

Det er som Phido sier:

 

Man må gjennom en forkortet main quest 10 ganger for å makse ut karakteren. Anbefales kun for de med tid og lyst. Har ikke noe annet å spille nå. 😋

I see, takk for forklaringen og lykke til med de neste gjennomspillingene 😅

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tåka said:

Skyrim er jo mye bedre en dette og spilte ferdig hoved oppdragene på 2 dager, så er bare new game plus som nå kan spilles og det er ikke mye annet å finne på en å stjele andre skip og lage kjedlige baser og naturen osv på planetene er gørr kjedlige så kan ikke si at dette er noe "stor spill" i mine øyne! Syntes faktisk Subnautica er bedre!

Nå er jo Subnautica en av de beste spillene laget da, så at det er bedre enn Starfield er det vel ingen tvil om.

Jeg liker Fallout enda mindre enn Skyrim, men begge spillene har den følelsen at du kan bare sette nesa i en random retting og vandre ut og se hva du finner. ofte finner du noe interesant. Her må du i en menu, så en til og en til og en til, så bruker du tid på å flytte skipet, mer menyer. Så lander du på et drit kjipt sted der det ikke er noe å gjøre, så må du lette og mer menyer osv. Når et bethesda spill totalt dreper utforskingslysten din, er det et veldig dårlig bethesda spill. Da det liksom er hele poenget med disse "rpg light" open world bethesda spillene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fallout 4 er så mye bedre en starfield noen gang kommer til og bli starfield å76 like kjedelige dårlig spill motor alt som kommer fra zenimax kommer jeg til og vente lenge med og kjøpe. Sånn som spill er nå er de ikke verdt å prøves engang. Starfield ikke et bra skytespill eller det og fly i space man er meget begrenset til hvordan man kan fly. 3 timer holdt mer en nok for meg level 5. Duke nukem 3d er mer interessant å game
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (23 timer siden):

Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

150 timer er jo ganske solid value da 😅

Digger selv spillet (selvom jeg synes det er en skandale at det ikke er full mod support ennå), men er ellers ganske enig. Føler jeg bruker mye unødvendig tid på å trykke meg inn og ut av menyer, og inventory systemet er en katastrofe.

Sliter også litt med innlevelse på enkelte quests. Å, så du vil jeg skal gravjumpe med mitt 6-etasjers gigantiske romskip til en galakse som er 460 millioner lysår unna for å.. snakke med en kis? Alright...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Starfield er et meget bra spill, og til Bethesta og være så mener jeg dem har gjort en bra jobb.

 

Men det er ingen tvil om at det fremdeles er mye som må tilføyes spillet for at det ikke blir noe man går lei av etter kort tid.

Er enig i at planeter er øde, og virker ikke å ha mye betydning for spillet annet en personlig utforsking uten gevinst. Men så er det jo mulig at dette er noe som åpner opp muligheten for modding på høyt nivå. Så mye empty space er en gull gruve for modding. Her kan man jo lage nye steder spillere kan utforske, og muligens tilføye ny historie og oppdrag som vil gi liv til spillet i mange år fremover. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
1 hour ago, Tåka said:

Skyrim er jo mye bedre en dette og spilte ferdig hoved oppdragene på 2 dager, så er bare new game plus som nå kan spilles og det er ikke mye annet å finne på en å stjele andre skip og lage kjedlige baser og naturen osv på planetene er gørr kjedlige så kan ikke si at dette er noe "stor spill" i mine øyne! Syntes faktisk Subnautica er bedre!

Nå er jo Subnautica en av de beste spillene laget da, så at det er bedre enn Starfield er det vel ingen tvil om.

Jeg liker Fallout enda mindre enn Skyrim, men begge spillene har den følelsen at du kan bare sette nesa i en random retting og vandre ut og se hva du finner. ofte finner du noe interesant. Her må du i en menu, så en til og en til og en til, så bruker du tid på å flytte skipet, mer menyer. Så lander du på et drit kjipt sted der det ikke er noe å gjøre, så må du lette og mer menyer osv. Når et bethesda spill totalt dreper utforskingslysten din, er det et veldig dårlig bethesda spill. Da det liksom er hele poenget med disse "rpg light" open world bethesda spillene.

Deg om det, vet hvertfall om 100 spill jeg likte bedre en Subnautica. Det er heilt greit da.
Lenke til kommentar

Liker egentlig Starfield, men har nå handlet Phantom Liverty og sliter veldig med å gå tilbake til Starfield når Cyberpunk gjør hele rollespilltilværelsen mye bedre. 

To ting jeg virkelig skulle ønske Bethesda kopierte er:

1) Ingen lasting etter at spillet har lastet inn

2) Måten du prater og interagerer med andre folk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...