Gå til innhold

Forslag til rimelig tv-abm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sidekick skrev (16 minutter siden):

Strim til 399 pr mnd

Inkluderer 13 tv kanaler og 5 strømmetjenester

https://www.strim.no/bli-kunde

 

Takk for forslag.

 

Har hatt Riks-tv abm men det har nettopp steget fra 349,- til 479,- og syns det er litt dyrt.

Hvordan  fungerer det med boks? Gjør man det via pc til tv? Litt lite teknisk🙈Har riks-tv boks men den kan vel ikke brukes til andre abm. 

Lenke til kommentar

Jeg har bare brukt det sammen med Apple Tv 4K, så der kan jeg ikke uttale meg. Men det burde vel fungere med en chromecast, billigere en Apple Tv er det også.

Eneste du bør være klar over er at Strim appen bruker NRK-TV appen til å streame NRK kanaler. Men det fungerer såpass sømløst at det ikke har vært noe problemer for min del så langt.

Lenke til kommentar
Grønnplante skrev (14 minutter siden):

Takk for forslag.

 

Har hatt Riks-tv abm men det har nettopp steget fra 349,- til 479,- og syns det er litt dyrt.

Hvordan  fungerer det med boks? Gjør man det via pc til tv? Litt lite teknisk🙈Har riks-tv boks men den kan vel ikke brukes til andre abm. 

Kan bruke Apple TV, Chromecast med Google TV, app på TV om det finnes, streame fra telefon eller PC til TV, spille av på telefon eller PC.

Strim - Enheter og apper

Hvilket behov har du? Noen kanaler du MÅ ha? Mye gratis, spesielt med VPN.

TV i kombinasjon med internett er gjerne en del rimeligere.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (2 timer siden):

Kan bruke Apple TV, Chromecast med Google TV, app på TV om det finnes, streame fra telefon eller PC til TV, spille av på telefon eller PC.

Strim - Enheter og apper

Hvilket behov har du? Noen kanaler du MÅ ha? Mye gratis, spesielt med VPN.

TV i kombinasjon med internett er gjerne en del rimeligere.

Har ikle Apple tv. 
Tv2,TVNorge,tv3,fem,tv2 livsstil etc 

Lenke til kommentar

Egentlig så kan man klare seg godt med NRK og pluto.tv

Det er jo egentlig bare tull å betale masse for å få stort sett reklamefinansierte kanaler.

Da kjøper jeg heller dedikerte stream-produkter som er reklamefrie.

For min del er pluto.tv akkurat som å bruke vanlig kabel i.o.m. at en kan bytte kanal for å unngå alt for mye reklame, så sånn sett blir det levelig. Siden dette er en streaming-løsning så har de faktisk mulighet til å tvinge deg til å se reklame, så det er jo bra sånn sett.

Lenke til kommentar
Grønnplante skrev (23 minutter siden):

Har ikle Apple tv. 
Tv2,TVNorge,tv3,fem,tv2 livsstil etc 

TV2 Play - 149

Viaplay - 149

Discovery Plus - 129

427, med YX Visa kan du spare 100 kroner per måned - 327.

Strim koster 360 per måned med rabatt, hadde tatt det. Jeg vet ikke om YX Visa fungerer med Strim, 260 kroner per måned da, det er rasende billig.

Lenke til kommentar
vidor skrev (3 minutter siden):

Egentlig så kan man klare seg godt med NRK og pluto.tv

Det er jo egentlig bare tull å betale masse for å få stort sett reklamefinansierte kanaler.

Da kjøper jeg heller dedikerte stream-produkter som er reklamefrie.

For min del er pluto.tv akkurat som å bruke vanlig kabel i.o.m. at en kan bytte kanal for å unngå alt for mye reklame, så sånn sett blir det levelig. Siden dette er en streaming-løsning så har de faktisk mulighet til å tvinge deg til å se reklame, så det er jo bra sånn sett.

Har du prøvd med VPN - USA? Da skinner Pluto.tv virkelig.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Egentlig så kan man klare seg godt med NRK og pluto.tv

Det er jo egentlig bare tull å betale masse for å få stort sett reklamefinansierte kanaler.

Da kjøper jeg heller dedikerte stream-produkter som er reklamefrie.

For min del er pluto.tv akkurat som å bruke vanlig kabel i.o.m. at en kan bytte kanal for å unngå alt for mye reklame, så sånn sett blir det levelig. Siden dette er en streaming-løsning så har de faktisk mulighet til å tvinge deg til å se reklame, så det er jo bra sånn sett.

Skjønner. Greia er at jeg vil ha det på tv siden jeg har tv. Ikke alt på pc. Tlf vil jeg helst ikke bruke til å se tv-programmer/filmer. 

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (2 timer siden):

Har allente og, 20 kr billigere enn strim men mindre streaming tjenester spørs litt hva man vil ha.

pluto.tv er et gratis alternativ og

https://www.allente.no/blikunde/stream/?_gl=1*1w4wfmz*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwpc-oBhCGARIsAH6ote-hb-xw_RcndXANivrNP2DPIgR-BfJRRDB9lGTU9hCN1JeLLU1Czu4aAiDkEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Men må man ha det på pc og så få det over på tv med kabel? Beklager men litt treig ang hvordan se det på tv’n.  Får man inn nrk uten noen boks?

 

Er litt usikker på om jeg får sagt opp riks-tv abm med umiddelbar virkning eller må ha det en mnd eller noe,til. 

Lenke til kommentar

Nrk er gratis via RiksTV. TVen kan muligens ta inn RiksTV via antenne, uten egen boks. Mange TVer har RiksTV-boks innebygget, så du slipper egen boks. Om du vil ha abonnement med kanaler trenger du et kort å sette inn i TVen med krypteringsnøkkel, men dette er ikke påkrevet for å bare motta Nrk.

En smart-TV kan sikkert også motta Nrk ved å installere Nrk -appen. Lenge siden jeg holdt på med det der.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Grønnplante said:

Men må man ha det på pc og så få det over på tv med kabel?

Nei.

TV-en må ha en funksjon "Wireless Display" eller du må sette inn en chromecast bak TV-en i en HDMI-inngang. Både TV og mobil må være tilkoblet et felles trådløst nett.

Så kan du ha 100-vis av apper på  mobilen, finner frem det du vil se på NRK, Youtube, TV2, Pluto osv osv og sender dette videre til TV-en ved å klikke på et synbol som ser ut som et av disse:

image.png.4e2d2229ec27b827bf6669e098f7c851.png

Da får du tilbud å se programmet videre på TV-en.

Jeg har levd nå i flere år uten noe TV-boks - kun mobil med apper og alle TV-er i huset har chromecast.

Endret av trikola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grønnplante skrev (14 timer siden):

Men må man ha det på pc og så få det over på tv med kabel? Beklager men litt treig ang hvordan se det på tv’n.  Får man inn nrk uten noen boks?

 

Er litt usikker på om jeg får sagt opp riks-tv abm med umiddelbar virkning eller må ha det en mnd eller noe,til. 

Oppsigelsestiden er inneværende måned + to måneder.

Trenger ikke kabel. Du installerer en eller flere apper på TVen, sjekk på TVen din hvilke apper som er tilgjengelige. Chromecast med Google TV fungerer godt om TVen er gammel.

Mannen med ljåen skrev (14 timer siden):

Nrk er gratis via RiksTV. TVen kan muligens ta inn RiksTV via antenne, uten egen boks. Mange TVer har RiksTV-boks innebygget, så du slipper egen boks. Om du vil ha abonnement med kanaler trenger du et kort å sette inn i TVen med krypteringsnøkkel, men dette er ikke påkrevet for å bare motta Nrk.

En smart-TV kan sikkert også motta Nrk ved å installere Nrk -appen. Lenge siden jeg holdt på med det der.

Får ingen internettkanaler eller streaming med CAM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...