Gå til innhold

SverigeDemokraterna på 20% er overraskende lavt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (10 minutter siden):

Det burde svenskene definitivt gjøre frem til de får kontroll på situasjonen.

Sende ut alle kriminelle er også en fin løsning, men ikke familien deres, de kan være uskyldige.

 

Du mener det er intelligent å bare la det gå sin gang slik de gjør nå?

På papiret en super idé.

I praksis ser jeg det ikke som gjennomførbart å stoppe all innvandring og sende ut alle kriminelle. 

 

Hvordan skal de få kontroll på situasjonen med innvandringstopp? Ufattelig mange arbeidstakere som også blir utestengt og det ville tatt mange, mange  år før situasjonen  stabiliserte seg.

 

Poenget mitt er at SD ikke løser en dritt. De vil ha makt og bruker populisme som verktøy.

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Hvordan skal de få kontroll på situasjonen med innvandringstopp? Ufattelig mange arbeidstakere som også blir utestengt og det ville tatt mange, mange  år før situasjonen  stabiliserte seg.

Poenget mitt er at SD ikke løser en dritt. De vil ha makt og bruker populisme som verktøy.

At det kan ta årevis før lyset skimtes er åpenbart, og det er ingen grunn for å la være å gjøre noe.
Innvandringsstopp er uproblematisk å utføre om man vil, det er gjort i mange land over perioder eller permanent, det er ikke vanskelig å stoppe mennesker fra å komme inn til landet, man må bare ØNSKE å faktisk være såpass streng, noe få land er.
Tyrkia, Iran, Polen, Ungarn, Israel, Bulgaria, Spania, dette er land som har vist hvor effektivt ett enkelt grense-gjerde med patrulje kan være, og Sverige trenger ikke en gang det.

Alle vet at det ikke er EU-arbeidere som er hovedproblemet med innvandring, EU-borgere søker stort sett ikke om noen pass eller opphold, og er kulturelt/etnisk relativt nære.

Det SD jobber med i Sveriges 'regerings-kanseliet' nå er dyp system-reform, lover og institusjoner

4 minutes ago, Psykake said:

Hvordan gjør man dette i praksis?

Stoppe all asyl-relatert innvandring fra utenom EU, da er i det minste 90% av problem-veksten stoppet, så gjelder det å gi politiet langt mer makt og midler, fjerne økonomiske goder for flyktninger kanskje, faktisk straffe folk, sende ut kriminelle. 
Jeg ville gått lengre enn de fleste, personlig ville jeg byttet ut alle permanente opphold til midlertidige, og sakte men sikkert re-patriere ''flyktninger''.
For å få slutt på skygge-samfunnet så må mer kobles til ID og statsborgerskap.

Om man må forlate noen konvensjoner og avtaler hadde jeg gjort det umiddelbart, det er ganske absurd at slike avtaler kan tvinge land til å koloniseres.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (16 minutter siden):

At det kan ta årevis før lyset skimtes er åpenbart, og det er ingen grunn for å la være å gjøre noe.
Innvandringsstopp er uproblematisk å utføre om man vil, det er gjort i mange land over perioder eller permanent, det er ikke vanskelig å stoppe mennesker fra å komme inn til landet, man må bare ØNSKE å faktisk være såpass streng, noe få land er.
Tyrkia, Iran, Polen, Ungarn, Israel, Bulgaria, Spania, dette er land som har vist hvor effektivt ett enkelt grense-gjerde med patrulje kan være, og Sverige trenger ikke en gang det.

Alle vet at det ikke er EU-arbeidere som er hovedproblemet med innvandring, EU-borgere søker stort sett ikke om noen pass eller opphold, og er kulturelt/etnisk relativt nære.

Det SD jobber med i Sveriges 'regerings-kanseliet' nå er dyp system-reform, lover og institusjoner

Stoppe all asyl-relatert innvandring fra utenom EU, da er i det minste 90% av problem-veksten stoppet, så gjelder det å gi politiet langt mer makt og midler, fjerne økonomiske goder for flyktninger kanskje, faktisk straffe folk, sende ut kriminelle. 
Jeg ville gått lengre enn de fleste, personlig ville jeg byttet ut alle permanente opphold til midlertidige, og sakte men sikkert re-patriere ''flyktninger''.
For å få slutt på skygge-samfunnet så må mer kobles til ID og statsborgerskap.

Om man må forlate noen konvensjoner og avtaler hadde jeg gjort det umiddelbart, det er ganske absurd at slike avtaler kan tvinge land til å koloniseres.

Hvem er  problem innvandrere? Er det spesifikke folkeslag, religiøse grupper etc?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 9/5/2023 at 2:16 PM, Psykake said:

Hvem er  problem innvandrere? Er det spesifikke folkeslag, religiøse grupper etc?

 

Hovedsakelig Afrikanere og Muslimer. Det er de som skaper mest problemer i Norge, som er vanskeligst å assimilere, de returnerer i veldig lav grad, og er mest fjernt kulturelt og etnisk.
Men du vet sikkert at jeg ikke vil ta imot større antall uansett hvor de er fra.

Mitt trange nasjonalistiske syn trengs ikke adopteres for å akseptere at kolonisering er en styggedom, og at flyktninger koster mye, og skaper problemer.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (1 time siden):

Hovedsakelig Afrikanere og Muslimer. Det er de som skaper mest problemer i Norge, som er vanskeligst å assimilere, de returnerer i veldig lav grad, og er mest fjernt kulturelt og etnisk.
Men du vet sikkert at jeg ikke vil ta imot større antall uansett hvor de er fra.

Tror du oppriktig at dette er realistisk , uavhengig av hvor sterkt man misliker muslimer og afrikanere  eller ikke. 

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Psykake said:

Tror du oppriktig at dette er realistisk , uavhengig av hvor sterkt man misliker muslimer og afrikaner eller ikke. 

Alt er mulig om man ønsker det. Hele poenget med asyl er midlertidig beskyttelse, selvfølgelig er det realistisk med repatriering, og selvfølgelig er det realistisk å ha skikkelig grensekontroll, det har også Norge gjort flere ganger de siste 50 årene.
Selv i EU sentralt er det bred enighet om at yttergrensene SKAL sikres, det er derfor Frontex sitt budsjett har vokst eksponensielt de siste 10 årene(EUs Grensevakt).
Nasjonalismen i Europa har gått kun 1 vei de siste 10 årene, og den kommer til å fortsette å vokse i takt med den ekstreme innvandringen. Det er å foretrekke at venstrepartier snarest mulig aksepterer at mangfold(etnisk/kultur) er en destabiliserende kraft, og absolutt ingen styrke som mange liker å påstå.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (16 minutter siden):

Alt er mulig om man ønsker det. Hele poenget med asyl er midlertidig beskyttelse, selvfølgelig er det realistisk med repatriering, og selvfølgelig er det realistisk å ha skikkelig grensekontroll, det har også Norge gjort flere ganger de siste 50 årene.
Selv i EU sentralt er det bred enighet om at yttergrensene SKAL sikres, det er derfor Frontex sitt budsjett har vokst eksponensielt de siste 10 årene(EUs Grensevakt).
Nasjonalismen i Europa har gått kun 1 vei de siste 10 årene, og den kommer til å fortsette å vokse i takt med den ekstreme innvandringen. Det er å foretrekke at venstrepartier snarest mulig aksepterer at mangfold(etnisk/kultur) er en destabiliserende kraft, og absolutt ingen styrke som mange liker å påstå.

Jeg tror det ikke er særlig realistisk å nekte alle  muslimer og afrikanske (fra alle afrikanske land?) imnvandrere adgang til Norge fordi noen muslimer og afrikanere begår kriminalitet. 

Ser på dette som et meget usannsynlig scenario i Norge fordi:

1. Hvordan skal dette håndheves?

2. Ingen oppegående mennesker ville stemt på et parti som fronter noe så usannsynlig. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

og at flyktninger koster mye, og skaper problemer.

Er du så distansert fra virkeligheten at du ikke tar innover deg det faktum at flyktninger og asylsøkere er en direkte konsekvens av konflikter som vesten (og Norge) har vært involvert i? 

Og samtidig lever du i en fantasiverden hvor det er realistisk å bare melde seg ut av avtaler og konvensjoner 

 

Jeg  (og resten Norges befolkning) er takknemlig for at du aldri vil komme i en posisjon hvor du vil ha noen form for makt  knyttet til innvandring  konvensjoner og avtaler. 😅

Endret av Psykake
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (10 minutter siden):

Det er å foretrekke at venstrepartier snarest mulig aksepterer at mangfold(etnisk/kultur) er en destabiliserende kraft, og absolutt ingen styrke som mange liker å påstå.

Således bør jo egentlig også ymse høyrepartier også akseptere at innvandring og mangfold kan være en oppbyggende kraft, om det gjøres riktig. Min oppfatning av at ting har fått skure og gå i land som Sverige er den ekstreme polariseringen rundt hele debatten, noe som nærmest reduserer det ned til en side som sier at all innvandring er dritt versues en annen side som hevder all innvandring er utelukkende positivt. Ingen av disse har noen vilje, ønske eller innsikt til å forstå eller engang snakke sammen. De som skulle være såpass freidige å havne i midten blir gjerne ufrivillig skøvet til en av sidene, og dermed blir det visse emner en ikke vil røre med en ildtang. Så blir sidene sittende i hver sin forsterkende boble med en usalig blanding av paranoia, hat, forakt og intoleranse mot alle som skulle komme med noe konstruktivt eller balanserende. 

Det er jo generelt sett hva som har skjedd i Sverige de siste tiårene og nå er tilstanden heller fastlåst, høyresiden, venstresiden og innvandrere blir mer isolert fra hverandre mens SVT sender gladrepotasjer på løpende bånd. Eneste løsningen jeg kan se er at folket sier nok er nok, nå må vi snakke om dette på en voksen måte. Dernest gjøre grundige analyser, uavhengig av politisk korrekthet, for å kartlegge hva som faktisk fungerer og hva som feiler når det kommer til integrering, sysselsettelse og kriminaltiet. Basert på dette for en så implentere endringer i regelverk og så videre. Jeg er dog skeptisk til at dette vil skje med det første, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...