Gå til innhold

SverigeDemokraterna på 20% er overraskende lavt


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Gouldfan said:

Jeg tror heller det er at de SD får for lite gjennomslag som støtteparti for en Høyre regjering. Dette skuffer velgerne deres.

SD har vaklet mellom 18 og 20% helt siden valget, velgerne er nokså tålmodige og lojale, SD er tross alt tilstedet ved alle regjeringens kunngjøringer og pressekonferanser, og SD kunngjør mye selv.
Jeg syns det er rart at de aksepterte L sitt krav om at SD skulle få 0 ministre, L sine velgere er 50% taktiske stemmer for å gi valget til Høyresiden, så L hadde aldri gått til Venstresiden.
Jeg kan ikke skjønne at SD får like mye gjennomslag når de bare forteller sirka hva styrmann skal gjøre, i forhold til å være styrmann selv, og ha direkte og umiddelbar detaljestyring over for eksempel justis eller migrasjonsdepartementet, slik FrP gjorde i Norge.

Var FrP noen gang støtteparti uten ministre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nasjonalisten skrev (14 minutter siden):

SD har vaklet mellom 18 og 20% helt siden valget, velgerne er nokså tålmodige og lojale, SD er tross alt tilstedet ved alle regjeringens kunngjøringer og pressekonferanser, og SD kunngjør mye selv.
Jeg syns det er rart at de aksepterte L sitt krav om at SD skulle få 0 ministre, L sine velgere er 50% taktiske stemmer for å gi valget til Høyresiden, så L hadde aldri gått til Venstresiden.
Jeg kan ikke skjønne at SD får like mye gjennomslag når de bare forteller sirka hva styrmann skal gjøre, i forhold til å være styrmann selv, og ha direkte og umiddelbar detaljestyring over for eksempel justis eller migrasjonsdepartementet, slik FrP gjorde i Norge.

Var FrP noen gang støtteparti uten ministre?

Frp?? Støtteparti? Ja maaange ganger, Hagen slapp aldri inn i regjering feks. Han fellte regjeinger han var støtte for... Husker Bondevik regjeringen.

Siv Jensen var første inne i regjering tror jeg og satt som en av de lengst sittende Finansminister.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 8.9.2023 den 13.20):

Jeg er ikke for at man skal brenne bøkene andre tror er hellige. Jeg er prinsipielt ikke for å brenne bøker, ikke engang Mein Kampf for den lærer endel om hvordan Hitler var skrudd sammen. (Han var fan av å brenne mange bøker)

Hvis man skal begynne å begrense ytringsfriheten fordi det kan provosere religiøse så er man tilbake til "Monty Python - Life of Brian kan ikke vises på Kino i Norge" fortere enn du tror. Det begynner med forbud mot å brenne koranen, så finner man noe annet å være krenket for som også må bli forbudt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (7 minutter siden):

Hvis man skal begynne å begrense ytringsfriheten fordi det kan provosere religiøse så er man tilbake til "Monty Python - Life of Brian kan ikke vises på Kino i Norge" fortere enn du tror. Det begynner med forbud mot å brenne koranen, så finner man noe annet å være krenket for som også må bli forbudt. 

Krig er værre enn å tillate demoer der man brenner koranen.

Sverige må inn i Nato er pri 1.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (53 minutter siden):

Krig er værre enn å tillate demoer der man brenner koranen.

Sverige må inn i Nato er pri 1.

For den grunnen er jeg faktisk enig. Fordi da er det underforstått at forbudet er en liten hestehandel med Erdogan og ikke en snøball som begynner å rulle i mer religiøst begrunnede forbud. Og disse demoene er i seg selv ikke noe jeg bryr meg om uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...