Gå til innhold

Alternativ betaling til bankkort?


Anbefalte innlegg

Bankkortet mitt har begynt å bli dårlig, nå er det nesten umulig for meg å få betalt da chipen er så slitt at den nesten aldri blir gjenkjent.

Jeg skal bestille nytt kort men ser at banken bruker 1 til 2 uker på å få sendt nytt kort.

 

Jeg lurer da på hvordan jeg kan få betalt for blant annet bensin og mat uten å bruke bankkortet mitt fram til jeg får nytt? Kan de fleste butikker og bensinstasjoner ta i mot f.eks vipps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deechon skrev (1 time siden):

Kan de fleste butikker og bensinstasjoner ta i mot f.eks vipps?

Nei, Vipps måtte gi opp det; det har aldri egentlig kunnet konkurrere med fysisk kort og *Pay løsninger. 

På vennebetaling er Vipps helt suverent, men til butikkbetaling var det helt ræva. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (13 timer siden):

Har ikke kortet ditt trådløs betaling (tæpping)?

Jo, det var det jeg skulle til å skrive om nå, hvis jeg putter kortet oppå terminalen og leser av elektronisk så går det, men hvis jeg putter den inn i terminalen (som man må gjøre på bensinstasjoner når du fyller) så går det aldri.

 

Jeg prøvde også google pay, men selvfølgelig... SELVFØLGELIG har jeg den ene telefonen (huawei) som er bannlyst av norske myndigheter, så jeg får ikke brukt kortet på google pay.

 

Heldigvis får jeg ny telefon neste uke.

Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (1 time siden):

Men hvis det funker å bruke kortet kontaktløst så er vel alt løst? Det finnes knapt en terminal i landet som ikke har støtte for det. (Og den terminalen kunne du uansett ikke brukt Google pay på for den bruker samme løsning i terminalen) 

Sant nok, men jeg liker ikke når dingser ikke gjør som jeg vil 😡

Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (1 time siden):

Men hvis det funker å bruke kortet kontaktløst så er vel alt løst? Det finnes knapt en terminal i landet som ikke har støtte for det. (Og den terminalen kunne du uansett ikke brukt Google pay på for den bruker samme løsning i terminalen) 

Men etter en vis ganger kreves det chip og pin.

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (11 timer siden):

Bare pin.

 

Herr Brun skrev (4 timer siden):

Nei, bare pin. Ikke noe krav til å bruke chip noensinne, unntatt den aller første transaksjonen pussig nok. I alle fall ikke på noen av mine kort. 

 

Salvesen. skrev (3 timer siden):

Ikke hos meg, har ikke vært kort på årevis

 

Kan også legge til at det gjelder større beløp og kredittkort, men sverger på at det står "Sett inn kort og prøv på nytt" de gangene det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oddeh skrev (4 timer siden):

 

 

 

Kan også legge til at det gjelder større beløp og kredittkort, men sverger på at det står "Sett inn kort og prøv på nytt" de gangene det gjelder.

Bruker ikke kredittkort, men master debit. Store beløp er ikke noe problem, mener på å ha betalt 6 så siffer med mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...