Gå til innhold

På gjensyn og takk for fisken


knutinh

Anbefalte innlegg

Etter 22 år på hardware.no som etterhvert ble diskusjon.no så er det på tide å takke for meg.

Jeg har hatt mange gode diskusjoner med bl.a. @Theo343, @Baranladion og @Simen1 men jeg vil spesielt trekke fra @Atib Azzad fordi vi har vært uenige om mye men du har evnet å bidra på måter som har fått meg til å stille spørsmål ved egne overbevisninger. Det setter jeg pris på, om det ikke alltid har virket sånn.

-k

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 hours ago, knutinh said:

men jeg vil spesielt trekke fra Atib Azzad fordi vi har vært uenige om mye men du har evnet å bidra på måter som har fått meg til å stille spørsmål ved egne overbevisninger. Det setter jeg pris på, om det ikke alltid har virket sånn.

Det er hyggelig å høre, men siden vi har lykkes i å være relativt ærlige med hverandre så langt, føler jeg at det blir feil å slutte nå; For jeg må inrømme at jeg etterhvert begynte å tvile på at du var en en aktør som diskuterte i god tro, og synes denne stadige insisteringen om at du var her for å endre mening, se andre perspektiver, samt påstander om å være så politisk uavhengig/nøytral/sentrert, tidvis fremstod mer som selvbedrag enn et faktisk ønske, hvor indignert du kunne bli over Red Frostraven som egentlig ikke gjorde mer enn å svare på spørsmålene dine, hvordan du ignorerte diskusjoner der man var i stand til å avdekke at du kanskje tok feil, hadde dårlig grunnlag, hvordan du aldri svarte meg på mine spørsmål, til tross for at jeg fulgte opp alle dine nesten uavhengig av hvor banale eller søkte de vár.
Samtidig som du alltid fremstod selvbevisst nok til at du var klar over dette, og at det nok er noe alle sliter med til tider i disse diskusjonene, jeg beklager å ta farvel på en så kritisk måte, men det er noe jeg har følt på, samtidig som jeg til tider har funnet diskusjonene våre lærerike, men mest fordi jeg måtte lære selv for å kunne svare deg på en god måte, jeg synes det sjeldent virket som du hadde lest deg opp videre på det du ville diskutere utover at du hadde gjort deg opp en slags mening.
Dette er også en måte å si at jeg på en eller annen måte har blitt litt glad i deg, en kritikk som kommer ut av en slags kjærlighet, jeg utfordrer deg fordi jeg tror på viljen din til å utfordre deg selv.

Er det lov å spørre hvorfor du slutter?
Jeg mener forøvrig å slutte selv, jeg kjenner det er dårlig for hodehelsen min å lese mange av disse inleggene her (svært sjeldent dine) og føler insatsen min ender opp som ganske meningsløs, men er glad den hadde en mening for deg, ønsker deg alt godt, håper du lærer å lære litt av barna dine også etterhvert som de vokser opp, og middagsbord-diskusjonene kanskje øker i kompleksitet.

Til lykke!

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Sitter på en båtreise på ferie når jeg leser dette og tenker at dette føles trist. Du @knutinh er en av de virkelig saklige og gode debattantene her inne som har en helt unik evne til å se vanskelige temaer fra alle sider. Du utfordrer andre saklig og ryddig samt bidrar til å løfte og synliggjøre vinkler man ikke ser uten dine bidrag. Du har en helt usedvanlig og sjelden evne til å stimulere diskusjonens forløp i en konstruktiv retning. Det har vært en sann glede å få diskutere med og lære av deg. Du er en av de få som får andre til å utvikle seg ved ordveksling med deg.

Jeg har trukket meg ut litt selv da det til tider kan være tungt her inne, men det har alltid vært en glede å lese dine bidrag. Det er et knippe mennesker som alltid har skilt seg ut her og du er desidert en av de. Hvis alle hadde kommunisert på ditt nivå ville verden vært mye bedre stilt.

Uansett ønsker jeg deg en flott sommer og kanskje er vi heldige og ser deg litt innimellom likevel. 

Ønsker deg alt godt!

 

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

._.

Det er ingen andre på dette diskusjonsforumet som har sånn stålkontroll på meg med rå debatteknikk som du har hatt. Det får stå som en kompliment.

Edit:

Som et apropos til trådens tittel: Hvor mange veier må en mann gå?

Endret av tommyb
hhgttg
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig synd at du avslutter her. Selv om vi kanskje ikke har hatt så altfor mange meningsutvekslinger og jeg tror vi er nok litt uenige på en del kulturelle problemer, så har jeg ansett deg som en veldig reflektiv og smart debattant med et solid verdensbilde. Støtter forsåvidt hva Simen sier over selv om jeg kanskje er relativt ny og tar store pauser fra dette forumet, men det er deilig å prate med folk irl som tør å være litt uenig og har tenkt igjennom hvorfor de er det.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...