Gå til innhold

Ny Diablo IV-trailer setter scenen for spillets historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, Retroman said:

Var superkeen på D4 inntil jeg leste om battlepass og sesonger. Orker rett og slett ikke flere spill med FOMO- mekanikker og tidskrevende hindere man kan «kjøpe seg fri fra».

Står over inntil videre.



Slik jeg forstår det er det snakk om $10 hver tredje måned og bare for kosmetikk.

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (21 timer siden):

Kjenner jeg gleder meg enormt til dette. Det blir djevelsk bra. Skal begynne å spille den 6/6 kl 6, med the number of the beast av Iron maiden i bakgrunnen. Hell yeah!

Hvis man pre-orderer digital deluxe utgaven, så får man tilgang på spillet ca fredag 2. juni. Selv med horribel eurokurs så vet jeg hva jeg skal, i hvert fall :)

Endret av Neonex
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (4 timer siden):
Retroman skrev (8 timer siden):

Var superkeen på D4 inntil jeg leste om battlepass og sesonger. Orker rett og slett ikke flere spill med FOMO- mekanikker og tidskrevende hindere man kan «kjøpe seg fri fra».

Står over inntil videre.

Ekspander  

Tror du bommer litt her

Håper du har rett og at dette bare er rene kosmetiske greier. Men det er en kjensgjerning at Blizzard, som alle andre, er ute etter å tjene penger her. Ikke minst Blizzard - skal vi ta opp Diablo Immortal?

Det er naivt å tro at battle pass og sesonger er utviklet for å gjøre gamere en tjeneste, ellers hadde de ikke brukt penger på å skape dette. De håper jo at flest mulig sikler over de tingene du får via betalt battle pass ved å vifte dette godt opp i trynet på deg som «gratiskunde».

Og alt som skal til for at slike ting revurderes og omskrives er at de ikke får forventet ROI og/eller at de sakte men sikkert endrer på innholdet.

Venter litt med kjøp. Er ikke redd for å gå glipp av noe viktig.

PS. Bare legger til at Blizzard nylig fikk en bot på 5000 Euro for å snikinnføre lootboxer i Immortal og Hunt: showdown. Til ettertanke.

Men kjenner meg selv såpass godt at jeg kjøper nok Diablo rett etter lansering uansett, men er forsiktig pessimist og lar absolutt ikke hypen ta overhånd her. You live, you learn.

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Retroman skrev (7 timer siden):

Var superkeen på D4 inntil jeg leste om battlepass og sesonger. Orker rett og slett ikke flere spill med FOMO- mekanikker og tidskrevende hindere man kan «kjøpe seg fri fra».

Står over inntil videre.

Jeg satser på å spille Diablo IV sånn som jeg spilte III. En stund etter lansering med veldig mye spilletid i løpet av en kort periode. De får bare styre på med battle pass greiene i mellomtiden...

Sommerlanseringen gjør uansett at spillet blir lagt litt på vent for min del. 

Lenke til kommentar

Altså.

Diablo 1 og 2 var basert på samme system -- et kampsystem hvor heltene forsøker å treffe fiendene, mens monstrene 'forsvarer' seg, og man kan 'bomme' som resultat, som i de fleste tilfeller egentlig er defleksjon fra fiendens forsvar -- ikke bom.

Samme mekanikk gjelder tilbake:
Heltene ønsker ikke å bli slått i hodet av en øks.
Det er mekanikken som lar spillene være 'realistiske':
Man kan ha karakterer som har som strategi å ikke bli truffet av fiendens angrep, som bare trenger 450 helse for å fullføre spillet på høyeste vanskelighetsgrad -- uten noen annen form for forsvar. Fordi de har så lite lyst å bli truffet i hodet av en øks at de ikke lar det skje ofte nok til å bli drept.

Jeg venter fremdeles på et rollespill med ordentlige mekanikker, hvor tall betyr noe igjen, og utviklerene ikke bare legger til en 0 på fiendenes helse for hver akt og starten på hver nye vanskelighetsgrad.

Skyrim og Tears of the Kingdom demonstrerer at man ikke trenger å gi fiender milliarder i helse på grunn av 'et eller annet GenZ liker ikke små tall'.

 

Det er ikke mye til rollespill om man ikke får lov til å spille en karakter som ikke liker å få en øks i ansiktet.

Lenke til kommentar

Musikken var ein ny stil frå Blizzard. Kan ikkje hugse at dei har brukt den type musikk tidlegare. Det er vel eit forsøk i å appellere til dei yngre, men for meg i 30-åra så vart det litt feil.

Eg har endå til gode å spele Diablo, så kanskje D4 blir første.

Lenke til kommentar

Skummet gjennom videoen under. Må si jeg sitter igjen med et heller labert førsteinntrykk. Minner veldig om Immortal, der man bare løper rundt i en evig dans med motstandere som dør mens du jogger forbi. Ser fryktelig kjedelig ut. Vet noen om man kan zoome ut for å få bedre oversikt over brettet? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...