Gå til innhold

Eier MDG evne til å håndtere økonomi? Går de for langt...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge har mye penger og da er sjansen stor at noen vil ha disse pengene i 'uten å gjøre noe for det' stil. 
En amplifiser miljøproblemer til 'jordens undergang' for å paralysere folk mens kjeltringene tapper pengebingen i bakgrunnen. 

"Ingenting blir gjort", er normalen

Vi bør strebe etter å få føttene mer ned på jorden og jobbe med å fikse reelle problemer. 

https://naob.no/ordbok/tilkaringsvirksomhet

Endret av tanda
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
tanda skrev (13 minutter siden):

Norge har mye penger og da er sjansen stor at noen vil ha disse pengene i 'uten å gjøre noe for det' stil. 
En amplifiser miljøproblemer til 'jordens undergang' for å paralysere folk mens kjeltringene tapper pengebingen i bakgrunnen. 

"Ingenting blir gjort", er normalen

Vi bør strebe etter å få føttene mer ned på jorden og jobbe med å fikse reelle problemer. 

https://naob.no/ordbok/tilkaringsvirksomhet

MDG forstår ikke at Norge er en del av verden. De er fokusert på at man omtrent kan brenne opp andre verdensdeler, så lenge Oslo er rent. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, plankeby said:

MDG forstår ikke at Norge er en del av verden. De er fokusert på at man omtrent kan brenne opp andre verdensdeler, så lenge Oslo er rent. 

Sier de dette eller er dette din tolkning av det? Ble seneste på torsdag under politisk kvarter (eller hva det nå heter på NRK alltid nyheter radio) at man måtte ha to perspektiver på samme gang; Oslo som rundt 20% av landets befolkning bor i og resten av landet. Det som fungerer for Oslo fungerer åpenbart ikke for Finnmark, noe de har gjentatt en del ganger nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 timer siden):

Sier de dette eller er dette din tolkning av det? Ble seneste på torsdag under politisk kvarter (eller hva det nå heter på NRK alltid nyheter radio) at man måtte ha to perspektiver på samme gang; Oslo som rundt 20% av landets befolkning bor i og resten av landet. Det som fungerer for Oslo fungerer åpenbart ikke for Finnmark, noe de har gjentatt en del ganger nå.

De sier ikke at resten av verden kan brenne, men pisser jo i andres bed og er ekstremt navlebeskuende.

Hvor er miljøpolitikken: "vi øker forurensningen dramatisk andre steder i verden for at Oslo skal være ren" politikk. Dette er belyst av media i flere omganger.

At Oslo er totalt annerledes enn resten av landet på mange plan er en realitet. Slik som kollektivtransport som er helt unik. Byer etter Oslo er ikke et snev av nærheten på dette. Det har jo med antall mennesker på en liten plass også. Men det er litt utenfor her...

Tema er at de vil ha flere tusen milliarder til diffuse prosjekter. Tidligere, har de i praksis vist til flere økonomiske skandaler i Oslo. 

Hva partiet står for er ikke det viktige her, men økonomisk vanvidd. 

Endret av plankeby
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 timer siden):

Har du en kilde på det?

Du forstår jeg overdriver noe, der å brenne resten av verden.... Men hvor er miljøpolitikken i å blant annet hente stein vi har i Norge, fra andre verdensdeler med totalt nærmere 9 ganger så høyt utslipp? Søk på MDG og Oslo miljøskandaler så får du kilder som har troverdighet.

Endret av plankeby
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
nightowl skrev (6 minutter siden):

Som Oslo-beboer: jepp!!!
Og de latterlige sykkelveiene (derav trefellingen) kan og legges til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
16 minutes ago, nightowl said:

Også glupingen Rasmus Hansson som mente bading i Oslofjorden måtte vurderes:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/WOwr4K/rasmus-hansson-mdg-vil-totalfrede-oslofjorden-selv-bading-mener-han-maa-vurderes

Jeg tenker rett skal være rett. La oss se på hva han sa

“Du vil først stoppe alt, inkludert bading, for så eventuelt å åpne for det igjen?

– I prinsippet ja. Det er det jo det en gjør det når en verner, sier Hansson, som likevel tror bading er innenfor fjordens tålegrense.

Vi trenger neppe en lang utredning for å komme frem til at bading, utslippsfri nyttetrafikk og båtliv er innenfor det fjorden tåler, sier Hansson og fortsetter:

Poenget er at nå må vi sette fjorden først og vite hva vi gjør. Fjorden tåler veldig lite i den tilstanden den er i nå, sier Hansson, som har partiet i ryggen i ønsket om vern”.

En anelse misledende overskrift fra Aftenposten det der og det er ganske åpenbart for oss som bor her i fjorden at den har enorme problemer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
frohmage skrev (19 minutter siden):

Jada, men hvilket parti synes du har den beste klimapolitikken da?

Usikker, skal få satt meg mer inn i det fremover. - Men det er ikke MDG!! De har forlengst mistet all min troverdighet, de har bikket over til å bli useriøse. 

Tema for mitt innlegg er i hovedsak MDG sin manglene evne til økonomisk styring.

Mange partier har noe å rydde opp i internt. MDG har en kjempejobb. 

 

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på diskusjon.no som en rettsal så noe løsere kan en vel være? 

For meg handler det ikke om et norsk politisk parti, men EU's klimamål 2030 hvor vi virker mer og mer fanget av ansiktsløse herrer og fruer som har fått mer en ett sugerør i kassen vår.

Ingen skjønner noe og vimsete svar. Se på ordføreren som ikke kunne gjør rede for hvem som eide vindturbinfarmene et sted på vestlandet. 

Jeg har ikke så mye forhold til MDG, men en aktiv MDG politiker fortalte meg at "Det spiller ingen rolle om det ikke er miljøfarlig så lenge en jobber med miljø".

Jeg husker ikke hva som ble arbeidet med for øyeblikket, desverre, men jeg hadde hørt at det ikke var så miljøfarlig som en først hadde antatt og jeg nevnte hva jeg hadde hørt for vedkommende.
Jeg var forberedt på en leksjon og heising av hvitt flagg, men jeg endte opp i en annen galakse. 

Hvorfor ikke forsøke å bruke tid, penger og energi på noe som er et problem?

Greit, så ble det noe politsik parti, og dette var bare en enkel hendelse på gaten et sted i landet, men det oppsummerer 'det grønne skiftet' for meg så langt. Mye penger som kastes tankeløst ut av vinduet i en verden som blant annet har både fattigdom og miljøproblemer å løse.

For ikke å snakke om amerikanerene som mente at kullgruvene i Appalachia skulle lukkes sporenstreks. Noen løsning for de 10000 gruvearbeidere og deres familier var null da. "Det er verdt det når hele jorden står på spill".

Menneskeofring er på vei tilbake og jeg skriver ikke under på det. 

Ja. Mye av dette er farlig. 

 

 


 

 

 

 

Endret av tanda
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Synes nesten folk gjoers paa aa misforstaa dem ogsaa.

Under sist valg, foreksempel.

De sa ikke at vi skulle legge ned oljeindustrien.

De sa at vi skulle slutte aa lete etter mer olje.

Er ikke den ganske grei?

Det gaar jo allerede til helvete, hvis vi bruker opp det vi, allerede har funnet.

Endret av Karltorbj
  • Liker 6
Lenke til kommentar
tanda skrev (11 minutter siden):

Jeg ser ikke på diskusjon.no som en rettsal så noe løsere kan en vel være? 

For meg handler det ikke om et norsk politisk parti, men EU's klimamål 2030 hvor vi virker mer og mer fanget av ansiktsløse herrer og fruer som har fått mer en ett sugerør i kassen vår.

Ingen skjønner noe og vimsete svar. Se på ordføreren som ikke kunne gjør rede for hvem som eide vindturbinfarmene et sted på vestlandet. 

Jeg har ikke så mye forhold til MDG, men en aktiv MDG politiker fortalte meg at "Det spiller ingen rolle om det ikke er miljøfarlig så lenge en jobber med miljø".

Jeg husker ikke hva som ble arbeidet med for øyeblikket, desverre, men jeg hadde hørt at det ikke var så miljøfarlig som en først hadde antatt og jeg nevnte hva jeg hadde hørt for vedkommende.
Jeg var forberedt på en leksjon og heising av hvitt flagg, men jeg endte opp i en annen galakse. 

Hvorfor ikke forsøke å bruke tid, penger og energi på noe som er et problem?

Greit, så ble det noe politsik parti, og dette var bare en enkel hendelse på gaten et sted i landet, men det oppsummerer 'det grønne skiftet' for meg så langt. Mye penger som kastes tankeløst ut av vinduet i en verden som blant annet har både fattigdom og miljøproblemer å løse.

For ikke å snakke om amerikanerene som mente at kullgruvene i Appalachia skulle lukkes sporenstreks. Noen løsning for de 10000 gruvearbeidere og deres familier var null da. "Det er verdt det når hele jorden står på spill".

Menneskeofring er på vei tilbake og jeg skriver ikke under på det. 

Ja. Mye av dette er farlig. 

 

 


 

 

 

 

Helt enig med deg, mye av dette ER veldig farlig. Mange av disse menneskene bryr seg absolutt null om mennesker, og har sterke autoritære tendenser i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...