Gå til innhold

Styres vesten av demoner?


Anbefalte innlegg

Markiii skrev (På 27.12.2023 den 6:00 PM):

Hvorfor?

Fordi han gir pengene sine til prostituerte?
Men den egentlige meningen er nok at han sløser bort sin sæd.

Siden ting kan tyde på at forfatterne av GT anså sæd som en endelig ressurs.

Samtidig kan «prostituert» bety mye forskjellig i GT. Det trenger ikke handle om faktiske prostituerte. Det kan for eksempel i stedet handle om prestinner. Siden tempelkulten i gamle Midt-Østen involverte hellig prostitusjon. Men trenger ikke engang involvere sex. «Å hore etter fremmede guder» er et begrep brukt i GT. En mann som svikter Gud ved å omgås prestinner tilknyttet Ba’al eller Astarte eller en av de andre sløser bort sin største rikdom - sin sjel og sitt evige liv. Merk at forfatterne av GT ikke nødvendigvis anså disse gudene som «oppdiktet», men som demoniske.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sokr skrev (På 3.5.2023 den 11:07 AM):

For meg virker det som om vestlige ledere gjør nesten alt de kan for å svekke sine egne befolkninger.

 

Oppløsning av seksuelle normer

Den såkalte seksuelle frigjøringen har gjort mye skade.

Den har ført til at flere barn bare vokser opp med mor og blir frarøvet en far. Det er dumt for sønner fordi de ikke får opplæring av noen som forstår hvilke egenskaper og kunnskap som er nødvendig for å leve som en mann.

Når venner har sex og det er mye tilfeldig sex, vil jeg tør å påstå at 1/3 til 1/2 av menn ikke har noen glede av det. Det er fordi færre kvinner liker uforpliktet sex og har det sjeldnere. Når de først har det, velger de den best mulige. I kombinasjon med at menn har lavere standard for kvinner når de har uforpliktet sex, da blir det i praksis de samme karene kvinner har sex med. Når kvinnene kan ha sex med kjekke, sterke (fysisk og psykisk) menn, så tror de også at de kan få de samme mennene som kjærester. Når det ikke går, så tar de ikke til takke. De forblir heller single og får færre barn.

En stor andel av menn i dag får verken uforpliktet sex eller en kjæreste. Det ødelegger selvsagt selvtilliten deres (særlig å ikke få kjæreste). Det ødelegger gleden de har av det å leve. Som igjen påvirker helsen. Som igjen påvirker utseende. Som igjen gjør dem mindre attraktive. Det er traumen for menn i den moderne tidsalder. En kan bryte sirkelen, men da må en virkelig ta tak.

For størstedelen av menn, i denne sex-fikserte verdensdelen, har oppløsningen av seksualnormene bare vært negativt.

 

Feminismen

Ideen om at kvinner skal jobbe minst 100 prosent og være selvstendige. Det er ingen hemmelighet at dette påvirker partnerdannelsen og fertiliteten i befolkningen. Kvinner med gode jobber, høy inntekt og status tjener mindre på det i praksis enn menn. Kvinners attraktivitet blir ikke særlig mye høyere i menn sine øyner pga dette (slik menns blir i kvinners øyner). Det reduserer kvinnene sine sjanse for å finne en partner og få mange barn, fordi hennes krav blir høyere. Samtidig som potensielle partnere blir mer nervøse for utroskap, fordi sterke kvinner kan ha evnen og hjertet til å være utro.

At kvinner skal jobbe så mye reduserer også energien deres. Lykken deres. Så de ikke greier å få flere barn. Det blir for tungt.

 

Multikultur

Det er klart at mennesker blir mer nervøse og får lavere trygghetsfølelse i samfunn der folk er veldig forskjellig. Menneskene mister fremtidstroen og lever med flere negative følelser. Det påvirker helsen.

Innvandring fører også til en skjevhet i kjønnsbalansen i landet.

Demonene som styrer oss elsker det.

 

Kjønnsideologi

Demonene elsker det når barn blir kastrert når de "skifter" kjønn.

 

Krig i Ukraina

Det er få kriger, kanskje utenom første og andre verdenskrig, der det virker å være total ondskap involvert.

USA og resten av NATO utførte et statskupp i Ukraina i 2014. Russland reagerte med å beskytte sine millitærbaser på krimea og russisk-talende områder (som det nye regime nektet å tale og bruke språket sitt).

I starten av 2022 hadde USA og NATO sendt store mengder våpen til Ukraina, som skulle ta de russisk talende områdene fra opprørerne. Russland reagerte med å beskytte utbryterrepublikkene og å forsøke seg på et eget statskupp i kiev. Sistnevnte feilet.

Russland visste ikke at USA og NATO sin plan ikke omhandlet Ukraina, de har egentlig ikke noen interesse av landet, men at de skulle bruke ukrainerne til å svekke Russland. Nå gjør demonene i vesten alt de kan for at flest mulig skal dø. De pøser på med våpen, de nekter ukrainerne å forhandle om fred. Nå skal Russland og Ukraina utarmes. Depopuleres.

De bruker mennesker de hater, til å drepe andre mennesker de hater. De feirer. Jeg er for øvrig hundre prosent norsk om du lurer.

 

Vesten svekkes

Alt vestlige ledere gjør ser ut til å svekke deres egne land. Fra klima til det som alt er nevnt. Fordervelse i alt de gjør. Dag for dag ser de ut til å ødelegge det gode som var og erstatte det med noen dårligere.

 

Jeg er lurer på om jeg har rett. At vesten styres av demoner.

Er nok heller i østen og særlig NK, Kina og Russland hvor demonene trives best. Palestina og Israel er også opplagte kandidater…..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 27.12.2023 den 6:00 PM):

Hvorfor?

Det er muligens åpenbart, men jeg får allikevel påpeke at Jehovas vitne oversettelsen ikke er så god her. Tross alt omga Jesus selv seg med prostituerte. Betydningen kommer bedre fram i Bokmål 2011 versjonen etter min mening: "...den som har omgang med horer, sløser bort det han eier. 

For å Bibelnerde litt ekstra, så regner jeg med at begge tolkningene er muligheter i oversettingen. Vi ser at 2011 versjonen er mer flertydig på norsk enn JV-versjonen, og lar det være en mulighet for at "omgangen" er sosial, samtidig som den er mer åpen for den typen omgang som de fleste vel tolker dette som. Flertydigheten er da etter mitt skjønn i tråd med hebraisken – det er et godt mål i oversettelser å bevare flertydighet der det er mulig.

Jeg antar at de fleste JV ville tolke dette verset på samme måte, selv om norsken er litt dårlig/eufemistisk.

Jeg ville poengtere forskjellen, slik at vi i alle er enige om hva det er snakk om i verset.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (På 5.5.2023 den 6:42 PM):

Timoteus : Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider.  2 For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, 3 ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, rå og ondsinnede, 4 svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser høyere enn de elsker Gud. ..,Vend deg bort fra slike folk! ….Deres dømmekraft er ødelagt…. For det skal bli klart for alle hvor vettløse disse er,….

Ganske treffende ord ja.

 

Hvorfor i all verden skal man elske en fantasi høyere enn nytelser?

Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal man elske en fantasi høyere enn nytelser?

Fantasi?
 

Materialister kaller Gud, poesi, skjønnhet, og alt annet som ikke kan rammes inn med materialistiske regler og påfunn fantasi, men det betyr ikke at disse tingene er fantasi.

Nytelser er en slik ting som er best i små mengder. Å leve for nytelse er ikke en bra måte å leve på. Et menneske trenger mer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

Fantasi?
 

Materialister kaller Gud, poesi, skjønnhet, og alt annet som ikke kan rammes inn med materialistiske regler og påfunn fantasi, men det betyr ikke at disse tingene er fantasi.

Nytelser er en slik ting som er best i små mengder. Å leve for nytelse er ikke en bra måte å leve på. Et menneske trenger mer.

Når noe kun finnes inni eget hode, så kan man vel helst ikke kalle det for noe annet enn en et påfunn og en  fantasi. Jeg har andre ord jeg kunne kalt det for i stedet for, men da ville det nok gått over i en fornærmelse, så det lar jeg være. 

Sånn jeg ser det så er Gud skapt av mennesket. Altså i mangel på kunnskap og opplevd håpløshet så har man laget seg en historie om at det skal komme noen og redde en fra håpløsheten. Det ser man f.eks ved at i deler av verden hvor det er mye fattigdom og krig så står religionen mye sterkere enn i deler av verden hvor folk har det bedre. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (36 minutter siden):

Når noe kun finnes inni eget hode, så kan man vel helst ikke kalle det for noe annet enn en et påfunn og en  fantasi. Jeg har andre ord jeg kunne kalt det for i stedet for, men da ville det nok gått over i en fornærmelse, så det lar jeg være. 

Sånn jeg ser det så er Gud skapt av mennesket. Altså i mangel på kunnskap og opplevd håpløshet så har man laget seg en historie om at det skal komme noen og redde en fra håpløsheten. Det ser man f.eks ved at i deler av verden hvor det er mye fattigdom og krig så står religionen mye sterkere enn i deler av verden hvor folk har det bedre. 

 

Alle religioner handler ikke om at noen skal redde deg fra håpløsheten…indiske og øst-asiatiske religioner har ikke dette aspektet.

Man kan jo og si at rike, trygge, komfortable mennesker ikke føler noe behov for religion. I hvert fall så lenge ingenting forstyrrer deres dvale.

Og selvsagt, mye forskjellig kan fylle religionens rolle. Fotball, politikk.

Endret av Entern
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (10 timer siden):

Alle religioner handler ikke om at noen skal redde deg fra håpløsheten…indiske og øst-asiatiske religioner har ikke dette aspektet.

Man kan jo og si at rike, trygge, komfortable mennesker ikke føler noe behov for religion. I hvert fall så lenge ingenting forstyrrer deres dvale.

Og selvsagt, mye forskjellig kan fylle religionens rolle. Fotball, politikk.

Nei, det kan også handle om kunnskapsløshet, at man har behov for å forklare ting rundt seg som man ikke evner å forstå. Men etterhvert som vi får mer og mer kunnskap vil det være mindre og mindre behov for religion. 

Jeg tror nok at du og jeg har en litt forskjellig tanke om hva religionens rolle er. Jeg ser på religion som maktovergrep, undertrykking og diskriminering. Du (slik jeg forstår deg, rett meg gjerne om det er feil) ser på religion som noe fint og nødvendig for at mennesker skal være komplette. 

Fotball og politikk anser jeg dermed som å ha lite med religions rolle å gjøre, hvis man ikke tenker på politikk som et maktovergrep, undertrykking og diskriminering da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...