Gå til innhold

Styres vesten av demoner?


Anbefalte innlegg

Numitor skrev (12 minutter siden):

Hvem er det kristne forsøker lure med middelaldermøkka si?

Timoteus: …det skal komme en tid da folk ikke skal tåle den sunne lære,..De skal vende øret bort fra sannheten og begynne å høre på usanne historier i stedet.

 

Numitor skrev (12 minutter siden):

Hverken efeser eller pastoralbrevene er ekte paulibrev, dét er for lengst fastslått av vitenskap

 

Endret av HvemFormetMeningeneDine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HvemFormetMeningeneDine skrev (På 10.5.2023 den 11.00):

Titus: Du skal minne dem om å underordne seg styresmaktene og myndighetene, rette seg etter dem og være villige til å gjøre alt som er godt. 

Beklager å melde at denne bibelskmasokistiske tankegang ikke gjør seg i dagens samfunn. Vi har for lengst oppdaget at omlag halvparten av alle kjente paulibrev er falske, dvs. ikke skrevet av Paulus, men i hans navn for autoritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (12 timer siden):

Du må lære å snakke for deg selv!

Og du burde begynne å snakke for deg selv, i stedet for bare å sitere gamle tekster vi stort sett ikke vet hvem som skrev.

«Vi» kan jo f.eks. bety «vi som som ikke starter med konklusjonen og ignorerer forskning som strider mot troen vår». Et slikt «vi» innser at forfatterskapet av rundt halvparten av Paulus brev er høyst omstridt, og at vi ikke kjenner forfatterne av andre tekster i Bibelen heller, hverken evangeliene eller andre.

Sitat

Timoteus: …det skal komme en tid da folk ikke skal tåle den sunne lære,..De skal vende øret bort fra sannheten og begynne å høre på usanne historier i stedet.

Du er bra ironisk når du henter et slikt sitat fra en tekst som er en forfalskning: https://en.wikipedia.org/wiki/Authorship_of_the_Pauline_epistles

Endret av Capitan Fracassa
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

…i stedet for bare å sitere gamle tekster vi stort sett ikke vet hvem som skrev….

 

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

rundt halvparten av Paulus brev er høyst omstridt, og at vi ikke kjenner forfatterne av andre tekster i Bibelen heller, hverken evangeliene eller andre.

Timoteus: Hele Skriften er inspirert av Gud og nyttig til undervisning, til irettesettelse, til korrigering og til opplæring i det som er rett,..

Hva du måtte velge å tro er ditt frie valg.

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Du er bra ironisk når du henter et slikt sitat fra en tekst som er en forfalskning

Hebreerne: For Guds ord er levende og har stor kraft og er skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger så langt inn at det skiller sjel og ånd, marg og ben, og det kan bedømme hjertets tanker og ønsker. 

Endret av HvemFormetMeningeneDine
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (3 timer siden):

Timoteus: Hele Skriften er inspirert av Gud og nyttig til undervisning, til irettesettelse, til korrigering og til opplæring i det som er rett,..

Hva du måtte velge å tro er ditt frie valg.

Som sagt, VI VET, at pastoralbrevene er forfalskninger skrevet lenge etter pauli dau og vi vet også at folk foretrekker behagelige løgner fremfor ubehagelige sannheter.

Dette gjelder spesielt innenfor religion og politikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Numitor skrev (15 minutter siden):

Som sagt, VI VET,..

Titus: …hold deg unna tåpelige diskusjoner,.. debatter og krangel om Loven, for dette er unyttig og verdiløst. 
Timoteus: Avvis tåpelige og meningsløse diskusjoner, for du vet at de fører til krangel. 
 

Numitor skrev (18 minutter siden):

fremfor ubehagelige sannheter.

Romerne: De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og tjente det skapte i stedet for Skaperen…

Johannes: Gjør dem hellige ved hjelp av sannheten. Ditt ord er sannhet. 
Salmene: Summen av ditt ord er sannhet, 

Sannheten kommer alltid for en dag.

Lenke til kommentar

Alt dette demonpreiket…

Hvis man så skal basere seg på skriftene, og ikke generell kvasikristen folketro, så tillot Gud av en eller annen grunn 150 onde ånder å gå igjen på Jorden for å plage menneskene, etter Syndfloden. Nevnte onde ånder er da gjenferd av Nephilim, altså barn av falne engler og mennesker (forøvrig kannibalistiske kjemper). Leser man så igjennom evangeliene ser man at Jeshua ben Yusuf drev ut de onde åndene og overvant dem, og etter sin død, knuste dødsrikets porter, invaderte Sjeol og overvant de onde kreftene en gang for alle.

Sånn.

I tilfelle noen kommer trekkende med Johannes Åpenbaring, er det et politisk skrift som benytter religiøse symboler, siden å komme med åpne kritiske skrifter mot Romerriket var selvmord. De ondeste kreftene i JÅ er symboler på Romerriket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 timer siden):

så tillot Gud av en eller annen grunn 150 onde ånder å gå igjen på Jorden for å plage menneskene

Judas: Og de englene som ikke tok vare på sitt høye verv, men forlot sin egen bolig.

Åpenbaringen: Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og somforfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham.

Englene har på lik linje med menneskene fri vilje, de ønsket som du ser i Judas å ha det menneskene hadde fått, resultatet ser du sitert i Åpnbaringen. 

Entern skrev (4 timer siden):

Sånn

Mosebok: Da menneskene begynte å bli mange på jorden og de fikk døtre, la den sanne Guds sønner (englene) merke til at menneskedøtrene var vakre. Og de begynte å ta de kvinnene de ville ha, til koner. 

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (15 timer siden):

Judas: Og de englene som ikke tok vare på sitt høye verv, men forlot sin egen bolig.

Jeg lurer veldig på hvorfor du deltar i et diskusjonsforum. Du virker åpenbart helt uvillig til å diskutere på noen saklig måte, eller å diskutere i det hele tatt, kun å slenge ut tilsynelatende tilfeldige bibelsitater, helt uten begrunnelse eller argumentasjon.

Det er mulig du er her kun for å vise alle hvor bibelkyndig du er, men jeg skjønner virkelig ikke poenget med innleggene dine. Hvis de skulle ha et poeng, burde du jo være i stand til å begrunne hvorfor disse sitatene er relevante for det som diskuteres, men det er du jo ikke villig til - eller ikke i stand til.

Jeg antar jeg får et bibelsitat eller tre, tatt helt ut av sin sammenheng, og helt uten forklaring eller begrunnelse som svar på dette også…

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (14 minutter siden):

Hvis du ser temaet på tråden og samkjører de med skrifstedene jeg har henvist til så skjønner du nok sikkert litt mer.

Men du er ikke i stand til selv å forklare hva jeg (og andre) burde skjønne, eller å begrunne hvorfor

Du vet, slike ting man normalt forventer av en debattant...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (6 minutter siden):

Men du er ikke i stand til selv å forklare hva jeg (og andre) burde skjønne, eller å begrunne hvorfor

Du trenger forklaring på noe som er opplagt? 
 

Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden):

slike ting man normalt forventer av en debattant...

Timoteus: Avvis tåpelige og meningsløse diskusjoner, for du vet at de fører til krangel..
Timoteus: Hele Skriften er inspirert av Gud og nyttig til undervisning, til irettesettelse, til korrigering og til opplæring i det som er rett,

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (51 minutter siden):

Du trenger forklaring på noe som er opplagt? 
 

Timoteus: Avvis tåpelige og meningsløse diskusjoner, for du vet at de fører til krangel..
Timoteus: Hele Skriften er inspirert av Gud og nyttig til undervisning, til irettesettelse, til korrigering og til opplæring i det som er rett,

Jenna Jameson: Making eye contact during rough sex is roughly the equivalent to trying to read Dostoyevsky on a rollercoaster.
 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (3 timer siden):

Du trenger forklaring på noe som er opplagt? 

Nå er vel spørsmålet om det er opplagt høyst omstridt. Det er på ingen måte opplagt for meg på hvilken måte skriftstedene er relevante, eller hvorfor vi skal bry oss mer om disse skriftstedene enn enhver tilfeldig påstand. 

Men om det gleder deg, så skal jeg gjerne innrømme at jeg ikke er i stand til å forstå det som for deg er opplagt, så veldig fint om du forklarer, det burde jo ikke være vanskelig for deg. 😃

Men før du setter i gang, jeg håper du forstår at å bruke sitater i Bibelen til å begrunne hvorfor vi skal stole på sitater i Bibelen er sirkulær argumentasjonsfeil som ikke er nyttig for noen. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (23 minutter siden):

Nå er vel spørsmålet om det er opplagt høyst omstridt. Det er på ingen måte opplagt for meg på hvilken måte skriftstedene er relevante, eller hvorfor vi skal bry oss mer om disse skriftstedene

Ordspråkene: Til hvilken nytte er det at den ufornuftige har midlene til å skaffe seg visdom, når hans hjerte ikke er mottagelig?

Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine skrev (3 timer siden):

Ordspråkene: Til hvilken nytte er det at den ufornuftige har midlene til å skaffe seg visdom, når hans hjerte ikke er mottagelig?

Okei, så du feiger unnna enhver antydning til å skulle begrunne det du hevder er åpenbart.

Stort tydeligere får du ikke sagt at du ikke er interessert i noen saklig diskusjon, bare trolling, så da er det visst ikke noe å hente. 

Jeg avslutter med å svare med et sitat som jeg synes passer godt på deg (og som jeg er villig til å begrunne), selv om det ikke er fra Bibelen: Tomme tønner ramler mest

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (21 minutter siden):

Okei, så du feiger unnna enhver antydning til å skulle begrunne det du hevder er åpenbart.

 

HvemFormetMeningeneDine skrev (På 20.5.2023 den 15.21):

Hebreerne: For Guds ord er levende og har stor kraft og er skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger så langt inn at det skiller sjel og ånd, marg og ben, og det kan bedømme hjertets tanker og ønsker. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...