Gå til innhold

Metacritic tar grep etter respektløse Horizon Forbidden West-brukeranmeldelser


Anbefalte innlegg

Felvinter skrev (3 minutter siden):

Fikset det for deg.

Dette er bokstavelig talt fra første brukeranmeldelse som dukker opp:

 

23A8CE35-AD59-4282-84EA-5313DFC5FC6C.jpeg

Har sikkert ikke noe i mot homofile den karen som skrev det. Veldig mye god kritikk av spillet i den teksten også ser jeg. 

For alt du vet kan dette ha vært skrevet av en homofil person selv.

Homofili og woke er to forskjellige ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (4 timer siden):

Nå er jo en del som også skriver at de likte hovedspillet men ble skuffet over denne DLCen, der konsensusen blant de negative omtalene er at denne bærer preg av å være en samlebåndsutgivelse med en klein kjærlighetsaffære.

Hvor mye av de 4 hovedhistoriene har du spilt selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (2 timer siden):

Tøys, de fleste misliker woke fordi det er politisk propoganda på bekostning av kvalitet.

Så Horizon er mystisk blitt dårligere akkurat i det en jente kysser en annen jente?

Spørsmål til deg: Ghost of Tsushima har en score på 9.1 på brukeranmeldelser på Metacritic.

Tror du virkelig scoren hadde vært like god om Jin kysset en mann i løpet av spillets gang? Selv om historien var like god, og gameplayet var av like høy av kvalitet?

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (2 timer siden):

For alt du vet kan dette ha vært skrevet av en homofil person selv.

Dette tror du ikke på selv engang.

Og si meg, når ble seksuell legning «gender politics»?

Jaggu meg så dumme disse menneskene at det gjør vondt. 

Endret av Felvinter
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan overlappingen mellom de som fant fram høygaflene fordi Forbidden West "bare" fikk 6/10 og de som slakter det denne gangen for at det har en "woke" agenda er.

Ikke at Gamers anmelder tok feil den gang. Spilte nylig Horizon 2, og synes det er markant dårligere enn det første spillet. Det får være grenser for hvor mange ganger jeg gidder å gjøre samme oppdrag. Skrivingen var også lite fokusert, og hovedplottet dørgende kjedelig. Noen litt interessante figurer gjorde ikke opp for det.

Digger designet på Aloy da!

Endret av LInnommable
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (3 timer siden):

Og si meg, når ble seksuell legning «gender politics»?

Når det ble en beleilig fiendebilde som avledningsmanøver. Som er store deler av menneskehetens historie i et nøtteskall.

Og den romansen mellom Aloy og hun andre jenta er valgfritt. Utgjør det da en negativ eller positiv forskjell på kvaliteten på historie og karakterer uansett om man velger det bort eller ikke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (8 timer siden):

Så Horizon er mystisk blitt dårligere akkurat i det en jente kysser en annen jente?

Ikke så fryktelig mystisk egentlig når det ligger hundrevis av omtaler som beskriver helt andre ting de ikke er fornøyde med, eller hva Sherlock?

Felvinter skrev (8 timer siden):

Spørsmål til deg: Ghost of Tsushima har en score på 9.1 på brukeranmeldelser på Metacritic.

Tror du virkelig scoren hadde vært like god om Jin kysset en mann i løpet av spillets gang? Selv om historien var like god, og gameplayet var av like høy av kvalitet?

Mulig noen troll hadde reagert, men om historien hadde vært god ville ikke like mange reagert, siden mange som reagerer er skuffet over at woke-innflytelse forderver kvaliteten. Jeg har spilt Life is Strange og Mass Effect-serien, som også inneholder homofili, jeg kan ikke huske at det ble noe voldsomt oppstyr rundt dette. Trolig fordi den øvrige kvaliteten var ivaretatt, nå kom vel disse før woke-herjingene begynte og folk ble drittleie også.

Således er det nok bedre å spørre om denne DLC hadde fått like hard medfart om ikke woke hadde vært såpass fremtredende i så mange franchiser årevis i forveien, på en slik generisk måte at folk kjenner igjen oppskriften.   

Felvinter skrev (8 timer siden):

Dette tror du ikke på selv engang.

Dersom dette er utenfor din forståelse så sitter du selv med fordommer mot homofile som mennesker. Hvem er du til å fortelle hva de kan si og mene? Utenfor din boble finnes det homofile som er like møkkaleie av woke som disse spillerne. ikke fordi de hater seg selv som du er i stand til å tro, men fordi overeksponering alltid slår tilbake.

Felvinter skrev (8 timer siden):

Og si meg, når ble seksuell legning «gender politics»?

Siden woke lanserte seg selv med dette som uttalt mål.

Felvinter skrev (8 timer siden):

Jaggu meg så dumme disse menneskene at det gjør vondt. 

Det kan virke som du har vondt for visse ting ja, en av dem er tydeligvis å innse, begripe og respektere at alle ikke tenker nøyaktig likt som deg selv.

RRhoads skrev (3 timer siden):

Forklarer hvorfor du forsvarer de useriøse dårlige karakterene på et spill du ikke har spilt. 

Mer usannheter fra ekkokammeret, nå ble jeg overrasket gitt. Jeg har ikke noe sted støttet useriøse anmeldelser. Jeg støtter forbrukeres rett til å kritisere et produkt. Fra min første post:

Sitat

Så greit at åpenbare trollescores med syltynne begrunnelser fjernes, men dersom en forbruker ærlig redegjør for en lav score er det ingen grunn til å fjerne eller kalle det respektløst.

Med andre ord er det din post som er heller useriøs, og regelrett løgnaktig. Jeg skrev også at siden jeg ikke har spilt dette så skal jeg ikke kommentere det i seg selv, noe jeg ikke har gjort. Jeg har sett på vurderingene, som klart og tydelig består av langt mer enn intoleranse for homofili. At visse typer her inne ikke klarer å akspetere dette åpenbare faktum (det bare å lese der, liksom) slår seg fullstendig vrange og går i full Goebbels modus med påstander på repeat - betyr ikke at det endrer dette.

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 time siden):

Ikke så fryktelig mystisk egentlig når det ligger hundrevis av omtaler som beskriver helt andre ting de ikke er fornøyde med, eller hva Sherlock?

Mulig noen troll hadde reagert, men om historien hadde vært god ville ikke like mange reagert, siden mange som reagerer er skuffet over at woke-innflytelse forderver kvaliteten. Jeg har spilt Life is Strange og Mass Effect-serien, som også inneholder homofili, jeg kan ikke huske at det ble noe voldsomt oppstyr rundt dette. Trolig fordi den øvrige kvaliteten var ivaretatt, nå kom vel disse før woke-herjingene begynte og folk ble drittleie også.

Således er det nok bedre å spørre om denne DLC hadde fått like hard medfart om ikke woke hadde vært såpass fremtredende i så mange franchiser årevis i forveien, på en slik generisk måte at folk kjenner igjen oppskriften.   

Dersom dette er utenfor din forståelse så sitter du selv med fordommer mot homofile som mennesker. Hvem er du til å fortelle hva de kan si og mene? Utenfor din boble finnes det homofile som er like møkkaleie av woke som disse spillerne. ikke fordi de hater seg selv som du er i stand til å tro, men fordi overeksponering alltid slår tilbake.

Siden woke lanserte seg selv med dette som uttalt mål.

Det kan virke som du har vondt for visse ting ja, en av dem er tydeligvis å innse, begripe og respektere at alle ikke tenker nøyaktig likt som deg selv.

Mer usannheter fra ekkokammeret, nå ble jeg overrasket gitt. Jeg har ikke noe sted støttet useriøse anmeldelser. Jeg støtter forbrukeres rett til å kritisere et produkt. Fra min første post:

Med andre ord er det din post som er heller useriøs, og regelrett løgnaktig. Jeg skrev også at siden jeg ikke har spilt dette så skal jeg ikke kommentere det i seg selv, noe jeg ikke har gjort. Jeg har sett på vurderingene, som klart og tydelig består av langt mer enn intoleranse for homofili. At visse typer her inne ikke klarer å akspetere dette åpenbare faktum (det bare å lese der, liksom) slår seg fullstendig vrange og går i full Goebbels modus med påstander på repeat - betyr ikke at det endrer dette.

Where to begin…

Du hevder anmeldelsene av utvidelsen er helt fair, og argumentet er at «woke forringer kvaliteten på spillet». Samtidig sier du Ghost of Tsushima ikke hadde fått dårligere brukeranmeldelser om det var homofili involvert.

Så hva er det med inkluderingen av en romanse som gjør at alle andre aspekter av Horizon automatisk blir dårligere?

Når det gjelder Mass Effect kom det ut i en tid før det var blitt stuereint å være homohater igjen. Før Jordan Peterson og gjengen hans fikk fotfeste.

Og gjerne forklar meg akkurat når «woke lanserte seg med et uttalt mål om å gjøre seksuell legning til kjønnspolitikk», og forklar gjerne hva du mener med det utsagnet. Liksom, hva er det du snakker om? Du høres ut som en AI som prøver å sette sammen buzzwords i nyhetsbildet til en sammenhengende setning. Og du lykkes ikke.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (1 time siden):

Where to begin…

Right here.

Felvinter skrev (1 time siden):

Du hevder anmeldelsene av utvidelsen er helt fair,

Jeg hevder de begrunnede anmeldelsene fritt for homohets er fair nok til at de ikke bør slettes på bakgrunn av spekulasjon på hva de egentlig mener. Du skjønner vel at ikke er en god vei å gå ned på sikt?

Felvinter skrev (1 time siden):

 

og argumentet er at «woke forringer kvaliteten på spillet».

Jepp, fordi vi tidligere har sett hundreogørten eksempler på at fokus på å underholde skiftes til ønske om å formane, med kvalitet deretter. 

Felvinter skrev (1 time siden):

 

Samtidig sier du Ghost of Tsushima ikke hadde fått dårligere brukeranmeldelser om det var homofili involvert.

Med forbehold om at den etablerte kvaliteten var ivaretatt, noe du selvsagt utelot her.

Felvinter skrev (1 time siden):

Så hva er det med inkluderingen av en romanse som gjør at alle andre aspekter av Horizon automatisk blir dårligere?

Inkludering av romanse kan gjøre ting dårligere dersom den bærer preg av å være slengt på som en politisk kommentar fremfor å formidle genuine og interessante dialoger, følelser og forløp. Som presiert tidligere har jeg ikke spilt dette selv, men utifra de negative omtalene ser det ut til at det her kjernen ligger, det erfares generelt som en dårlig fortalt historie.

Så jeg får atter en gang forsøke å forklare dette.

Folk som hater kun fordi det er homofili i bildet bør ryke, reise og slettes.

Folk som hater fordi det oppleves som homofili brukt som et politisk innslag på bekostning av andre ting, og som forklarer dette bør ha rett til å ytre dette, ettersom det ikke er homofili i seg selv som er problemet.

Den vesentlig forskjellen er ikke akkurat rakettforsking å forstå, om en legger fra seg vrangviljen.

 

Felvinter skrev (1 time siden):

Når det gjelder Mass Effect kom det ut i en tid før det var blitt stuereint å være homohater igjen. Før Jordan Peterson og gjengen hans fikk fotfeste.

Korreksjon: Mass Effect kom ut i en tid før det var stuerent å bruke legning som politisk verktøy. Før store konserner slengte seg på trenden.

Felvinter skrev (1 time siden):

Og gjerne forklar meg akkurat når «woke lanserte seg med et uttalt mål om å gjøre seksuell legning til kjønnspolitikk», og forklar gjerne hva du mener med det utsagnet. Liksom, hva er det du snakker om?

Wokebevegelsen har jo et uttalt politisk mål om inkludering og mangfold, deriblant økt representasjon av forskjellige legninger. Nå sier ikke jeg at målet i seg er dårlig eller uviktig i den forstand, men det er måten det gjøres på som mange har gått lei av, til den grad at det faktisk er blitt kontraproduktivt. At dette blir for komplisert for enkelte å begripe endrer ikke det faktum.

Felvinter skrev (1 time siden):

 

 

Du høres ut som en AI som prøver å sette sammen buzzwords i nyhetsbildet til en sammenhengende setning. Og du lykkes ikke.

Kom det fra brukeren som repeterer tomme fraser og påstander fordi den er begrenset av ferdigprogrammerte oppfatninger.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 time siden):

Jeg hevder de begrunnede anmeldelsene fritt for homohets er fair nok til at de ikke bør slettes på bakgrunn av spekulasjon på hva de egentlig mener. 

Hvilket grunnlag har du til å begrunne dem? Har du spilt de 3 tidligere historiene av spillet, slik at du vet hva anmeldelsene sammenligner med?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
XmasB skrev:
Iki skrev (På 27.4.2023 den 11.12):

Eneste gode løsningen er vel å vektlegge spilletid i en anmeldelse. 

Slik at dem som har spilt hele spillet blir fremmet forran dem som har spilt noen minutter, eller ikke spilt i det heletatt. 

Problemet med dette er jo da at man må kunne følge med på spilletiden. Dette gjør jo steam, for eksempel, så der skulle det gå greit.

Ellers vil jo dette sannsynligvis fremme dem som synes spill er gode, da dem som ikke liker spill oftest ikke gir dem en sjanse. 

Da kan man kanskje vektlegge hvor mange som spiller gjennom spillet, og gi spillet et score basert på dette.

Tja. Ta for eksempel Cyberpunk 2077. Det spilte jeg kanskje en time eller to før jeg la det bort et halvt års tid. I løpet av den korte spilletiden fikk jeg et godt inntrykk av et halvferdig, livløst spilt fullt av bugs. Det var milevis unna det som ble lovet (det er det fortsatt) og jeg brukte heller tiden på andre ting. Det står fortsatt med en tommel ned i Steam fra meg. Metacritic legger jeg aldri igjen reviews på, men det hadde neppe fått mye mer enn 2/10. Kanskje 4/10 basert på siste forsøk for noen måneder siden.

Hvordan et samlet pressekorps klarte å gi det spillet toppscore jevnt over forstår jeg fortsatt ikke. Jeg kjenner ingen som spilte det i starten uten å være skuffet over resultatet.

Også har man enkelte spill som rett og slett ikke fungerer godt nok. Det er jo de som nettopp fortjener laveste score. Men særlig spilletid blir det ikke.

I tillegg måtte Metacritic da støtte henting av spilletid fra alle plattformer, det være seg Steam, Epic, Xbox, PSN, Nintendo, GOG, Battle.net, itch.io osv. Det skjer jo ikke.

Et alternativ kunne kanskje om man måtte kunne vise til at spillet er registrert på brukeren sin på en av disse. Så kunne man vektet rating fra de man vet eier spillet høyere.

4/10 for noen måneder siden. Trist å høre du ikke får noen glede av det. Gikk opp til en 8.5/10 for min etter den store patchen som kom samtidig som serien. Hva føler du forsvarer 4/10 rating? Var du veldig følelsesmessig investert før spillet ble sluppet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (4 minutter siden):

Da prøver vi igjen. Ønsker denne gangen at du svarer på argumentene som blir presentert.

Det har jeg gjort konsekvent.

Felvinter skrev (4 minutter siden):

Du sier homofili blir brukt som et propagandaverktøy som går på bekosting av spillets kvalitet.

Korrekt.

Felvinter skrev (4 minutter siden):

La oss være ærlige, hver eneste gang en homofil karakter står i senter vil du og dine hevde dette er «woke propaganda» osv.

Feil, jeg allerede nevnt eksempler på spill med homofili som ikke gikk i woke-fella.

Felvinter skrev (4 minutter siden):

 

Nesten som man skulle tro inkluderingen av homofile karakterer var problemet i seg selv.

Dette er bare en vrangforestilling fra din side, jeg skrev dette klart og tydelig: 

Så jeg får atter en gang forsøke å forklare dette.

Folk som hater kun fordi det er homofili i bildet bør ryke, reise og slettes.

Folk som hater fordi det oppleves som homofili brukt som et politisk innslag på bekostning av andre ting, og som forklarer dette bør ha rett til å ytre dette, ettersom det ikke er homofili i seg selv som er problemet.

 

Felvinter skrev (4 minutter siden):

Hva er det med inkluderingen av en romanse som har forringet all annen kvalitet som Horizon hadde? Hvorfor er plutselig historien elendig nå, hvorfor er gameplayet dårligere, hvorfor ser spillet dårligere ut?

Som presisert gjentatte ganger har jeg ikke spilt dette selv, men utifra de hundrevis av negative omtaler kan det virke som at woke har vært i fokus fremfor kvaltitetssikringen. 

Felvinter skrev (4 minutter siden):

Igjen står spørsmålet. Hva har homofili med kjønnspolitikk å gjøre?

Du må nesten spørre de som er pådriverne for dette.

Felvinter skrev (4 minutter siden):

 

Gjerne også begrunn hvem denne «woke-bevegelsen» er og hvem som uttaler seg på vegne av de. 

Det kan du enkelt søke opp selv. I dette tilfelle er det åpenbart spillselskaper som velger å fokusere mer på woke enn på kvalitet, og får vurderinger deretter.

 

Lenke til kommentar
Felvinter skrev (Akkurat nå):

La oss være ærlig, all underholdning som lanseres i dag med en homofil karakter stemples som «woke».

Ikke enig, men som jeg allerede har nevnt, siden woke har vært såpass påtrengende og generisk de siste åra kan det hende at noen vil overreagere mer enn de ville gjort før woke. Samme kan sies om fargede skuespillere. Når karaktergalleriet blir fremskrevet med mål for fylle ut en woke-kvote for representasjon blir det dessverre veldig gjennomskuelig, og ikke minst dårlig. 

Felvinter skrev (Akkurat nå):

 

Så enkelt er det.

Åpenbart ikke, du er bare ekstremt sta selv når jeg forer deg teskjeer på forksjellen mellom woke-kritikk og homohat.

Felvinter skrev (Akkurat nå):

 

Å dra opp eksempler fra 15 år tilbake i tid styrker mer mitt argument enn ditt eget.

Den Life is Strange jeg spilte, husker ikke hele tittelen, kom vel ut rundt 2017. Et godt spill forsåvidt, ettersom karakterene fikk anledning til å være mer enn woke-marionetter. 

Felvinter skrev (Akkurat nå):

Du har ikke spilt dette selv, men sier basert på negative brukeranmeldelser at «woke» har ødelagt kvaliteten på spillet. Hvordan da? Utdyp. 

Fordi mange av anmeldelsene poengterer nettopp dette, det føles som mer som reklame enn underholdning, da blir jo folk misfornøyde. Hvor mange ganger skal vi gå i sirkel på dette?

Felvinter skrev (Akkurat nå):

Igjen, svar på argumentene. Hvem er «woke-bevegelsen»?

Generelt sett: De som til enhver tid pusher woke-ideologi på alt fra politikk, næringsliv, utdanning, underholdning, etc. 

I dette tilfellet: Spillselskapet, og folk som deg som kategorisk stempler alle kritiske stemmer som tapere fordi det ikke passer inn ditt woke-indoktrinerte hode at folk kan være misfornøyde med spillet uten at de regelrett hater homofile.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...