Gå til innhold

Metacritic tar grep etter respektløse Horizon Forbidden West-brukeranmeldelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (2 timer siden):

100% spekulativt bullshit, gjengangeren på de lave vurderingene er generell skuffelse over kvalitet. Noe en enkelt kan se både på de nyere og høyest rangerte vurderingene. At det har kommet noe grums blant dette betyr selvsagt ikke at det er standaren.

Spekulativt?

Se første innlegget jeg skrev i denne tråden. Og kjøp en ordbok. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (8 timer siden):

Spekulativt?

Se første innlegget jeg skrev i denne tråden. Og kjøp en ordbok. 

 

 

Sitat

bokmålsordboka
spekulativ
adjektiv 
Betydning og bruk
grublende, dypsindig
Eksempel
en spekulativ type, natur
som bygger på ren tenkning (og ikke erfaring)
til forskjell fra empirisk

en spekulativ fortolkning
det hele er så spekulativt at det ikke kan tas alvorlig
spekulativ vitenskap

 

Du hevder skråsikkert at homohets er standaren blant de se som gir dette lav score. Jeg henviste så til selve siden som klart og tydelig viser at dette er langt fra tilfelle og at du farer med usannheter, hvorpå du repliserte med at dette er fordi det meste av homohetsen slettet. Nå er det forøvrig over 1000 negative omtaler igjen, så for at påstanden "homohets er standaren" må det ha bli slettet flere 1000 slike innlegg. Din begrunnelse er en håndfull utsagn, der de fleste ikke engang nevner homofile, som du har sett fra 2 sider, av totalt 10. Med andre ord alt du har å fare med her er spinnville påstander, spekulering og spydigheter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (49 minutter siden):

Du hevder skråsikkert at homohets er standaren blant de se som gir dette lav score. Jeg henviste så til selve siden som klart og tydelig viser at dette er langt fra tilfelle og at du farer med usannheter

Nei. Når hetsen er så ille at Metacritic må slette hundrevis av anmeldelser er det ikke spekulativt eller usant.

Ment fint at du klargjør hvem du hører hjemme med.

Hvis du tror grunnen til at brukerscoren har sunket fra 7.9 til 4.1 fra hovedspillet til utvidelsen, er at spillet har blitt så drastisk mye verre i løpet av et år, tar du sørgelig feil. Du må være ganske blind for å ikke se hva sammenhengen er.

Er jo ikke sånn at dette ikke går igjen i andre medier heller. Episoden med Bill og Frank i The Last of Us er et annet nylig eksempel på hvor sterkt fotfeste homohetsen har blant internetts største tapere. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (8 minutter siden):

Nei. Når hetsen er så ille at Metacritic må slette hundrevis av anmeldelser er det ikke spekulativt eller usant.

Appell til Metacritic som kilde på ubestridt sannhet er et logisk falsum, ei heller beviser det din påstand om homohets. Jeg snakket forøvrig om brukere som har spilt spillet og gitt forklaring på sin lave score. Folk som gir enten 0 eller 10 for den saks skyld uten særlig redegjøring kan godt fjernes for mitt medkommende.

Felvinter skrev (8 minutter siden):

Ment fint at du klargjør hvem du hører hjemme med.

Ekstremt patetisk forsøk på assosiering, skjerpings.

Felvinter skrev (8 minutter siden):

Hvis du tror grunnen til at brukerscoren har sunket fra 7.9 til 4.1 fra hovedspillet til utvidelsen, er at spillet har blitt så drastisk mye verre i løpet av et år, tar du sørgelig feil. Du må være ganske blind for å ikke se hva sammenhengen er.

Er det noen som er fullstendig blinde så er det deg. En kan, som nevnt allerede, bare å se på vurderingene og se at det stort sett går på helt andre ting enn homohets.

Felvinter skrev (8 minutter siden):

Er jo ikke sånn at dette ikke går igjen i andre medier heller. Episoden med Bill og Frank i The Last of Us er et annet nylig eksempel på hvor sterkt fotfeste homohetsen har blant internetts største tapere. 

Har ikke spilt det så ingen kommentar, men å regelrett juge for å fremme sine poeng er rimelig internett-taperaktig i seg selv, du burde ærlig talt feie for egen dør før du slenger ut merkelapper på andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (17 minutter siden):

Er det noen som er fullstendig blinde så er det deg. En kan, som nevnt allerede, bare å se på vurderingene og se at det stort sett går på helt andre ting enn homohets.

Nå. Etter at metacritic har begynt å fjerne anmeldelser, ja.

Hvordan det var før dette vet du vel ikke stort om?

Om jeg går inn nå, akkurat nå, og ser på anmeldelsene så er det følgende:

50+ homofobiske omtaler på den første siden.

Flere av dem, og andre negative reviews er tydelig copy paste, da det er nøyaktig samme skrift, bare andre brukernavn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (23 minutter siden):

Er det noen som er fullstendig blinde så er det deg. En kan, som nevnt allerede, bare å se på vurderingene og se at det stort sett går på helt andre ting enn homohets.

Snakker jeg til en blokk med sement? Har du ikke lest saken du kommenterer på? Selvfølgelig finner du færre og færre anmeldelser som går på homohets, for de blir slettet av metacritic.

Hva gjør brukerne da? Skriver en ny anmeldelse med karakter 0 og skriver en platthet om hvordan det er en «dårlig historie» eller noe sånn.

Men igjen, se første innlegget mitt her, så ser du at det ikke er et fåtall som holder på med det.

Må jeg gjenta meg selv enda en gang?

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Nå. Etter at metacritic har begynt å fjerne anmeldelser, ja.

Hvordan det var før dette vet du vel ikke stort om?

Ikke du heller, så det å bastant påstå at majoriteten av de labre vurderingene ene og alene skyldes homohets forblir renspikket spekulasjon.

Iki skrev (2 timer siden):

Om jeg går inn nå, akkurat nå, og ser på anmeldelsene så er det følgende:

50+ homofobiske omtaler på den første siden.

Jeg aner ikke hvor du har fomlet deg inn hen men her siteres de engelskspråklige negative omtalene fra første siden, per dato:

Sitat

This DLC is absolutely terrible and not worth anyone's time. The story is poorly written, Even if you have enjoyed the main game, this DLC will make you hate it. Avoid it at all costs, as it is not worth the money

Sitat

 

Review from someone who loves this universe very much. I am disappointed. The developers could come up with and show so many interesting and leading to the continuation, but they did... this.

I should warn you that I'm only talking about the main story quests. Let's start with the good. The battle with Horus in the final is tense and dynamic, the gameplay is divided into several sections, each of which is a separate arena. The nature and music is amazing. You can swin on new machine and fly high as you can. Very beautilul clouds.

Remember the most interesting story of Frozen Wilds, where Aloy visited the Banuk tribe and found out mysterious secrets together with the locals? So forget it.

And it's not even about deceived expectations. The second part, in principle, became simpler and more mundane and less focused on the details of Laura, although there were also enough of them, and I liked the progression of the main character on the way to the team. In Burning Shores, it's about the lack of sense in this add-on as a whole. It can even be described in a few lines: One Zenith survived and fled to Hollywood to fix his spaceship there and fly to another planet. The launch of the ship will cause pollution of these lands, so Aloy and Seyka (one of the Quen) try to stop him. Zenith activates Horus, but still loses.

THAT'S ALL. I am not kidding. No clues to the future, no hint of the position of Hephaestus, no reasoning about the nature of Nemesis, no at least somewhat ambiguous antagonist (which was the same Faro), no clear trail that would help stop Nemesis, just a dull wandering around the islands back and forth. And it's poor written. The all situations feels like a bad rom-com. There is a siluation when our characters trying to sneak to enemy base and saying to the guards: "HEY WE MET YOUR FRIEND AND HE TOLD US WE CAN PASS!" Yeah that's bad. It is very noticeable that the screenwriter has changed and he absolutely does not know how to write at least some interesting story. In the main task of the add-on, the hand of the "brilliant" screenwriter is generally seen everywhere in the form of the thought "I live as I want, the team is not a decree for me." No depth and interestingness of the characters, just a direct hacking of the phrase from the screen: BOSSES ARE BAD, LET'S REBEL! This is very much out of the tone of the narrative of both games, and the decrease in the quality of the script is noticeable to the naked eye.

Oh yes, there is also a love line that was forcibly inserted or what the authors allegedly tried to show us, which is perhaps the biggest pain for me. Why? Because Seyka is boring and uninteresting character but typical interaction between her and Aloy somehow born the "attraction". You know after literally the SAME situation in Ikrie or Talanah arc which you can describe the same words: brave woman warrior and almost match for Aloy lost part of the family and now trying to safe them or memory of them in battle + she doesn't accept any authority. But they decided like this was never happened and Seyka in this situation somehow love interest right now? That's why I don't believe in this story. It comes from literally NOTHING.I love this universe so much and don't mind gay characters whom i met in Horizon games. But if they wanted a romance line i prefer to choose between man, woman or no romantic interest at all for protagonist. But here they just forced one bad line. It is especially hard to believe when Aloy tells Seyka that she has become an example for her in everything. And I sit at this moment and think: why? No, seriously, when? The only thing that Seyka remembers is the incessant comments admiring every action of Aloy like "There you go! Or whining about how everyone around are bad. Or yelling and running away. Nothing more. Therefore, the scene when Aloy holds out her hand to Seyka and says that she cares about this fool feels strained, if not mocking. In Aloy's friendship with Erend or Kotallo, there is more dynamics and real care, not to mention the relationship with Beta.

Previously, everyone could decide for himself with whom he wanted or did not want to see Aloy, and her disinterest in romantic relationships only gave a peculiar character to the character. Not to mention, during the creation of Zero Dawn, the developers said: "Aloy is a woman on a mission and she has no time to think about such things." Obviously, the producer's hand gave a sign to correct this situation at the time of the crisis and earn easy money on cheap hype. The players themselves want to choose, because there are quite a lot of attractive and charming men and women in the world of Horizon. But they just screwed all fans and made a only chose. A bad one. Only a bitter resentment that another character with a gradual development beloved by the fans of the game was sharply sacrificed to the social agenda. That's all I wanted to say. 

 

Sitat

This game is just boring. You can cap as much as you want and say wow visuals stunning, but the truth is... it is just a bad game!

Sitat

Weak story , bad character.Short story time .Dlc do not release on the ps4.

Sitat

Very stupid dialogs, this add-on is really awful and cringe . Persons are really not interesting

Sitat

I didn't like the gameplay because it's the same without any innovation that changes a lot but the story is a little good but it didn't save the game

Sitat

There is only about 4hrs gameplay for the main story content. Side quests are repetitive. Game play is as weak as the main game. Story is snoozing and predictable. Just wait for the dlc free on PSN or have a major discount in PC one year late. You won't miss anything. April definitely have better choices game than this dlc.

Sitat

Great graphics from this game, but shame on SONY for the spoiling information inside the game, Bad storyline, spoiling cutscenes were inserted into the game.


Altså, ikke et kløyva ord i nærheten av homohets. Folk kan veldig enkelt gå inn der og sjekke selv, så vil en også legge merke til bråte suspekte 10 scores med syltynne begrunnelser.

 

Iki skrev (2 timer siden):

Flere av dem, og andre negative reviews er tydelig copy paste, da det er nøyaktig samme skrift, bare andre brukernavn.

Likevel er det mer enn nok av lave scores som er legit velbegrunnet til at det å påstå at homohetsing er primærårsaken forblir en usannhet. 

RRhoads skrev (2 timer siden):

Klarer du ikke se at det er vikarierende grunner?

 

Kan ikke du begripe at noen faktisk ikke liker DLCen i sin helhet?

Felvinter skrev (2 timer siden):

Snakker jeg til en blokk med sement?

Mulig, det virker som noe slikt har detti ned på skallen din og påvirket dine kognitive funksjoner slik du resonnerer deg frem til konklusjoner.

Felvinter skrev (2 timer siden):

 

Har du ikke lest saken du kommenterer på? Selvfølgelig finner du færre og færre anmeldelser som går på homohets, for de blir slettet av metacritic.

Igjen, når det fremdeles gjenstår mange negative kommentarer med helt andre begrunnelser enn homohets så blir påstanden din gal uansett.

Felvinter skrev (2 timer siden):

Hva gjør brukerne da? Skriver en ny anmeldelse med karakter 0 og skriver en platthet om hvordan det er en «dårlig historie» eller noe sånn.

Noen gjør sikkert det, men å hevde at disse er majoriten av de negative omtalene er per definisjon spekulasjon.

Felvinter skrev (2 timer siden):

Men igjen, se første innlegget mitt her, så ser du at det ikke er et fåtall som holder på med det.

Ja, du postet en håndfull sitater av over 1000 negative omtaler, av denne håndfullen var det særdeles få som faktisk inneholdt homohets. Nei, woke-kritikk er ikke homohets. Det finnes homofile som også er lei av woke.

Felvinter skrev (2 timer siden):

Må jeg gjenta meg selv enda en gang?

Helst ikke, dine løgner, spekulasjoner og usakligheter begynner å bli gammalt nå.

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser nå at utsagnene jeg hentet var fra eldste dato, tok så en titt på side 1 rangert etter nyeste og fant heller ingen direkte homohetsing utover kritikk av woke-innflytelse, noe som alle oppegående folk forstår ikke er det samme.

Kilde, igjen: https://www.metacritic.com/game/playstation-5/horizon-forbidden-west-burning-shores/user-reviews?sort-by=date&num_items=100

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (39 minutter siden):

Kan ikke du begripe at noen faktisk ikke liker DLCen i sin helhet?

 

Jeg tror ikke de engang har spilt spillet, fordi de nesten må være ferdig med hovedspillet. DLC er mer av det samme som hovedspillet, og hvis de ikke likte hovedspillet, ville de aldri i verden kjøpt DLCen rett etter den ble utgitt. 

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (50 minutter siden):

Ikke du heller, så det å bastant påstå at majoriteten av de labre vurderingene ene og alene skyldes homohets forblir renspikket spekulasjon.

Nå er det nøyaktig det nettstedet, og alle som var der tidligere, rapporterer.

Altså dem som vet sier at det var slik.

Crooked Cracker skrev (52 minutter siden):

Jeg aner ikke hvor du har fomlet deg inn hen men her siteres de engelskspråklige negative omtalene fra første siden, per dato:

Metacritic sin bruker side.

Her er fra den siden akkurat nå:

"enforcing yet more of the same LGBT agenda"

"setting the agenda"

"Sick of 'the message' interfering"

"there is also a love line that was forcibly inserted or what the authors allegedly tried to show us, which is perhaps the biggest pain for me."

"Why ruin your character"

"there were some LBGT content but thankfully Aloy was not apart of that much. But then this DLC came out. "

"Enough with the politics agendas,"

"Aloy les*! What are you doing Sony & Guerilla really? Stop"

"game is not a place for Political problems"

"unneeded romance arc"

"Aloy lesbian! What are you doing Sony & Guerilla really?"

"politics and propaganda,"

Dette er 12 av de 33 første negative anmeldelsene...

hvor flere av de resterende er "game is garbage, don't buy"

Eller helt klart skrevet av folk som ikke har spillt et eneste spill i serien.

Crooked Cracker skrev (1 time siden):

Likevel er det mer enn nok av lave scores som er legit velbegrunnet til at det å påstå at homohetsing er primærårsaken forblir en usannhet. 

Av de 33 første negative anmeldelsene, så er det 3, kanskje 4, anmeldelser som begrunner sine negative omtaler.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke de engang har spilt spillet, fordi de nesten må være ferdig med hovedspillet. DLC er mer av det samme som hovedspillet, og hvis de ikke likte hovedspillet, ville de aldri i verden kjøpt DLCen rett etter den ble utgitt. 

 

Nå er jo en del som også skriver at de likte hovedspillet men ble skuffet over denne DLCen, der konsensusen blant de negative omtalene er at denne bærer preg av å være en samlebåndsutgivelse med en klein kjærlighetsaffære.

Iki skrev (3 timer siden):

Nå er det nøyaktig det nettstedet, og alle som var der tidligere, rapporterer.

Altså dem som vet sier at det var slik.

Metacritic sin bruker side.

Her er fra den siden akkurat nå:

"enforcing yet more of the same LGBT agenda"

"setting the agenda"

"Sick of 'the message' interfering"

"there is also a love line that was forcibly inserted or what the authors allegedly tried to show us, which is perhaps the biggest pain for me."

"Why ruin your character"

"there were some LBGT content but thankfully Aloy was not apart of that much. But then this DLC came out. "

"Enough with the politics agendas,"

"Aloy les*! What are you doing Sony & Guerilla really? Stop"

"game is not a place for Political problems"

"unneeded romance arc"

"Aloy lesbian! What are you doing Sony & Guerilla really?"

"politics and propaganda,"

Dette er 12 av de 33 første negative anmeldelsene...

hvor flere av de resterende er "game is garbage, don't buy"

Ingen av disse kommentarene er homohetsing i seg selv. Det er en forskjell på å si "jeg hater homofile og vil at de skal dra dit peppern gror" og "jeg misliker at homofili blir brukt som et politisk virkemiddel på en påtatt måte", du skjønner vel det? Som sagt, det finnes homofile og transpersoner som også er lei av woke-innflytelse.  

Iki skrev (3 timer siden):

Eller helt klart skrevet av folk som ikke har spillt et eneste spill i serien.

Av de 33 første negative anmeldelsene, så er det 3, kanskje 4, anmeldelser som begrunner sine negative omtaler.

 

Feil, at du ikke er enig i begrunnelsen betyr ikke at det ikke begrunnes. En kan bare se på de første og siste omtalene at det begrunnes i varierende lengde, ikke noe dårligere enn de som gir toppscore sådan. 

Benekter jeg at det har vært ulumske troll på ferde og spredd useriøst dritt? Nei, men ettersom jeg kan lese ser jeg at det er langt mer issues med denne DLC enn kun en lesbisk affære som artikkelen misvisende presenterer det som. Så dersom flere kunder opplever det som at kvaliteten har måttet vike til fordel for woke-politikk (som har blitt en uvane de siste åra innenfor underholdning) så er de i sin fulle rett til å ytre dette. Det er ikke det samme som homohets uansett hvor mange Goebbelser en tar for å gjenta dette.

La oss si hypotetisk si at woke egentlig var en bevegelse for fjellklatrere og fluefiskere, således fikk vi servert fjellklatring og fluefiske i serier, filmer og spill i en årrekke. Hovedkarakterer blir selvsagt ivrige fjellklatere og entusiastiske fluefiskere. Selv den mest tålmodige sjel ville nok etterhvert gått en smule en lei av dette temaet, uten at vedkommende hater hverken fjellklatring eller fluefiske i utgangspunktet. 

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (8 timer siden):

Noen gjør sikkert det, men å hevde at disse er majoriten av de negative omtalene er per definisjon spekulasjon.

Ja, du postet en håndfull sitater av over 1000 negative omtaler, av denne håndfullen var det særdeles få som faktisk inneholdt homohets. Nei, woke-kritikk er ikke homohets. Det finnes homofile som også er lei av woke.

Helst ikke, dine løgner, spekulasjoner og usakligheter begynner å bli gammalt nå.

Når «woke-kritikk» kommer som følge av at to damer kysser er det selvsagt fordi de misliker homofile. Så enkelt er det.

Jeg har to spørsmål til deg:

1. Bruker du begrepet woke uten ironi?

2. Tror du det er tilfeldig at spill, filmer og serier som har homofile karakterer i senter gjennomgående får dårligere brukeranmeldelser enn de som har White Guy Nr. 71636833937?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (8 timer siden):

Ser nå at utsagnene jeg hentet var fra eldste dato, tok så en titt på side 1 rangert etter nyeste og fant heller ingen direkte homohetsing utover kritikk av woke-innflytelse, noe som alle oppegående folk forstår er det samme.

Fikset det for deg.

Dette er bokstavelig talt fra første brukeranmeldelse som dukker opp:

 

23A8CE35-AD59-4282-84EA-5313DFC5FC6C.jpeg

Har sikkert ikke noe i mot homofile den karen som skrev det. Veldig mye god kritikk av spillet i den teksten også ser jeg. 

Endret av Felvinter
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (2 minutter siden):

Når «woke-kritikk» kommer som følge av at to damer kysser er det selvsagt fordi de misliker homofile. Så enkelt er det.

Tøys, de fleste misliker woke fordi det er politisk propoganda på bekostning av kvalitet.

Felvinter skrev (2 minutter siden):

Jeg har to spørsmål til deg:

1. Bruker du begrepet woke uten ironi?

Nei, selvsagt ikke. 

Felvinter skrev (2 minutter siden):

2. Tror du det er tilfeldig at spill, filmer og serier som har homofile karakterer i senter gjennomgående får dårligere brukeranmeldelser enn de som har White Guy Nr. 71636833937?

Absolutt ikke, ettersom woke frekt og freidig endrer på karakter, forringer kvalitet og presser seg på alskens ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...