Gå til innhold

Telenor tar betalt for epost - bytte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (5 minutter siden):

Hvis man synes det er greit at Google leser alle e-posten sin, så er Gmail et brukervennlig alternativ

Driver akkurat å migrerer en gammel online.no epostkonto kona har hatt over på Gsuite/Workspace som jeg bruker til å drifte familiens epost

 

https://www.cnet.com/tech/computing/how-to-migrate-to-gmail/

 

Det er vel kanskje like greit fremfor at Telenor skal lese den, og i tillegg ta betalt.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

Snakket med min gamle far som har fått med seg dette, men han orker ikke å skifte så da blir det å betale overpris for en triviell tjeneste. 

Som nok er hele forretningsideen hos sleipingene i Telenor. 

Ja, det er Telenors største evne, og suge penger ut av folk for slike tjenester. Stjelenor er jo kallenavnet og synes det passer bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har ein sovande online-epostkonto, men har såvidt eg veit aldri inngått ein avtale om at Telenor kan ta betalt for dette.

Har Telenor lov til å gjere dette utan vidare? Eg tykkjer det ville ha vore meir rimeleg at ein måtte gjere noko aktivt om ein ynskjer å behalde kontoen.

Kva skjer dersom ein rett og slett nektar å betale?

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (16 minutter siden):

Eg lurer forresten på kven som er villig til å betale 50 kr. månaden for noko som i utgangspunktet er gratis. Er det gamle bestemødre dei vil tene pengar på?

Hvis du ikke trenger mer enn 5GB så koster det 39,- pr måned.

Egentlig litt rart at folk mener at tjenester skal være gratis, og alle står selvsagt fritt til å velge andre leverandører av tilsvarende tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (18 minutter siden):

Egentlig litt rart at folk mener at tjenester skal være gratis, og alle står selvsagt fritt til å velge andre leverandører av tilsvarende tjenester.

Når same teneste er gratis "alle" andre stader har eg problem med å forstå forretningsmodellen med å ta betalt for dette. Det einaste Telenor oppnår er potensielt færre kundar og redusert omdømme.

Endret av torbjornen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (1 minutt siden):

Når same teneste er gratis "alle" andre stader har eg problem med å forstå forretningsmodellen med å ta betalt for dette. Det einaste Telenor oppnår er potensielt færre kundar og redusert omdømme.

Jeg regner med at du vet at "gratis" er et relativt begrep. Jeg anser ingen av de store på dette området som "gratis"
Men det er min mening, og andre ser annerledes på det.

Hvorfor mener du Telenor skal la andre brukere av andre tjeneste hos de betale for at du skal ha en online.no e-post konto?

Det er det dette handler om. Google gjør dette på sin måte, og MS gjør det på sin måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (3 timer siden):

Når same teneste er gratis "alle" andre stader har eg problem med å forstå forretningsmodellen med å ta betalt for dette. Det einaste Telenor oppnår er potensielt færre kundar og redusert omdømme.

Tja.

Må du takke ja til reklame for å benytte Telenor sin epost?

Må du godta at Telenor analyserer og bruker data fra innhold i dine eposter?

På flere områder kan man få en tjeneste gratis, desto mer mer man tillater å forkaste det meste av personvern og motta reklame og annet.

Jeg vet ikke nok om Telenor sin eposttjeneste. Selv har jeg holdt meg til en fast epost i mange år. -Men, har måtte tolerere mer og mer reklame via Microsoft og mer salg av mine data.

Gratis i dag er noe annet enn gratis før i tiden....

Endret av plankeby
Ordfeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...