Gå til innhold

Kjøpeutbytte hos Coop


Nedward

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (13 minutter siden):

Mi erfaring er at for å få mest ut av det så må du vere medlem i det området du handlar. Eg har bytt område nokre ganger etter å ha flytta på meg. Er det likt i dag?

Føler ikke jeg får så mye. Det er 1% generelt utbytte i tillegg til alt Coop har bestemt sentralt. Jeg ser noen samvirkelag gir 3%. Derfor lurer jeg på om jeg får 3% hvis jeg melder meg inn i et annet.

Lenke til kommentar
Nedward skrev (5 minutter siden):

Føler ikke jeg får så mye. Det er 1% generelt utbytte i tillegg til alt Coop har bestemt sentralt. Jeg ser noen samvirkelag gir 3%. Derfor lurer jeg på om jeg får 3% hvis jeg melder meg inn i et annet.

Man får 3% på de butikkene som tilhører det samvirkelaget du er medlem i, på de andre får du 1%. Så du bør være medlem hos det laget som eier butikkene du handler mest. Husk at bonus som frukt og grønt hos Extra og kommer på utbytte ditt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nå har de som hadde Coop Mastercard fått nye Re:member Blue (gamle blue var et møkkakort for folk med lav kredittscore og må ikke forvekses med det nye som har svært gode betingelser) med kun 16,9% rente og 2% bonus på dagligvarer så nå er det greit å benytte seg av det. Mange sa opp kortet før det kom, uten å sjekke de nye betingelsene. Det nye Coop Mastercard er heller dårlig. Så må man inn med app eller medlemskort først, og  Blue støtter heller ikke Google Wallet, så litt tungvindt blir det, men ellers er det gull og grønne skoger. En ekstra prosent og lavere renter slår knockout på de fleste andre løsninger i markedet. Det er klart at Entercard har gitt gode betingelser for å beholde kunder, men så lengge man blir bedre stilt enn med Coop Mastercard, hvorfor ikke.

1% fra Coop og 2% fra Re:member blue blir 3% og tar man en tur på Trippel Trumf Torsdag og haler inn en 3+2=5% der så blir det smil i regnskapet, vel og merke hvis man kjøper det man skal ha og ikke har så dårlig impulskontroll som selskapene håper på. Det er tross alt folks dårlige impulskontroll som gjør at de har en business i utgangspunktet, både dagligvarehandelen og kredittselskapene. Kjøp kun det som står på handlelista og gå forbi snop og raske karbohydrater.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (17 minutter siden):

.... 1% fra Coop og 2% fra Re:member blue blir 3%....

Får man begge deler på Coop? Her står det "Med re:member blue får du hele 2 % bonus på alt du handler i alle dagligvarebutikker – i stedet for 1 % kun hos Coop". Jeg leser dette slik at jeg ikke kan kombinere Coop-rabatten med Blue-rabatten, slik jeg kan med Ikano-rabatten. Stemmer dette, eller er det bare en dårlig formulering fra Re:member?

Lenke til kommentar

Entercard har ikke lenger noe med Coop å gjøre. Deres samarbeid er avsluttet.

Hvis du har Coopmedlemskap og Coop Mastercard får du 1+1=2% hos Coop. Har du Coop Medlemskap og re:member Blue får du 1 + 2 = 3% hos Coop. Har du Coopmedlemskap og Komplett Mastercard får du 1+1=2% hos Coop. Har du Coopmedlemskap og MasterCard fra SpareBank 1 Kreditt AS får dui 1+1=2% hos Coop.

Bortsett fra hvis du har Coop Mastercard kommer en del av bonusen fra Coop og en del fra kortets utsteder. Har du Coop Mastercard eller kun Coopmedlemskap kommer bonusen fra Coop i februar påfølgende år.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (6 timer siden):

Man får 3% på de butikkene som tilhører det samvirkelaget du er medlem i, på de andre får du 1%. Så du bør være medlem hos det laget som eier butikkene du handler mest. Husk at bonus som frukt og grønt hos Extra og kommer på utbytte ditt.

Står det noko plass? Eg fann ikkje informasjon om det på Coop sine sider.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (17 timer siden):

Står det noko plass? Eg fann ikkje informasjon om det på Coop sine sider.

Nei. Så langt har jeg ikke funnet noe. Jeg har lest vedtekter, årsmeldinger, lest på nettsidene deres. Jeg finner ingenting. Jeg har sågar spurt Coop også, jeg venter fortsatt på svar derfra.

Det virker fornuftig at det er knyttet til de enkelte butikkene, men samtidig virker det like fornuftig at det bestemmes av hvilket samvirkelag man er medlem i.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
Nedward skrev (På 8.2.2023 den 7.20):

Jeg registrerer at de forskjellige samvirkelagene til Coop opererer med forskjellige kjøpeutbytter (1-3%). Er det slik at andelen utbytte bestemmes av hvilket samvirkelag butikken jeg faktisk handler i tilhører, eller er det hvilket samvirkelag man har medlemskapet i  som avgjør? 

Kjøpeutbyttet bestemmes av resultat og økononomi i samvirkelaget du er medlem i. Alle får minimum 1%, men noen lag gir mer til sine medlemmer. Hvis man handler i andre samvirkelag så får man alltid 1%.

Her er en litt eldre artikkel hvor det står litt om dette, men oppgitt utbytte her kan nok fravike dagens for noen lag: https://www.nettavisen.no/okonomi/store-forskjeller-i-coop-utbytte-lars-kjetil-54-far-fire-ganger-mer-enn-aud-74/s/12-95-3423850510

 

Lenke til kommentar
On 2/8/2023 at 12:41 PM, BadCat said:

Nå har de som hadde Coop Mastercard fått nye Re:member Blue (gamle blue var et møkkakort for folk med lav kredittscore og må ikke forvekses med det nye som har svært gode betingelser) med kun 16,9% rente og 2% bonus på dagligvarer så nå er det greit å benytte seg av det. Mange sa opp kortet før det kom, uten å sjekke de nye betingelsene.

Det kom ingen tilbud om re:member blue her, ble overført til Coop Mastercard og re:member silver:

Screenshot.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...