Gå til innhold

Bloomberg: – Dårlig etterspørsel for PlayStation VR2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takashi Mochizuki. Samme fyren som ble debunka av Sony to ganger tidligere - sist gang over PS5 produksjonsproblemer i 2020. Avfeid 2 ganger for artikler om Nintendo og 1 gang om Xbox og planlagte oppkjøp av japanske utviklere. 

Noe skurrer med "kildene" til denne fyren, og at Bloomberg ikke renser opp i eget hus er i oppsiktsvekkende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Virker litt som denne karen selger "nyheter" til PR-folk som igjen blir betalt av svertepenger fra noen.

Det lukter litt korrupsjon av dette også fra Bloomberg som vanligvis er en part de fleste stoler på.

Har for så vidt troen på PSVR2, men tror ikke det kommer til å bli en must-have greie med det første både fordi folk ikke tar seg råd til det og at det er lite å se fram til etter kjøp. Det må først slippes et killer-tittel med bred appell før folk vanligvis åpner lommeboka for å investere i både hardware som trengs og software.

Lenke til kommentar
vidor skrev (25 minutter siden):

Har for så vidt troen på PSVR2, men tror ikke det kommer til å bli en must-have greie med det første både fordi folk ikke tar seg råd til det og at det er lite å se fram til etter kjøp. Det må først slippes et killer-tittel med bred appell før folk vanligvis åpner lommeboka for å investere i både hardware som trengs og software.

VR2 blir nok litt som anna ekstrautstyr som bevegelsesstyring, bilratt, osv, litt kjekt av og til men ikkje noko som folk flest kjem til å bruke ofte.

VR gir ei lita wow-oppleving fyrste gong du prøver det, men det må nok nokre gode tittlar til for at dette skal få brei appel. I tillegg må det være tittlar som klarer å utnytte fordelane med VR på ein god måte, reine skytespel kan lett bli litt for einsforming og tungvindt å spele som VR spel sjølv om det er litt kult innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (7 minutter siden):

VR2 blir nok litt som anna ekstrautstyr som bevegelsesstyring, bilratt, osv, litt kjekt av og til men ikkje noko som folk flest kjem til å bruke ofte.

VR gir ei lita wow-oppleving fyrste gong du prøver det, men det må nok nokre gode tittlar til for at dette skal få brei appel. I tillegg må det være tittlar som klarer å utnytte fordelane med VR på ein god måte, reine skytespel kan lett bli litt for einsforming og tungvindt å spele som VR spel sjølv om det er litt kult innimellom.

Første persons adventure/action og rollespill er hvor VR skinner for meg. Skyrim var som å spille et helt nytt spill med PSVR. Magien var fortsatt der etter 40 timer. Bare synd hardware ikke var moden før nå. 

Tror faktisk bilstol får kjørt seg vesentlig mer med psvr2 i hus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kelo said:

Specs ser fine ut, men jeg vil likevel teste produktet før jeg kjøper det. 6000 kr er ikke småpenger for meg.

Desverre er 6000 når "billig" VR, bortset fra Pico 4 og Quest 2 som koster 4-5k koster alle andre halveis brukbare headsett fra 8 til 25k nå. Reverb G2 som jeg har og digger koster fremdeles mellom 8 til 10k, altså mer enn når det var nytt, i USA finner man de ofte på salg til rundt 3000kr, mens i resten av verden finner man de ikke til under ca. 7000kr, jeg digger min G2, men det 2 år gammalt og er ikke verdt den prisen lenger, 4000 er egentlig det den er verdt, skal man ha headsett med samme type tekonlogi som PSVR2 må man ut med 15k og oppover. Så 6k er billig faktisk, Ikke at jeg går til investering av PS5 og så PSVR2 selv. men har man PS5 er det ikke så ille.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
K2D skrev (28 minutter siden):

Tror faktisk bilstol får kjørt seg vesentlig mer med psvr2 i hus. 

Einig, for min eigen del så trur eg kanskje simulatorar vil være det mest spennande bruksområdet om grafikk og brukargrensesnittet heng med i svingane.

Eg vil helst bort frå denne opplevinga av; "kult eg er inne i eit dataspel", til ei oppleving av "oj det er akkurat som å sitte i ein ekte cockpit". For å kome dit må også grafikken og dermed hardware henge godt nok med i svingane til at eg klarer å "lure" meg sjølv til å gløyme at eg spelar eit dataspel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, The Avatar said:

Einig, for min eigen del så trur eg kanskje simulatorar vil være det mest spennande bruksområdet om grafikk og brukargrensesnittet heng med i svingane.

Eg vil helst bort frå denne opplevinga av; "kult eg er inne i eit dataspel", til ei oppleving av "oj det er akkurat som å sitte i ein ekte cockpit". For å kome dit må også grafikken og dermed hardware henge godt nok med i svingane til at eg klarer å "lure" meg sjølv til å gløyme at eg spelar eit dataspel.

Kjøpt PC til 35000kr, kjøp Varjo headset til 25000+ kr, vent til DCS får Multithreading(snart) og DLSS/Vulcan(en gang senere i år kanskje) kjøp 6 dergee of movment stol til 30-60 000kr eller hva det nå er og en Force feedback stikke til 18000kr og du er set. 

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt HL Alyx er jeg av den oppfatning at teknologien er moden nok til å gi nye opplevelser av helt andre dimensjoner enn alt annet i dag, det står kun på utviklerne å gjøre en god jobb.

Derfor håper jeg virkelig produktet slår an, for hvis det fører til at noen faktisk gidder å legge en god innsats i et nytt VR spill så finnes det knapt noen råere opplevelse man kan oppleve i livet. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sony satser stort her så de skal nok dytte dette så bra som mulig, og det er bra. Jeg gleder emg ihvertfall VELDIG til min PSVR2 er i hus. Kjøpte ekstra SSD til PS5'en for å kunne ha en god del spill. Kjipt Dark Pictures be noe utsatt, men heldigvis ikke lenge. FY FAEN som jeg gleder meg =)

Er jo amnge spill som kommer senere og, og mange vi ikke evt om ennå. VEt at Low-Fi er en jeg absolutt skal ha.

Og en veldig smart, men ikke overraskende, ting var at de fikk med DT7 på lanseringen.

Mer on-topic: Bloomberg må nok rydde opp litt, ja, fra hva jeg leser her. Ikke bra for ryktet dems å ah en som ofte kommer med piss.

Generelt VR:

Nintendo er den som abre MÅ med i VR trenden. De kan virkelig gjøre det mainstream. StraFox i VR er en drøm som må bli realitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev:
vidor skrev (25 minutter siden):

Har for så vidt troen på PSVR2, men tror ikke det kommer til å bli en must-have greie med det første både fordi folk ikke tar seg råd til det og at det er lite å se fram til etter kjøp. Det må først slippes et killer-tittel med bred appell før folk vanligvis åpner lommeboka for å investere i både hardware som trengs og software.

VR2 blir nok litt som anna ekstrautstyr som bevegelsesstyring, bilratt, osv, litt kjekt av og til men ikkje noko som folk flest kjem til å bruke ofte.

VR gir ei lita wow-oppleving fyrste gong du prøver det, men det må nok nokre gode tittlar til for at dette skal få brei appel. I tillegg må det være tittlar som klarer å utnytte fordelane med VR på ein god måte, reine skytespel kan lett bli litt for einsforming og tungvindt å spele som VR spel sjølv om det er litt kult innimellom.

Noen spill kan jeg ikke spille uten VR etter å ha prøvd det. RE7 og SW:Squadrons er jo perefkte eksempler. Jeg venter og med RE Village bare sånn jeg kan spille det sånn det, ifølge meg, skal spilles. Og er selvølgelig mange VR spill som er ment til VR som bare er, for folk som meg, ren gull. JA, jeg kan spille VR i timesvis i strekk. Har kun PSVR så gleder meg veldig til en så gediger oppgradering som PSVR2. På en annen siden så er jo noen spill ikke ment til å væfe i VR i det hele tatt. HAdde ikke akkurat spill bayonetta i VR =)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Noen spill kan jeg ikke spille uten VR etter å ha prøvd det. RE7 og SW:Squadrons er jo perefkte eksempler. Jeg venter og med RE Village bare sånn jeg kan spille det sånn det, ifølge meg, skal spilles. Og er selvølgelig mange VR spill som er ment til VR som bare er, for folk som meg, ren gull. JA, jeg kan spille VR i timesvis i strekk. Har kun PSVR så gleder meg veldig til en så gediger oppgradering som PSVR2. På en annen siden så er jo noen spill ikke ment til å væfe i VR i det hele tatt. HAdde ikke akkurat spill bayonetta i VR 😃

Samme her. En stund kunne jeg ikke spille noen spill som ikke var VR, de gå meg ikke noe, men har igjen greid å spille spill som RDR2 og kost meg uten VR, men FPS og Simulatorer er nå umulig for meg å spille uten VR.

Jeg satt å ventet et år på VR update til Cliffs over dover blitz, endte opp med at jeg kom in i VR beta testen og har nå 80 timer i spillet i VR. Jeg har snart 600 timer i DCS, nesten alt i VR.

Spiller nå subnautica og subnautica below zero og detcer drit kul i VR selv om man må bruke en kontroller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
39 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Noen spill kan jeg ikke spille uten VR etter å ha prøvd det. RE7 og SW:Squadrons er jo perefkte eksempler. Jeg venter og med RE Village bare sånn jeg kan spille det sånn det, ifølge meg, skal spilles. Og er selvølgelig mange VR spill som er ment til VR som bare er, for folk som meg, ren gull. JA, jeg kan spille VR i timesvis i strekk. Har kun PSVR så gleder meg veldig til en så gediger oppgradering som PSVR2. På en annen siden så er jo noen spill ikke ment til å væfe i VR i det hele tatt. HAdde ikke akkurat spill bayonetta i VR 😃

Samme her. En stund kunne jeg ikke spille noen spill som ikke var VR, de gå meg ikke noe, men har igjen greid å spille spill som RDR2 og kost meg uten VR, men FPS og Simulatorer er nå umulig for meg å spille uten VR.

Jeg satt å ventet et år på VR update til Cliffs over dover blitz, endte opp med at jeg kom in i VR beta testen og har nå 80 timer i spillet i VR. Jeg har snart 600 timer i DCS, nesten alt i VR.

Spiller nå subnautica og subnautica below zero og detcer drit kul i VR selv om man må bruke en kontroller.

Er ikke Subnautica sin VR en mod? Eller har de ordnet en offisiel VR version? Om ja, håper jeg det kommer til PSVR2 en dag og. Helst snarest mtp "HD rumble" funksjonene i både kontroller og headset. Tror det kan gi ganske mye innlevelse. Finnes jo og VR mods til Alien Isolation og Cyberpunk, så er ikke umulig med AAAVR spill om flere utviklere setter seg inn i det. Selvfølgelig ved siden av de AAAVR spillene vi allerede har, da ;)
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Er ikke Subnautica sin VR en mod? Eller har de ordnet en offisiel VR version? Om ja, håper jeg det kommer til PSVR2 en dag og. Helst snarest mtp "HD rumble" funksjonene i både kontroller og headset. Tror det kan gi ganske mye innlevelse. Finnes jo og VR mods til Alien Isolation og Cyberpunk, så er ikke umulig med AAAVR spill om flere utviklere setter seg inn i det. Selvfølgelig ved siden av de AAAVR spillene vi allerede har, da ;)

Subnautica har offisiell VR støttr, men er anbefalt å bruke vr enhancement mod.

Har vist nettopp også kommet en modd som legger til vr controller støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
7 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Er ikke Subnautica sin VR en mod? Eller har de ordnet en offisiel VR version? Om ja, håper jeg det kommer til PSVR2 en dag og. Helst snarest mtp "HD rumble" funksjonene i både kontroller og headset. Tror det kan gi ganske mye innlevelse. Finnes jo og VR mods til Alien Isolation og Cyberpunk, så er ikke umulig med AAAVR spill om flere utviklere setter seg inn i det. Selvfølgelig ved siden av de AAAVR spillene vi allerede har, da ;)

Subnautica har offisiell VR støttr, men er anbefalt å bruke vr enhancement mod.

Har vist nettopp også kommet en modd som legger til vr controller støtte.

Aaa, kult! =) TAkk for info!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (23 timer siden):

det er lite å se fram til etter kjøp. Det må først slippes et killer-tittel med bred appell før folk vanligvis åpner lommeboka for å investere i både hardware som trengs og software.

Her er (et til) narrativ vi må bort fra. Det er annonsert nærmere 100 spill til PSVR2. Omtrent halvparten er spill som er kommet tidligere på andre maskiner, og vi vet de er gode. Noen få er spill basert på eksisterende AAA-titler. Men resten er nye IPer som helt fint kan være AAA-titler (i alle fall kvalitetsmessig), men siden de ikke er basert på kjente og eksisterende "flate" IPer, så avviser folk det som at det ikke er gode spill. For å ta et tankeeksperiment: Om (f.eks.) Samsung slapp en ny konsoll, med bedre specs enn Sony og Microsoft sine, hadde annonsert 100 titler som var på vei til maskina, og prisen var god, så hadde ikke folk spurt hvorfor ingen av spillene var spin-offs av Assassin's Creed, God of War, Forza, Battlefield eller lignende. Om spillene så bra ut, så hadde man gitt konsollen en sjanse. Og spillene på PSVR2 ser unektelig bra ut, selv om de ikke er basert på eksisterende IPer.

Noen eksempler på nye IPer som kommer til PSVR2 og som kunne fint vært nye AAA-franchiser: Behemoth, Dyschronia, Low-Fi. 

I tillegg har man en del eksisterende IPer som  fint kunne vært regnet som i alle fall nært AAA om de ikke hadde vært VR: Alvo, Walking Dead: Saints & Sinners, Firewall Ultra, Zenith, After the Fall, Altair Breaker, Tale of Onogoro, Song in the Smoke. Crossfire Sierra Squad.

Også har man jo de som faktisk er basert på tidligere IPer som kan regnes som AAA: Gran Turismo 7, Horizon Call of the Mountain, No Man's Sky, Resident Evil 8, Resident Evil 4 remake, Cities VR, Aliens VR, Ghostbusters VR, Among Us VR. Og vi er jo nærmest garantert en oppfølger til Astro Bot. Det ryktes Wipeout, og det hviskes om God of War.

De fleste av disse ville sikkert ha blitt regnet som AAA om de hadde vært på flatskjerm. Og ikke minst har man utallige veldig gode spill som ikke i det hele tatt kan regnes som AAA, som Tetris, Moss, Ultrawings, Shadowgate, Thumper, Fantavision, Pistol Whip, Demeo, etc.

rabler skrev (12 timer siden):

PSVR2 står på innkjøpsliten, men forhåndsbestilling kommer ikke på tale. Jeg må jo sjekke noen anmeldelser først. Med litt flaks så kommer den på Black Friday til høsten.

Er flust av folk på Youtube som i alle fall har testet (og lovpriset) selve headsettet. Men utover det så er jo, som nevnt over, omtrent halvparten av spillene gitt ut på andre plattformer og de aller fleste er veldig gode (og det ligger anmeldelser av dem rundt på nett).

 

Gunfreak skrev (21 timer siden):

Desverre er 6000 når "billig" VR, bortset fra Pico 4 og Quest 2 som koster 4-5k

Enig med hele innlegget ditt, men det settes enda bedre i perspektiv om du legger til at den billigste varianten av Pico 4 koster 4700 kr og den billigste varianten av Quest 2 koster 5200. Begge med "usle" 128 GB lagring (og såvidt meg bekjent ikke mulighet for ekstra lagring). I tillegg er begge disse betydelig dårligere på flere fronter.

 

Eddie_Peddie skrev (1 time siden):

Playstation-makeren? I en annen sak brukes snylteklubbe fordi det finnes norsk ord, mens her brukes PlayStation makeren?

Newsflash: "Maker" er et norsk ord. Hørt om skomaker? Pølsemaker? Bråkmaker, bønnemaker, juksemaker, spilloppmaker, uromaker?

Endret av Gringorilla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...