Gå til innhold

Falsk inkassovarsel fra avgift.org ?


Anbefalte innlegg

Sitat

 

Hei (navnet mitt), viser til bil med registreringsnummer (regnr), (merke) (modell), hvor du har et ubetalt krav på parkeringsavgift på kr. 487,-. Betal snarest for å unngå høyere inkassosalær, videre rettspågang og mulig tvangsinndrivelse. 

Følg betalingslink for å avslutte saken idag. 
https://varsel.avgift.org/avgiftsregistrering-purring-sak-(tall)

 

Jeg fikk dette på SMS fra nummer ParkInfo. Jeg kjenner ikke til å ha noe kundeforhold til dem, etter uoppgjort parkeringsavgift. Men jeg er ikke eneste bruker av bilen min.

Er dette seriøst? Mobilen min har automatisk markert tekstmeldingen som nettsøppel. Men de har navnet, registreringsnummeret og bilmodellen riktig. Hvem er dette?

Står i telefonkø med banken mens jeg skriver dette, de bruker en halvtime på å svare.

Edit: banken svarte, de er enig i at det er svindel.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver gang jeg har fritidsproblemer og jeg har fått svindelpost har jeg forsøkt å spore hvor det kommer fra. Ofte er er det svindelnettsider involvert, hvor jeg da sender abuseepost til domeneforhandler med all dokumentasjon jeg kan oppdrive. Dette har faktisk fungert noen ganger. Og det er like gøy hver gang jeg ser nettsiden/domenet er blitt inaktivt, enten fordi jeg eller andre har meldt ifra ..

Siden avgift.org fortsatt er oppe bør det samme gjøres her ..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Et tips kan være om vi sammenligner www.avgift.org med www.onepark.no

Så har onepark:

.no domene

En "Om oss" side der Org.nr og adresse er oppgitt. Det er mulig å kontakte de på telefon og mail.

Spesielt dette med Org.nr gjør at en kan finne info om firmaet i Brønnøysundregisteret.

For avgift.no så mangler all informasjon.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...