Gå til innhold

Har EU innført terror?


Anbefalte innlegg

The Avatar skrev (14 minutter siden):

Men som sagt så burde banken ha krevd slik dokumentasjon då kunden gjekk til banken for å opprette konto fyrste gongen. 

Poenget er at de gjorde det! Dermed har denne innhentingen av legitimasjon på nytt intet for seg, det er rett og slett ren terror mot befolkningen i Norge, og det vil vi ikke ha!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uderzo skrev (2 timer siden):

Ja, fordi de er utspekulerte så er det nødvendig med hvistvaskingslover. På hvilken måte rammer det vanlige mennesker?

Heksejakten på vanlige mennesker er anklaget her, ikke hvitvaskingslovene. Enhver som føler myndighetenes klamme grep stramme til, bør ha vett nok til å innse når disse myndighetene har behov for avløsning – og her er tiden inne for lengst!

Lenke til kommentar

Det er ikke terror men det er fullstendig uakseptabelt at bankene får holde kundene som gissel og tvinge dem til å besvare spørsmål for å få adgang til deres rettmessige midler og bankkontoer. 
Hvitvaskingsidiotlovene som forårsaker dette bør skrotes sporenstreks. 
Det er nesten som om som at staten skulle ha stilt en politibetjent utenfor inngangsdøren din og nekter å slippe deg inn i bostedet du eier/leier før du har besvart spørsmålene på skjemaet hans. Det ville folk aldri ha godtatt. 
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Hvis vi kaller alt som ikke er spader for spader ...

... ja, da omgåes vi masse spader. Helt korrekt.

 

Din største utfordring nå, trådstarter, er å få folk med på at alt som ikke er spader, plutselig skal omtales som spader. Lykke til med det! Jeg hopper ikke på dette toget!

Du står fritt til å ha din egen personlige tolkning og overbevisning av hva ordet "terror" betyr. Men ingen andre er enig med deg. Ingen deler din definisjon av ordet. 

Det mest hensiktsmessige er derfor at du også bruker den definisjon av ordet folk flest tyr til. Det er litt enklere å leve sammen i samfunnet, dersom vi har lik forståelse for hva ordene betyr. 

Heldigvis finnes det gode oppslagsverk for å se på definisjonen av et ord. Ordbok kalles et slikt verktøy. Ordbøker på nett oppdateres tilogmed jevnlig, slik at nye allmenne betydninger/tolkninger plukkes opp. 💪

 

Prøv f.eks. denne: ordbok.uib.no

Sitat

Terror: bruk av vold (samt trusler om å bruke vold).

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 hours ago, The Avatar said:

Men vi vil vel ha dette? Det er ingen lovlydige vanlege menneske som er tent med at kriminelle som har bløffa banken med falskt namn skal få utskrevet gyldig ID kort i det namnet 

Jeg ønsker ikke å bli sperret ute av bankkontoen min inntil jeg har besvart 65 spørsmål om hvitvasking av midler. Det burde strengt tatt være ulovlig av bankene å gjøre. Jeg tror ikke det er noe folk flest ønsker. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (2 timer siden):

... ja, da omgåes vi masse spader. Helt korrekt.

 

Din største utfordring nå, trådstarter, er å få folk med på at alt som ikke er spader, plutselig skal omtales som spader. Lykke til med det! Jeg hopper ikke på dette toget!

Du står fritt til å ha din egen personlige tolkning og overbevisning av hva ordet "terror" betyr. Men ingen andre er enig med deg. Ingen deler din definisjon av ordet. 

Det mest hensiktsmessige er derfor at du også bruker den definisjon av ordet folk flest tyr til. Det er litt enklere å leve sammen i samfunnet, dersom vi har lik forståelse for hva ordene betyr. 

Heldigvis finnes det gode oppslagsverk for å se på definisjonen av et ord. Ordbok kalles et slikt verktøy. Ordbøker på nett oppdateres tilogmed jevnlig, slik at nye allmenne betydninger/tolkninger plukkes opp. 💪

 

Prøv f.eks. denne: ordbok.uib.no

 

Tullball. Terror betyr redsel, skrekk eller skrekkvelde og er en betegnelse både på ekstrem frykt og på det som kan utløse slik frykt.

terror – Store norske leksikon (snl.no)

Dessuten: Les overskriften! Det er lov å mene noe annet enn det man spør om. Makan!

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (49 minutter siden):

Drapstrusler er terror. Jeg ville tenkt at dette er obligatorisk slett og advarsel.

Ifølge ordboken betyr hoderulling avskjed eller embetsnedleggelse. Jeg ville tenkt meg litt om før jeg beskyldte noen for drapstrusler. Kanskje kunne en advarsel være på sin plass?

hoderulling - norsk bokmål definisjon, grammatikk, uttale, synonymer og eksempler | Glosbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, debattklovn said:

Jeg ønsker ikke å bli sperret ute av bankkontoen min inntil jeg har besvart 65 spørsmål om hvitvasking av midler. Det burde strengt tatt være ulovlig av bankene å gjøre. Jeg tror ikke det er noe folk flest ønsker. 

Jeg fylte ut nylig to stk. samtykkeerklæringer med banker; den ene var to spørsmål og det andre var kun å skanne inn passet med kamera (pga. lånesøknad). Dette tok meg, 3 minutter. Og jeg tror, om en ikke har stått opp med det gale benet, at vi ser verdien i å kjempe mot hvitvasking - selv om det medfører en fem minutters jobb innimellom. Se på det som et samfunnsansvar.

Endret av The Very End
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grubles skrev (8 timer siden):

Dessuten: Les overskriften! Det er lov å mene noe annet enn det man spør om. Makan!

Takk for påfyll fra SNL. De har nok en enda bedre/utdypende forklaring av ordet, ja.

Så til overskriften din — overskriften er:

Sitat

Har EU innført terror?

Nei. De har beviselig ikke innført terror. 

---

Dersom du ønsker en saklig diskusjon rundt regelendringen, så ville jeg droppet bruk av eksterne ord som "terror". Det blir bare for dumt. 

Om fremgangsmåten til EU vil forhindre hvitvasking på en god nok måte til å forsvare disse tiltakene, tror jeg kunne vært en interessant diskusjon. 

I iveren etter å ta kriminelle, innføres det innimellom innskrenkende løsninger for alle oss lovlydige. Dette kan være svært problematisk, og absolutt verdt en diskusjon! 

... Men terror? Nei, absolutt ikke!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Synes det er fascinerende at man legger skylden på EU som prøver å hindre hvitvasking, og ikke DNB som tydeligvis har ikke oppfylt hva en bank plikter å gjøre, nemlig vite hvem ens kunder er.

Det er DNB sin feil at man nå må legitimere seg på nytt. Det er DNB som ikke vil betale for ytterligere sjekk ved manglende legitimering og derfor heller nekter deg kundeforhold. DNB har hatt et helt rævva system som ikke har tatt vare på sine egne kunder både nå og da, skyld på dem.

At EU skal ta skylden fordi en spesifikk bank ikke har hatt kontroll over sine egne kunder synes jeg er en feilslutning.

Endret av shockorshot
  • Liker 8
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (21 minutter siden):

I iveren etter å ta kriminelle, innføres det innimellom innskrenkende løsninger for alle oss lovlydige. Dette kan være svært problematisk, og absolutt verdt en diskusjon! 

... Men terror? Nei, absolutt ikke!

Det vil nok være eit betre argument for at EU innfører terror dersom EU ikkje hadde innført slike tiltak mot kvitvasking ettersom kvitvasking oftast blir utført for å kunne finansiere kriminalitet og terror.

Elles einig i at diskusjonen kunne vært interessant om den vart tatt på litt andre premiss. For balansegangen mellom når staten er for inngripande i arbeidet med å førebygge og oppklare kriminalitet, og når staten er for passive og tillèt kriminalitet å skje på grunn av manglande kontrollmekanismar er ikkje alltid like enkel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

EU er et terrorvelde. Det går ikke en dag uten at man tenker "Hvilket EU-direktiv skal de i dag melde innførelsen av.". Livsgrunnlaget er tilnærmet borte under europaveldets tyranni. The pressident of the European Comission som det heter på ffint.

Vestilig media svartmaler diverse regimer andre steder i verden når vi har det verste her i Europa. Huff, de strenge klesreglene i Iran. Hva med utallige EU-direktiv som trekkes ned over hodet på folk. Ta en spade for en spade.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, BadCat said:

EU er et terrorvelde. Det går ikke en dag uten at man tenker "Hvilket EU-direktiv skal de i dag melde innførelsen av.". Livsgrunnlaget er tilnærmet borte under europaveldets tyranni. The pressident of the European Comission som det heter på ffint.

Vestilig media svartmaler diverse regimer andre steder i verden når vi har det verste her i Europa. Huff, de strenge klesreglene i Iran. Hva med utallige EU-direktiv som trekkes ned over hodet på folk. Ta en spade for en spade.

Jeg vet ikke om dette er ironi eller ikke. Hvis det ikke er ironi så er dette ekstremistiske holdninger som mangler grobunn i villigheten.

Endret av The Very End
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Poenget er at det er uhørt å «ta» hele befolkningen, når kun noen få i befolkningen er kriminelle. Ettersom dette så vidt vites aldri har skjedd tidligere, ville det være interessant å få vite hvem som egentlig står bak. Bankene er det i hvert fall ikke, for de har hvitvaskingsmyndighetene «terrorisert» i ca. 20 år. Det begynte med at alle mistenkelige transaksjoner over et visst beløp skulle innrapporteres bak deres rygg, og har altså nå eskalert til «overgrep» mot et helt folk, med trusler om at de som ikke legitimerer seg overfor bankene, blir fratatt sine konti. Hensikten med denne tråden er å finne ut hvem som står bak denne «terroren» mot vanlige mennesker, og stille dem til ansvar. Og vi vet hvordan det pleier å gå, til slutt vil presset bli så stort at noen vil måtte ta sin hatt og gå, og demokratiet har seiret. Hittil har folk flest blitt ansett som uskyldige inntil det motsatte er bevist, og slik vil vi – folket – ha det fremover også.

En annen ting er at vi må gi myndighetene tilgang til alle opplysninger, slik at de ved berettiget mistanke om kriminell virksomhet, kan iverksette en anonymisert kriminell etterforskning, og hvis mistanken så blir styrket, kan man fokuserte på enkeltmenneskene i hemmelighet, for kriminalitet i samfunnet vil vi ikke ha. Men fra at myndighetene gjør noe for fellesskapets beste, til å mistenke hele folket for kriminell virksomhet, har det gått for langt, dette grenser til terror, derfor må den eller de ansvarlige «røykes ut» og ta ansvaret for å ha latt kriminell virksomhet gå ut over vanlige folk.

Endret av Grubles
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...