Gå til innhold

Diskusjon rundt det å snakke om andre forum på Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Roger Gunvaldsen skrev (8 minutter siden):

Ikke lov å nevne andre diskusjonsforum? Er det en gjeng med drittunger som modererer?

Jeg tok på måfå og søkte opp fridiskusjon og freakforum her nå, og disse dukker opp flere ganger som søkeresultater her inne. Det samme virket det til å være hos freakforum. 

 

Hos fridiskusjon er diskusjon og diskusjon.no blokkert for å søkes på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (1 time siden):

Ikke lov å nevne andre diskusjonsforum? Er det en gjeng med drittunger som modererer?

Ja.

Det har aldri vært lov å nevne den nye konkurrenten her inne.
Alle tråder hvor det har vært nevnt har blitt sletta og brukerne som har nevnt det har blitt utestengt.

Senest i går ble en tråd stengt grunnet "reklamering" og innlegget som nevnte det andre forumet ble sletta:
RIP VGD - OT-baren - Diskusjon.no

Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Jeg har vært der og lest. Jeg syns tonen blant brukerne der er så aggressiv, det virker som alle har som utgangspunkt at den man diskuterer med er en fjott som ikke har skjønt noe. Mindre moderering enn her, men samtidig syns jeg det er mye bedre stemning her. For meg er det helt greit at usakligheter og avsporinger modereres vekk.

 

Nei, det stemmer ikke helt. Relativt fin og rolig tone der også. Tror heller tonen du henviser til har mer med intensitet på forumet å gjøre snarere enn tone. Dere er nå uansett hjertelig velkomne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært kraftig moderering på VGD ihvertfall etter at Maximo overtok driften.  Så kan man være enig eller uenig i den type moderering.  Personlig synes jeg at man kan nevne konkurrerende forum uten at det skal få konsekvenser.  

Vi har jo Kvinneguiden.no som har eksistert i over 20 år, de fortsetter på som før, ikke bare kvinner der inne forresten. 
FriDiskusjon tok med seg flere av brukerne fra VGD etter omleggingen, og en del av de havnet her på Diskusjon.no.  

Synes vi skal være åpne og ærlige på det. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (17 minutter siden):

Jeg kan ikke se at den tråden med han som tok å steriliserte seg har noe med reklame å gjøre. Han spør om råd for veien videre etter enorme smerter etter inngrepet. Tenk deg selv at du kreperer av smerter etter at du har hatt en utløsning.

Nå vet ikke jeg hva det stod i akkurat det innlegget, men det eksisterer flere innlegg som henviser til fridiskusjon, freak og kvinneguiden uten at det har fått konsekvenser for den som kom med innlegget. 

 

Så jeg innbiller meg at måten ting er formulert på kan være årsaken til at disse innleggene du prater om er fjernet. 

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
startelver skrev (1 minutt siden):

Men nå overtar Egmont og de har sine retningslinjer, kjenner ikke godt nok til Kvinneguiden egentlig. 

Diskusjon.no har vært under samme lederskap i over 10 år, og foreløpig så er det ingen endringer på dette. Akkurat som når vi gikk fra Edda Media til TU Media, og fra TU Media til VG.

Kvinneguiden er vårt søsterforum, og vi har vært under samme tak før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 time siden):

Jeg er forøvrig helt uenig med din dom ang. Moderering her på siden. Jeg synes de gjør en god jobb, dog burde de vært litt klarere på retningslinjer de bruker internt. Det er f. Eks ikke bra at en aktiv deltager i en debatt og skal modere denne. 

Jeg synes de er horrible sammenlignet med FD. Ekstremt strenge og i mange tilfeller tolker innlegg slik "fanden leser bibelen". 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 time siden):

Er det fridiskusjon du prater om? 

 

Jeg er forøvrig helt uenig med din dom ang. Moderering her på siden. Jeg synes de gjør en god jobb, dog burde de vært litt klarere på retningslinjer de bruker internt. Det er f. Eks ikke bra at en aktiv deltager i en debatt og skal modere denne. 

Jeg kan berolige deg med at det er vi bevisst på. Vi tar habilitet på alvor. Det er noe som blir løpende blir vurdert og er vi i tvil så tar en annen moderator eller administrator over og vurderer saken i stedet.
Det er viktig for oss at vi kan delta på forumet på lik linje med alle andre. Og det mener jeg er en styrke, at vi ikke er en gruppe brukere som dere ikke hører noe i fra, ikke vet hvem er.
Ikke er anonyme agenter(eksterne selskap) som f.eks mange andre medier benytter seg av. Profesjonelle, i den forstand at de får betalt, moderatorer som kanskje ikke en gang har norsk som førstespråk.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...