Gå til innhold

Staten dekker begravelsen til tidligere biskop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, sedsberg said:

Men det er helt greit at personer som ikke har kreft men som identifiserer seg som en som har det (transkreftpasient) får behandling? Akkurat som en som identifiserer seg som rullestolbruker får dekka rullestol?

De som har hatt noen nære som har gått igjennom cellegift og strålebehandling vet hvor forferdelig stor påkjenning og drit det er. Hvis det viser seg at det er en person som har så enorme psykiske problemer at det faktisk er verre enn det og cellegift/strålebehandling er den beste formen for lindring, for guds skyld få dem på det. Hva den personen må gå igjennom høres helt jævlig ut.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, sedsberg said:

Men det er helt greit at personer som ikke har kreft men som identifiserer seg som en som har det (transkreftpasient) får behandling? Akkurat som en som identifiserer seg som rullestolbruker får dekka rullestol?

Åja.. Beskrivelsen din; Trans, stemmer ikke med det du prøver å kommunisere, det er vel en variant av hypokondri du snakker om, jeg tviler på at cellegift tas i bruk, da det antagelig skader pasienten mer enn det hjelper.
Jeg vet ikke hvordan den psykologiske hjelpen ville fortonet seg i et slikt tilfelle, men synes cellegift er lite synonymt med å la noen bruke stol.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
22 minutes ago, shockorshot said:

 Hvis det viser seg at det er en person som har så enorme psykiske problemer at det faktisk er verre enn det og cellegift/strålebehandling er den beste formen for lindring, for guds skyld få dem på det. Hva den personen må gå igjennom høres helt jævlig ut.

En av de mest absurde meningene jeg har lest på dette forumet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, shockorshot said:

Jeg spør igjen, er cellegift den beste behandlingsformen og lindring for folk som sliter med sykelig fedme?

Svaret forklarer deg noe som burde være åpenbart.

Hvis personen identifiserer seg som en persom som skulle hatt kreft, så ja. Alt for å hjelpe personen i stedet for å lide av å ikke ha kreft når en egentlig skulle hatt det. Akkurat som en som identifiserer seg som en persom som skulle vært lam men ikke er det skal få støtte til rullestol.

Lenke til kommentar

Det er legen og ikke pasienten selv som skal diagnostisere pasienten. En funksjonsfrisk person har ingen gevinst av å bruke rullestol, faktisk blir det et helseproblem om han tar en i bruk. Har man tvangstanker om at man er lam høres det ut som at et opphold på lukket avdeling er på sin plass, der man hindres i å skade seg selv og andre. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tabris skrev (På 30.10.2022 den 19.29):

Hva med en jobb du trives bedre med, hvis den du har nå føles som slit?

Hva om man ikke vil jobbe som slave ~50% av tiden man arbeider uavhengig av hvor gøy jobben er? Da ville jeg heller brukt halvparten av den tiden på å gjøre noe annet, eller kanskje det samme med andre formål og motivasjon. 

Lenke til kommentar
Rudde skrev (23 minutter siden):

Hva om man ikke vil jobbe som slave ~50% av tiden man arbeider uavhengig av hvor gøy jobben er? Da ville jeg heller brukt halvparten av den tiden på å gjøre noe annet, eller kanskje det samme med andre formål og motivasjon. 

Å kalle norsk arbeidsliv for "slave" er et hån mot ekte slaveri og viser bare hvor ufattelig priviligert man er.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tabris skrev (11 minutter siden):

Å kalle norsk arbeidsliv for "slave" er et hån mot ekte slaveri og viser bare hvor ufattelig priviligert man er.

Okey? Hva er slaveri? Hvor mye av arbeidet ditt må tas fra deg før du er en slave? 99%, 80%? Jeg sa vel heller ikke at helle jobben min svar slavearbeid gjorde jeg? Så hvor går grensen? Er du automatisk ikke lenger slave om du velger å spise måltided slavemestern din  server på slutten av dagen? Må man nekte å spise for å faktisk være en ordentlig slave? 

Lenke til kommentar
Rudde skrev (40 minutter siden):

Okey? Hva er slaveri? Hvor mye av arbeidet ditt må tas fra deg før du er en slave? 99%, 80%? Jeg sa vel heller ikke at helle jobben min svar slavearbeid gjorde jeg? Så hvor går grensen? Er du automatisk ikke lenger slave om du velger å spise måltided slavemestern din  server på slutten av dagen? Må man nekte å spise for å faktisk være en ordentlig slave? 

https://no.wikipedia.org/wiki/Slaveri

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan den psykologiske hjelpen ville fortonet seg i et slikt tilfelle, men synes cellegift er lite synonymt med å la noen bruke stol.

Noen likhetstrekk er det vel.

Rullestol og cellegift koster begge penger for samfunnet.

Hvis jeg hadde kjørt rullestol hver dag så antar jeg at det hadde gått ut over nakke/rygg, evt underskudd på mosjon. Hvis jeg hadde gått på cellegift så hadde jeg fått bivirkningene av det.

Noen mennesker er syke. Det er en ærlig sak. Jeg er litt forundret over at det å spille med på fantasiene deres skal være god terapi.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, knutinh said:

Noen likhetstrekk er det vel.
Rullestol og cellegift koster begge penger for samfunnet.
Hvis jeg hadde kjørt rullestol hver dag så antar jeg at det hadde gått ut over nakke/rygg, evt underskudd på mosjon. Hvis jeg hadde gått på cellegift så hadde jeg fått bivirkningene av det.
Noen mennesker er syke. Det er en ærlig sak. Jeg er litt forundret over at det å spille med på fantasiene deres skal være god terapi.

Epler og pærer koster penger å kjøpe.
Hva som er god eller dårlig terapi overlater jeg til fagfolkene, dersom det er effektivt å imøtekomme idéene deres for å bedre hodehelsen, så tror jeg ergonomien ved en rullestol er underordnet, for at effekten ved cellegift skulle være verdt belastningen, antar jeg at sykdomsbildet skulle være svært alvorlig, og gevinsten ved å forgifte pasienten svært høy.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 10/30/2022 at 7:52 PM, ITtraktor said:

I så fall er det enda verre, med tanke på alle som sliter med å få endene til å møtes i dag. Spesielt de som tjener minst kunne heller fått mindre skatt. Det er en skam at inntekt under 250 000 skattlegge. 

Tjener du under 250 000 og skatter hvor mye?  Ca 60.000 kr i skatt dersom du driver selvstendig og må sloss for hver krone?

Skattevesenet kan hente sykkelen din dersom du ikke betaler skatten i tide?

I så fall forstår jeg deg.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...