Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?


Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

ITtraktor skrev (8 timer siden):

Bra du har funnet ut av det. Selv har jeg har desverre fortsatt feil farge, spesielt ille nå på sommeren. Ingen oppmerksomhet selv fra berusede jenter. Men ikke annet å forvente når man har feil farge. 

Hørt om confirmation bias før?

Å ikke få oppmerksomhet fra damer er noe masse masse menn deler med deg, uavhengig av farge. Hva en syns er stygt/fint, er totalt uviktig for en annen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elgen-Hansi skrev (1 time siden):

Hørt om confirmation bias før?

Å ikke få oppmerksomhet fra damer er noe masse masse menn deler med deg, uavhengig av farge. Hva en syns er stygt/fint, er totalt uviktig for en annen.

Gjevnt over foretrekker de aller fleste dem med riktig farge. Dette finnes det statistikk på.

Selv har jeg vært på Tinder i nesten 5 år og bare fått en match, men hun svarte ikke. Hun hadde sikkert bare sweipet feil på en med feil farge. 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (2 minutter siden):

Gjevnt over foretrekker de aller fleste dem med riktig farge. Dette finnes det statistikk på.

Selv har jeg vært på Tinder i nesten 5 år og bare fått en match, men hun svarte ikke. Hun hadde sikkert bare sweipet feil på en med feil farge. 

Så slutt å gå etter de med en annen farge, da. Like barn leker best.

Aner ikke opphavet ditt, men hvis premisset er "man dater sin egen hudfarge", så er det knapt noen som har et dårlig marked.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Så slutt å gå etter de med en annen farge, da. Like barn leker best.

Aner ikke opphavet ditt, men hvis premisset er "man dater sin egen hudfarge", så er det knapt noen som har et dårlig marked.

Selv ikke-hvite jenter foretrekker hvite menn. Ingen foretrekker oss brune menn med feil farge. Kun svarte kvinner foretrekker svarte menn over hvite menn. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (19 timer siden):

Ser brune folk med alle kroppsfasonger som er i forhold hele tida. Det er ikke fargen som er problemet. 

Jeg begynte å date en farget person for kort tid siden, om det skulle ha noe å si. Selv ble jeg tiltrukket av hennes kvaliteter som person, men fargen er nok ikke den samme som min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (21 timer siden):

Ser brune folk med alle kroppsfasonger som er i forhold hele tida. Det er ikke fargen som er problemet. 

Jeg ønsker ikke å gi ITtraktor rett i at han har «feil farge» men det er nok en grad av gen-selektivitet og et «etnisitetshierarki» på datingmarkedet. Men det følger ikke den en-dimensjonale «mørk = undertrykt, lys=undertrykker» - beskrivelsen.

Når vi velger en partner så er en del av dette underbevisste prosesser som sjekker «er dette en bra kommende mor/far til våre barn» - også for de som ikke ønsker barn eller er for gamle til å få det. Da er det «plutselig» tillatt å filtrere ut kvinner med kviser eller menn fra Pakistan, overfladiske preferanser som er tabu i nær sagt enhver annen sammenheng.

-k

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (22 timer siden):

Selv ikke-hvite jenter foretrekker hvite menn. Ingen foretrekker oss brune menn med feil farge. Kun svarte kvinner foretrekker svarte menn over hvite menn. 

Det er ikke fargen som er problemet ditt,du har nok noen andre utfordringer, dårlig selvtillit er nok en av dem. Hva slags kvaliteter er du god på? Hvor bra er profilene dine på online datingsider? Du sier du fikk bare en match, hvor mange likes har du fått? Hva om du sikter for høyt? Prøvd noen av liksene som ser ok ut, kanskje noen av dem er flotte damer som blir mer fysisk attraktive når du blir kjent med dem? Er du overvektig/utrent har du 2 ting du kan gjøre mye med som vil heve deg mange hakk ift hva damer ser etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har for så vidt rett, det er ikke bare fargen som er problemet, jeg er også for kort. 

At mørkhudede kvinner ikke sliter på datingmarkedet, beviser jo ingenting, kvinner fra sørøst Asia blir jo regnet som svært attraktivt. Menn fra samme området derimot, svært lite attraktivt.

Og når jeg snakker om feil farge, er det på to måter. Jeg er født i Norge og har null tilhørighet til kulturen min farge skulle tilsi. Med andre ord er det heller ikke lett å finne noen med samme farge, som noen foreslår.

Jeg er virkelig ikke kresen, swiper sikkert 60% til høyre på tinder. 

Og jeg er så langt unna feit man kan komme, uten å være undervektig.

Men det er jo helt utenkelig at feil farge kan være problemet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (1 time siden):

Dere har for så vidt rett, det er ikke bare fargen som er problemet, jeg er også for kort. 

At mørkhudede kvinner ikke sliter på datingmarkedet, beviser jo ingenting, kvinner fra sørøst Asia blir jo regnet som svært attraktivt. Menn fra samme området derimot, svært lite attraktivt.

Og når jeg snakker om feil farge, er det på to måter. Jeg er født i Norge og har null tilhørighet til kulturen min farge skulle tilsi. Med andre ord er det heller ikke lett å finne noen med samme farge, som noen foreslår.

Jeg er virkelig ikke kresen, swiper sikkert 60% til høyre på tinder. 

Og jeg er så langt unna feit man kan komme, uten å være undervektig.

Men det er jo helt utenkelig at feil farge kan være problemet...

Jeg kjenner til mange mørkhudede som har oppigjennom årene hatt damer på rullebånd, langt mer enn hvite menn. Disse fra alle mulig etnisiteter, pakistanere, somalere etc. - som er født og oppvokst i Norge. 

Jeg kjenner også til en haug av hvite menn som ser over middels bra ut som aldri har fått napp på Tinder.

Tro meg, fargen din er ikke problemet. 

 

 

Lenke til kommentar
MrL skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner til mange mørkhudede som har oppigjennom årene hatt damer på rullebånd, langt mer enn hvite menn. Disse fra alle mulig etnisiteter, pakistanere, somalere etc. - som er født og oppvokst i Norge. 

Jeg kjenner også til en haug av hvite menn som ser over middels bra ut som aldri har fått napp på Tinder.

Tro meg, fargen din er ikke problemet. 

 

 

Skulle til å kommentere det. Kanskje de det gjelder da skal lage masse teorier om at hvite menn har et handicap fordi alle afrikanere eller andre 'eksotiske' oppfattes som attraktive?

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 minutter siden):

Bare 176, jeg ser 180 er et absolutt minimum for mange kvinner på tinder. 

176 er ikke så lavt. Trodde du skulle si 150-160, jeg. Hva slags bilder og profiltekst har du? Hva skriver du i førstemelding ved match?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

En venn av meg som har bra jobb og ser over middels ut fikk svært lite likes på tinder, men profilen hans var et takras uten like, elendige bilder og intetsigende. Fikk hjelp av en "tinder-ekspert" og nå har han 3-siffra antall likes på noen uker, aldri hatt så mye likes noensinne, samma fyren, men vesentlig bedre bilder, bio og profil.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (30 minutter siden):

En venn av meg som har bra jobb og ser over middels ut fikk svært lite likes på tinder, men profilen hans var et takras uten like, elendige bilder og intetsigende. Fikk hjelp av en "tinder-ekspert" og nå har han 3-siffra antall likes på noen uker, aldri hatt så mye likes noensinne, samma fyren, men vesentlig bedre bilder, bio og profil.

Men jeg antar han ikke hadde feil farge?

Lenke til kommentar
4 hours ago, ITtraktor said:

Jeg er virkelig ikke kresen, swiper sikkert 60% til høyre på tinder. 

Man ønsker ikke å ta innover seg det faktum at en hel del sliter, og istedenfor å se på årsak og løsninger, dreier de debatten til å handle om at de som sliter "har andre problemer" som i; Personligheten selv... En måte å skyve det reelle problemet bort, at man i dette samfunnet så er det ikke nok å bare være grei og høflig, man må ha diverse uoppnåelige krav oppfylt for å kunne ha sjansen til å bli kjent med noen i aldersgruppen 18-30. Når man bikker 30 kan enkelte slippe litt på kravene, men da er bagasjen i mange tilfeller såpass stor at man spør seg om det virkelig er ønskelig å bli kjent med noen som ofte har flere havarerte forhold bak seg og som tar til takke med de uvalgte som en siste utvei. 

Apatien rundt det å aldri få muligheten til å kunne lære noen å kjenne i dette samfunnet, er det få som ønsker å innrømme, og flere vil ikke kunne sette seg inn i det hvordan det føles.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (3 timer siden):

Men jeg antar han ikke hadde feil farge?

Slutt med det tullet, 2 jeg kjenner har 'feil' farge og drar veldig mye damer. Jeg tror du bare bruker farge som en unnskyldning istedet for andre og viktigere grunner for hvorfor det er vanskelig å få dame som dårlig profil, noen trekk ved utseendet ditt som desverre ikke appelerer til så mange (nei, ikke fargen din, det kan være ting som tettsittende øyne, høy panne etc), men selv med noen ulemper, kan du selge deg på dine gode trekk. Hva har du fått skryt av fra andre? Hva mestrer du etc? Interessante hobbyer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...