Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?


Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

Gjest 0833f...0fb

Jeg spør fordi erfaringen til meg og mine venner virker ut til å være at dating er helt vanvittig vanskelig å lykkes i nåtildags.

Jeg er 28, godt trent, godt likt av venner og kollegaer, "alt på stell" med godt betalt jobb og sunne hobbyer hvor jeg jevnlig møter nye folk. Klarer overhodet ikke å finne noen bra dame å date og å få til noe mer med. Er innom Tinder en gang iblant, møter et par derfra eller jenter jeg har møtt på byen, vi drar maks på 1-2 dates før de ikke vil møtes mer. Tror ikke jeg gjør noe voldsomt feil, men føler de er så ekstremt raske på å bevege seg videre? Før i tiden så følte jeg at jeg kunne date ei jente noen veker eller måneder før det tok slutt av ulike mer eller mindre forståelige grunner, men nå blir jeg liksom ikke gitt en sjanse.

Føles litt som om jentene er blitt mer kresne enn for et par år siden da jeg var student. Jeg vet jeg ikke er voldsomt kjekk og kan ikke gjøre noe med det pga ansiktsstruktur, og det er nok det som holder meg mest tilbake. Har litt muskler og er slank, og har de siste månedene lagt mer vekt på å stelle hår og skjegg bedre, men lite resultat så langt...

Er det blitt vanskeligere? Jeg merker jeg blir litt bitter av å til stadighet bli avvist av jenter uten å bli gitt en sjanse, føles så overfladisk og som man blir forkastet om man ikke umiddelbart får de til å føle den sterke tiltrekningen. Min erfaring er at slikt kommer over tid med bra mennesker.

Hvordan er erfaringene deres i dating nåtildags?

Anonymous poster hash: 0833f...0fb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mann 36 her. Først å fremst tror jeg Tinder er helt håpløst. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange folk kun bruker den appen. Når det på ingen måte er en "skikkelig" dating-app. Joda, jeg er kjent med at folk har funnet hverandre der. Men da er det mer flaks enn noe annet.

Nå har jeg hatt dame i godt over et år. Mitt inntrykk er at det er lett å få seg en date, og at utsende ikke spiller så mye rolle - spesielt jo eldre man blir, og kanskje er du - i en alder av 28 - rundt den alderen, der faktorene rundt deg selv spiller en større rolle enn utsendte. Skriver dette siden du selv fokuserer mye på dette i innlegget ditt. 

Jeg fant min dame gjennom felles interesser. Uten at jeg var særlig åpen for dating og fast forhold. Men så ble det som det ble. Før det var jeg på ganske mange treff. Men det var stort sett alltid meg som trakk meg først. Straks jeg fant et "rødt flagg" - så gadd jeg ikke.. Og når man er singel i 30-åra. Så er det ofte mange røde flagg der ute.... dessverre. Så det skal godt gjøres å treffe "skikkelige folk", som du i tillegg har kjemi med - og som du ønsker å dele livet ditt sammen med. Den personen treffer du IKKE på Tinder. 

Det beste man gjør er å skru på smilet, treffe folk i sitt miljø, når man er ute å reiser eller være åpen for nye bekjentskaper. Ta litt initiativ og vær påskrudd sosialt. Så plutselig kan man møte noen man får kjemi med. Ekte kjemi. Men det krever litt egeninnsats ut over det å scrolle på en mobilskjerm. 

Og hvorfor er det du som skal "få en sjanse" av damene. Hvorfor er det ikke damene som skal gi deg en sjanse? Innlegget ditt bærer preg av en smule usikkerhet. Så kanskje jobbe litt med det? Ingenting er mer sexy enn en mann som tørr litt. Det har vært min lille "x-faktor". Folk er så redde for å bli avvist og de gjemmer seg bak mobilen sin, at det ikke har den sosiale treningen i å møte folk i det offentlige. Det er enklere enn man kanskje skulle tro.... Også gjør det godt for selvfølelsen. Jeg er en helt vanlig fyr - type midt på treet på alle måter. Men jeg opplever allikevel mye oppmerksomhet, kun fordi jeg faktisk ser folk i øya, smiler og snakker. Jeg er til og med ganske social akward i mange slike situasjoner. Men jeg liker å tro at det bare er sjarmerende og fremstiller meg litt uskyldig. 😜

Du kan få et knallbra tips av meg.

Meld deg på et dansekurs. Joda, det kan du fint gjøre alene. Som mann. Det er ofte flere kvinner enn menn på slike kurs. :)
Eller andre kurs innen ditt fellesområde. Nordmenn liker å møtes via organisert aktiviteter. Mange som treffes slik er ofte ute etter å dekke inn den sosiale kvota. Så det er helt innafor å spørre folk ut på en kopp kaffe eller lignende, der det faller seg naturlig.

Og slett den forbanna Tinder-appen. Det gjør det bare usikker og enda mer sårbar. Det blir som å lete etter gull i en søppeldynge.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Tinder i Norge er mer ligge-app enn dating-app. Du får nok sjelden napp med mindre du er topp 10% av menn utseendemessig, og gjør du det, så er det sjelden at det er noen du selv kan se for deg et forhold med. Tinder i en del andre land fungerer derimot ganske bra. Det spørs på landet og kulturen. Den eneste jeg har møtt og datet på Tinder i Norge var en barndomsvenninne 😄 Som regel er ikke de norske damene som matcher meg på Tinder opp til min standard, heller.

I Norge er det vanligst at folk finner hverandre gjennom studier, jobb, hobby, felles venner, på fest eller i byen.

Jeg har møtt folk på alle slags måter. I det virkelige liv men også på Tinder og andre apper, på internettgrupper, på Facebook-grupper, på chatteprogrammer, til og med i kommentarfeltet på Aftenposten møtte jeg en utrolig bra dame jeg datet i flere år 😄 Har også datet ikke mindre enn to damer jeg traff i World of Wacraft, men så skal det sies at jeg også la ned en del tusen timer der.

Det viktigste i min oppfatning er å ha øyne og øre åpne og være sjarmerende og "likbar" generelt, og ikke bare som en taktikk. Kvinner ser etter helt andre ting i en langtidspartner enn i et ligg.

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (22 minutter siden):

Og når man er singel i 30-åra. Så er det ofte mange røde flagg der ute.... dessverre. Så det skal godt gjøres å treffe "skikkelige folk", som du i tillegg har kjemi med - og som du ønsker å dele livet ditt sammen med. Den personen treffer du IKKE på Tinder. 

Det er et litt bastant utsagn på slutten der, erfaringsmessig så kan jeg rett og slett ikke si meg enig. Det jeg kan si, er at tinder bør brukes som en slags speed dating tjeneste, gå på date med så mange som mulig, og du vil fort merke om kjemi stemmer (som bør være det viktigste). Latter skal sitte løst, og praten skal gå av seg selv. Når du møter den personen, bør du avtale date nr 2 med en gang. Ikke sløs bort tid på de som du ikke merker en ordentlig klaff med, selvom vedkommende er et eller flere hakk mer attraktiv. 

Ulempen med tinder, når du er mann, er at alle damer der, får uhorvelig mange matcher, og mange av de vil være mer attraktive enn deg, hvis den dama du møter går i den fella jeg nettopp forklarte over her, så vil hun miste interessen for deg. 

Det er både fordeler og ulemper med nåtidens dating og apper, men det er også en "enkel" mulighet til å få bedt masse damer ut på date, selvom det kan ta tid å finne det man er på jakt etter. 

Gjest 0833f...0fb skrev (4 timer siden):

Er det blitt vanskeligere? Jeg merker jeg blir litt bitter av å til stadighet bli avvist av jenter uten å bli gitt en sjanse, føles så overfladisk og som man blir forkastet om man ikke umiddelbart får de til å føle den sterke tiltrekningen. Min erfaring er at slikt kommer over tid med bra mennesker.

Jeg tror de samme reglene gjelder, men den umiddelbare tiltrekningen er blitt veldig mye viktigere siden mulighetene er så mange. Denne tiltrekningen handler mindre om utseende enn kjemi, så hvis jeg var deg ville jeg trent mer på hvordan skape gode, morsomme og interessante samtaler, enn å bli biff. Se velkledd ut og vær høflig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (Akkurat nå):

Utseendet teller minimalt ut over det aller første møte mens personlighet, interesser, humor osv teller mye mer.

Det er derfor apper som Tinder er et rent sjansespill. Mye bedre å oppsøke miljøer som feks dansekurs, reiseklubb ol

Ja, det er bedre å finne denne kjemien i en naturlig setting som det, hvor man koser seg, ler og har det bra og så finner ut om det ikke er lurt å gå på date. Sjansen vil være større for at man havner i et forhold, men samtidig så kan det være ganske tid og ressurskrevende å oppsøke flere slike miljøer for å finne en kjæreste. 

Du drar på salsa kurs, men det er ingen der du finner attraktive, og så må du gå på swing kurs å prøve lykken der. Finn deg isåfall et miljø som har noe med en hobby du har fra før, slik at det uansett blir win, og kanskje hvis man har flaks, win-win. 

Fordelen med tinder, er at man på en enkel måte kan få kontakt med mange damer, og det er mulig å finne lykken der også. Worst case, så får man god trening i det å dra på date. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f

Det er helt håpløst. Har aldri fått en eneste match på tinder. Men så har jeg feil farge, er alt for kort og tjener alt for lite. Så det er vel egentlig bare å forvente. Kan like godt bare gi opp.  

Heldig han Milhouse som kan velge og vrake. Du skulle bare visst hvordan det er for oss andre som ikke har vært så heldige. Jeg hadde vært storfornøyd bare noen viste den minste interesse. Men sånn er det å være kort, stygg, fattig og med feil farge. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f
Baranladion skrev (På 23.10.2022 den 15.42):

Det jeg kan si, er at tinder bør brukes som en slags speed dating tjeneste, gå på date med så mange som mulig, og du vil fort merke om kjemi stemmer (som bør være det viktigste).

Ja, for det renner jo bare inn med matchet på tinder...

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f skrev (6 minutter siden):

Det er helt håpløst. Har aldri fått en eneste match på tinder. Men så har jeg feil farge, er alt for kort og tjener alt for lite. Så det er vel egentlig bare å forvente. Kan like godt bare gi opp.  

Heldig han Milhouse som kan velge og vrake. Du skulle bare visst hvordan det er for oss andre som ikke har vært så heldige. Jeg hadde vært storfornøyd bare noen viste den minste interesse. Men sånn er det å være kort, stygg, fattig og med feil farge. 

 

Gjest 97e81...65f skrev (3 minutter siden):

Ja, for det renner jo bare inn med matchet på tinder...

Hvis bare en brøkdelen av det du tror er grunnen til at du ikke får matcher skinner igjennom på profilen din, så er det ikke så lett å få matcher på tinder. Selvtillit og selvironi er èn vei å gå, oppsøke andre metoder for å treffe noen en annen. Tinder passer ikke for alle, og særlig menn vil oppleve å få lite matcher sammenlignet med damer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f
Baranladion skrev (5 minutter siden):

 

Hvis bare en brøkdelen av det du tror er grunnen til at du ikke får matcher skinner igjennom på profilen din, så er det ikke så lett å få matcher på tinder. Selvtillit og selvironi er èn vei å gå, oppsøke andre metoder for å treffe noen en annen. Tinder passer ikke for alle, og særlig menn vil oppleve å få lite matcher sammenlignet med damer. 

Det er umulig. Har forsøkt i årevis. Null respons. Håpløst! Noen av oss er nok bare dømt til å være ensomme og alene. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f skrev (1 time siden):

Det er umulig. Har forsøkt i årevis. Null respons. Håpløst! Noen av oss er nok bare dømt til å være ensomme og alene. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Du vet det er andre muligheter enn Tinder? 
Du er ikke "dømt" til å være ensom og alene, kun fordi du ikke lykkes på Tinder.

Mitt inntrykk er at denne "Tinder-greia" krever en helt egen kompetanse som har veldig lite med deg som person å gjøre. Ønsker du å lykkes der, kan du faktisk gå pedagogisk til verks og faktisk lese deg opp på hva som fungerer og ikke. Finnes (dessverre) alt for mye slik info på nett. Du kan til og med betale fem løk for å få skreddersydd en profil av en "profesjonell" - om du virkelig er desperat på Tinder. 

Hvorfor i helvete er Tinder den "eneste muligheten" i dag? Når jeg leser om folk som syns alt er dømt ned og hjem, bare fordi man ikke lykkes på en slik app.... blir jeg veldig irritert. Fordi det er jo noe av det mest falske og overfladiske som finnes der ute.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f
Milhouse85 skrev (16 minutter siden):

Hvorfor i helvete er Tinder den "eneste muligheten" i dag? Når jeg leser om folk som syns alt er dømt ned og hjem, bare fordi man ikke lykkes på en slik app.... blir jeg veldig irritert. Fordi det er jo noe av det mest falske og overfladiske som finnes der ute.

Fordi mange av oss har få eller ingen andre reelle muligheter. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f skrev (2 minutter siden):

Fordi mange av oss har få eller ingen andre reelle muligheter. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Så du mener den ENESTE måten å treffe damer (eller menn) på er via Tinder? At det ikke er andre reelle muligheter enn Tinder? Med all respekt; så er det noe av det mest virkelighetsfjerne jeg har lest på lenge. Jeg vil nesten si det er motsatt. De som er vant med å omgås damer, som vet hvordan man forfører og tiltrekker - de som spiller de rette kortene, og som har sosial nok erfaring - samt leverer det som er ansett som "riktig" - målt i utsende og fasong. Det er et veldig få mindretall av menn. Ofte går det på bekostning av andre kvaliteter. Slike folk er mer selvsentriske, og mer til.. uten at jeg skal gå i detalj på det.

Tinder er for de fleste rene selvmordet for selvfølelsen - om man allerede ikke har tro nok på seg selv. Det hjelper ikke akkurat. For å si det slik. Er det noe som gir avsmak hos damene, så er det desperate menn som ikke vet hva de holder på med. 

Jeg tenker at Tinder først å fremst er for seksualdriften til folk. Da handler det meste om utsende og alt det greiene der.
Når det gjelder fast følge, fast forhold og mer seriøse ting.... er det andre kvaliteter som gjelder. Da er ikke Tinder plassen. Enkel logikk! Selv om man har det indre på plass - er det det ytre som selger på Tinder. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f

 

Milhouse85 skrev (1 minutt siden):

de som spiller de rette kortene

Det er jo nettopp problemet. Jeg kan ikke spille de rette kortene, når jeg ikke har de rette kortene! Feil farge, for lav og tjener ikke nok. Totalt håpløst! 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar

Enig med Milhouse. På Tinder blir du vurdert etter utseende og en konstruert fasade, og etterhvert så sitter man igjen med følelsen av å være uattraktiv. Det er som å se på seg selv i et knust speil.

Ingen må bruke Tinder. Folk bruker Tinder fordi de er redde for å bevege seg ut av komfortsonen.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Enig med Milhouse. På Tinder blir du vurdert etter utseende og en konstruert fasade, og etterhvert så sitter man igjen med følelsen av å være uattraktiv. Det er som å se på seg selv i et knust speil.

Ingen må bruke Tinder. Folk bruker Tinder fordi de er redde for å bevege seg ut av komfortsonen.

Men hva skal jeg gjøre da? Det er jo heller ingen andre som er interessert. Alle andre er avvisende, men det er vel bare å forvente når man er kort og har feil farge. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Guest 97e81...65f said:

 

Det er jo nettopp problemet. Jeg kan ikke spille de rette kortene, når jeg ikke har de rette kortene! Feil farge, for lav og tjener ikke nok. Totalt håpløst! 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Når denne karen på 1.68 klarer å skrive en av de mest kjente datingbøkene gjennom tidene så tror jeg ikke det handler bare om å være pen eller høy nok. Altså man kan si mye om hva som er feil med the game, men det at hvis man legger opp til at man ikke er bra nok, da er man ikke bra nok. Tror kanskje det vil hjelpe mer å jobbe med det indre selvbildet enn å bekymre seg for det ytre. 

Er forresten veldig enig at tinder er et dårlig å verktøy å bruke til å oppnå kontakt med det motsatte kjønn, det er ikke lagd for at du skal lykkes.

 

neil-strauss-before-and-after.jpg

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Gjest 97e81...65f
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Når denne karen på 1.68 klarer å skrive en av de mest kjente datingbøkene gjennom tidene så tror jeg ikke det handler bare om å ikke være pen eller høy nok. Altså man kan si mye om hva som er feil med the game, men det at hvis man legger opp til at man ikke er bra nok, da er man ikke bra nok. Tror kanskje det vil hjelpe mer å jobbe med det indre selvbildet enn å bekymre seg for det ytre. 

neil-strauss-before-and-after.jpg

Dersom han har skrevet en av de mest kjente datingbøkene, er han vel rik? Det forklarer nok det meste. Som sagt har ikke jeg mye penger dessverre. Det virker å være veldig viktig. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Guest 97e81...65f said:

Dersom han har skrevet en av de mest kjente datingbøkene, er han vel rik? Det forklarer nok det meste. Som sagt har ikke jeg mye penger dessverre. Det virker å være veldig viktig. 

Anonymous poster hash: 97e81...65f

Var han rik da han skreiv den? Nei. Hadde han null tro på seg selv da han startet? Ja.

Slutt å finn unnskyldninger for hvorfor du ikke greier å vise de morsomme eller spennende sidene ved deg selv. 

Min forrige ex som jeg ble sammen med mens jeg levde under fattigdomsgrensen så pratet jeg halve førstedaten om sommerfugler og planeter. Hun var ikke spesielt interessert i det originalt, men hun ble det fordi jeg gjorde det med engasjement og nysgjerrighet. 

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...