Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?


Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (7 minutter siden):

Hvis du har vært inn og ut av psykose så er vel kanskje ikke du den beste til å bedømme andres situasjon, når du ikke har kontroll på ditt?

Mentalt har jeg det fint, men det kunne godt være greit å snakke med noen med ekspertise på hvordan håndtere forskjellige utfordringer i hverdagen, som å ikke bli vurdert som en potenstiell partner for noen i dette samfunnet. Dessverre fikk jeg avslag for å få muligheten til også å få snakke med noen med ekspertise, noe som var en veldig nedverdigende følelse, så jeg tviler på jeg kommer til å oppsøke "hjelp" av noen andre. Må bare finne ut av livet selv og gjøre det jeg selv mener er mest hensiktsmessig. 

 

Jeg har kontroll når jeg har kontroll, og har ikke kontroll når jeg ikke har kontroll. 

Skjønner, men da trenger du ikke hjelp og kan seile din egen sjø. Man blir de valgene man tar. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (7 minutter siden):

Helt enig. Velger man forhold gang på gang basert på fasaden (ytre+status), så fortjener man resultatet av å bli alene når ens beste år på markedet er over.

Du høres bare bitter ut. Hvorfor skal folk lide fordi de verdsetter andre ting enn deg?

Hvorfor er det bedre å gå etter personlighet foran utseende? Kanskje en person kommer kjempegodt overens med 99% av folk og da er ikke personligheten kritisk. Da kanskje de velger etter utseendet. Eller bare de har andre mål og ønsker.

Du snakker flere ganger om moral. Jeg synes ikke det er bra moral å godte seg over andre sin lidelse og si de fortjener det. Kun for å ha andre preferanser.

Det er ikke moralsk bedre å ønske høyere IQ i en partner eller at de har bedre humor enn det er å ønske at noen er høy nok eller er fit.

Og veldig mange som ser bra ut bruker tid, penger og energi på å se bra ut. Ja noe er genetikk men det er ikke alt. Det krever innsats.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Comma Chameleon said:

Du snakker flere ganger om moral. Jeg synes ikke det er bra moral å godte seg over andre sin lidelse og si de fortjener det. Kun for å ha andre preferanser.

Det er ikke moralsk bedre å ønske høyere IQ i en partner eller at de har bedre humor enn det er å ønske at noen er høy nok eller er fit.

Hvem godter seg over noe? 

Moral er subjektivt. Hvis du mener at å avslå en mulig date pga noen har et handikapp eller er lav er logisk, så har jeg rett til å si min mening om slike valg som enkelte tar.

10 minutes ago, Comma Chameleon said:

Og veldig mange som ser bra ut bruker tid, penger og energi på å se bra ut. Ja noe er genetikk men det er ikke alt. Det krever innsats.

Ja, har jeg sagt noe imot dette? Det er vel bra at individer tar vare på seg selv?

Lenke til kommentar
Colin. skrev (13 minutter siden):

Hvem godter seg over noe? 

Moral er subjektivt. Hvis du mener at å avslå en mulig date pga noen har et handikapp eller er lav er logisk, så har jeg rett til å si min mening om slike valg som enkelte tar.

Når du sier at noen fortjener det, så impliserer det også du at du støtter at det skjer med de. Som regel så synes folk at det er godt når noen får det de fortjener. Det er i alle fall vanskelig å tolke at noen fortjener noe som noe annet enn at man godter seg over det.

Jeg er enig i at moral er subjektivt, men når man mener noe er moralsk feil så er det som regel noe sterkere bak enn "jeg synes ikke det er helt riktig". Det er mye man kanskje ikke støtter, men som man ikke vil si er moralsk feil.

Colin. skrev (16 minutter siden):

Ja, har jeg sagt noe imot dette? Det er vel bra at individer tar vare på seg selv?

Nei mente ikke at du har sagt noe i mot det. Jeg bare la det fram som enda en grunn til at man burde forstå og godta at noen verdsetter utseende mer enn andre. Spesielt når man er voksen så krever bra utseende mer arbeid enn når man er yngre. Hvis noen verdsetter at noen tar vare på utseendet fordi de da kanskje har litt samme verdier så burde det være greit. Å være overfladisk er ikke moralsk feil.

Jeg vil ikke si jeg er overfladisk selv, men liker å date "over min liga" utseendemessig. Fordi jeg har andre kvaliteter som veier opp. Hvis noen ikke verdsetter de tingene så er jeg ikke interessert i de heller. Jeg synes personlighet fortsatt er ekstremt viktig, og viktigere enn utseendet, men det betyr ikke at jeg ikke diskriminerer basert på utseendet.

Det er helt greit å "diskriminere" i dating basert på utseendet. Om det er høyde, fettprosent, hudfarge, tenner. Man kan ikke bestemme hva man selv liker i en partner. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke kunne datet en feit person, det bare interesserer meg ikke. Det er ikke moralsk feil, så lenge jeg oppfører meg hyggelig.

Det å verdsette utseendet er ikke objektivt verre enn å verdsette andre ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Comma Chameleon said:

Når du sier at noen fortjener det, så impliserer det også du at du støtter at det skjer med de. Som regel så synes folk at det er godt når noen får det de fortjener. Det er i alle fall vanskelig å tolke at noen fortjener noe som noe annet enn at man godter seg over det.

Vel, da tolker du feil. Dette var et svar til @Nøtteknekker der jeg faktisk var enig med noe denne brukeren sa. Gjør man den samme tabben om at og om at med samme resultat, fortjener individet da sympati for å ha sløst bort sin mest attraktive tid ved å aktivt gjøre samme tabbe om at og om at?

13 minutes ago, Comma Chameleon said:

Jeg synes personlighet fortsatt er ekstremt viktig, og viktigere enn utseendet, men det betyr ikke at jeg ikke diskriminerer basert på utseendet.

Det er helt greit å "diskriminere" i dating basert på utseendet. Om det er høyde, fettprosent, hudfarge, tenner. Man kan ikke bestemme hva man selv liker i en partner. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke kunne datet en feit person, det bare interesserer meg ikke. Det er ikke moralsk feil, så lenge jeg oppfører meg hyggelig.

Det å verdsette utseendet er ikke objektivt verre enn å verdsette andre ting.

Et feit individ tar ikke var på sin helse i de fleste tilfeller, og forteller noe om dette individets personlighet. Å være feit er noe du kan gjøre noe med i de fleste tilfeller. Å være lav er ikke noe du kan gjøre noe med. At du synes "diskriminering" basert på egenskaper et individ ikke kan gjøre noe med er ok, forteller jo mye om din personlighet.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal diskutere moral, kan vi jo starte med å vurdere umoralen i å ikke ligge med folk annenhver helg selv om man kunne gjort det, eller umoralen i å ikke ha noen 2-3-4 år lange forhold i sekken når man runder 30. Moral er, som andre sier, subjektivt.

Og, hvis vi skal snakke om feil og mangler ved folks personlighet, så vil jo den som ikke har hatt noen forhold i det hele tatt stille dårligst av alle om vi tenker oss at årsaken er at personligheten er så dårlig at folk ikke engang vurderer å prøve (i motsetning til de som har prøvd noen ganger og ikke lykkes). Det er bedre å være i et forhold som varer noe tid, enn å være så ufordragelig at ingen ser på en som attraktiv til å begynne med.

Sånn om en insisterer på å velge den type innfallsvinkler til folks "utfordringer" i datingverdenen.

Det er lett å skylde på at en er for lav, om det er helt andre ting det skorter på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (20 minutter siden):

 

Et feit individ tar ikke var på sin helse i de fleste tilfeller, og forteller noe om dette individets personlighet. Å være feit er noe du kan gjøre noe med i de fleste tilfeller. Å være lav er ikke noe du kan gjøre noe med. At du synes "diskriminering" basert på egenskaper et individ ikke kan gjøre noe med er ok, forteller jo mye om din personlighet.

Personligheten din er at du kommer med unnskyldninger. Du tar ikke ansvar. Jeg tipper du enten går for damer langt utenfor din liga, ikke klarer å lage en interessant datingprofil, ikke klarer å tekste eller snakke med damer, eller er veldig uinteressant.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, knopflerbruce said:

Og, hvis vi skal snakke om feil og mangler ved folks personlighet, så vil jo den som ikke har hatt noen forhold i det hele tatt stille dårligst av alle om vi tenker oss at årsaken er at personligheten er så dårlig at folk ikke engang vurderer å prøve (i motsetning til de som har prøvd noen ganger og ikke lykkes). Det er bedre å være i et forhold som varer noe tid, enn å være så ufordragelig at ingen ser på en som attraktiv til å begynne med.

Sånn om en insisterer på å velge den type innfallsvinkler til folks "utfordringer" i datingverdenen.

Det er lett å skylde på at en er for lav, om det er helt andre ting det skorter på.

Men hvorfor skal man tenke automatisk at det er personligheten som gjør at disse individene ikke når opp, og hvorfor skal man tenke at disse individene ikke prøver? At man ikke når opp i dette samfunnet er ikke ensbetydende med at man har dårlig personlighet, for hvis det var tilfelle, så skulle dette ha vært tilfelle uansett hvor man måtte befinne seg, ikke sant? Derfor er jeg ikke bekymret over at det er min holdning det er noe uriktig med. Jeg har bare en lengre vei å reise før jeg finner noe med samme type moral som meg. Det mest ufordragelige er vel å totalt se bort ifra problemstillingene individer som ikke har blitt velsignet med samme type egenskaper som seg selv, for deretter konkludere med at det er personligheten deres det skorter på om de ikke når opp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, RRhoads said:

Personligheten din er at du kommer med unnskyldninger. Du tar ikke ansvar. Jeg tipper du enten går for damer langt utenfor din liga, ikke klarer å lage en interessant datingprofil, ikke klarer å tekste eller snakke med damer, eller er veldig uinteressant.

 

Jeg deler ikke opp individer i ligaer når jeg prøver å bli kjent med noen. Om jeg ser noen i rullestol på tinder så sveiper jeg ikke venstre pga det. Jeg er ikke ufordragelig på den måten, og tenker at alle kan være potensielle matcher frem til annet er avklart. Det du igjen gjør er å angripe meg fordi du ikke liker min oppfatning av min realitet. Jeg tar ansvar for min helse og har hatt mange samtaler med damer som også liker meg godt som et menneske å prate med. Dessverre bor disse som oftest på andre siden av jordkloden, og med min helse så kan jeg ikke bare dra når som helst for å møte dem i virkeligheten. Helst skulle jeg ønske det var mulighet til å prate med noen i nærheten, men den muligheten får jeg ikke her, og har slått meg til ro med det. Det er ikke fordi min personlighet er noe annerledes her enn i utlandet. Så jeg kan bare gå utifra det de jeg har snakket med i utlandet forteller meg, at de gjerne vil treffe meg. Her får jeg ikke kontakt med noen og sånn er det, så kan du og andre her kritisere meg så mye dere vil, at dere tror jeg gjør så mye feil osv.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (38 minutter siden):

Vel, da tolker du feil. Dette var et svar til @Nøtteknekker der jeg faktisk var enig med noe denne brukeren sa. Gjør man den samme tabben om at og om at med samme resultat, fortjener individet da sympati for å ha sløst bort sin mest attraktive tid ved å aktivt gjøre samme tabbe om at og om at?

Hva om man går etter personlighet og det aldri funker, og man gjør samme feil "om at og om at"? Fortjener man da plutselig sympati? Bare fordi man har andre preferanser?

Colin. skrev (38 minutter siden):

Et feit individ tar ikke var på sin helse i de fleste tilfeller, og forteller noe om dette individets personlighet. Å være feit er noe du kan gjøre noe med i de fleste tilfeller.

For noen så kan det å gå fra å være feit til slank være vanskeligere enn for en annen person å endre oppførselen til det bedre. Da kan jo du skylde deg selv på at ikke du har forbedret din personlighet nok til at du kan date langt over din liga utseendemessig. Det er mange personer som bare er så jævlig kule folk at de dater modeller selv om de ser ut som 5/10. Hvorfor kan ikke du bare endre oppførsel? Det er vanskelig. Akkurat som at veldig mange sliter med å endre vekta. Ja det er teoretisk sett mulig for alle, men statistisk sett så sliter folk med det.

Colin. skrev (41 minutter siden):

Å være lav er ikke noe du kan gjøre noe med.

Akkurat som at mange ikke kan noe for at de liker høyere personer. Akkurat som at noen ikke kan gjøre noe med hudfargen sin, eller at noen kun tiltrekkes av lyse eller mørk hudfarge. Det varierer, og det er ikke et bevisst valg.

Colin. skrev (44 minutter siden):

At du synes "diskriminering" basert på egenskaper et individ ikke kan gjøre noe med er ok, forteller jo mye om din personlighet.

Hvorfor sier det mye om min personlighet? Ingenting av min personlighet defineres av at jeg anerkjenner at man ikke kontrollerer hva man vil. Det sier kanskje at jeg klarer å se begge sider av saken?

Jeg blir 100% diskriminert i dating for ting jeg ikke kan kontrollere. Og vet du hva, det er helt greit. Alle gjør det. Du gjør det også. Garantert. Kanskje det bare skyves bort under "Gnisten er ikke der", "er bare ikke tiltrukket", "følte ikke kjemien".

Avhengig av hvordan du ser på personlighet, om det er noe man kan endre på eller ikke, så er jo det å diskriminere på personligheten til noen like ille som å diskriminere på høyden.

Det å være lav kan være utfordring på enkelte kjøttmarkeder som Tinder, på lik linje med andre ting du både kan og ikke kan endre på. Men det betyr ikke at det å være lav er krise når man skal date. Jeg har opp igjennom årene vært venner med mange lave personer. Ingen av de har hatt problemer med å date. De har datet personer som er 15-30 centimeter høyere null stress. Pene jenter også.

Utseendet har mer å si enn høyden. Oppførsel, utstråling og sjarm har mye mer å si enn høyden. Humoren har mer å si. Ja for noen er det en dealbreaker. For de aller fleste påvirker det lite. Begge deler er greit.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 minutter siden):

Det du igjen gjør er å angripe meg fordi du ikke liker min oppfatning av min realitet.

Det eneste inntrykket jeg har av deg er hvordan du skriver her på forumet. Du prater om chads og at folk som liker å prøve flere partnere ikke passer i forhold. Du som aldri har vært i et forhold(?) bør ikke snakke om å passe i et forhold. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Comma Chameleon said:

Å være overfladisk er ikke moralsk feil.

Jeg vil ikke si jeg er overfladisk selv, men liker å date "over min liga" utseendemessig. Fordi jeg har andre kvaliteter som veier opp. 

Det er helt greit å "diskriminere" i dating basert på utseendet. Om det er høyde, fettprosent, hudfarge, tenner. Man kan ikke bestemme hva man selv liker i en partner. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke kunne datet en feit person, det bare interesserer meg ikke. Det er ikke moralsk feil, så lenge jeg oppfører meg hyggelig.

Det å verdsette utseendet er ikke objektivt verre enn å verdsette andre ting.

Er denne overfladiske holdningen godkjent å ha for deg når det kommer til utseende alene eller er det i ditt hodet godkjent å være overfladisk også når det kommer til andre momenter, som f.eks status/økonomi/alder?

Jeg har reflektert over det du skriver og er nå nysgjerrig.

2 hours ago, RRhoads said:

Det eneste inntrykket jeg har av deg er hvordan du skriver her på forumet. Du prater om chads og at folk som liker å prøve flere partnere ikke passer i forhold. Du som aldri har vært i et forhold(?) bør ikke snakke om å passe i et forhold. 

Jeg snakker om det jeg vil selv. At du ikke er enig betyr ikke at jeg ikke har lov til å uttale meg.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Er denne overfladiske holdningen godkjent å ha for deg når det kommer til utseende alene eller er det i ditt hodet godkjent å være overfladisk også når det kommer til andre momenter, som f.eks status/økonomi/alder?

Jeg har reflektert over det du skriver og er nå nysgjerrig.

Det er også greit. Godkjent i form av at man burde godta at folk ser etter forskjellige ting. 

Hvis de KUN ser etter ting som økonomi så er jo selvfølgelig sjansen stor for at de velger noen som ikke passer på andre områder. Og kanskje de får et dårlig forhold. Men sjansen er der for at det går helt fint.

For noen er det viktig i livet å ha økonomisk trygghet og råd til å oppleve det livet vil ha å by på. Men de burde jo også finne noen som passer bra personlighetsmessig selv om det er vanskelig.

De aller fleste forhold er kompromiss i forhold til hva de virkelig søker etter. Om det er kompromiss på utseende, personlighet, økonomi, sex, høyde, eller hva det er vil være opp til enhver.

Jeg ønsker bare at folk ikke skal føle skam eller at det er umoralsk å ha krav som går på mer overfladiske ting, fordi de kan være viktig de også.

Som nevnt så dater jeg ikke feite personer. Jeg dater heller ingen som har eller vil ha barn. Jeg setter personlighet foran utseendet. Jeg hadde nok ikke datet noen i rullestol. Jeg tror ikke jeg kunne datet en transperson.

Jeg har mange ting jeg foretrekker, de har de aller fleste, og jeg synes ikke man skal si at "det du foretrekker er ikke gyldig. Du må like meg til tross for X. Du er dårlig og umoralsk fordi du ikke ignorere Y".

Som regel kan man ikke velge hva man er tiltrukket av. Og noen ganger så møter man noen som gjør at man firer på ønskene. Fordi de har kvaliteter som veier opp. 

Det er mange som egentlig hadde høydekrav som ble ilag med lave partnere.

Et lite sitat jeg liker passer ganske greit inn her i denne samtalen: 

"Vi er ikke frie i det vi gjør, for vi er ikke frie i det vi ønsker". 

Man kan jobbe med å endre tankegangen sin, men stort sett så er det vanskelig å påvirke noe som sitter så dypt som attraksjon.

Og så har du supply and demand. Kvinnfolk kan velge og vrake når det kommer til sex i alle fall. Med forhold så er det mer jevnt.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Comma Chameleon said:

Det er også greit. Godkjent i form av at man burde godta at folk ser etter forskjellige ting. 

Jeg ønsker bare at folk ikke skal føle skam eller at det er umoralsk å ha krav som går på mer overfladiske ting, fordi de kan være viktig de også.

La oss ta et tenkt eksempel da for å illustrere dette;

Et eldre velstående individ, la oss si 60 år, har den overfladiske holdningen at han/hun ser etter forhold med noen som er ekstremt fattig økonomisk.

Ifølge deg burde ikke dette individet føle skam over å se etter dette?

 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (21 minutter siden):

La oss ta et tenkt eksempel da for å illustrere dette;

Et eldre velstående individ, la oss si 60 år, har den overfladiske holdningen at han/hun ser etter forhold med noen som er ekstremt fattig økonomisk.

Ifølge deg burde ikke dette individet føle skam over å se etter dette?

Kommer helt an på grunnen. Hvis det er fordi de ikke liker holdningen til de som hatt et veldig behagelig liv og aldri har slitt så er det ikke ille ille som hvis det er for å manipulere noen som kanskje er desperat etter hjelp.

Det er akkurat som å ha en preferanse mot noen fra Thailand. Hvis du bare har det naturlig så er det greit. Hvis du har det fordi du tror at du kan hente noen som er desperat som en mail order bride så er det mye som kan være galt der.

Intensjon og kontekst har noe å si. Men tar man det bort så er det i prinsippet ikke noe som automatisk er ille.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Intensjon og kontekst har noe å si. Men tar man det bort så er det i prinsippet ikke noe som automatisk er ille.

Intensjon og kontekst kan også sies å ha noe å si ved andre preferanser et individ har. Som f.eks om et individ går etter utseende, så kan man ikke vite dette individets eksakte intensjon bak dette.

Vi er nok ikke enige hva som er riktig moralsk, og det er greit.

----------

Ellers vil jeg bare si man i denne tråden er raske med å kritisere de som ikke blir valgt for å mangle en god personlighet, mens de som velger feil forhold gang etter gang er fredet. Fordi jeg har en annen mening er jeg bitter og en dårlig person som ikke burde få uttale meg fordi jeg ikke har hatt et forhold i Norge, og jeg kommer med unnskyldninger fordi min mening og erfaring er som den er. OK. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (8 timer siden):

Men hvorfor skal man tenke automatisk at det er personligheten som gjør at disse individene ikke når opp, og hvorfor skal man tenke at disse individene ikke prøver? At man ikke når opp i dette samfunnet er ikke ensbetydende med at man har dårlig personlighet, for hvis det var tilfelle, så skulle dette ha vært tilfelle uansett hvor man måtte befinne seg, ikke sant? Derfor er jeg ikke bekymret over at det er min holdning det er noe uriktig med. Jeg har bare en lengre vei å reise før jeg finner noe med samme type moral som meg. Det mest ufordragelige er vel å totalt se bort ifra problemstillingene individer som ikke har blitt velsignet med samme type egenskaper som seg selv, for deretter konkludere med at det er personligheten deres det skorter på om de ikke når opp...

Jeg bare leker meg i din overforenklede verden, hvor folk velger enten/eller. I den virkelige verden har alle krav til både utseende og personlighet. Hva de kravene faktisk er, varierer fra person til person. Det er overhodet ikke slik at kvinner "bare" velger "kjekke og høye menn". Det kreves også rett personlighet, men det å være fotogen tilsier ikke at man sannsynligvis har en dårlig personlighet. Tvert imot, hvis man ser bra ut smitter det over på selvfølelsen og man blir ditto bedre til å håndtere andre mennesker. Måten du angriper dette på er bare det kvinner sier om menn snudd om på - at alt handler om pupper og lår og bare man har kroppsåpningene og BMIen i orden er alt greit. Det er helt åpenbart mer komplisert enn som så også der. Uavhengig av om en eller annen konservativ fjott har funnet en statistikk som sier at enkelte menn er svært enkle på dette viset. Akkurat som at kvinner også KAN være så enkle, er ikke det poenget. De fleste vil helst ha noe over minimum på alle de planene de finner viktige.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvordan du kan påberope deg å være høflig all den tid du rakker ned på hvordan kvinner finner sine partnere og påberoper deg retten til å være dommer for hvem som hadde skyld i at et forhold røk - eller hvem som har god seksualmoral og har "spart seg" tilstrekkelig for deg. Tvert imot er dette særdeles ufine holdninger å ha.

Det er jo en pussig tråd, sånn sett. En som jamrer over at han har "feil høyde" og en annen som jamrer over "feil farge". Til syvende og sist har vi alle våre issues som kan være dealbreaking, men vi kan likevel skru sammen en totalpakke som er interessant for mange nok - hvis vi vil.

"At man ikke når opp i dette samfunnet er ikke ensbetydende med at man har dårlig personlighet"

Rart, hvordan kappen snus etter vinden. I dine argumenter her, vil jo jeg da si at fordi et par forhold havererer, så er ikke det ensbetydende med at man har dårlig personlighet eller velger feil type menn. Men, da er det plutselig greit å være kategorisk og dømmende? Gi deg. Du er akkurat like ufordragelig når du kommenterer mennesker hvis forhold ikke varer evig som de du kritiserer.

"Jeg har bare en lengre vei å reise før jeg finner noe med samme type moral som meg."

Jeg anbefaler å sjekke ut bedehus, Jehovas Vitner og liknende. Og, for all del, du må gjerne ha den moralen du har - bare ikke prøv å fronte den som noe høyverdig. Det er den nemlig ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For det første, halve innlegget ditt er jo bare fantasi all den tid jeg skriver individ.

Jeg har også ment at alle har sine krav og preferanser, men at jeg er uenig i at individer har preferanser som ekskluderer et annet individ basert på en egenskap de ikke kan noe for.

7 hours ago, knopflerbruce said:

eller hvem som har god seksualmoral og har "spart seg" tilstrekkelig for deg. Tvert imot er dette særdeles ufine holdninger å ha.

At en av mine krav er at et annet individ ikke har vært alles fornøyelse, er etter mitt syn legitimt. Har et annet individ hatt seg med en hel del, så er det et aktivt valg dette individet har tatt. For meg forteller det mye om dette individets karakter.

7 hours ago, knopflerbruce said:

Det er jo en pussig tråd, sånn sett. En som jamrer over at han har "feil høyde" og en annen som jamrer over "feil farge". 

Og en som jamrer seg over at alle ikke har samme syn som seg selv vedrørende løssluppenhet.

7 hours ago, knopflerbruce said:

Og, for all del, du må gjerne ha den moralen du har - bare ikke prøv å fronte den som noe høyverdig. Det er den nemlig ikke.

Det er dine ord, jeg har aldri brukt det ordet om min egen moral. Men kanskje du føler det er noe i det jeg sier uten at du vil innrømme det. Du får kose deg med bytting og tilbringe tid med vennene dine som har "liggelister".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...