Gå til innhold

Pixel 7 og Pixel 7 Pro - Endelig til Norge


Har du kjøpt Pixel 7 eller Pixel 7 Pro?  

61 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Pixel 7 eller Pixel 7 Pro?

    • Ja
      18
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

bbios skrev (5 timer siden):

Personlig ikke helt fornøyd med 7pro for prisen,  Hadde kanskje for høye forventninger til den..  

Edit: men nå får du jo en ganske god deal for Pixel 

På hvilken bakgrunn og hvilke referanser til andre telefoner har du? 

Tenker det kan være greit å vite når man slenger ut en sånn kommentar til folk som lurer på å kjøpe telefonen 😉

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, OddZen said:

På hvilken bakgrunn og hvilke referanser til andre telefoner har du? 

Han har byttet fra iOS, side 3 i tråden: 

On 10/18/2022 at 9:41 AM, bbios said:

Noe tanker etter par timer me denne, Litt blandet inntrykk. Noe e sikkert Android og uvant.

Positivt:

Buet skjerm ik så ille på denne,

Telefonen føles ik så stor som fryktet.

Negativt: 

Noe av disse e nok sikkert bare vanskelig å finne ut av etter flere år med iOS 😅

En tregere kamera app har æ aldri opplevd, kan gå opptil flere sekunder på bytte av kamera modus, noen ganger stoppet helt opp. 

2 ganger har telefonen stoppet ved bytte av apper . 

Fingeravtrykk leser vel ustabil. Trur savnet av face-id kan bli stor, men så lenge den funker, så er d nok vanesak. 

Får ik fjernet søkefeltet nederst på skjermen, trudde sånne ting sku være enkelt på android? Uten å måtte laste launcher.

Hvorfor i alle dager må Snapchat appen ha tilgang til mine bilder for å fungere?? Ik mulighet for darkmode?

Har kun satt opp Facebook , messenger og snapchat da, ble litt seint i går. 

Så langt ik helt overbevist. 

 

Ellers så kan jeg komme med en kort men bred tilbakemelding om P7 Pro:
Utrolig god flyt i menyene, lugger aldri.
God skjerm
Litt dårligere høyttaler-lyd enn Oneplus 8T på høyt volum. Samtalelyden er helt fin.
Batteri er "OK+". Det holder ut dagen, men regn med å lade en gang i døgnet for at det skal holde ut neste dag også. Litt svakere enn 8T.
Veldig bra kamera, digg med 5x zoom, gode funksjoner og en bra bildeprosessor. Kunstig intelligens kan fjerne "rusk" og ting fra bildet bare ved å tegne en sirkel rundt det.
Telefonen kan bli litt varm under tyngre bruk (i hovedsak kamera, jeg spiller ikke på telefon)
Mangler enkelte ting som min 8T kunne, primært det at jeg kunne velge lydenhet uten å koble fra BT-headset som var nyttig på jobben.
Utrolig lite feil med telefonen. Kun at BankID ikke sendte notifikasjoner når jeg skulle logge inn på ting, så jeg måtte åpne appen manuelt. Men dette er i orden nå etter appen fikk en oppdatering.

Lenke til kommentar
OddZen skrev (2 timer siden):

På hvilken bakgrunn og hvilke referanser til andre telefoner har du? 

Tenker det kan være greit å vite når man slenger ut en sånn kommentar til folk som lurer på å kjøpe telefonen 😉

Hehe..  sku referert til tråden, da æ bare orka ikke å skrive alt på nytt, men glemte helt, så tar den :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
stue skrev (19 timer siden):

Er det noe bra tilbud på pro modellen?

Nope.

Elkjøp kjører 3000 i rabatt med abonnement er vel eneste. Så om du velger billigste ice med 8Gb data til 249/mnd så har du ett års abonnement "inkludert" i prisen om du ser sånn på det.

Flere andre steder i verden har hatt bedre tilbud, f.eks inkludert smartklokke eller buds.

Sitter enda litt på "vent" selv, har lyst på en ny god kameratelefon, men det er likevel mye penger. Min nåværende nesten 3 år gamle mi note 10  pro kostet ca 4400,- og har overraskende bra kameraoppsett enda (108mpix ois, vidvinkel, 3,7 x optisk zoom og macro linse)

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (6 minutter siden):

Nope.

Elkjøp kjører 3000 i rabatt med abonnement er vel eneste. Så om du velger billigste ice med 8Gb data til 249/mnd så har du ett års abonnement "inkludert" i prisen om du ser sånn på det.

Flere andre steder i verden har hatt bedre tilbud, f.eks inkludert smartklokke eller buds.

Sitter enda litt på "vent" selv, har lyst på en ny god kameratelefon, men det er likevel mye penger. Min nåværende nesten 3 år gamle mi note 10  pro kostet ca 4400,- og har overraskende bra kameraoppsett enda (108mpix ois, vidvinkel, 3,7 x optisk zoom og macro linse)

3000kr rabatt med abonnement e jo bra deal hvis Telenor fortsatt opererer uten bindingstid :)

Lenke til kommentar
Nerowulf skrev (2 timer siden):

Muligens jeg er litt paranoid, men føler samtale-lyden jeg hører i en telefonsamtale er slik at det er enkelt for de rundt å høre.
Høyttaleren sitter vel på toppen av ramma? Vil ikke det gjøre at lyden sendes "360 grader" fra øret ditt?

Jeg merket og reagerte også litt på dette når jeg testet Pixel 7. De som satt ved siden av meg hørte jo hele samtalen.
For all del, fint med god og klar høyttaler, men lyden ble delt litt vel mye.

 

Nesten så man tror det er på "høyttaler", selvom det ikke er det. 

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (5 timer siden):

Fingeravtrykkleseren" på Pixel 7 må være noe av det dårligste som er laget på en telefon noen gang...? 

Flere som mener den er til stryk?

Jepp.. og for min del gjeld det spesielt når æ ska åpne telefonen.. noe bedre hvis d e apper som er låst med fingeravtrykk..

 

 

 

Lenke til kommentar

Ble til at jeg kjøpte meg en Pixel 7 pro til slutt. Hatt den i noen dager, og generelt sett er jeg godt fornøyd.

Positivt:

Ytelse
Kamera!
Brukeropplevelse
Skjermkvalitet.
Batteritid. Her var forventningene ganske lave ut fra tester, men jeg klarer ca 3 dager med mitt bruk, som er samme som min gamle telefon (Mi note 10 pro).

Negativt.

Stor! Skulle gjerne hatt 6" skjerm med samme kameraoppsett.
Fingeravtrykksleser virker ikke hver eneste gang, selv etter å ha lagt inn avtrykk en ekstra gang.
Ikke så rask lading.
Høyttalerne er ok, men ikke på høyde med toppmodellene fra andre merker.
Ikke hodetelefonutgang - som de fleste andre toppmodeller (med noen få unntak som asus)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Noen som sliter med app oppdateringer ? 

Får beskjed en dag x antall oppdateringer tilgjengelig på play Butikk, oppdaterer disse.. Dagen etter får melding igjen om oppdateringer, men flere av disse er de samme som ble oppdatert dagen forveien ..

Er det noe i innstillinger æ ikke har fått med mæi? 

Lenke til kommentar

Når media skrev test om One Plus 8 Pro så nevnte de ikke noe som helst om at den bare støttet 5G fra Telia sitt nett. 

5G fra Telenor var ikke støttet. Noen som vet om Goggle Pixel 7 Pro støtter både Telenor og Telia 5G ?

Har i dag privat abb. fra Chili Mobil (Telia nettet) og jobb abb fra Telenor. Tenkt å bruke begge på Pixel 7 pro hvis det blir et kjøp.

Hvis jeg kjøpet tlf med bindings tid hos f.eks hos Telia, får jeg brukt sim nr. 2 på Telenor nettet? Eller er den operatørlåst et viss tid?

 

One Plus 8 Pro var/er en grei tlf men finger avtrykk sensoren som et "Svenks blinklys", funker, funker ikke.

Og telefonene har til en vane og ringe et tilfeldig tlf nr i adresse lista etter man er ferdig med en samtale og legger telefonen fra seg, noe som er meget irriterende. 

Endret av Apache
Lenke til kommentar
On 11/21/2022 at 9:03 PM, Thor. said:

Mangler enkelte ting som min 8T kunne, primært det at jeg kunne velge lydenhet uten å koble fra BT-headset som var nyttig på jobben.

photo_2022-12-11_06-24-15.thumb.jpg.5731ca674fb0a4861269764ae3c0099b.jpgphoto_2022-12-11_06-24-45.thumb.jpg.0c1ef95b039d02b7ed4cc91683a64f6b.jpg

 

Du skal vel da kunne velge BT ved å dra ned status-menyen, trykk på hvite feltet der og så velge BT-enhet uten noe problematikk. Litt bortgjemt feature.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Apache skrev (9 timer siden):

Når media skrev test om One Plus 8 Pro så nevnte de ikke noe som helst om at den bare støttet 5G fra Telia sitt nett. 

5G fra Telenor var ikke støttet. Noen som vet om Goggle Pixel 7 Pro støtter både Telenor og Telia 5G ?

Har i dag privat abb. fra Chili Mobil (Telia nettet) og jobb abb fra Telenor. Tenkt å bruke begge på Pixel 7 pro hvis det blir et kjøp.

Hvis jeg kjøpet tlf med bindings tid hos f.eks hos Telia, får jeg brukt sim nr. 2 på Telenor nettet? Eller er den operatørlåst et viss tid?

 

One Plus 8 Pro var/er en grei tlf men finger avtrykk sensoren som et "Svenks blinklys", funker, funker ikke.

Og telefonene har til en vane og ringe et tilfeldig tlf nr i adresse lista etter man er ferdig med en samtale og legger telefonen fra seg, noe som er meget irriterende. 

Støtter ihvertfall 5G, WiFi-tale og 4G-tale på Telenor-nett gjennom Talkmore-abonnement. 😊

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (På 22.11.2022 den 14.42):

Så om du velger billigste ice med 8Gb data til 249/mnd så har du ett års abonnement "inkludert" i prisen om du ser sånn på det.

 

Liten /rant. Valgte å binde meg til ice i ett år for rabatten gjennom elkjøp sine nettsider. 

Fikk i går melding om at overføring var i dag, men har ikke fått noe simkort. Så tok kontakt med ice support, simkort var sendt til en gammel adresse. Telefonen med abonnements binding ble bestilt på min korrekte adresse hos elkjøp. Men ice har visst brukt en gammel adresse fra da jeg var kunde hos de for flere år siden. Så ikke imponert over ice igjen. Det var jeg ikke sist jeg var kunde heller.

Brevet om at ice hadde utført kredittsjekk ble dog sendt til korrekt adresse!

Bortsett fra dette så er jeg godt fornøyd med telefonen og fingeravtrykksleseren har blitt bedre etter siste oppdatering jeg fikk på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...