Gå til innhold

Pixel 7 og Pixel 7 Pro - Endelig til Norge


Har du kjøpt Pixel 7 eller Pixel 7 Pro?  

61 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Pixel 7 eller Pixel 7 Pro?

    • Ja
      18
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

OC-Freak skrev (2 timer siden):

Liten /rant. Valgte å binde meg til ice i ett år for rabatten gjennom elkjøp sine nettsider. 

Fikk i går melding om at overføring var i dag, men har ikke fått noe simkort. Så tok kontakt med ice support, simkort var sendt til en gammel adresse. Telefonen med abonnements binding ble bestilt på min korrekte adresse hos elkjøp. Men ice har visst brukt en gammel adresse fra da jeg var kunde hos de for flere år siden. Så ikke imponert over ice igjen. Det var jeg ikke sist jeg var kunde heller.

Brevet om at ice hadde utført kredittsjekk ble dog sendt til korrekt adresse!

Bortsett fra dette så er jeg godt fornøyd med telefonen og fingeravtrykksleseren har blitt bedre etter siste oppdatering jeg fikk på telefonen.

Ice har ikke eSIM du kan benytte deg av eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
On 1/10/2023 at 10:01 PM, schnoog said:

Den er mye bedre enn Siri.

Haha, det må eg si meg enig i nå. Problemet mitt var at eg måtte snakke ganske sakte og tydelig til siri, men dette funket ikke på google sin, der må en snakke fort og den responderer med engang.

Hey siri, timer 5 minutes. (må si sakte)
Sier en dette til google, sakte, skjer dette:
Hey google, timer 5 minutes. Her avbryter google deg før du kommer til 5 minutes, og spør, sure for how long? Og her går det gale. Den forstår ikke 5 minutes, og henger seg opp, den hører ikke hva eg sier. Eg ser jo på skjermen hva som blir importert, og den skipper 5, og leser minutes, og tolker det som 1 min. Det har funket å si det fort, men må si det 2 ganger fort, første kommandoen etter "sure for how long" er ikke helt stabil.

TL;DR
Eg kan ikke snakke til google på samme sakte måte som til Siri. Og dette passer meg utmerket. Responsen er fantastisk når eg bare sier hele kommanden fort med engang, men det blir veldig krøll når hun går i dialog. Passer veldig bra for meg som snakker fort.
 

Lenke til kommentar

I forhold til å snakke fort eller sakte til Google. Jeg bruker mine ørepropper (Sony Linkbuds S), og med de kan jeg holde inne "hør på meg Google" til jeg er ferdig med å snakke. Ergo, den avbryter meg ikke.

På disse øreproppene så gjør man det ved å holde en finger på høyre ørepropp, si det man skal si, og til slutt flytte vekk fingeren.

image.png.907579090a8e909a38c302f9eaefc05a.png

(Kan fort føle meg som en hemmelig agent)

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Hva er beste måte for å få telefonen til å lese opp innholdet i en 50 siders lang pdf til ørepluggene? 

Har prøvd Pixels innebygde funksjon sammen med Adobe Acrobat. Men lyden kommer ut av telefonen (ikke headsett). I tillegg er stemmen forvirret over om den leser norsk eller engelsk. 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpt meg en brukt Pixel 7 pro.

Bytter ut en Oneplus 10 pro. Pixelen har en del bedre kamera, men Oneplus er etter min mening bedre på mange områder. Bedre flyt, MYE raskere lading, smarte menyløsninger, fingeravtrykksleser og ikke så glatt.

Oneplus har 5G og Volte hos Ice. Nå med den "nye" Pixelen min har jeg ingen av delene. Savner også enkle ting som ikon for alarmklokke på statusbaren.

Usikker på om Pixelen eller Oneplus blir værende.

Lenke til kommentar
Normix skrev (3 timer siden):

Oneplus har 5G og Volte hos Ice. Nå med den "nye" Pixelen min har jeg ingen av delene

Pussig. Jeg har begge deler hos Ice (dvs. Nice Mobil) med min Pixel 6a. Det kan muligens skyldes at jeg også har sim fra Telia i samme telefon. Noen her på forumet har foreslått at disse tjenestene kan ha smittet over fra Telia sim, men jeg er på tynn is her

Lenke til kommentar
Bäcker skrev (20 minutter siden):

Pussig. Jeg har begge deler hos Ice (dvs. Nice Mobil) med min Pixel 6a. Det kan muligens skyldes at jeg også har sim fra Telia i samme telefon. Noen her på forumet har foreslått at disse tjenestene kan ha smittet over fra Telia sim, men jeg er på tynn is her

Fikk bekreftet fra Ice på chat i dag tidlig, at Pixel 7 ikke har 5g fra Ice. Ingen plan om å få det heller.

Lenke til kommentar
Bäcker skrev (23 minutter siden):

Pussig. Jeg har begge deler hos Ice (dvs. Nice Mobil) med min Pixel 6a. Det kan muligens skyldes at jeg også har sim fra Telia i samme telefon. Noen her på forumet har foreslått at disse tjenestene kan ha smittet over fra Telia sim, men jeg er på tynn is her

Mine foreldre har også Pixel 7 og uten VoLTE, forsøkte og flytte over mitt sim kort som har VoLTE fra ICE på annen telefon men det virker ikke. Har kontaktet ICE flere ganger om det kommer VoLTE snart uten noe fornuftig svar. Men har skjønt at det er Google som styrer dette med VoLTE støtte, vet ikke hvordan jeg kontakter de. Om en søker på nettet så er det mange fortvilte brukere rundt i verden som mangler VoLTE på Pixel telefoner.

Virker VoLTE om du tar ut Telia sim?

Lenke til kommentar
Bombasa skrev (21 minutter siden):

Virker VoLTE om du tar ut Telia sim?

Det vet jeg egentlig ikke om jeg kan svare på, for begge sim er e-sim, og jeg må velge hvilket som skal være aktivt. Men, ja, begge sim gir VoLTE og 5G. (Pixel 6a har ikke VoLTE symbol, men oppkoblingstiden er på et par sekunder...)

Her er lenken til tråden der jeg sjonglerte med sim for å aktivere VoLTE hos ICE. Telia kontantkort koster 29,-, så det kan være verdt å gjøre et forsøk.

 

Lenke til kommentar

What do you know🤨 Da fikk jeg 5g på statusbaren. Kjørte også en speedtest med tilsvarende resultat. Hva gjorde jeg? Endret mobilnettverk til manuelt. Satte deretter til anbefalt 5g. Fikk deretter valget om å skru på Volte, og 5g dukket opp øverst på skjermen. 

Screenshot_20230126-130335.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Normix skrev (1 time siden):

What do you know🤨 Da fikk jeg 5g på statusbaren. Kjørte også en speedtest med tilsvarende resultat. Hva gjorde jeg? Endret mobilnettverk til manuelt. Satte deretter til anbefalt 5g. Fikk deretter valget om å skru på Volte, og 5g dukket opp øverst på skjermen. 

 

Hva gjorde du får å få VoLTE og 5G med ICE? Kom det en oppdatering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...