Gå til innhold

Nyheitsmelding rystar teknologiverda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mkri96 skrev:

EVGA er dritt uansett, kan ikke si at jeg blir meget trist

Litt skummelt når du evt ikke klarer å forstå hvilke ringvirkninger dette kan få for ikke bare EVGA. EVGA er en av de 3 store sammen med MSI og ASUS. Dette er et tegn på sykdom når det gjelder GPU og NVIDIA. Hvordan skal man som tredjepart kunne konkurere mot NVIDIA sine FE kort? Ta f.eks et 3080 kort. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil ingen tredjeparts produsent klare å matche NVIDIA på pris. Så spm blir... Hva er det NVIDIA egentlig vil. Om EVGA er dritt er totalt irrelevant i dette. Og bubba477... Se klipp ifra Jaystwocents eller gamersnexsus så vil du se at det du sier er feil.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
6 hours ago, bubba477 said:

Virker jo mer som sjefen der vil avvikle firmaet sitt enn å finne en løsning. Ingen forsøk på forhandlinger eller samarbeide med andre merker i det hele tatt.

Det kan virke som ei beleilig unnskyldning til å trekke ut pluggen, men hvem vet. Man kunne kanskje håpe at de ville satse hardere på hovedkort for eksempel, men her ser det ut til at melka har rent ut.
kitten-milk-bath-fail-21715368.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

ASUS har store kvalitetsproblemer i produksjonen, de fleste av de bevisste designvalg. Å lage mer fremfor å fikse de problemene som eksisterer høres ikke ut som en god idé.

Folk som reparerer kort er ikke begeistret for det ASUS driver med. Dette er kostbare produkter som skal tåle relativt høy temperatur over tid. Da skal man ikke ha svakheter både her og der som kunne ha vært unngått, spesielt ikke når man tar flere tusen kroner ekstra for sine "premium" kort.


 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev:
mkri96 skrev:

EVGA er dritt uansett, kan ikke si at jeg blir meget trist

Litt skummelt når du evt ikke klarer å forstå hvilke ringvirkninger dette kan få for ikke bare EVGA. EVGA er en av de 3 store sammen med MSI og ASUS. Dette er et tegn på sykdom når det gjelder GPU og NVIDIA. Hvordan skal man som tredjepart kunne konkurere mot NVIDIA sine FE kort? Ta f.eks et 3080 kort. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil ingen tredjeparts produsent klare å matche NVIDIA på pris. Så spm blir... Hva er det NVIDIA egentlig vil. Om EVGA er dritt er totalt irrelevant i dette. Og bubba477... Se klipp ifra Jaystwocents eller gamersnexsus så vil du se at det du sier er feil.
Jeg så Jays video. Og han sa jo at sjefen i EVGA ikke var interessert i noe samarbeid med AMD eller Intel. Nvidia var vanskelige å ha med å gjøre sier de. Så han bare gir opp 80% av firmaets inntektsgrunnlag uten videre...
Lenke til kommentar
bubba477 skrev:
WigNut skrev:
mkri96 skrev:

EVGA er dritt uansett, kan ikke si at jeg blir meget trist

Litt skummelt når du evt ikke klarer å forstå hvilke ringvirkninger dette kan få for ikke bare EVGA. EVGA er en av de 3 store sammen med MSI og ASUS. Dette er et tegn på sykdom når det gjelder GPU og NVIDIA. Hvordan skal man som tredjepart kunne konkurere mot NVIDIA sine FE kort? Ta f.eks et 3080 kort. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil ingen tredjeparts produsent klare å matche NVIDIA på pris. Så spm blir... Hva er det NVIDIA egentlig vil. Om EVGA er dritt er totalt irrelevant i dette. Og bubba477... Se klipp ifra Jaystwocents eller gamersnexsus så vil du se at det du sier er feil.
Jeg så Jays video. Og han sa jo at sjefen i EVGA ikke var interessert i noe samarbeid med AMD eller Intel. Nvidia var vanskelige å ha med å gjøre sier de. Så han bare gir opp 80% av firmaets inntektsgrunnlag uten videre...
Kan jo være at Nvidia, AMD og Intel er helt like. Hvorfor skulle man gå fra en ild til en annen. Er ikke EVGA fan så det er sagt og det eneste jeg har handlet opp igjenom årene som er EVGA produkt er PSU. Men er rimelig sikker på at sjefen i EVGA vet hva han driver med med tanke på størrelsen på bedriften. Og det kan være så enkelt svar han som sjef er ferdig meg tøyset til Nvidia og enkelt og greit ikke gidder å bli med på den karusellen lengre. For jeg er enig med deg at det å gi opp 80% av inntektsgrunnlaget virker som komplett galskap. Men ikke for han som er sjef. Og han har nok en eller annen plan som ingen av oss vet hva er.
Lenke til kommentar

Mindre konkurranse i markedet er alltid dårlig for oss som forbrukere.

Og EVGA leverer kvalitet rett igjennom.

Problemet her er at Nvidia bestemmer alle premisser i forhold til hva en produsent kan lage - OG er en konkurrent i seg selv.

Så produsenter får ikke lov til å lage "bedre" kort enn Nvidia sine egne.

Lenke til kommentar

Har holdt meg til Gigabyte sine skjermkort og har vært fornøyd med dem i alle år, men det er synd å se EVGA gå så langt som å bryte med Nvidia, men de gjør det med gode grunner. Nvidia er nok et eksempel på når et selskap blir så stort at de begynner å tråkke på andre for å bli enda større selv. Det er muligens et tegn på at dette ikke er den siste partneren som er lei av bli tråkket ned i gjørma. Heldigvis har EVGA vært flinke til å lage gode solide PSU'er og andre produkter, det er ikke det mest spennende greiene og kan ikke sammenlignes med tiltrekkende markedsføring som grafikk kort gjør, men jeg håper de bruker denne muligheten til å forsterke seg på de andre områdene de produserer andre komponenter til. Har sett mange selskaper utvide sitt utvalg for så å tape seg mye på kvalitet, så kanskje de kan være en motsatt av den trenden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...