Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

Som sagt; og jeg har sagt dette mange ganger før for de som ønsker å tillegge meg meninger og motiver jeg ikke har: hvorvidt man skal ta flere vaksiner mot covid-19 om man er veldig usikker så tar man opp dette temaet med fastlegen sin om hva de mener og hva enhver velger eller ikke velger skal man respektere uten at man mottar beskyldninger om det ene eller andre fordi man har frivillig samtykke og velger selv hva man mener er det beste for egen helse.

Og dette gjelder begge veier: om man selv mener at boostere er det beste for en selv resptekterer man at andre ikke tenker det samme og ikke gjør det og motsatt; om man ikke tar det og og man selv aldri har tatt noen coronavaksine godtar at andre har gjort det og fortsetter med boostere: la oss alle akseptere hveranders valg; pandemien er over for lengst og hvordan man selv velger å forholde seg til et viurs som er endemisk og kommet for å bli for evig og alltid og all fremtid er et valg man tar selv og noe man skal respektere. Er ikke det en grei måte å se det på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det får være opp til kvar enkelt om di vil vaksinere seg eller ikkje. Nok av di som har fått problem etter vaksinering, så skjønner at mange blir skjeptisk. Har ikkje sjølv teke vaksine og opplevde å få corona 4 ganger utan at det har forandra mitt behov for vaksine. Skjønt siste gangen kunne eg unngått å bli smitta, men pga at eg hadde takla 3 varianter førut var det nok riktig at eg utsatte meg for smitte ved dødsleie. Fokus på god helse for folk flest ligger jaffal ikkje i vaksiner. Mykje anna å ta tak i slik at kroppen fungerer optimalt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 11/9/2023 at 3:06 PM, Snikpellik said:

Legen min forteller at flere som meg er skeptiske til å ta vaksinen fordi de har lest at den er farlig på internett - noe overraskende mange tror på. Å spre løgner og desinformasjon om vaksinen kan få store, kanskje også fatale konsekvenser for andre.

 

48 minutes ago, the 3 X said:

Himmel.. diskuteres dette ennå...

Trodde vaksine skeptikere var utdød for lenge siden..

 

35 minutes ago, trn100 said:

Mener bare at alle motstandere av alt vi har av dokumentert legenvitenskap, myndigheter kanskje vet mer enn de som er utdannet på TikDok.

 

Hva er dere alle redd for? Vil dere ikke at de påstandene folk og dere ble fortalt 100 ganger, skal bli utfordret? Er det ukomfortabelt for dere:

-Når det blir postet forskningsrapporter som tydeligjør at denne mRNA behandlingen har nevrologisk skadepotensiale, hjerte og kar skadepotensiale, og annet skadepotensiale i kroppen.

-Når dosene i 2021 har inneholdt mikroskopisk søppel i mengder som er langt over tillatte verdier. Og hvem vet kanskje fremdeles...

-Når røde blodceller blir skadet i kontakt med innholdet i dosene.

-Når veldig mange leger og professorer blir linket til her i tråden, som går sterkt imot den ufarligjøringen flere her velger bastant å stå på.

-Når som vist tidligere her i tråden, forskjellige autoriteter rundt om i verden, eksempelvis en doktor og hennes kone i Australia som begge ble alvorlig skadet av sprøytene, som så mange andre, først blir mer åpen og skifter mening når de selv blir skadet.

"Dr Kerryn Phelps reveals ‘devastating’ Covid vaccine injury, says doctors have been ‘censored’ "

"Former federal MP Dr Kerryn Phelps has revealed she and her wife both suffered serious and ongoing injures from Covid vaccines, while suggesting the true rate of adverse events is far higher than acknowledged due to underreporting and “threats” from medical regulators."

Undertrykkelse av leger er også ett ganske viktig tema. Som har blitt snakket om før i tråden.

 

Men det ser altså ut til at det er flere her som ikke liker at informasjon skal utveksles og snakkes om vedrørende disse sprøytebehandlingene. Dere er ikke alene for å si det sånn. WHO vil også helst ikke se at slikt foregår. Samme med Pfizer, NRK, visse regjeringer rundt om i vesten, World economic forum, ja egentlig en stor del av de som har mye makt vil ikke at folk skal snakke.

Heldigvis ser det ut til at diskusjon.no står stødt på prinsippene sine og generelt avviser alle disse fremstøtene, med alle skjellsord og kategoriseringene som følger dem.

Jeg støtter at dere skal få komme med så mange utspill dere bare vil. Men jeg skal, som veldig mange leger, fortsette å kalle det som er farlig, for farlig. Å utelate dette i informasjon til folket er den egentlige desinformasjonen.

 

39 minutes ago, Morromann said:

Og - tror virkelig noen at latterliggjøring, hån,ståmenn og beskyldninger vil få noen som helst til å "skamme seg" slik at de går og tar flere coronavaksiner nå?

Jeg vil tro, dessverre, at de får en indre uro når de leser poster som går imot noe de har hørt før. Helt vanlig menneskelig reaksjon. For å beskytte seg selv, så kan påfølgende handling bli å angripe det nye perspektivet som går imot det de har fått høre 10, 20, 300 ganger før. Eller angripe den som formidler budskapet.

Ikke så ulikt hvordan religion og ideologier skapes i folk, og blir beskyttet, av det samme folket.

Å plutselig bli åpen for at noe man har hørt 500 ganger fra autoriteter, og bekjente, kan være feil, er noe som kan skape en dyp uro. Og mennesker er hardkodet til å ikke gjøre eller si noe som kan føre til at man blir utstøtt. Fordi det kan bety genetisk død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 time siden):

Jeg kan si det sånn; vil du overbevise andre om at det er best for dem å ta boosterdoser mot covid-19 finnes det bedre argumenter enn shaming, personangrep, smileys og stråmenn. 

På samme måte finnes det bedre metoder for å få folk til å ikke ta den.

Å spre løgner, skremme andre, samt bare prate tull hjelper ikke.

Samt det å påstå alle som kommer med dokumenterte påstander for stråmenn...

 

Morromann skrev (2 timer siden):

Ja, jeg skulle også tro at de fleste hadde lagt bak seg hvorvidt noen tok coronavaksiner eller ikke og repsekterte det som et privat valg. 

Hva er poenget med denne diskusjonen da? Hvorfor fortsetter du å diskutere om du mener det er en privat sak?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (8 minutter siden):

 

Samt det å påstå alle som kommer med dokumenterte påstander for stråmenn...

 

 

Og hvem har gjort det? Hvor og når?

Iki skrev (8 minutter siden):

 

 

Hva er poenget med denne diskusjonen da? Hvorfor fortsetter du å diskutere om du mener det er en privat sak?

Så lenge jeg blir tillagt meniger jeg overhodet ikke har vil jeg ikke la det stå uimotsagt og kommer da til å svare på det.

Skjønt jeg hadde håpet og trodd vi slapp slikt i slutten av 2023....

 

 

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (4 timer siden):

Og hvem har gjort det? Hvor og når?

Du. Det er det du gjør når noen motbeviser påstandene dine.

Som vi ser like ovenfor her.

 

Morromann skrev (4 timer siden):

Så lenge jeg blir tillagt meniger jeg overhodet ikke har vil jeg ikke la det stå uimotsagt og kommer da til å svare på det.

Skjønt jeg hadde håpet og trodd vi slapp slikt i slutten av 2023....

 

 

Kanskje du heller burde komme med meninger og påstander selv da, enn å løst linke til folk som har de meningene du nå sier du ikke har?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Du. Det er det du gjør når noen motbeviser påstandene dine.

Som vi ser like ovenfor her.

 

Å komme med insinueringer om at jeg står for ting jeg overhodet ikke står for ER stråmenn JO.

Iki skrev (2 timer siden):

 

 

Kanskje du heller burde komme med meninger og påstander selv da, enn å løst linke til folk som har de meningene du nå sier du ikke har?


 

HVOR og NÅR har jeg gjort det? Kan du vise til ET ENESTE INNLEGG hvor jeg har linket til "folk som har de meningene jeg nå sier jeg ikke har"? En ting er å slenge ut personangrep og ståmenn under en lav sko og høste likes for det, men en annen ting er å relgelrett LYVE om hva motdebattanter gjlør i debatten slik du vitterlig sitter og gjør nå. Du kan sjekke profuilen min? HVOR og NÅR gør jeg dette. Jeg ser du allerede har høstet likes, og jeg regner med at du kommer til å fortsette å gjøre det selv når jeg debunker de løgnene du sitter og kommer med om meg fra andre som selv ikke har giddet å bry seg om hva jeg står for og hva jeg skriver. Men værsågoid; HVOR er det jeg kommer med slike linker? Dette er en såpass grov beskyldning at jeg gjerne vil se eksempler.:realmad::grumpy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (8 timer siden):

 Fokus på god helse for folk flest ligger jaffal ikkje i vaksiner. Mykje anna å ta tak i slik at kroppen fungerer optimalt.

En fellesnevner for mange av dødsfallene, da spesielt i USA hos yngre aldersgrupper er også usunn livsstil. USA har som kjent en fedmeepidemi og ekstremt overvektige var sterkt representert hos unge mennesker som døde av covid der borte.

 

Selfuniverse skrev (7 timer siden):

Jeg vil tro, dessverre, at de får en indre uro når de leser poster som går imot noe de har hørt før. Helt vanlig menneskelig reaksjon. For å beskytte seg selv, så kan påfølgende handling bli å angripe det nye perspektivet som går imot det de har fått høre 10, 20, 300 ganger før. Eller angripe den som formidler budskapet.

Ikke så ulikt hvordan religion og ideologier skapes i folk, og blir beskyttet, av det samme folket.

Å plutselig bli åpen for at noe man har hørt 500 ganger fra autoriteter, og bekjente, kan være feil, er noe som kan skape en dyp uro. Og mennesker er hardkodet til å ikke gjøre eller si noe som kan føre til at man blir utstøtt. Fordi det kan bety genetisk død.

Vel, covid-19 og hvoirvidt noen vil ta vaksinene eller ikke er noe de aller fleste; ja nesten alle i samfunnet har lagt bak seg nå, og få om noen hever noen øyenbryn om noen nå sier at de ikke har tatt en eneste vaksine. Men jeg ser at mentaliteten fra den tiden fortsatt lever videre hos noen få i nettdebatten; det er jo der man blir hørt ofte og tonen er like ekstrem, eller enda mer ekstrem enn i 2021. Men nå er det forskjell på nettdebatt og det virkelige liv. Det er "ingen" der ute utenfor nettdebatten som har noen problemer med at de fleste nå ikke vil ta flere boostere og man blir ikke satt i bås med Flat Earth og Qanon av den grunn slik man gjerne blir i nettdebatten; fordi det er der ytterpunktene søker seg. Jeg er glad denne fryktkulturen er et tilbakelagt stadium; jeg VAR en del av den, men jeg har forlatt den og tidligere meningfeller(de få som er igjen)får meg ihvertfall ikke tilbake med å æreskjelle meg og regelrett lyve om hva jeg står for.

Iki skrev (7 timer siden):

På samme måte finnes det bedre metoder for å få folk til å ikke ta den.

 

Hvorvidt andre vil ta boosterdose er for mitt vedkommende et valg de står for selv og jeg legger meg ikke oppi hva de gjør. Deres kropp, deres liv. Det som ikke er greit er de som fortsatt vil "sh ame" og hetse de som ikke vil ta de. Det er en del av legeetikken at man selv velger hva man vil ha av medisinsk behandling og at det er et frivillig valg. Det gjelder ALL medisinsk behandling, også kreftbehandling. Vil du ta boosteren så ta den, men respekter mitt valg om ikke å gjøre det. For jeg respekterer ditt valg.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Selfuniverse said:

Ivermectin

 

Quote

1. Hva Ivermectin Medical Valley er og hva det brukes mot
Ivermectin Medical Valley inneholder virkestoffet ivermektin. Dette er et legemiddel som brukes mot infeksjoner forårsaket av visse parasitter.
Det brukes til behandling av:
en tarminfeksjon kalt intestinal strongyloidiasis (anguillulosis). Dette skyldes en type rundorm kalt Strongyloides stercoralis.
En infeksjon i blodet kalt mikrofilarieremi som skyldes lymfatisk filariasis. Dette skyldes en larve (umoden orm) kalt Wuchereria bancrofti. Ivermectin Medical Valley virker ikke på voksne ormer, kun på larver.
hudmidd (skabb). Dette er små midd som graver ganger under huden. Dette kan gi sterk kløe. Ivermectin Medical Valley skal kun brukes når legen har påvist eller tror at du har skabb.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-ivermectin-medical-valley-medical-valley-713846

 

Quote

Design, setting and participants: A randomized, double-blind, placebo-controlled study was conducted in non-hospitalized individuals with COVID-19 in Corrientes, Argentina. Patients with SARS-CoV-2 positive nasal swabs were contacted within 48 h by telephone to invite them to participate. The trial randomized 501 patients between August 19th 2020 and February 22nd 2021.

[...]

Conclusion: Ivermectin had no significant effect on preventing hospitalization of patients with COVID-19. Patients who received ivermectin required invasive MVS earlier in their treatment. No significant differences were observed in any of the other secondary outcomes.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34215210/

 

Quote

Background

Garlic (Allium sativum L.) is a common herb consumed worldwide as functional food and traditional remedy for the prevention of infectious diseases since ancient time. Garlic and its active organosulfur compounds (OSCs) have been reported to alleviate a number of viral infections in pre-clinical and clinical investigations. However, so far no systematic review on its antiviral effects and the underlying molecular mechanisms exists.

[...]

Key findings and conclusions


Pre-clinical data demonstrated that garlic and its OSCs have potential antiviral activity against different human, animal and plant pathogenic viruses through blocking viral entry into host cells, inhibiting viral RNA polymerase, reverse transcriptase, DNA synthesis and immediate-early gene 1(IEG1) transcription, as well as through downregulating the extracellular-signal-regulated kinase (ERK)/mitogen activated protein kinase (MAPK) signaling pathway. The alleviation of viral infection was also shown to link with immunomodulatory effects of garlic and its OSCs. Clinical studies further demonstrated a prophylactic effect of garlic in the prevention of widespread viral infections in humans through enhancing the immune response. This review highlights that garlic possesses significant antiviral activity and can be used prophylactically in the prevention of viral infections.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7434784/

 

Med andre ord, Ivermectin mot virusinfeksjon er mindre effektivt enn hvitløk.

Endret av germanwhip
backer opp påstand rundt hvitløk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (14 timer siden):

Hva er dere alle redd for? Vil dere ikke at de påstandene folk og dere ble fortalt 100 ganger, skal bli utfordret? Er det ukomfortabelt for dere:

Jeg ønsker å snu den der andre veien.

De fleste som har tatt vaksinen(e), lever helt som før i dag. De ofrer ikke vaksinen en tanke lenger, og med mindre man er over en viss alder, eller har underliggende sykdommer, er ikke boosterdoser et tema lenger. At noen mener at vaksinene er farlige, er noe man registrerer også går man videre.

De som fortsatt tenker mye på dette hver dag, er vaksineskeptikere. Sjekker man en tilfeldig kommentartråd under en hvilken som helst artikkel om covid-19 eller vaksinen, florerer det av vaksineskeptikere og de mer fanatiske antivaxerne (uten videre sammenligning for øvrig). Det virker derfor som disse synes det er mer ukomfortabelt at deres syn blir utfordret. De er fortsatt redde for at vaksinen skader og dreper mennesker i stor grad, til tross for at seriøs forskning gjentatte ganger viser det motsatte. Hvis man er redd for at vaksinen er skadelig, så er det bare å velge å ikke ta den, og gå videre med livet. Akkurat som de som har tatt vaksinen.

Jeg skummer gjerne gjennom diskusjonene på diskusjon.no, fordi jeg synes det er et interessant tema, og fordi her er vaksineskeptikerne langt mer oppegående enn antivaxerne som det er mange av på Facebook. Jeg har vært åpen for å lese linker, og søke meg opp om påstander om vaksinen, men jeg er fortsatt ikke redd for at de tre dosene jeg har tatt skal være mer skadelige for meg, enn det covid-19 ville vært om jeg fikk det mens sykdommen fortsatt var litt skummel.

Det skal også sies at jeg har vært mindre aktiv enn før, fordi jeg føler diskusjonen går rundt i ring. Det virker ikke som noen av sidene har så mye mer å komme med. De som har tatt vaksinen(e), har tatt sitt valg. Og de som ikke har tatt vaksinen, har også tatt sitt valg. Og jeg støtter begge valgene. Det jeg derimot ikke støtter, er at noen enten forsøker å presse noen til å ta vaksinen, eller å skremme folk fra å ta vaksinen.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Nukleosid said:

så er det bare å velge å ikke ta den, og gå videre med livet. Akkurat som de som har tatt vaksinen.

NRK har sagt, løst sitert, "Stadig færre velger å _________ seg, hva må til for å forandre denne trenden? Internet har en del av skylden, fordi internet sier andre ting enn det vi og FHI gjør."

Nå maser NRK "Flere burde _________ seg!" og "Se på denne byen i nord, de ________ en høy andel av sin befolkning, hva er det de gjør rett!?"

Ja det er bare å velge å ikke ta dosene, eller ta dosene. Mediepresset på nett, som det er bra at blir sitert her inne av Subara, samtidig som NRK, og kanskje andre kanaler, viser sine standpunkt i saken, så viser jeg mine standpunkt og bidrar med informasjonsutveksling så godt jeg kan for å hjelpe folk med å ta informerte valg, der mer informasjon er bedre. Som f.eks NRK ikke viser særlig initiativ til å bidra til, men vil heller fortelle folk hva de burde gjøre.

Denne tråden har vært i så og si dvale mens mediepresset har vært i dvale. Men nå ser det ut til at en bestemt salgskjede skal opprettholdes. Pfizer hadde justert opp prisen for sine doser svært høyt en god stund siden, som betyr at det er nå store pengesummer som går ut av landet for at disse dosene skal bli sprøytet inn i folk her.

1 hour ago, Nukleosid said:

Det jeg derimot ikke støtter, er at noen enten forsøker å presse noen til å ta vaksinen, eller å skremme folk fra å ta vaksinen.

NRK forsøker å presse folk på milde måter, og sier, på forskjellige måter, at de er bekymret for at folk ikke tar mRNA behandlingene. Så da noterer jeg at du ikke støtter NRK sine utspill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (2 minutter siden):

NRK forsøker å presse folk på milde måter, og sier, på forskjellige måter, at de er bekymret for at folk ikke tar mRNA behandlingene. Så da noterer jeg at du ikke støtter NRK sine utspill.

Media burde respektere at noen ikke ønsker å ta vaksinen, på samme måte som de respekterer at andre tar den. Jeg regner med at de fleste kan ta et reflektert valg, om de får muligheten. Sannheten er nok at både media, bekjente, kollegaer, venner og familie, flere sikkert ubevisst, presser i den ene eller andre retningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Re: "ukomfortabelt" 

I går ble "kjendislege" Kaveh Rashidi konfrontert på treningssenter av en dame med kamera. Hun ville diskutere vaksine. Rashidi var tydelig på at han ikke var interessert i det, og hvertfall ikke på treningssenteret, men hun fortsatte å mase. "Vet du hva mRNA er?!" spurte hun. Dama ga seg ikke før Rashidi gikk og satte seg i garderoben. 

Det er ukomfortabelt. 

Alle med klinkekulene på plass skjønner at dette ikke er normal oppførsel. På Facebook får derimot dama skryt av sine egne meningsfeller. Komplett galskap. 

Det tragiske er at Rashidi selvfølgelig kan uendelig mer om dette temaet enn hva denne dama gjør, men det er neppe noe han kunne sagt som ville gått inn uansett. Hun har dykket langt ned i samme kaninhullet som trådstarter og et par andre i denne tråden, det er lost case. 

(Rashidi blir beskyldt for å mobbe vaksinemotstandere. For en tid tilbake la han ut en video der han først latet som at armen hans var blitt rar etter å ha tatt vaksine. Like etter gjør han normale bevegelser med armen igjen og sier at neida, armen er helt fin, men så lett er det å lage noe tull på internett og dikte opp en konspirasjonsteori. Mobbing? Virkelig?) 

Ivermectin virker forøvrig fremdeles ikke mot covid:

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2801828

Sitat

At a Higher Dose and Longer Duration, Ivermectin Still Not Effective Against COVID-19

Man skulle jo tro at det snart var på tide å komme seg videre fra det blindsporet. Er det så vanskelig å innrømme at man tok feil?

Endret av :utakt
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Re: "infeksjon er bare farlig for de i risikogruppene" 

I Aftenposten i dag har en forsker ved FHI skrevet et innlegg der han viser til noen urovekkende tall og trender om barna våre. Selv om de ikke dør av infeksjonen er det mye som peker i retning av at senskader er et reelt problem; det vises til tall for økninger i diabetes, tretthet og pusteproblemer. 

Jeg syns det er spesielt at fagmiljøet vet dette, og sannsynligvis har spilt det videre til beslutningstakere, men at det ikke gjøres noe. Selv enkle tiltak som bedre ventilasjon ville hjulpet stort, og likevel skjer det ingenting. Barnas helse ofres fordi vi voksne er drittlei og har bestemt oss for at covid nå er uproblematisk. At ikke noen virkelig brøler om dette er skandaløst. 

Innlegget er bak betalingsmur. Jeg limer det inn her. Beklager at jeg ikke får med kildehenvisningene i teksten, men mobilen min går tom for minne av å hoppe frem og tilbake mellom mange nettsteder, og innlegget her på diskusjon.no blir bare rot. Jeg har prøvd flere ganger og nå gir jeg opp. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/veBKbX/aftenposten-tar-feil-om-beskyttelse-av-barn-fra-koronaviruset?fbclid=IwAR2qf9QX1B5sj9X_-o7ym1Y3DoskWFqyTC9CZevnFqXSb6Q513reSENLBq8

Sitat

Dette er et svar på lederartikkelen «Knapp seier til Anders Tegnell».


Aftenposten hevder at pandemitiltak var vanskelig for barna, men vurderer ikke alternativet. Sars-cov-2-infeksjon hos norske barn fører til en 63 prosent økt risiko for diabetes type 1, som gjenspeiles i rekordhøye antall norske barn med diabetes type 1. For ikke å nevne long covid. Internasjonal forskning anslår at 16,2 prosent av barn opplever minst ett vedvarende symptom minst tre måneder etter en sars-cov-2-infeksjon.

Det norske syndromiske overvåkingssystemet (NorSySS) viser at hos barn i alderen 5–14 år var antallet primærhelsetjenestekonsultasjoner for tretthet (en proxy for long covid) stabilt på rundt 8900 pr. år fra 2017–2019. I 2023 ventes det å være 17.600, en dobling. Fra 2017–2019 var antallet konsultasjoner for pusteproblemer uten kjent årsak stabilt på rundt 1150 pr. år. I 2023 ventes det å være 2700, en økning på 135 prosent. Disse økningene samsvarer med fjerningen av beskyttelsestiltak.

Uten beskyttelsestiltak ser vi at barna våre blir stadig sykere. Vi vet at sars-cov-2 er luftbåren, sprer seg gjennom luften som røyk og kan ha alvorlige langtidsvirkninger for barna våre. Med vårt nåværende nivå av forebyggende tiltak venter vi at barna våre vil bli smittet 1–2 ganger i året, for alltid. Vi venter å få influensa kun én gang hvert femte år.

Vi vet at det finnes enkle, ikke-inngripende tiltak som kan holde barna våre friske. Forbedring av ventilasjon og luftfiltrering reduserte antallet covid-tilfeller med 80 prosent på italienske skoler, covid-utbrudd med 63 prosent på sveitsiske skoler og skolefravær med 20 prosent på britiske skoler. Disse tiltakene er kostnadseffektive.

Vi venter at 50 prosent av Norge vil smittes i løpet av vinteren. Vi kan holde barna våre friske, uten at det går ut over deres frihet. Hvorfor gjør vi ikke det?

Richard Aubrey White

ph.d. og forsker ved Folkehelseinstituttet, men skriver som privatperson

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Lewis på to måneder ble smittet av korona – fikk livreddende førstehjelp

Sitat

I fem lange minutter trodde foreldrene at den nyfødte sønnen var død. – Det var helt jævlig, sier Anette Havn Borgen.

Sitat

Lars Tveiten er seksjonsoverlege på intensiv for nyfødte ved sykehuset i Elverum, og han bekrefter at det trolig er takket være livreddende førstehjelp fra foreldrene at Lewis nå lever.

Han understreker at det er sjeldent at spedbarn reagerer så kraftig på korona, slik Lewis gjorde. Men også at han er bekymret for vaksinasjonsgraden i samfunnet.

Torsdag denne uken slo Folkehelseinstituttet fast i sin ukesrapport at covid-19-smitten øker.

– Videre økning forventes de neste ukene. Det haster derfor å få vaksinert eldre og personer i risikogrupper, skriver FHI i sammendraget for rapporten fra uke 43 og 44.

Sitat

«Meningen med å dele denne historien, er for at folk skal vise respekt for covid. Det er rett og slett ikke alle som tåler det! Vi håper på ingen mulig måte at noen opplever det samme som vi har gjort. Det gikk fort fra 100 % frisk til 100 % dårlig baby. Vi er uendelig glad for at ting gikk bra og at vi reagerte raskt. Og en million takk til ambulansen på Hamar, samt Elverum sykehus.»

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (9 timer siden):

Virker som et veldig lite alvorlig medkikament; men som du skriver neppe spesielt effektivt mot luftveisviruser men bra mot parasitter. Må innrømme at jeg ikke har noen stekrre meninger for eller imot hvorvidt det virker mot covid-19 eller ikke; da jeg fikke denne blant mangr fryktede sykdommen nøyde jeg meg med paracet, hostesaft og te. Tror ikke jeg ble noe raskere frisk av det; men jeg tror det dempet de verste symptomene.

germanwhip skrev (9 timer siden):

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7434784/

 

Med andre ord, Ivermectin mot virusinfeksjon er mindre effektivt enn hvitløk.

Har alltid skjønt at hvitløk er bra for noe og bra jeg bruker det mye i matlagingen da. Som senest i kveld.:grin:

 

Nukleosid skrev (9 timer siden):

Jeg ønsker å snu den der andre veien.

De fleste som har tatt vaksinen(e), lever helt som før i dag. De ofrer ikke vaksinen en tanke lenger, og med mindre man er over en viss alder, eller har underliggende sykdommer, er ikke boosterdoser et tema lenger. At noen mener at vaksinene er farlige, er noe man registrerer også går man videre.

De som fortsatt tenker mye på dette hver dag, er vaksineskeptikere. Sjekker man en tilfeldig kommentartråd under en hvilken som helst artikkel om covid-19 eller vaksinen, florerer det av vaksineskeptikere og de mer fanatiske antivaxerne (uten videre sammenligning for øvrig). Det virker derfor som disse synes det er mer ukomfortabelt at deres syn blir utfordret. De er fortsatt redde for at vaksinen skader og dreper mennesker i stor grad, til tross for at seriøs forskning gjentatte ganger viser det motsatte. Hvis man er redd for at vaksinen er skadelig, så er det bare å velge å ikke ta den, og gå videre med livet. Akkurat som de som har tatt vaksinen.

Jeg skummer gjerne gjennom diskusjonene på diskusjon.no, fordi jeg synes det er et interessant tema, og fordi her er vaksineskeptikerne langt mer oppegående enn antivaxerne som det er mange av på Facebook. Jeg har vært åpen for å lese linker, og søke meg opp om påstander om vaksinen, men jeg er fortsatt ikke redd for at de tre dosene jeg har tatt skal være mer skadelige for meg, enn det covid-19 ville vært om jeg fikk det mens sykdommen fortsatt var litt skummel.

Det skal også sies at jeg har vært mindre aktiv enn før, fordi jeg føler diskusjonen går rundt i ring. Det virker ikke som noen av sidene har så mye mer å komme med. De som har tatt vaksinen(e), har tatt sitt valg. Og de som ikke har tatt vaksinen, har også tatt sitt valg. Og jeg støtter begge valgene. Det jeg derimot ikke støtter, er at noen enten forsøker å presse noen til å ta vaksinen, eller å skremme folk fra å ta vaksinen.

Jeg er enig med deg. Dette begynner å bli ekstremt utdebattert og vi ser nå tendenser til sirkelargumentasjon. Men når jeg blit tillagt meninger jeg ikke har og noen atpåtil lyver om hva jeg har skrevet føler jeg at det ikke kan stå uimotsagt.

Jeg mener at mennesker selv må få velge, hvorvidt de vil ta flere vaksinedoser nå eller ikke og at man skal respektere hvorvidt noen vil ta flere doser og at noen ikke ønsker å ta flere. Det er informert samtykke innenfor all medisin og "shaming" og navnekalling vil uanset aldri få noen til å bytte mening. Her inne ser jeg en polarisering som jeg ikke lenger finner i den ikke-digitale verdenen utenfor nettdebatten. Om noen spør MEG om de bør ta flere covid-boostere vil mitt svar være at det er noe de bør rådføre seg med legen sin om, ikke med meg.

Selfuniverse skrev (7 timer siden):

NRK har sagt, løst sitert, "Stadig færre velger å _________ seg, hva må til for å forandre denne trenden? Internet har en del av skylden, fordi internet sier andre ting enn det vi og FHI gjør."

Nå maser NRK "Flere burde _________ seg!" og "Se på denne byen i nord, de ________ en høy andel av sin befolkning, hva er det de gjør rett!?"

Ja det er bare å velge å ikke ta dosene, eller ta dosene. Mediepresset på nett, som det er bra at blir sitert her inne av Subara, samtidig som NRK, og kanskje andre kanaler, viser sine standpunkt i saken, så viser jeg mine standpunkt og bidrar med informasjonsutveksling så godt jeg kan for å hjelpe folk med å ta informerte valg, der mer informasjon er bedre. Som f.eks NRK ikke viser særlig initiativ til å bidra til, men vil heller fortelle folk hva de burde gjøre.

Denne tråden har vært i så og si dvale mens mediepresset har vært i dvale. Men nå ser det ut til at en bestemt salgskjede skal opprettholdes. Pfizer hadde justert opp prisen for sine doser svært høyt en god stund siden, som betyr at det er nå store pengesummer som går ut av landet for at disse dosene skal bli sprøytet inn i folk her.

NRK forsøker å presse folk på milde måter, og sier, på forskjellige måter, at de er bekymret for at folk ikke tar mRNA behandlingene. Så da noterer jeg at du ikke støtter NRK sine utspill.

Det er aldri godt å vite; men det finnes jo skjult markedsføring også som KAN snikke seg inn også i statsfinansierte medier uten at redaksjonene selv nødvendigvis er klar over det. De store nyhetskanalene i USA har farmasigigianter som Pfeizer som sponsorer; det er en åpen og ærlig sak og det preger selvfølgelig nyhetsdekningen; men nå er nå en gang USA det eneste(?)landet i verden som tillater rekame for legemider; ogselvfølgelig vil ikke CNN og CNBC være illojale mot sponsorene sine. Men NRK er eid av staten; dvs. skattebetalerne så de bør ikke under noen omstendighet drive kampanjer for noe som heslt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

Nukleosid skrev (9 timer siden):

 

Jeg skummer gjerne gjennom diskusjonene på diskusjon.no, fordi jeg synes det er et interessant tema, og fordi her er vaksineskeptikerne langt mer oppegående enn antivaxerne som det er mange av på Facebook.

Det har du helt rett i men likevel ser jeg påstander om at flere her inne er"dypt nede i kaninhullet". Hvem er det som angivelig er dette her inne? Jeg ser absolutt ingen påstander her inne om at det er microchipper i vaksinene eller at det er en hemmelig plan om å at alle som har tatt vaksiner skal dø innen to år. Likevel er det en rekke med beskyldninger eller insinueringer om at det er personer her inne som har slike meninger. Man finner slikt på mer fringe-nettsteder men ikke her. Men noen liker kanskje ideen om at slike befinner seg her selv om det ikke er tilfelle. Jeg har forøvrig tatt to vaksinedose; og da jeg gjorde det var det ikke fordi jeg tenkte at var et "bedre menneske" enn de som ikke tok de; slik tenker ikke jeg men fordi jeg mente det var det rette der og da og ut i fra den situasjonen som var da.

Lenke til kommentar

En annen ting med de som er sinte og irriterte på de av oss som ikke ønsker å ta boosterdoser; jeg skjønner ikke det. Det at så mange av oss ikke vil ta boostere betyr jo bare at vi frigjør plass i køen til de som gjerne vil ha disse og at de rykker raskere frem. Det må jo være vinn-vinn for de som venter utålmodig på boostere. De ønsker seg vel ikke tilbake til 2021 og store vaksinetelt og flere måneder lang venting på å få den første dosen av coronavaksine? Og når vi nå vet at de ikke beskytter mot smittespredning(den eventuelle smittereduserende effekten man mener er der er uansett såpass liten at den i praksis er lik 0)så behøver ikke de som gjerne vil ta boostere fordi det gjør at de selv føler at de er tryggere være sinte på de av oss som ikke vil ta den; her skjønner jeg ærlig talt ikke hva som er problemet. Jeg respekterer at de vil ta boosteren og da bør de respektere at jeg ikke ønsker det. Hva er problemet? Jeg står ikke i veien deres, tvert imot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt mer om Ivermectin for de som ikke er overbevist ennå.

Legemiddlet er kjent for sine antivirale egenskaper, derfor var det forventet og forsåvidt påvist at det kunne ha en effekt mot covid.

"Ivermectin is an FDA-approved broad-spectrum antiparasitic agent with demonstrated antiviral activity against a number of DNA and RNA viruses, including severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2)."

 

Denne studien, og denne, fant at dødeligheten av covid ble redusert for pasienter som ble behandlet med Ivermectin.

"Ivermectin treatment was associated with lower mortality during treatment of COVID-19, especially in patients with severe pulmonary involvement. Randomized controlled trials are needed to confirm these findings."

 

I tillegg til å finne at dødeligheten kan reduseres, så fant denne studien at risikoen for å bli smittet kan bli redusert med 86%.

"Low-certainty evidence found that ivermectin prophylaxis reduced COVID-19 infection by an average 86%"

 

Allerede i november 2021 var 60 studier på plass som pekte på ganske klare resultater. Tilsammen viste de at:

-Risikoen for å bli smittet kan bli redusert med 85%

-Dødeligheten reduseres betydelig med tidlig behandling. 76%

-Dødeligheten reduseres også en del for sen behandling. 46%

-Sjansen for at disse studiene bare ga tilfeldige resultater, og at Ivermectin ikke har noen effekt på covid 19, er estimert til å være 1 til 2 000 000 000 000 000 000. Eller sagt på en annen måte 1 til 2 milliarder milliarder.

 

Her har de plukket ut noen studier fra hele verden og viser resultater fra dem. Og de snakker også om muligheten for å bruke innhaleringsmetoder eller i form av nesespray som viste gode resultater i en studie.

 

Quote

Alt det der over her høres jo kanskje overbevisende ut for ufaglærte og andre personer på internett som ikke har kjennskap til hvordan vitenskapen faktisk fungerer... Nei dette blir for dumt! Jeg tviler på at det er noen randomiserte dobbel blinde placebo kontrollerte studier i noe av det over foreksempel.

Du får komme tilbake når du har noe mer håndfast istedet for meningsløst viss vass...

Ok. Værsegod. En randomisert dobbel blind placebo kontrollert, parallel gruppe, klinisk studie.

Den fant at risikoen for å bli smittet blir redusert med 72%.

"The study conducted in 399 participants met its primary efficacy endpoint with a reduction of 72% of COVID-19 infection in the group treated with daily oral administration of ivermectin compared to the placebo group"

...

"The SAIVE Trial (NCT 05305560) is a Phase 2, multicenter, randomized, double-blind, placebo-controlled, parallel-group clinical study, evaluating the safety and efficacy of ivermectin tablets taken orally for 28 days, under the oversight of a U.S. based independent Data Monitoring Committee. The study was conducted in Bulgaria between March and November 2022.

All participants were unvaccinated adults and had been exposed to the virus within 5 days of screening after documented close contact with a person who had a PCR-confirmed SARS-CoV-2 infection."

Omtalt på biznews og uncoveredc

"Of the 200 participants who received ivermectin, 30 showed laboratory-confirmed infections between Days 1 and 28 of the study. Of the 199 participants who received the placebo, 105 showed infections in the same period. For those who like Fisher’s p-value, this renders a p < 0,0001."

 

 

Fremdeles ikke overbevist? Jeg kan skjønne det, fordi vestlig media har hyllet studier som ikke viser noen effekt mens de har blankt ignorert alle som viser god effekt. Det er ikke din feil. Det er media apparatet som velger å ikke vise deg dem. Hvis du vil ha en bedre oversikt selv, så er det mulighet for det. Her er veldig mange studier samlet og presentert enkelt for alle.

 

Som jeg har nevnt flere ganger, så er ikke andre verdensdeler så lagt i mørke om Ivermectin som oss i vestlige land.

"In Mexico City, after a spike in cases in December, the city’s Ministry of Health created a home-treatment kit for residents. The city’s metro population is 22 million.

At the time, the head of the Mexico City Ministry of Health, Oliva López, said told reporters her agency had determined “that there is enough evidence to use in people positive for SARS-CoV-2, even without symptoms, some drugs such as ivermectin and azithromycin.”

Beginning Dec. 29, people who tested positive for COVID from an antigen test and who were experiencing at least mild symptoms began receiving one of the government’s ivermectin-based treatment kits, TrialSiteNews reported.

The Mexican government then began a study to track the impact of the early treatment of COVID with ivermectin on the city’s population.

The study tracked 200,000 people, dividing in two cohorts — those who received ivermectin and those who did not."

...

"Through a phone-call-based monitoring system and hospital data on admissions for COVID-19, the researchers found a reduction of between 52% and 76% in hospitalizations for those who took ivermectin compared to those who did not."

...

"Chamie-Quintero also conducted a study in Peru, where the government approved ivermectin as a treatment for the virus in May 2020.

In the 24 Peruvian states that adopted early use of ivermectin treatment, excess deaths plummeted on average by 59% just 30 days after the peak death rate. And it had dropped 75% after 45 days in those over 60 years old."

...

The data is overwhelming – we are in a pandemic, and this is an incredibly effective way to combat it. If we use ivermectin widely, our societies can open up,” said study co-author Professor Paul Marik, director of emergency and pulmonary care at Eastern Virginia Medical School.

A previous study by Professor Andrew Hill of Liverpool University also found ivermectin cuts death rates by about 75%."

 

 

Ivermectin bidro til å redusere antall tilfeller av covid med 97 prosent i Delhi.

60b6c2dd40c03.image.jpg?resize=624,336

En annen region som ikke brukte Ivermectin hadde motsatt trend.

"Mercifully they used it, and they saved Delhi. But tragically, Tamil Nadu did not, and their state was devastated. Their new cases rose from 10,986 to 36,184 – a tripling.

No one can hide that. Their refusal to use Ivermectin harmed them. Not only did Tamil Nadu's cases rise to the highest in India, but their deaths skyrocketed from 48 on April 20 to 474 on May 27 – a rise of ten-fold.

Meanwhile, Delhi's deaths IN THE SAME PERIOD fell from 277 to 117. So which advice would you have wanted your state to follow?"

...

"Less than one month later, Dr. Pierre Kory sounded the alarm for a second time on December 8, 2020, to the US Senate. He advised the use of Ivermectin, yet no one listened. No Ivermectin guidelines were instituted. On December 8, the US suffered 2,821 COVID deaths. With Ivermectin, cases could have been quickly crushed. Fatalities would have dropped in short order, as the example of Delhi shows us."

 

Jeg er smertefullt klar over at det ikke er noe å gjøre med at en del ikke vil høre på det jeg har lagt ut for dere her nå. Men det forandrer ikke det faktum at hvis vi i vesten applauderer oss selv for å være så vitenskapelige orienterte, så skulle minst alle helsearbeidere brukt Ivermectin for å redusere risikoen for å bli smittet, og bli alvorlig syk i tilfelle sykdom. Det skulle vært anbefalt for alle helsearbeidere, men fremdeles frivillig selvfølgelig, og gratis.

Endret av Selfuniverse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...