Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med kjæresten om økonomi og penger.


Gjest ebb90...e37

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjæreste i Thailand...
Har hørt mange sånne historier.
En mann som har gjeld opp etter ørene fordi han giftet seg med ei Thai dame, hun bor i Thailand, og han bor i en leilighet i Norge og kan ikke eie noe.

To andre menn som har dame i Thailand, men de bor i Norge og sender penger til damene..
Blir litt sånn som timeshare leiligheter. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
1 hour ago, Karltorbj said:

Selfoelgelig, naar du er der, maa pengehjulet svive i full fart.

Da maa sminketaska fylles opp.

Medisinboksen.

Den dyreste steika.

Osv.

Naar du gir henne penger, til dette, hele tiden, en 500 bath seddel, tusen, hundre, faar du pengene tilbake etterpaa?

 

hva tror du selv? hun er jo blakk...

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar

Jeg sitter i en taxi, heldigvis Tim sin. Han kjenner jeg, bruker alltid han paa lange reiser, han ville gjoere alt, for aa beskytte meg.

Saa kommer vi til et kryss hvor det har skjedd en trafikkulykke, hvor Tim vrenger seg rundt og troer paa med det han har, bare for komme seg vekk der i fra, kjappest mulig.

Jeg reagerer, skal vi ikke hjelpe dem?

Ikke tale om, han matte faa meg, en rik utlending, vekk der i fra, fortest mulig.

Sannsynligvis, hadde de kjoert et set up, i mot meg, med politi, myndigheter og alt med en gang de saa hudfargen og klesstilen min.

Jeg hadde faatt skylda, for hele ulykken.

Det er hoteller i Bangkok, som har ferdige set ups klar, der alle ansatte, politi og myndigheter er med, naar du sitter i fengselcella, forstaar du ikke at du har vaert offer for et set up, engang.

Tollere paa grensa, som bevisst, gjoer seg vanskelige, for aa hale penger ut av deg.

"Fattige" smellvakre jenter, som i det egentlige huset familien bor i, har Lexus, den feiteste telefonen, motorsykkel, osv.

Har ogsaa 7 sponsorer, som sender "skolepenger" til henne og forhaapentligvis, ikke kommer paa besoek paa likt.

Jeg kunne holdt paa lenge.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Trådstarter nevner "dowry" aka "medgift".  Ser på Thailands ambassade at gull tilvsvarende gullringer i vestlige ekteskap og medgift fra 100K til 1 mill bath (27K NOK - 270K NOKer vanlig avhengig av status, utdannelse og jobb. Dog symbolsk oftest, ved at pengene returneres paret som startkapital til paret.

Sitat

One important thing that you should keep in mind when discussing Thai dowry is that its amount is based on your Thai fiancee’s status, education, occupation and other related social background information (such as her virginity). An average middle-class, university-educated Thai lady deserves a dowry of 100,000- 300,000 baht. A dowry of a million baht for an uneducated lady of modest means is just ridiculous. Thai dowry prices fall drastically if your bride-to-be has been previously married, already has children, or is not a virgin anymore. In fact in most of these instances, no dowry deserves to be paid.

Thai dowry, however, is usually symbolic in nature and will normally be returned to the married couple after the wedding, so as to help them start on their new life. When registering your Marriage in Thailand, there is really no need to show proof that you have paid dowry, as it is presented during the actual wedding ceremony itself.

Men her er det flere ting som skurrer, så kan godt være en svindel. 

Hvordan vet du at hun ikke har flere (time sharing) kjærester på gress som utnyttes ?

Endret av Rune_says
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
5 minutes ago, Rune_says said:

Trådstarter nevner "dowry" aka "medgift".  Ser på Thailands ambassade at gull tilvsvarende gullringer ekteskap og medgift fra 100K til 1 mill bath er vanlig avhengig av status, utdannelse og jobb. Dog symbolsk oftest ved at pengene returneres paret som startkapital for deres ekteskap.

 

hun er hverken jomfru, rik eller vel-utdannet. Da er det helt på tryne at hun skal kreve 1.2 mill bath. Uansett har familien sagt at de ikke vil returnere noe til oss, pga hennes høye studiegjeld med høye renter (som sikkert blir enda høyere etterhvert).

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (3 minutter siden):

hun er hverken jomfru, rik eller vel-utdannet. Da er det helt på tryne at hun skal kreve 1.2 mill bath. Uansett har familien sagt at de ikke vil returnere noe til oss, pga hennes høye studiegjeld med høye renter (som sikkert blir enda høyere etterhvert).

Anonymous poster hash: ebb90...e37

"Studiegjeld", med et saan et beloep??? Tror ikke den raatne businessen, som kjoper jenter og bruker dem, hadde gaatt saa langt engang.

Da faar familien penger ogsaa maa hun jobbe for gjelda.

Baren hun jobber i, faar penger, du maa betale henne ut ogsaa betaler hun avdrag, med ei sinnsvak rente, sender penger til familien, av resten hun tjener.

Hvor moettes dere, hvor ofte moetes dere?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
3 hours ago, Comma Chameleon said:

Høres ut som hele greia kun er for å tappe deg for penger. Høres ikke ut som et reelt forhold i det hele tatt.

hun sier at hun elsker meg, og at hun aldri har følt det sånn med noen annen før... og at det er vanskelig for henne å bli forelsket.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
1 minute ago, Zepticon said:

Det kan jeg også fortelle deg om du sender meg penger hver måned.

jeg sender ingen penger til henne, ikke 1 kr. 

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Gjest acfde...846
Gjest ebb90...e37 skrev (3 minutter siden):

hun sier at hun elsker meg, og at hun aldri har følt det sånn med noen annen før... og at det er vanskelig for henne å bli forelsket.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Dette er noe alle på thaicupid vil fortelle deg. Du er i beste fall utsatt for emosjonell utpressing og i verste fall svindel. 

Hi-So Thaier gifter seg ikke med utlendinger.

Anonymous poster hash: acfde...846

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om forholdet i bunn handler om økonomi og penger.. Så styr unna. Dette her virker ikke som et forhold i det hele tatt. Du nevner også at hun kun vil gå ut å spise på fine restauranter og drikke dyr vin.. Det er jo et ganske klart signal om at dette overhode ikke er en kjæreste. 

Lenke til kommentar
Gjest 4476c...e2e

Jeg får ikke dette til å stemme. Hvordan kan hun ha råd til dette: "festet ofte for ca 800kr minst 2 ganger i uka"

Også reagerer jeg på den oppførselen hennes at hun bruker mye penger når dere er sammen.

Selv om dette ikke skulle være svindel så vil jeg tro at dette er en dame som vil gi deg mye problemer med at dere får et dårlig forhold og pengeproblemer.

Anonymous poster hash: 4476c...e2e

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
2 minutes ago, Guest 4476c...e2e said:

Jeg får ikke dette til å stemme. Hvordan kan hun ha råd til dette: "festet ofte for ca 800kr minst 2 ganger i uka"

Også reagerer jeg på den oppførselen hennes at hun bruker mye penger når dere er sammen.

Selv om dette ikke skulle være svindel så vil jeg tro at dette er en dame som vil gi deg mye problemer med at dere får et dårlig forhold og pengeproblemer.

Anonymous poster hash: 4476c...e2e

det har hun fortalt meg, fra da hun studerte (før vi møtte hverandre) og fikk penger av foreldrene (som de hadde lånt med høye renter i banken med sikkerhet i gården deres), da hadde hun mange rike venninner (fordi hun studerte på en engelsk-språklig BI-type utdannelse som kosta veldig mye) og så hang hun ofte med dem, og de festet ca 2-3x i uka, og da sa hun at det var røket ut ca det som tilsvarer 800kr på hver bytur.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...