Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med kjæresten om økonomi og penger.


Gjest ebb90...e37

Anbefalte innlegg

Gjest ebb90...e37

Jeg har kjæreste i Thailand, og vi har hatt det vanskelig i det siste. Hun har høye krav til hva jeg skal bistå med økonomi, og da hun kommer fra en ganske fattig familie og fremdeles lever i fattig, er det ganske stor kontrast til meg som bor i Norge og tjener godt. Hun brukte veldig mye penger på en dyr utdannelse, der foreldrene kausjonerte for lånet, samt hadde mange rike venninner, og festet ofte for ca 800kr minst 2 ganger i uka, og da renner pengene jo ut ganske fort. Nå sitter hun i en vanskelig situasjon der banken skal ha pengene tilbake, ellers må foreldrene gå fra hus og hjem, og miste alt. Det er slik at i kulturen hennes må jeg som mann betale henne en ganske høy sum for å gifte meg med henne, vanligvis er det rundt 10-15.000 norske kroner som er nivået. Men i hennes tilfelle krever familien hennes en dowry på tilsammen 350.000 kr., dette inkludere altså også gull. Beløpet de krever er akkurat likt med totalbeløpet familien skylder banken pga utdannelsen hennes. Hun har aldri før innrømt at hun egentlig hadde et stort lån ga hennes utdannelse, og jeg føler meg ganske lurt, fordi vanligvis er dette penger som foreldrene gir brudeparet tilbake for å kunne starte et liv sammen. Hun sa også at foreldrene hadde en høyere dowry enn det de egentlig hadde, bare for å lure meg til å akseptere det høye nivået på hennes dowry. I tillegg til dette ender hun alltid opp med å bli ganske umettelig når jeg besøker henne, hun havner midt i honningkrokka og vil ha alt hun peker på, og bruker manipulasjon hver gang hun ikke får viljen sin ift mat eller drikke på byen. Vanligvis er det overhodet ikke noe problem for henne å leve sparsomt, fordi hun tjener ca 3-4.000 kr pr måned, og betaler allerede av på studielånet hennes (selvom hun bare har råd til rentene pr d.d), men når jeg er på besøk blir forbruket skrudd betydelig opp. Jeg synes det er litt upassende oppførsel.....

 

Jeg vet jo at kravet hennes er MYE høyere enn hva som er vanlig i Thailand, og jeg lurer derfor på om det er noen som vet mere om dowry i Thailand enn meg? Er det vanlig at nivået er så høyt for hvite utlendinger fra Vesten? eller er det bare fordi hun og familien har lånt opp alt for mye penger og idag sitter med skjegg i postkassa?

 

Mann 27.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ebb90...e37
12 minutes ago, Karltorbj said:

Har du sett, noen slags bekreftelse, dokumentasjon, paa denne gjelden?

Ja det har jeg faktisk.

Jeg har sett gjeldsbrevet, og beløpet stemmer med det hun krevde i Dowry. Jeg fant som sagt ikke ut av det med lånet før ganske nylig, fordi moren min tippet meg om at dette mest sannsynlig var et lån (fordi hun ellers har gått å sagt at studiepengene hennes var noen foreldrene hennes hadde gitt henne).... Jeg måtte også presse det ut av henne, før hun finally innrømte at pengene var lånte penger med veldig aggressive renter.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
Just now, knutinh said:

Å være i et forhold med veldig ulike forutsetninger er komplisert. Hvis hun i tillegg krever penger av deg så ville jeg ha avsluttet forholdet.

-k

Hun krever ikke penger av meg direkte, men oppfører seg ganske grådig når vi er fysisk sammen, og vil bare spise restaurant-mat, drikke den dyreste vinen osv.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (2 minutter siden):

Hun krever ikke penger av meg direkte, men oppfører seg ganske grådig når vi er fysisk sammen, og vil bare spise restaurant-mat, drikke den dyreste vinen osv.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Selfoelgelig, naar du er der, maa pengehjulet svive i full fart.

Da maa sminketaska fylles opp.

Medisinboksen.

Den dyreste steika.

Osv.

Naar du gir henne penger, til dette, hele tiden, en 500 bath seddel, tusen, hundre, faar du pengene tilbake etterpaa?

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I beste fall er det en rein kulturforskjell her, og ikke at de går inn for å utnytte deg. Men resultatet er jo det samme uansett, så spørsmålet er om dette da kan være noe du kan leve med resten av livet?

Er du faktisk fattig og har litt mellom øra, vil du også heller bruke pengene på å investere i et bedre liv framfor masse unødvendigheter som dyre restauranter.

Personlig hadde jeg aldri orka en partner som forlanger så mye materielt hele tida. Det blir bare et statusjag og mas hele veien.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (27 minutter siden):

Ja det har jeg faktisk.

Jeg har sett gjeldsbrevet, og beløpet stemmer med det hun krevde i Dowry. Jeg fant som sagt ikke ut av det med lånet før ganske nylig, fordi moren min tippet meg om at dette mest sannsynlig var et lån (fordi hun ellers har gått å sagt at studiepengene hennes var noen foreldrene hennes hadde gitt henne).... Jeg måtte også presse det ut av henne, før hun finally innrømte at pengene var lånte penger med veldig aggressive renter.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Dette er sannsynlig et set up. Det er enkelt, aa faa lagd til noe saant, som virker serioest for deg.

Men at noen har kjoept henne og hun maa jobbe for dem, er mulig.

Poenget her, er at du kan ikke stole et sekund paa, det de holder paa med.

Og de kan set ups, det kan jeg love deg.

Der nede, blir myndigheter og politi, lett med paa ett opplegg i mot en utlending, med fulle raeva av penger.

Thailandske banker, har latt ei fattig jente, gaa saa langt, som 350 000???

Endret av Karltorbj
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest acfde...846

Det er snart 4 milliarder kvinner i verden, du skal ikke finne deg en av de som ikke ønsker å skvise gråstein?

Det du beskriver er ikke normalt for ordinære mennesker i et forhold, verken i vesten eller øst.

Anonymous poster hash: acfde...846

Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (26 minutter siden):

Hun krever ikke penger av meg direkte, men oppfører seg ganske grådig når vi er fysisk sammen, og vil bare spise restaurant-mat, drikke den dyreste vinen osv.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Det går ut på mye av det samme. Enten er hun bare en blodsuger som anser forholdet deres som asymmetrisk (hun er ung og vakker, du er rik og lettlurt), og tar det som en selvfølge at du skal dekke hennes sløsing. Eller så er det en genuin scam hvor hun har avtale med restauranter om at hun tar med en bleik Kakse, kjøper dyr vin og så får hun kickbacks.
 

Ingen kvinner er attraktiv nok til at jeg vil leve livet mitt på den måten.

-k

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest ebb90...e37 said:

Jeg har kjæreste i Thailand, og vi har hatt det vanskelig i det siste. Hun har høye krav til hva jeg skal bistå med økonomi, og da hun kommer fra en ganske fattig familie og fremdeles lever i fattig, er det ganske stor kontrast til meg som bor i Norge og tjener godt. Hun brukte veldig mye penger på en dyr utdannelse, der foreldrene kausjonerte for lånet, samt hadde mange rike venninner, og festet ofte for ca 800kr minst 2 ganger i uka, og da renner pengene jo ut ganske fort. Nå sitter hun i en vanskelig situasjon der banken skal ha pengene tilbake, ellers må foreldrene gå fra hus og hjem, og miste alt. Det er slik at i kulturen hennes må jeg som mann betale henne en ganske høy sum for å gifte meg med henne, vanligvis er det rundt 10-15.000 norske kroner som er nivået. Men i hennes tilfelle krever familien hennes en dowry på tilsammen 350.000 kr., dette inkludere altså også gull. Beløpet de krever er akkurat likt med totalbeløpet familien skylder banken pga utdannelsen hennes. Hun har aldri før innrømt at hun egentlig hadde et stort lån ga hennes utdannelse, og jeg føler meg ganske lurt, fordi vanligvis er dette penger som foreldrene gir brudeparet tilbake for å kunne starte et liv sammen. Hun sa også at foreldrene hadde en høyere dowry enn det de egentlig hadde, bare for å lure meg til å akseptere det høye nivået på hennes dowry. I tillegg til dette ender hun alltid opp med å bli ganske umettelig når jeg besøker henne, hun havner midt i honningkrokka og vil ha alt hun peker på, og bruker manipulasjon hver gang hun ikke får viljen sin ift mat eller drikke på byen. Vanligvis er det overhodet ikke noe problem for henne å leve sparsomt, fordi hun tjener ca 3-4.000 kr pr måned, og betaler allerede av på studielånet hennes (selvom hun bare har råd til rentene pr d.d), men når jeg er på besøk blir forbruket skrudd betydelig opp. Jeg synes det er litt upassende oppførsel.....

 

Jeg vet jo at kravet hennes er MYE høyere enn hva som er vanlig i Thailand, og jeg lurer derfor på om det er noen som vet mere om dowry i Thailand enn meg? Er det vanlig at nivået er så høyt for hvite utlendinger fra Vesten? eller er det bare fordi hun og familien har lånt opp alt for mye penger og idag sitter med skjegg i postkassa?

 

Mann 27.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Mitt råd er å ta opp forbrukslån og gi henne det hun trenger

eller…

Løp vekk

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...