Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med kjæresten om økonomi og penger.


Gjest ebb90...e37

Anbefalte innlegg

De maa gaa i fra gaard og grunn og har en veldig agressiv rente.

Her spilles de paa sympatien, foelesene dine og den oekonomiske sansen din.

Du synes veldig synd paa dem og til lenger du venter, til dyrere blir det.

Vet  du forskjellen paa sympati og empati?

Nar man er sympatisk, hopper man uti, og drukner med dem.

Naar man er empatisk, staar man paa land og hiver uti en redningsboeye.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ebb90...e37
1 minute ago, Karltorbj said:

Tror du at hun har en utdannelse i det hele tatt?

Det har hun. Hun får den bare ikke brukt som tidligere nevnt og sitter i en lei knipe der banken skal ha pengene tilbake og hun ikke klarer å betale det.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar

Hopp bukk over henne. Gå direkte til banken som hennes kjæreste og se hva som er ståa, er dette reelt og ikke svindel vil ingen motsette seg dette. Så er det opp til deg hva du gjør videre, men slik har du mer fakta mindre tåke. Dropp dyre viner osv osv når dama har masse gjeld selvfølgelig

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Faa deg en advokat, som jobber for deg.

Vaer frankly paa at du vil hjelpe dem, men paa dine premisser.

Faa advokaten til aa sjekke alle papirer, utdannelse ogsaa.

Sjekk prisen paa aa avslutte utdannelsen paa en grei maate, slik at hun kan serve familien.

Ikke gaa inn aa ta gjelden.

Saa kan du se hvor mye du vil stoette, fremover. Et feriehus med europeisk standard, som resten av familien bruker ligger nok i lufta.

Det foerste du kan gjoere, er aa sende lillesoesteren paa spraakkurs, engelsk, koreansk, mandarin, japansk.

Tror du dette kommer til aa gaa bra?

Kommer det til aa oppstaa, flere store problemer fremover?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
5 minutes ago, Karltorbj said:

Drikker hennes far mye?

ja, og eplet faller ikke langt fra stammen, hun er 1,57 høy og kan drikke en hel flaske rødvin på en kveld uten å bli nevneverdig påvirket av det.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Guest ebb90...e37 said:

Det har hun. Hun får den bare ikke brukt som tidligere nevnt og sitter i en lei knipe der banken skal ha pengene tilbake og hun ikke klarer å betale det.

Er det ikke litt snodig at banken plutselig skal ha det tilbake nå? Dette er ikke vanlig, de fleste lån har en nedbetalingstid. 350 tusen norske er også en veldig stor sum for dem der nede. Det tilsvarer 1.3 mill baht og er det samme som 12-15 årslønner for en lærer der nede, en lærer tjener ca 80-100k baht i året.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
2 minutes ago, Karltorbj said:

Ja, det er utrolig aa se paa, mangen ganger, hvor mye, de smaa kroppene, kan boette inn paa.

Men fyllesyk???

Er hun ogsaa toerst?

Ofte?

nei, absolutt ikke mtp vann. Jeg drikker mange ganger mere vann enn henne. Men alkohol er hun nok litt avhengig av..

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar

Pass deg for denne fella.

Hun er sterk, naar hun er med deg.

Dropper den halve wiskeyen om morgenen da og de 15 oelene, utover ettermiddagen, foer hun ser hva kvelden bringer.

Naar du kjenner paa aanden der, er hun rastloes, irritabel, naar hun ikke drikker?

Saa ser du bare det loesner, naar hun faar alkohol foran seg?

Jeg skal love deg, du kommer til aa elske henne, naar hun drikker wiskey.

Gikk hun paa jobb, naar du var der?

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37 skrev (4 timer siden):

nei, absolutt ikke mtp vann. Jeg drikker mange ganger mere vann enn henne. Men alkohol er hun nok litt avhengig av..

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Ok, så hun er alkoholiker? Som du må betale 350000 for?

Dette her kommer ikke til å ende bra hvis du ikke gjør det slutt.

kremt skrev (4 timer siden):

Er det ikke litt snodig at banken plutselig skal ha det tilbake nå? Dette er ikke vanlig, de fleste lån har en nedbetalingstid. 350 tusen norske er også en veldig stor sum for dem der nede. Det tilsvarer 1.3 mill baht og er det samme som 12-15 årslønner for en lærer der nede, en lærer tjener ca 80-100k baht i året.

Det kan ha med at det er skyhøy rente å gjøre. Dyrt kredittlån. Kanskje misligholdt. En plausibel forklaring for at de vil gjøre opp lånet.

Ikke at jeg tror noe på det, altså.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
22 minutes ago, RRhoads said:

Ok, så hun er alkoholiker? Som du må betale 350000 for?

Dette her kommer ikke til å ende bra hvis du ikke gjør det slutt.

Det kan ha med at det er skyhøy rente å gjøre. Dyrt kredittlån. Kanskje misligholdt. En plausibel forklaring for at de vil gjøre opp lånet.

Ikke at jeg tror noe på det, altså.

 

Hva tror du da det er? 
 

hun har allerede innrømt at lånet har en høy rente. Det er sikkert fordi gården deres ikke var nok som sikkerhet for lånet, derfor høyere risiko for banken, følgelig en høyere rente. 
 

Foreldrene hennes hadde allerede tatt opp med henne at hun skal ha denne høye dowry for å innfri lånet. Hun er helt rigid på dette, men innrømte aldri overfor meg at dette var et lån i banken, og sa alltid at foreldrene hennes hadde jobbet hardt for at hun skulle få studere, og hun «ønsket» å betale dem tilbake.

 

foreldrene hadde også forventet at jeg skulle komme med ringen på mitt andre besøk til henne, altså etter vi hadde kjent hverandre i 3 uker… lol… faren var blitt skikkelig sint over at jeg ikke hadde gjort det…..

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Guest ebb90...e37 said:

Hva tror du da det er? 
 

hun har allerede innrømt at lånet har en høy rente. Det er sikkert fordi gården deres ikke var nok som sikkerhet for lånet, derfor høyere risiko for banken, følgelig en høyere rente. 
 

Foreldrene hennes hadde allerede tatt opp med henne at hun skal ha denne høye dowry for å innfri lånet. Hun er helt rigid på dette, men innrømte aldri overfor meg at dette var et lån i banken, og sa alltid at foreldrene hennes hadde jobbet hardt for at hun skulle få studere, og hun «ønsket» å betale dem tilbake.

 

foreldrene hadde også forventet at jeg skulle komme med ringen på mitt andre besøk til henne, altså etter vi hadde kjent hverandre i 3 uker… lol… faren var blitt skikkelig sint over at jeg ikke hadde gjort det…..

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Hvis du ikke rømmer unna henne nå så har du kun deg selv å takke når det blir enda verre senere. Utrolig at varsellampene dine ikke lyser sterkt allerede.. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest ebb90...e37
16 hours ago, Karltorbj said:

Her har du kongen. Han bestemmer over alt, som kommer inn. Han kommer til aa bli dyr. Alkoholikker paa toppen av det hele.

Det har du nok rett i. Han har tatt en del dumme valg, fx låne opp gården med et forbrukslån med skyhøy rente for at datteren skulle sløse det vekk på en overdyr utdannelse og festing med sine rike venner. Men det er veldig lett for oss som bor i Norge og har det bra å se ned på den slags oppførsel, men de kan jo havne på gata, hun må muligens prostituere seg e.l for å slippe ut av dette.

Anonymous poster hash: ebb90...e37

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...