obygda Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dellers skrev (6 minutter siden): Jeg sliter (fortsatt) med å forstå hva hensikten med strømselgerselskapene er. Elvia-appen min måler allerede alt. Hvorfor kan man ikke bare få en autogiro direkte fra nettleieselskapet med totalprisen for hver måned og ferdig med det? Hvorfor gjøre noe enkelt når man kan gjøre det komplisert 🙄 Enig i mye av dette. Der kunden har gått inn på Norgespris støtte så burde man automatisk si opp avtalen med strømselskapet og overlate alt til nettselskapet å faktuere.
Jarmo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden obygda skrev (2 minutter siden): Enig i mye av dette. Der kunden har gått inn på Norgespris støtte så burde man automatisk si opp avtalen med strømselskapet og overlate alt til nettselskapet å faktuere. Nettselskaper har et geografisk monopol og er regulert av NVE og RME, mens strømmarkedet for salg av strøm foregår uavhengig av nettet på strømbørsen Nord Pool.
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Nettselskaper har et geografisk monopol og er regulert av NVE og RME, mens strømmarkedet for salg av strøm foregår uavhengig av nettet på strømbørsen Nord Pool. Jeg vet dette..men med Norgespris og referanse spotpris så er det ineffektivt å la strømselskapet håndtere dette. Man har jo fått staten som pris garantist i bunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå