Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Noxhaven skrev (2 timer siden):

Jeg ville klaget til skolen angående bibelen pga. hatprat om en eneste lærer refererte eller brukte noe fra den i en leksjon. Lurer på om skolen ville gitt et forbud bare for å være "trygge". Eventuelt hvordan en domstol ville behandlet saken da boken soleklart består av innehold som kan være i strid med loven.

Bibelen tilhører kulturhistorien vår, så den må vi la ligge. Selv om boka skremmer med evig smerte i helvete for de som ikke tror.

Det er bare ca. 100 år siden omtrent hele befolkningen var temmelig involvert i den. Facebook var på kirkebakken/kirkekaffen etter gudstjenesten.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (20 minutter siden):

Men den inneholder jo skildringer av grov sex, vold og usynlige skymonstre, hva med barna ?

Husker ikke kapittelet med grov sex, bare at Kain drepte Abel. Brennende busker og steining er det også en del av. Engler er snille, men det finnes sikkert også djevel-engler.

Og Jesus som fikk til å mette tusenvis av mennesker med to fisk og fem brød. Hadde vært fint og fått til i virkeligheten.

Endret av Subara
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 minutter siden):

Amerikanere: Dette må sensureres, det er skadelig for barna!

Også amerikanere: Å bære våpen er en menneskerett!

🤔

Jeg skal levere inn haglen i skapet etter farfar under politiets våpenamnesti.

Jo færre våpen i de tusen hjem, jo færre drap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Noen av oss advarte at om man pushet for et illiberalt samfunn basert på venstre-verdier, så ville det komme en reaksjon med pushing av illiberale høyre-verdier. Mange av de samme argumentene og metodene som brukes for å tvinge samfunnet til å gå i takt på den ene måten kan brukes også på den andre måten. Jeg vil kanskje tro at det fantes stemmer under 50-tallets kommunist-jakt som på samme måte advarte mot at dette lett kunne snu seg den andre veien? 

Kuren mot venstre-tvang er ikke høyre-tvang men mer frihet. Kuren mot høyre-tvang er ikke venstre-tvang men mer frihet. Det store spørsmålet er ikke lengre hvorvidt staten eller private skal eie produksjonsmidlene, men om man aksepterer at andre vil leve sine liv uten at jeg og du påtvinger dem våre verdier.

-k

Jepp.

Santis er bare høyreversjonen av woke.

Høyresiden har vært woke før. Moral Panic på 50-tallet, Satanic Panic på 80-tallet, Nancy Reagan osv.

Lenke til kommentar
Subara skrev (3 timer siden):

Husker ikke kapittelet med grov sex, bare at Kain drepte Abel. Brennende busker og steining er det også en del av. Engler er snille, men det finnes sikkert også djevel-engler.

Og Jesus som fikk til å mette tusenvis av mennesker med to fisk og fem brød. Hadde vært fint og fått til i virkeligheten.

Merk at Jesus sa NEI!! til steining 😊😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (3 timer siden):

Bibelen tilhører kulturhistorien vår, så den må vi la ligge. Selv om boka skremmer med evig smerte i helvete for de som ikke tror.

Det er bare ca. 100 år siden omtrent hele befolkningen var temmelig involvert i den. Facebook var på kirkebakken/kirkekaffen etter gudstjenesten.

Mest enig med deg.😊👍

Den evig pine delen er heldigvis ikke krystallklar. Det finnes andre tolkninger 😊😇

Endret av Entern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Red Frostraven said:

Jeg har ingen problemer med å se problemet med at personer med muskelmassen til menn får delta i kvinneløp -- uavhengig av biologisk kjønn og juridisk kjønn.
Og jeg tror dere overvurderer andelen mennesker som ikke ser problemet med muskelmasseforskjeller i sport.

Hva er problemet ditt med det da? Det er forresten langt flere fordeler menn har i sport som sykling enn kun "muskelmasseforskjell" som du kaller det. 

Endret av debattklovn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (21 minutter siden):

Jepp.

Santis er bare høyreversjonen av woke.

Høyresiden har vært woke før. Moral Panic på 50-tallet, Satanic Panic på 80-tallet, Nancy Reagan osv.

Var hekse-prossene «høyreside» eller «venstreside»? Eller bare eksempel på menneskets natur hvor «de andre» må fjernes, straffes før de får infisert flokken, og sånn at initiativtakerene får nytte av ressursene eller makten som blir til overs. Eller de kan framstå som rene i hjertet?

Det ligger ikke til oss å være liberal. Å virkelig akseptere annerledeshet er et maks 200 år gammelt kulturelt ferniss på toppen av 200.000 år med historie og evolusjon.

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (20 minutter siden):

Var hekse-prossene «høyreside» eller «venstreside»? Eller bare eksempel på menneskets natur hvor «de andre» må fjernes, straffes før de får infisert flokken, og sånn at initiativtakerene får nytte av ressursene eller makten som blir til overs. Eller de kan framstå som rene i hjertet?

Det ligger ikke til oss å være liberal. Å virkelig akseptere annerledeshet er et maks 200 år gammelt kulturelt ferniss på toppen av 200.000 år med historie og evolusjon.

-k

Vanskelig å si. Under historiestudiene lærte jeg at det grunnleggende skyldtes økt krav om konformitet pga reformasjonen. Så definitivt autoritært og intolerant og en del av den sterke sentraliseringen av makt som skjedde på samme tid. Nevnte maktkonsentrasjon hadde for øvrig også positive effekter.

For øvrig enig 😊

Hvis man bytter ut toleranse/liberalisme med sivilisasjon, så sa min absolutte favoritt forfatter noe veldig lignende i en novelle en gang:

«Barbarism is the natural state of mankind,» the borderer said, still staring somberly at the Cimmerian. «Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance. And barbarism must always untimately triumph.»

😕

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Jeg registrerer påstander uten konkrete referanser til virkelige hendelser, postet som om de var vedtatt sannhet.

...lokale sykkeløp blir til 10 høns, som igjen blir elevert til et truende samfunnsproblem.

Jeg har ingen problemer med å se problemet med at personer med muskelmassen til menn får delta i kvinneløp -- uavhengig av biologisk kjønn og juridisk kjønn.
Og jeg tror dere overvurderer andelen mennesker som ikke ser problemet med muskelmasseforskjeller i sport.

Muskelmassen til menn er i utgangspunktet større en kvinner sin muskelmasse. Der finnes sikkert noen marginer, men dem er ikke relevante. Dette er et diskusjonsforum, ikke en rettsal.
Vi kan sikkert klippe og lime "virkelige hendelser" over til hverandre i det uendlige.

 

Lenke til kommentar
tanda skrev (43 minutter siden):

Muskelmassen til menn er i utgangspunktet større en kvinner sin muskelmasse.

...etter puberteten, på grunn av en vedvarende mengde testosteron.

Det er testosteron som utgjør forskjellen, ikke biologisk kjønn.
Som er et problem i sport allerede:
Noen biologiske kvinner har naturlig høyt testosteron, og noen menn har betydelig mye mer testosteron enn andre menn;
Det er biologiske faktorer innad i mennesket som skaper 'urettferdige' fordeler hos enkelte utøvere.

https://www.buzzfeednews.com/article/azeenghorayshi/sex-testing-olympians

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Noen biologiske kvinner har naturlig høyt testosteron, 

Men likevel så er dette nivået betydelig lavere enn hos menn. Hvis 75ng/dl er høyt hos kvinner så er 300ng/dl lavt hos menn (normalverdier). Til sammenligning så er 300-1000 normalnivåer hos menn mens det er 15-75 hos kvinner, så det er liksom ikke helt fair game når det kommer til muskelsammensetning. Så når en som "kommer ut" som kvinne i voksen alder med hormonterapi, så er dette en rimelig bola utgave av en kvinne. Litt skikkelig også

Endret av bshagen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

Men likevel så er dette nivået betydelig lavere enn hos menn. Hvis 70ng/dl er høyt hos kvinner så 300ng/dl er lavt hos menn (normalverdier). Til sammenligning så er 300-1000 normalnivåer hos menn mens det er 15-75 hos kvinner, så det er liksom ikke helt fair game når det kommer til muskelsammensetning. Så når en som "kommer ut" som kvinne i voksen alder med hormonterapi, så er dette en rimelig bola utgave av en kvinne. Litt skikkelig også

En mulig løsning da.  Testosteron nivået måles og alle må konkurrere med andre med et smalt område testosterone uansett kjønn eller gender.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

En mulig løsning da.  Testosteron nivået måles og alle må konkurrere med andre med et smalt område testosterone uansett kjønn eller gender.

Det er vel nettopp det man gjør. Men man har likevel fått utnytte av å gå igjennom puperteten og voksen alder med et skyhøyt testoseron-nivå kontra kvinner samt at man i tillegg til sterkere muskelmasse har menn også har en sterkere benbygning, organstørrelse og en DRAMATISK mye høyere VO2Maks. Om man dumper test-nivået over et par år forandrer ikke alt dette, det er jo bare å se på Lia Thomas. En middelmådig svømmer i herreklassen som skifter kjønn og er overlegen i kvinneklassen hen er i. Lignende historier har vi styrkeløfting, sykkelsport osv osv, det jeg syns det er for jævlig at en kvinne skal trene 50 timer i uka i åresvis bare for å bli snytt på målstreken av en middelmådig mann

Endret av bshagen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 timer siden):

Det er vel nettopp det man gjør. Men man har likevel fått utnytte av å gå igjennom puperteten og voksen alder med et skyhøyt testoseron-nivå kontra kvinner samt at man i tillegg til sterkere muskelmasse har menn også har en sterkere benbygning, organstørrelse og en DRAMATISK mye høyere VO2Maks. Om man dumper test-nivået over et par år forandrer ikke alt dette, det er jo bare å se på Lia Thomas. En middelmådig svømmer i herreklassen som skifter kjønn og er overlegen i kvinneklassen hen er i. Lignende historier har vi styrkeløfting, sykkelsport osv osv, det jeg syns det er for jævlig at en kvinne skal trene 50 timer i uka i åresvis bare for å bli snytt på målstreken av en middelmådig mann

Det er juksepaver. Media og intelligensian er ikke intelligente. Hva dem tenker med vil vi nok se, når vi tar på oss briller

M

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

bshagen skrev (11 timer siden):

Hvis 75ng/dl er høyt hos kvinner

...så er det en normal kvinne.
Det finnes 'unormale' kvinner også, som jo er hele poenget.

 

debattklovn skrev (15 timer siden):

Hva er problemet ditt med det da?

Det er litt som innvandringsdebatten;
Jeg bryr meg om rettferdige løsninger og fakta.
Og det er temmelig poengløst å diskutere på forumet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (På 17.5.2023 den 13.21):

Jeg har aldri sett noe som helst med 1,0 på imdb før. Ganske imponerende, for vanligvis har du jo en gjeng som spammer 10/10 for å veie opp. De har virkelig klart å terge på seg hele spekteret med denne serien her altså.

Cleo 2.jpg

Netflix er saksøkt av interesser i Egypt for historieforfalskning...

https://www.newsweek.com/netflix-sued-depicting-cleopatra-black-1795681

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...