Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Mr.Duklain said:

Amerikansk tv-historie dette her. Første gang noe slikt ble vist på tv.

 

jeg lurer på om eller når statene klarer å gi seg med dette tullet. on en for eksempel ser tilbake til andre verdenskrig og hvordan britene mottok amerikanske soldater;

Quote

That evening in 1943, black troops and white locals were stretching out “drinking-up time” in a pub at the end of the evening. Words were exchanged, and military police arrived and tried to arrest Private Eugene Nunn for not wearing the proper uniform. But they faced new solidarities: a white British soldier challenged the military police: “Why do you want to arrest them? They’re not doing anything or bothering anybody.”

https://theconversation.com/black-troops-were-welcome-in-britain-but-jim-crow-wasnt-the-race-riot-of-one-night-in-june-1943-98120

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Mr.Duklain said:

Ro deg ned, kunne bare ikke dy meg 😛Joda, fiksjon er en fin ting, men kyssingen i seg selv er et budskap, og dette budskapet hadde passet bedre i en annen setting. Hadde ungen fått bestemme handlingen hadde de nok villet at to dinosaurer skulle kommet inn å kysset og deretter slåss litt. Hadde ikke gitt noe mening i handlingen, men underholdene hadde det vært. 

Jeg er rolig, det er ikke noen regel som tilsier at noe slutter å være fiksjon dersom det er et budskap.
Det er etablert at du mener andre settinger ville vært mer passende.
Tipp topp! ha en god kveld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (2 minutter siden):

jeg lurer på om eller når statene klarer å gi seg med dette tullet. on en for eksempel ser tilbake til andre verdenskrig og hvordan britene mottok amerikanske soldater;

https://theconversation.com/black-troops-were-welcome-in-britain-but-jim-crow-wasnt-the-race-riot-of-one-night-in-june-1943-98120

Beklager, men jeg skjønner ikke helt relevansen? 

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Jeg er rolig, det er ikke noen regel som tilsier at noe slutter å være fiksjon dersom det er et budskap.
Det er etablert at du mener andre settinger ville vært mer passende.
Tipp topp! ha en god kveld.

Hadling og budskap er to forskjellige ting lærte jeg på universitetet i hvert fall.

God kveld til deg også :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (12 timer siden):

Nå vet jeg ikke om barnehagetantene lå på gulvet å råklinte, mens barnehage barna stod rundt å heiet, eller om de gav hverandre et lite nuss. Uansett ville dette være rart å gjøre i en barnehage uansett om det var to barnehagetanter eller barnehageonkler eller en barnehageonkel og ei barnehagetante, tror dette er noe barnehageledelsen hadde tatt tak i da. Tror ikke barnehagebarn tar noe skade av å se noen kysse, men tror det kan bli forvirret om to personer i et yrke som passer på barne kysser/kliner foran dem. Det at de viser dette på tv vil nok også forvirre dem, og de kan tro at det er vanlig oppførsel at ansatte kliner/kysser hverandre på jobb. I arbeidslivet i dag tror jeg at på de fleste arbeidsplasser vil det bli sett på som uproff oppførsel, og unaturlig i en slik setting.  Ja kontor romanser skjer, og litt flørting blir nok akseptert på de fleste arbeidsplasser, men at to har sex i kantina under lunsjen er nok ikke like akseptert, satt på spissen. 

Jeg tror du overtenker dette, du pålegger disse barna noen rare tanker, men jeg tror ikke et barnehagebarn ser noen gi noen et kyss på kinnet og tenker ja dette er vanlig oppførsel på arbeidsplassen dette skal jeg huske på å kline med alt jeg ser. Jeg tror ikke noen blir forvirret, for det er ikke noe som egentlig forvirrer her, dette er ikke helt en normal arbeidsplass det er et sted for opplæring av barn, å lære at det er ingen grunn til å hate folk grunnløst er det veldig greit å lære tidlig så slipper vi dette dritet med enormt lgbt hat i fremtiden, slipper vi hatet så slipper vi nok stort sett de mest fargerike togene også, det er en grunn til at de går på samme tid hvert år. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Jeg tror du overtenker dette, du pålegger disse barna noen rare tanker, men jeg tror ikke et barnehagebarn ser noen gi noen et kyss på kinnet og tenker ja dette er vanlig oppførsel på arbeidsplassen dette skal jeg huske på å kline med alt jeg ser. Jeg tror ikke noen blir forvirret, for det er ikke noe som egentlig forvirrer her, dette er ikke helt en normal arbeidsplass det er et sted for opplæring av barn, å lære at det er ingen grunn til å hate folk grunnløst er det veldig greit å lære tidlig så slipper vi dette dritet med enormt lgbt hat i fremtiden, slipper vi hatet så slipper vi nok stort sett de mest fargerike togene også, det er en grunn til at de går på samme tid hvert år. 

 

 

Man kan jo også snu på flisa, og si at barn i barnehagen ikke trenger å se to lesber kysse på tv, fordi et barn i den alderen egentlig ikke kan prosessere det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (45 minutter siden):

Man kan jo også snu på flisa, og si at barn i barnehagen ikke trenger å se to lesber kysse på tv, fordi et barn i den alderen egentlig ikke kan prosessere det. 

Å da er det vel heller egentlig ikke et problem uansett syn på saken.

 

Kjøleskap skrev (14 minutter siden):

Tvert imot. Har inntrykk av at de fleste skeive forhold på tv og film nå for tida er slik.

Ja nå for tida, med andre ord nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofile/lesbiske mørkhudede i reklame og film er jo et interessant fenomen. Veldig positivt i USA der afroamerikansk kultur lenge var temmelig homofob såvidt jeg vet men dette har endret seg? Det er jo bra :) 

Mer merkelig i europeiske land der de fleste mørkhudede er muslimer*, ikke veldig populært å stå frem som homofil/lesbisk i de miljøene…

*=men, artig nok, den afrikanske** bipersonen i Skam var ikke muslim, han var kristen! Morsom scene (og karakter, men biperson) :) (han ble mistenkt for å være homofob «fordi han var muslim» men var jo slett ikke muslim (eller homofob, selvfølgelig, han var sympatisk om enn litt glad i hasj)) :D)

**=ja jeg antar Sana er ment å være nord-afrikansk siden skuespilleren er halvt nord-afrikansk, men altså afrikansk som i syd for Sahara, i bipersonens tilfelle. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 18.11.2023 den 9.09):

Hvorfor ikke ? Ingen barn tar skade av at voksne samtykkende mennesker viser kjærlighet til hverandre, jeg tror det er mer sannsynlig at du har en agenda enn NRK for dette har de drevet med ganske lenge. En lys og en mørkhudet homofil er kanskje nytt, men det skremmer åpenbart langt flere voksne enn barn, barna klarer seg, du trenger ikke bekymre deg for dem, det går nok veldig bra med dem.

forrest-gump.gif

 

Har dette virkelig noen gang tidligere vært tillatt? Altså uansett hvilke kjønn man snakker om. Har man alltid kunnet stille seg opp i barnehagen og kline så lenge man var mann og dame..?

Jeg tviler meget sterkt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (34 minutter siden):

Jeg får inntrykket av at de slenger inn en overvektig etnisk afrikansk kvinne inn i mye reklame for tiden det dekker liksom så mye område som skal dekkes, kvinne, mørk å overvektig med kraftig mamma instinkt å sikkert bifil også, hva vet vel vi, men det hele blir litt vel mammy aktig for min del. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mammy_stereotype

Det hadde jeg ikke tenkt på, men det har du jo veldig rett i! «Moderlig overvektig afrikansk kvinne lager mat til alle» er jo en gammel stereotyp med konnotasjoner tilbake til slavetida…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (14 timer siden):

Ja, stakkars, de vokser jo opp med helt urealistiske forestillinger og forventinger når det kommer til akseptert og sømmelig opptreden i arbeidslivet.
Klart dette er problematisk!

Er dette regnet som sømmelig opptreden på en arbeidsplass? Hadde ikke vært det der jeg jobber (på et helt vanlig kontor) hvertfall. Hadde noen heiet hadde det bare gjort det verre. Igjen - helt uinteressant hvilke kjønn de har. Det bare virker som noen syntes det er mer greit fordi de har samme kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (13 timer siden):

Ro deg ned, kunne bare ikke dy meg 😛Joda, fiksjon er en fin ting, men kyssingen i seg selv er et budskap, og dette budskapet hadde passet bedre i en annen setting. Hadde ungen fått bestemme handlingen hadde de nok villet at to dinosaurer skulle kommet inn å kysset og deretter slåss litt. Hadde ikke gitt noe mening i handlingen, men underholdene hadde det vært. 

Kanskje nærmere sannheten også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Jeg tror du overtenker dette, du pålegger disse barna noen rare tanker, men jeg tror ikke et barnehagebarn ser noen gi noen et kyss på kinnet og tenker ja dette er vanlig oppførsel på arbeidsplassen dette skal jeg huske på å kline med alt jeg ser. Jeg tror ikke noen blir forvirret, for det er ikke noe som egentlig forvirrer her, dette er ikke helt en normal arbeidsplass det er et sted for opplæring av barn, å lære at det er ingen grunn til å hate folk grunnløst er det veldig greit å lære tidlig så slipper vi dette dritet med enormt lgbt hat i fremtiden, slipper vi hatet så slipper vi nok stort sett de mest fargerike togene også, det er en grunn til at de går på samme tid hvert år.

Det er varmere i været..? Hadde de gått i desember hadde det stått mer respekt av det.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (22 minutter siden):

Har dette virkelig noen gang tidligere vært tillatt? Altså uansett hvilke kjønn man snakker om. Har man alltid kunnet stille seg opp i barnehagen og kline så lenge man var mann og dame..?

Jeg har vel mine tvil om det var klining av den typen der de klatrer over hverandre å river av seg klærne, men mer et standard kyss på kinn eller på leppene, å det tror jeg alle tåler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...