Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Kalle Klo said:

Må være mer kritisk for Nvidia enn for AMD. Mesteparten av inntektene til Nvidia er PC-relaterte, mens AMD supplerer chipper til både Playstation og Xbox, så ikke like problematisk for dem om PC GPU-salg stopper opp. 

Jo men Nvidia har garantert massiv bedre inntjening pluss at de driver med veldig mye annet de også. Dette er mer krise for omdømmet..

 

Bare se på komplett og lagrene deres av GPU'er.. de har minimum 300 4070ti på lager (trolig mye mye mer).. bøtter av 4090, 7900xtx og dritgamle modeller som er umulig å selge Prøv å selg RTX 3050 til 4k (de har 50+ av denne)..   Trolig er det langt over 1000 GPU'er på lageret hos komplett, som bare støver ned, til sikkert en 6-7 millioner kroner i varelagerverdi. Hadde det ikke vært for at komplett sitt varelager har blåst opp de siste årene (50% økning fra 20 -21) hadde dette vært 2% av verdien. Dette er penger som komplett har lånt og lagt ut for og koster bedriften penger for hver eneste dag de ikke selges. Og vi vet at elkjøp nå sliter med å selge tv'er, oppvaskmaskiner og alt annet så garantert at komplett sliter med det samme.

 

Jaja.. blir spennende å se på varelager tallet for 2022 når de leverer regnskapet sitt senere i år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Axefjord said:

Lagerstørrelse er nok med i presentasjonen. Men hovedsaklig tar det seg dårlig ut å ikke ha forventet inntjening i Q1. Og da må nvidia selge nok kort til høy nok pris.

Men ja, det er nok noen investorer som blir skuffet. Og da må man kutte i mannskapet for å få kortsiktig profitt opp... Been there...

 

Nvidia selger ikke kortene selv men selve brikken til MSI, ASUS etc  (jaja FE finnes) som helt sikkert er bundet av avtaler rundt pris og volum (grunner til at EVGA sa FU til nvidia i år). Så enten hoper det seg opp hos dem eller hos komplett. Problemet for Nvidia oppstår senere når avtalene går ut eller alle partnerne er konkurs.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk problemer med MSI 4090 Suprim Liquid X etter bare noen uker i bruk, nå høres pumpen ut som døende harddisk, har prøvd å tatt ut kortet bevegd mye på kort og radiator for å se om det kunne være noen luftbobler som hadde satt seg fast i pumpa men til ingen forskjell. Men største skuffelsen opp i alt er hvordan kundeservicen til Komplett har valgt å behandle dette, en butikk jeg har brukt utelukket på grunn av tidligere god erfaring med kundeservice, nå nekter de meg å benytte åpent kjøp over en teknikalitet (Da det ikke var jeg som kjøpte kortet fra de) og videre nekter å gi meg ett midlertidig lånekort mens 4090en er på reparasjon/inspeksjon, hvorpå jeg ikke engang krever å få ett tilsvarende kort, bare ett nvidia geforce kort (for å slippe driver kluss)  uavhengig av modell  slik jeg fortsatt får bruke PCen til lette arbeidsoppgaver. Er vel i slike tilfeller det kan være greit å ha en iGPU...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Fikk problemer med MSI 4090 Suprim Liquid X etter bare noen uker i bruk, nå høres pumpen ut som døende harddisk, har prøvd å tatt ut kortet bevegd mye på kort og radiator for å se om det kunne være noen luftbobler som hadde satt seg fast i pumpa men til ingen forskjell. Men største skuffelsen opp i alt er hvordan kundeservicen til Komplett har valgt å behandle dette, en butikk jeg har brukt utelukket på grunn av tidligere god erfaring med kundeservice, nå nekter de meg å benytte åpent kjøp over en teknikalitet (Da det ikke var jeg som kjøpte kortet fra de) og videre nekter å gi meg ett midlertidig lånekort mens 4090en er på reparasjon/inspeksjon, hvorpå jeg ikke engang krever å få ett tilsvarende kort, bare ett nvidia geforce kort (for å slippe driver kluss)  uavhengig av modell  slik jeg fortsatt får bruke PCen til lette arbeidsoppgaver. Er vel i slike tilfeller det kan være greit å ha en iGPU...

Den blir nesten helt sikkert kreditert. Har du anledning, så ville jeg kjøpt nytt kort. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Meh, debatterer med meg selv mellom 13700k eller 13900k...er jo utelukkende gaming som skjer på maskina 😛 

Jeg valgte å spare de tusenlappene (og wattene) og tok en 13700kf til 4090 med 4k 120hz. Ikke funnet noe av spill som utfordrer denne configen (inkl flight sim med/uten vr)  500+ Hz klubben vil nok være uenig.

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...