Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å se til utlandet for priser, kort og priser ligger ute på både botshop og komplett.

https://www.komplett.no/search?q=4090 or 4080&nlevel=10000§28003§10412&sort=PriceAsc%3AASCENDING

Har 3-12% rabatt på samtlige 4080 så det ser fristende ut med 4080 TUF til 16887kr nå, men endrer seg vel ved lansering og man må ut med 4090 TUF pris for 4080 Strix 🥰

dette er jo absurd f.eks 

image.thumb.png.2523d97cba4e6ae5e636993ada5572d2.png

Endret av shinsengumi
Lenke til kommentar
Snytefant skrev (38 minutter siden):

Nevnes mye her, med 4090 med lav (?) ampere, få faser og at "billig"-kortene er dritt.

Hva har dette å si for meg i praksis som kun bruker kortet til å game, ikke OC og ikke er ute etter å sette en top score på 3dMark?

Fint lite. Sitter selv på et "billig" Gigabyte 4090 WF kort som leverer som det skal av FPS, har DLSS3(som er magisk i MSFS2020) og null coilwhine. OC på 4090 er kun av akademisk interesse og for dem som du sier, som er ute etter rekorder i benchmarking.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tror hvis jeg skulle velge mellom 4080 og RX 7900 XTX, så ville jeg heller gått for RX 7900 XTX, til tross for at den kun har estimert 3080 / 3090 nivå av ray tracing performance. Er ikke alle spill som har ray tracing uansett, og vil helst ikke støtte den galskapen Nvidia driver med på prisingen for tiden.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, BadCat said:

Du mener vel 4080? :p RTX 3080 er en pensjonist.

3080 er pensjonisten som faktisk lar seg kjøpe

image.png.8fea1d9f037741c9d4597552ce9f9579.png

Prisen ser også ganske riktig ut. (edit: ser nå at det hadde sneket seg inn en 1 før prisen)

Endret av ps5
Lenke til kommentar
8 hours ago, Quakecry said:

Tviler på at performance vs prisen er verdt oppgradering fra 3080.

Jeg opplever så godt som en en dobling i renderhastighet i 3D programmene jeg bruker - og det over RTX 3090 som jeg brukte før. Det er kanskje et sært bruksområde i forhold til de fleste. Det forstår jeg.

I spill opplever jeg ingen problemer lenger med å kjøre 5120x1440. Det går som varm kniv i smør. Med 3090 lugget det med samme innstillinger (f.eks. MW2, MS Flightsim og andre), og jeg endte med å spille enten med dårligere visuell kvalitet, i vindu eller lavere oppløsning for å få god flyt. Noe som er.. kjedelig. 

 

Man velger etter eget behov såklart. Har du ikke behov for 4090 for å drive oppløsning og grafisk kvalitet som du er fornøyd med, lar du jo ganske enkelt vær å kjøpe. 

Jeg har også en 'billig'-variant, Gainward Phantom. Ingen antydning til noe nedsmelting og brannforløp.
Jeg skal prøve å ikke være en kvalmsekk, men hysteriet om å kjøpe riktig variant og modell går over stokk og stein føler jeg. 

Temperaturen, i et særdeles lite optimalt kabinett i forhold til kjøling, har aldri gått over 70 grader. 
BeQuiet 601 Silent med tre vifter (innser jeg kanskje kunne hatt en eller to til), R9 5950x med en Noctua vifte.

Endret av OlaHaldor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...