Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skriver han at kortet er brent når han har hatt varmegang i kontakten på et adapter? Kortet er med høy sannsynlighe helt ok. Vent, folk kaller skjermkortet for GPU og chassiet for CPU, så ikke rart det er vanskelig å forklare seg i 2022.

"My car is totally wrecked, there is a bump in the retrofitted roof box."

Nå må det bli fortgang på å få fylt opp "hyllene" med Strix og Suprim.

Kortet er nok i orden, men det forsvarer vel ikke at kontakten begynner å smelte?? Blir dumt å si noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (Akkurat nå):

Nei, det er tåpelig å gå fra 150W til 600W per kontakt og et adapter som ikke ligner grisen. Folk burde likevel ikke skrive som at de sitter og griller pølser på restene av PC og hus/hytte/leilighet.

Så det er greit at de smelter så lenge det passer deg?

Lenke til kommentar

Folk som ikke driver med PC tror at de nye kortene forårsaker branner, fordi folk er upresise. Min mor ringte en kveld og sa at hun ikke fikk sove fordi hun lå og grublet på om jeg hadde noen av disse skjermkortene som skaper branner. Hun vet at jeg har mange skjermkort.

Endret av BadCat
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (11 minutter siden):

Folk som ikke driver med PC tror at de nye kortene forårsaker branner, fordi folk er upresise. Min mor ringte en kveld og sa at hun ikke fikk sove fordi hun lå og grublet på om jeg hadde noen av disse skjermkortene som skaper branner. Hun vet at jeg har mange skjermkort.

Nå vet jeg ikke hvem du sikter til.. disse linkene jeg posta er jo fra folk som HAR de kortene.. har du et kort, så da driver man vel PC ? Hva mener du da liksom?

Lenke til kommentar

Nedre bilde kan føre til det første bildet, det er bare spørsmål om tid.
Elektronikk kan man ikke stole på uansett hva, basta bom.

Selvom det er litt off-topic men for ca 15-20 år siden så begynte PCen min å spytte røyk ut av kabinettet, heldigvis var jeg selv nært maskinen. PCI sporet til nettverkskortet smeltet og tok til slutt fyr, så nei, stol aldri på uansett hvor bulletproof ting virker å være. (siden da har man ikke rørt Gigabyte kretskort ;) )

Men det er vel slik, man lærer ikke før det skjer med deg selv :)

aag8uagvdny91.jpeg?width=3024&format=pjp

Endret av nagina
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Neppe. Man vil ha dobbel strøm og lavere effektivitet i PSU men hva man kobler til skal være transparent for dette.

Hvis Per veksler en tusenlapp til hundrekronersedler og Ole veksler to sedler pålydende 500 kr til hundrekornersedler vil du se 10x 100 kr enten du går til Per eller Ole.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (10 minutter siden):

Kan dette være et 110v problem? siden vi bare hører om saker fra USA. Og han som hadde brukt MSI PSU med native kabel som smelta var fra Taiwan, hvor det også er 110v. Bare en tanke.

Nå er det nå bare 12V på andre siden av Psu uavhengig om man mater med 110V eller 220V så kan ikke skjønne hva det skal ha å si, man må jo også huske på at det er myyye mer folk over there og sannsynlige sitter de på mer kort enn i Europa.

Lenke til kommentar
nagina skrev (5 timer siden):

Nedre bilde kan føre til det første bildet, det er bare spørsmål om tid.
Elektronikk kan man ikke stole på uansett hva, basta bom.

Selvom det er litt off-topic men for ca 15-20 år siden så begynte PCen min å spytte røyk ut av kabinettet, heldigvis var jeg selv nært maskinen. PCI sporet til nettverkskortet smeltet og tok til slutt fyr, så nei, stol aldri på uansett hvor bulletproof ting virker å være. (siden da har man ikke rørt Gigabyte kretskort ;) )

Men det er vel slik, man lærer ikke før det skjer med deg selv :)

 

Har selv opplevd en god PC brann som startet i et par Titan X kort i 2019, her er det smeltet aluminium fra kjøleblokken som siger ned, så det blir fort temmelig varmt inne i et kabinett om det først begynner å ta fyr.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Våknet tilfeldig av lukten og gikk inn på kontoret til å se PCen pumpe ut store mengder røykt i rommet, alle viftene gikk på full guffe og laget nok en perfekt situasjon for brannen. Så brannfeller skal en ikke spøke med, det er helt utrolig for meg at 4090 salget fortsetter og Nvidia ikke har gjort så mye som å annerkjent situasjonen engang.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

De kommer med en uttalelse når de har undersøkt ferdig. Å uttale seg på manglende grunnlag er verre enn taushet. Så lenge ingen greier å replikere problemet, brenner det ikke på dass. Hvis problemet var replikerbart hadde det blitt umiddelbar stans.

Grunnen til at de ikke greier å replikere problemet er at de måtte ha koblet opp ca 15-20k kort. Det hadde tatt måneder og år og ikke gitt noen svar.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...