Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ps5 skrev (5 timer siden):

Noen troverdig kilde her?  (edit: matcher forventet datoer hos proshop ser jeg, tilmed liquid melder sin tilbakekomst)

Foreløpig har disse "forventet på lager datoene" ikke vært til å stole på. Iallefall ikke fra Komplett. Min ordre der sto lenge fast på 22 oktober, før den for en uke siden ble oppdatert til forventet inn på lager 9 november, altså i dag. Det har imidlertid skjedd fint lite med ordren. 

Lenke til kommentar
Ze8ul0n skrev (20 timer siden):

https://www.tomshardware.com/news/gainward-reportedly-replaces-12vhpwr-adapters-of-geforce-rtx-4090

For dere som allerede har Gainward. Regner med dere kan be om å få tilsendt ny kabel gratis. Ellers er det nå en del snakk om at hovedårsaken til at kablene svis er at de ikke settes ordentlig i kontakten på skjermkortet. 

https://www.tomshardware.com/news/corsairs-psu-expert-jonny-guru-weighs-in-on-nvidia-connector-gate

Siden jeg har Gainward-kortet så søkte jeg litt opp.
Gainward går ut på Facebook og sier at dette ikke er sant.

Gjenstår å se om jeg får et nytt adapter i posten i smug 😄
Men det kreves overraskende mye kraft for å få kontakten ordentlig inn og til å klikke på plass.
Så kan se for meg at det er mye dårlig montering rundt om.

image.png.516c5a27a3e21f04e853f125e2fe7974.png
 

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar
Snytefant skrev (4 minutter siden):

Siden jeg har Gainward-kortet så søkte jeg litt opp.
Gainward går ut på Facebook og sier at dette ikke er sant.

Gjenstår å se om jeg får et nytt adapter i posten i smug 😄
Men det kreves overraskende mye kraft for å få kontakten ordentlig inn og til å klikke på plass.
Så kan se for meg at det er mye dårlig montering rundt om.

image.png.516c5a27a3e21f04e853f125e2fe7974.png
 

Interessant. Man skal altså ikke tro alt man leser😄.

Lenke til kommentar

Verdt å nevne, når jeg satte 4090 i konas pc syntes jeg denne nye pluggen krevde mer kraft en forventet å plugge inn, å plugge kontakter inn forsvarlig er jo pc bygging/elektronikk 101 for alle forhåpentligvis men verdt å dobbelsjekke at kontakten er i fullt ut hvis du har en 4090 gående.

Igjen, dette er et dårlig design og produsentens ansvar, ikke brukeren.

https://videocardz.com/newz/mind-the-gap-psu-expert-recommends-how-to-insert-12vhpwr-cables-correctly

Endret av ticx
Lenke til kommentar
ticx skrev (22 minutter siden):

Verdt å nevne, når jeg satte 4090 i konas pc syntes jeg denne nye pluggen krevde mer kraft en forventet å plugge inn, å plugge kontakter inn forsvarlig er jo pc bygging/elektronikk 101 for alle forhåpentligvis men verdt å dobbelsjekke at kontakten er i fullt ut hvis du har en 4090 gående.

Igjen, dette er et dårlig design og produsentens ansvar, ikke brukeren.

https://videocardz.com/newz/mind-the-gap-psu-expert-recommends-how-to-insert-12vhpwr-cables-correctly

Man kan se bildet (Totallly NOT inserted correctly), men ser jeg nøyere på siden bak sensor.. så kan det nesten virke ut som kontakten faktisk er inn.. så å si nesten "flush" ... ikke mye mer å trykke inn og enda er det mer igjen på sensor delen.. dårlig design??

Endret av koford
Lenke til kommentar

Dritt design. Konas 4090 ser ut som bildet hvor den er korrekt satt inn. Det trengtes mer kraft enn nødvendig for å få den slik, spesielt med tanke på at dette nye designet er såpass lite og føles skralt så jeg var faktisk nervøs for å skade pluggen når jeg satte den inn godt nok.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg må børste støvet av svindelkjøp profilbildet igjen. 

01.11.22 Bestiller Phantom GS

???? svindelkjøp gonna svindelkjøp så de selger ting de ikke har og trekker penger umiddelbart

04.11.22 andre her inne har fått sporingsnr osv, så jeg kansellerer og får bekreftelse på dette på mail. "pengene tar 1-5 dager"

10.11.22 1-5 dager my ass. Ny runde med kunde "service", oisann vi glemte den men vi ordner det nå! så da får du pengene om 1-5 dager.

Nei sier du det? så heldig jeg er da, at jeg må vente 5 dager til. Jeg sa bare "da ses vi om 6 dager igjen da, når jeg må purre igjen"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HansLo skrev (5 minutter siden):

Fikk Asus TUF (ikke-OC) på lanseringsdato i lotteriet til Komplett

Til hvilken pris? Jeg fikk tilbud om å kjøpe et billigkort av PNY til den nette prisen av 23990...

Edit: takket nei til det "tilbudet" uten mye betenkningstid.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
ps5 skrev (18 minutter siden):

Minimalt parti gainward på elkjøp som faktisk er mulig å legge i handlekurven for de som tar sjansen. Fin pris i det minste.

Bare 1000kr opp til MSI Suprim X hos Komplett dersom de får det inn, om man har rabattkupong. Da er ikke prisen så fin likevel dessverre 😕

Endret av Voro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...