Jump to content
Ellen Viseth

Fredag får vi ny nettleie: Dette er apparatene du må passe på

Recommended Posts

Simen1 skrev (1 time siden):

Enig i at det ikke er så enkelt å følge med på. Noen bør jo se forretningsmuligheten i å gjeninnføre kjøkkenwattmeterne. I totalt fornyet drakt selvsagt. Stikkord: Trådløs, touch-display, pris-graf, statistikk over forbruk etc.

Ja, ikke noe problem å lage noe slikt, jeg vil tro noen er i gang for lenge siden. Teknisk sett trenger man bare en dings for å koble i HAN-porten og f.eks et nettbrett med veggfeste og operativsystem som booter rett til applikasjonen. Så er det bare å logge i vei og presentere informasjonen på en lettoppfattelig måte. 

Jens Kr. Kirkebø skrev (4 minutter siden):

Ja, ikke noe problem å lage noe slikt, jeg vil tro noen er i gang for lenge siden. Teknisk sett trenger man bare en dings for å koble i HAN-porten og f.eks et nettbrett med veggfeste og operativsystem som booter rett til applikasjonen. Så er det bare å logge i vei og presentere informasjonen på en lettoppfattelig måte. 

Det finnes allerede ett hav av forskjellige løsninger. Selv lager jeg smartMeterSeer. Det er en plugin til hjemmeautomasjon systemet homeseer. Ett billig han adapter fra Kina samt min plugin og en får all data fra måleren og kan vise på nettbrett osv. 

Men det som 'mangler' er en enkel løsning der en henter data fra han og viser på ett lite display som en fester der en vill. Helt plug and play for de som liker det enkelt. Det tror jeg kunne solgt bra. Men kundemassen er jo begrenset.