Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Normal pris på bytte av registerreim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke merke og modell så det er vanskelig for folk å si om det er rett pris.

Jeg betalte 7k for å bytte reg.reim på min Hilux. 
Hovedservice var 10k, med bytte av alt av olje. (motor og diff.)
Så prisen høres vanlig ut, med min lille erfaring. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Det kan høres helt OK ut, men kommer veldig an på hvilken bil og motor. Men 8-12 for et registerreimbytte er regnet for å være i nedre del av normalen. Ja, vannpumpe bør absolutt byttes samtidig, trolig også kjølevæsken, den bør iallefall kontrolleres.
Hva hovedservice består i varierer enormt fra bil til bil, men 17 for både service og regreim er ikke noe jeg ville hevet øyenbrynene for.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

På min forrige bil skulle verksted ha 7000kr bare for å bytte drivreima.. altså reimen som er på utsiden av motoren!

Hell no tenkte jeg å heiv meg rundt selv. Det tok meg en hel helg.. noen biler er bare elendig designet..

Så 17k er nok ikke utenkelig om du har en bil som er vanskelig å jobbe på.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker å koste meg litt tid på, YouTube og et par tusen I deler :) Verkstedet anbefaller nok vannpumpe siden den er lett tilgjengelig å bytte når de har reg reim ute og intervallet passer sånn roughly. En kan vente til den ryker og muligens få tynt mye mer km på samme pumpe, men da koster bytte jobben mye mer siden du nå betaler kun for pumpen og ikke arbeidet på et vis.


Et lite sidespor.. Man er avhengig av et sted og stå, men jeg liker å gjøre sånt selv og synst man diy er gøy sparer en fort mye kroner også. Jobber ikke med noe relatert til dette,  men så mye god info som det er å finne på YouTube og div forum nå om dagen får man til slike ting enkelt. En ser på prisen at innkjøp av verktøy dekker en inn igjen første gang en gjør jobben også.

Lenke til kommentar
minim skrev (14 minutter siden):

Hvor har du det i fra? Har gjort det massevis av ganger og det er flere andre i tråden som har postet det samme. Null problem og ikke særlig komplisert i det hele tatt.

Det er en person som sier at hen har byttet reg. reim selv, den andre byttet driv reim som er noe helt annet. 

Mye som kan gå galt med reg. reim. ihvertfall på nyere biler. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Kjempelett på en Volvo 240, men ikke nødvendigvis like trivielt på nyere biler.

Er sjeldent håpløst. Jeg byttet kammer og noen drev i registeret på en V10 motor i fjor og den var riktignok litt vrien med at motor måtte ut av bil og kam drevene måtte times med indikator klokke siden det ikke var slot på kammene, men YouTube pluss litt manual så gikk det helt fint det.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (19 minutter siden):

Det er en person som sier at hen har byttet reg. reim selv, den andre byttet driv reim som er noe helt annet. 

Mye som kan gå galt med reg. reim. ihvertfall på nyere biler. 

Pluss meg bare i en kort tråd som nettopp ble opprettet..

Det er ikke rare forksjellen på ny og gammel bil. Man skal tilbake jækli langt før det er uproblematisk med feil timede kammer så den må stemme uansett alder og selve prinsippet er nærmest uendret på åresvis med doble overliggende kammer. Følger en manual og litt YouTube så går det ikke galt om en gjør som en skal. Det er ikke witchcraft der her en må bare montere det på samme måte som en tok av litt forenklet sagt.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Priser på bilrep er priset helt ut av proporsjoner. Sambo leverte en Leaf til pkk og kom hjem med feil da det var rust på en bremseskive foran. De hadde lagt ved ett pristilbud på elskverdige 6000kr for bytte. Deler til 1200kr og en halvtimes jobb.. De slapp den jobben og fikk lov til å ta etterkontroll istedenfor.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

men så mye god info som det er å finne på YouTube og div forum nå om dagen

i utgangspunktet helt enig i det utsagnet, men en bør ta høyde for en del "vranglære" som finnes der ute. Ikke sluke rått alt som blir servert av DIY videoer og fremgangsmåter/løsninger, men sjekke flere ulike kilder.

mye cowboyer med finurlige snarveier, og også f.eks. bolter & skruer som er preparert på forhånd, men når du sjøl begynner på de, sitter de som et helvette eller er omtrent umulig å nå, osv.

men uansett, veldig tilfredsstillende å gjøre enkelte jobber sjøl og spare tusenlapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...